بررسی سیستم های صوتی جی پلاس

۰۳ اسفند ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

تا آنجا که می‌دانیم و ممکن است در تاریخ هنر خوانده باشیم، گوش دادن به موسیقی در همه دوران‌ برای انسان لذت‌ بخش بوده است و برای هر شخصی با توجه به سلیقه‌ی خود، معمولا نوعی از موسیقی می‌تواند الهام بخش باشد. نمی‌توانیم تاثیر موسیقی را در آرامش و تعالی آدمیان انکار کنیم. معمولا وقتی می‌خواهیم به طبیعت، سفر و ... برویم از قبل به فکر دستگاه پخش موزیک هستیم و در واقع انواع موزیک‌ها و ترانه‌ها تکمیل‌کننده‌ی اوقات فراغت و آرامش ما هستند. شاید زیاد شنیده باشیم: «تنها صداست که می‌ماند» و شاید این جمله به خوبی تاثیر موسیقی و کلام را نشان دهد.
معمولا ترجیح می‌دهیم برای گوش دادن به موسیقی و ترانه، بهترین تجهیزات را تهیه کنیم و یا حداقل با توجه به میزانی که می‌توانیم هزینه کنیم، بهترین دستگاهی را که برایمان امکان پذیر است، خریداری کنیم. از این رو، اگر برای خرید بهترین ساندبار یا سیستم صوتی در حال بررسی هستید، امروز در این مطلب سیستم‌های صوتی جی پلاس را به شما معرفی می‌کنیم؛ به نظر می‌رسد بتواند انتخاب هیجان انگیز و متفاوتی برای لحظات شادی و فراغت شما باشد.

کدام سیستم صوتی بهتر است؟ ساندبار بخریم یا اسپیکر بلوتوث؟

اگر بخواهید تمامی ویژگی‌های یک سیستم صوتی را برای خرید بررسی کنید، ممکن است خرید دستگاه کار پیچیده‌ای به نظر برسد اما واقعیت این است، تنها با بررسی چند مورد که می‌تواند اولویت‌های خرید دستگاه صوتی باشد، می‌توانید سیستم صوتی را برای محیط خود انتخاب کنید. در این راهنما به پاسخگویی به برخی سوالاتی که ممکن است داشته باشید، پرداختیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

مزایای ساند بار جی پلاس کدام است؟


یکی از سیستم‌های صوتی برند جی پلاس، بلندگوی خطی یا همان ساندبار (Sound Bar) است. این بلندگوهای خطی با مدل GSO-K6315SN، GSO-K624EN و GSO-K225SN ارائه شده است. نشانگر LED دارند. دارای ورودی USB نیز هستند. ساندبارهای جی پلاس حالت جلوه‌ی صدای چندگانه EQ نیز دارد، که به وسیله‌ی آن می‌توانید حالت‌های اکولایزر موسیقی، فیلم، خبر و مشتری را انتخاب نمایید. در مدل GSO-K225SN امکان تنظیم دستی صدای زیر و بم Bass & Treble نیز وجود دارد.

آیا امکان اتصال موبایل به ساندبار جی پلاس وجود دارد؟


ساندبارهای جی پلاس
مجهز به قابلیت بلوتوث هستند و می‌توانید از طریق بلوتوث، موبایل را به ساندبار متصل کنید. علاوه بر این ساندبارهای جی پلاس دارای ورودی Portable و ... هستند. ورودی Portable در واقع همان ورودی Port IN است و مانند AUX تک ورودی عمل می‎کند.

از چه طریقی صدای تلویزیون را به ساندبار جی پلاس انتقال دهیم؟

دستگاه دارای ورودی اپتیکال است. مدل GSO-K225SN مجهز به ورودی کواکسیال و AUX نیز می‌باشد. شما می‌توانید از طریق پورت اپتیکال، صدای تلویزیون را بر روی ساندبار جی پلاس داشته باشید.
در صورتی که نیاز به راهنمایی دارید می‌توانید مقاله‌ی وصل کردن سینما خانواده به تلویزیون را مطالعه نمایید. 

قدرت خروجی صدای ساندبارهای جی پلاس چقدر است؟

مجموع قدرت خروجی صدای مدل GSO-K6315SN میزان 300 وات و از نوع 3.1 می‌باشد که به معنای این است که ساندبار 3 کانال صدایی داخلی و یک ساب ووفر دارد. مدل GSO-K624EN دارای 2 کانال صدایی و یک ساب ووفر (2.1) است. قدرت خروجی صدای این ساندبار به طور کلی 80 وات است. خروجی صدای GSO-K225SN، میزان 90 وات بوده و دارای 2 کانال صدایی و یک ساب ووفر است.

بررسی اسپیکر بلوتوثی جی پلاس


یکی دیگر از محصولات صوتی جی پلاس، بلندگوهای Party Speaker جی پلاس هستند که این روزها طرفداران زیادی نیز دارد. این بلندگوها در سه مدل ارائه شده است.

