بهترین برندهای گاز رومیزی برای خرید مطمئن، معایب و مزایا

۲۵ مرداد ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
َبهترین برندهای گاز رومیزی

این روزها انواع متفاوت سبک دکوراسیون آشپزخانه و تمایل به زیبایی و البته ساده‌تر بودن محیط آشپزخانه باعث شده است که برخی دستگاه‌ها را جایگزین مدل‌های قدیمی آن کنیم تا هم بهترین عملکرد و هم نظم و ترتیب بیشتری داشته باشند. مانند یخچال‌های ساید بای ساید و ماشین‌های ظرفشویی که چند سالی است بیش از قبل مهمان آَشپزخانه‌ها شده است؛ در این میان یکی از وسایلی که تغییر کرده و شکل جدیدی از آن وارد آشپزخانه‌ها شده، اجاق پخت غذا است.

برندهای باکیفیت اجاق گازهای رومیزی

اجاق گازها طی سال‌ها تغییرات زیادی در طراحی داشته و با توجه به اینکه مهم‌ترین وسیله در آشپزخانه است، بهتر است بر اساس سلیقه، میزان استفاده و ... انتخاب شود. تنها طراحی و زیبایی یک اجاق گاز معیار خوبی برای انتخاب و خرید آن نیست. این روزها بیشتر از گازهای رومیزی استقبال می‌شود؛ این نوع گاز مزایا و البته برخی معایب را دارد. طبیعی است که با توجه به کمبود فضا و کوچک‌تر شدن فضای بیشتر خانه‌ها، احتمالا اجاق صفحه‌ای انتخاب بهتری است. برای انتخاب بهترین اجاق گاز رومیزی باید به مواردی توجه شود که در ادامه خواهیم گفت. ابتدا دسته‌بندی و انواع این اجاق گازها را بررسی خواهیم کرد.

کامل‌ترین راهنمای برق انداختن و تمیز کردن اجاق گاز

انواع گاز رومیزی و بهترین مدل آن

اجاق رومیزی که اصطلاحا به گازهای صفحه‌ای گفته می‌شود، هم مدل‌های رومیزی و هم مدل‌های توکار دارد. معمولا با توجه به فضا و امکان استفاده از این نوع اجاق گازها تصمیم‌گیری می‌شود که کدام نوع خریداری شود. گازهای صفحه‌ای از جهات متفاوت تقسیم‌بندی‌هایی دارد.

بهترین گاز رومیزی

برخی از اجاق‌ها هستند که البته نمی‌توان به آن اجاق گاز گفت زیرا با برق کار می‌کند. این اجاق‌های برقی دارای صفحه‌ای دیجیتالی و لمسی است و بسیار هم زیبا و مدرن است. شاید بتوان گفت ضعف این نوع دستگاه، مصرف برق آن است و به دلیل اینکه مصرف گاز به‌صرفه‌تر است، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از اجاق گاز استفاده کنند.
اجاق‌ها از نظر جنس صفحه معمولا استیل، شیشه‌ای یا سرامیکی هستند. همانطور که معمولا مشاهده می‌کنید، بیشتر از اجاق‌های استیل استفاده می‌شود، زیرا بادوام‌تر بوده و در برخی انواع آن تمیز کردن اجاق راحت‌تر است. اجاق‌های شیشه‌ای نیز وجود دارد که از شیشه‌های نشکن ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. اجاق‌های صفحه سرامیکی نیز برخی انواع اجاق بوده که مقاوم بوده و به سادگی نیز تمیز می‌شود.
طرز تهیه پیتزا خانگی در سه سوت

مزایا و معایب اجاق گاز صفحه‌ ای

بهترین اجاق گاز رومیزی

این نوع اجاق‌های مدرن که طراحی بسیار شیک و زیبایی هم دارد، دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مزایای اجاق‌ گاز صفحه‌ ای

  • برای انتخاب فضای مناسب و قراردادن این نوع گاز در آشپزخانه محدودیت کمتری خواهید داشت.
  • تنوع مدل‌ها و امکان انتخاب نوع و رنگ متفاوت آن در اندازه و با تعداد شعله‌های مورد نظر
  • سهولت در تمیز کردن آن به دلیل طراحی متفاوت
  • طراحی زیبا و مدرن متناسب با دکوراسیون‌های متفاوت آشپزخانه‌ها
  • استفاده از فضای کمتر

معایب اجاق گازهای صفحه‌ ای

  • اجاق‌های صفحه‌ای فر ندارند و ممکن است به فر هم نیاز داشته باشید.
  • این نوع اجاق را نمی‌توان به راحتی در فضای آشپزخانه جا‌به‌جا کرد و معمولا باید محلی دائمی برای آن در نظر گرفت.
  • ممکن است به دلیل نزدیک بودن شعله‌ها به هم، برای قرار دادن قابلمه‌های خیلی بزرگ نیز محدودیت داشته باشید.
  • گاهی در صورت استفاده همزمان از تمامی شعله‌ها، احتمال افت فشار گاز و ضعیف شدن شعله وجود دارد.
حتی اگر اجاق گاز نیاز به تعمیر دارد صفحه تعمیر اجاق گاز رو مطالعه کنید تا بهترین راهکار را به شما بدهد.

بهترین گاز رومیزی کدام است؟

معایب اجاق گاز صفحه‌ ای

پس از اینکه تصمیم گرفتید اجاق گاز صفحه‌ای تهیه کنید، مهم‌ترین موضوع برای خرید آن آگاهی از بهترین برندهای گاز رومیزی و انخاب دستگاهی از برندهای باکیفیت اجاق گازهای رومیزی است. اجاق‌های ایرانی کیفیت بسیار بالایی دارد و می‌توانید از بین مارک‌های ایرانی دستگاهی عالی برای آشپزخانه‌ی خود انتخاب کنید. برندهایی از قبیل آلتون، اخوان، کن، بیمکث، داتیس، ایلیا استیل، استیل البرز و ... می‌تواند انتخاب شما باشد و در این مورد می‌توانید از شرکت‌های مربوط نیز مشاوره خرید بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...