آیا بلندگوهای جی پلاس قابل حمل هستند؟

در میان سه مدل بلندگوی جی پلاس مدل GPA-KB56N از نوع چمدانی است و دستگیره‌ی چمدانی دارد تا راحت‌تر بتوانید آن را انتقال داده و جا به جا کنید. مدل GPA-KB37N نیز قابل شارژ است و می‌توانید آن را در محل دلخواه قرار دهید اما همانند مدل قبلی دستگیره چمدانی برای جا به جایی ندارد. مدل GPA-KN35N به برق متصل می‌شود و باتری قابل شارژ ندارد؛ این دستگاه را می‌توانید در محلی ثابت قرار دهید و آن را به برق متصل کنید.

بلندگوهای بلوتوثی جی پلاس تا چند ساعت شارژ را نگه می‌دارد؟

شاید یکی از سوالات مهمی که خریداران اسپیکرها ممکن است داشته باشند، این است که دستگاه تا چه مدت شارژ را نگه می‌دارد؟ که در مورد بلندگوهای جی پلاس، دو مدل قابل شارژ هستند، بر اساس مدل به این شکل است:

  • مدل GPA-KB37N نگهداری شارژ از 5 الی 9 ساعت
  • مدل GPA-KB56N نگهداری شارژ تا 8 ساعت

مدل GPA-KN35N نیز نیاز به اتصال کابل برق دارد.

قابلیت کارائوکه بلندگوهای جی پلاس چیست؟


قابلیت کارائوکه
قابلیت هیجان‌انگیزی است که چند سال است به برخی از دستگاه‌های صوتی اضافه شده است. به وسیله‌ی این قابلیت می‌توانید با اتصال میکروفون به پورت MIC IN دستگاه به جای خواننده، ترانه‌‌ی موزیک را بخوانید. البته استفاده از این قابلیت نیاز به فایل مخصوص هم دارد؛ همچنین تنظیمات خاصی نیز دارد که در دفترچه توضیح داده شده است. علاوه بر این دو مدل دستگاه GPA-KB37N و GPA-KB56N پورت Guitar in که برای اتصال گیتار برقی است را دارد.

قدرت خروجی صدای بلندگوهای جی پلاس چقدر است؟

قدرت خروجی سیستم‌های صوتی GPlus در هر 3 مدل متفاوت است:

  • توان خروجی صدای اسپیکر مدل GPA-KN35N و GPA-KB37N : به میزان 30 وات
  • قدرت خروجی صدای بلندگو مدل GPA-KB56N (مدل چمدانی): 50 وات

استریوی بی سیم واقعی (TWS) در بلندگوهای جی پلاس

قابلیت True Wireless Stereo قابلیتی است که به وسیله‌ی آن می‌توانید دو بلندگوی مشابه را به هم متصل نمایید. از طریق این ویژگی یک بلندگو اصلی و یک بلندگو فرعی خواهد بود.

باقی قابلیت‌ های اسپیکرهای GPlus

برخی ویژگی‌های دیگر اسپیکرهای جی پلاس موارد زیر است:


  • تقویت کننده صدای بم Bass: صدای بم و صدای Bass در واقع همان صدای کوبنده‌ی دستگاه صوتی است و اسپیکرهای بلوتوثی جی پلاس، قابلیت تقویت صدای Bass را دارد.
  • نورپردازی : هر سه مدل بلندگو قابلیت تنظیم پخش نورهای متفاوت را دارد.
  • مجهز به پورت USB: بلندگوهای جی پلاس مجهز به پورت USB است و از طریق این پورت می‌توانید فلش را به دستگاه متصل کرده و فایل MP3 را پخش نمایید. در مدل GPA-KB56N و مدل GPA-KN35N امکان شارژ کردن دستگاه خارجی از طریق کابل و پورت USB این دستگاه وجود دارد.
  • مجهز به تیونر FM: بلندگوهای جی پلاس تیونر FM برای دریافت فرکانس‌های رادیویی نیز دارد.
  • حالت جلوه صدای چندگانه EQ
  • دارای نمایشگر LED
  • درگاه SD Card در مدل GPA-KB37N

دستگاه های پخش GPlus


تاکنون دو مدل DVD جی پلاس نیز ارائه شده است که مدل و شرح مشخصات آن را در ادامه می‌خوانید:

دستگاه DVD مدل GDV- HJ357N

این مدل DVD امکان پخش رزولوشن تصویر 480P و ارتقاء تصاویر تا سطح Full HD (1080P) از طریق پورت HDMI و توانایی پخش تصاویر با نسبت ابعاد 3:4 و 16:9 را دارد. این دستگاه دارای پورت‌های HDMI، USB،کامپوزیت و کامپوننت است و امکان پشتیبانی از کارت حافظه را دارد. فرمت‌های قابل پخش این دستگاه DVD±R/RW, DVD, CD-R/RW, CD, MP3 هستند. این دستگاه دارای لنز قدرتمند V8 است و امکان اسکن پیشرفته برای پخش بدون مشکل فرمت‌های صوتی و تصویری را دارد.

دستگاه DVD مدل GDV-  HJ257N

DVD مدل GDV-  HJ257N نیز دارای لنز V8 است و امکان اسکن پیشرفته فرمت‌های صوتی و تصویری را دارد. امکان پخش رزولوشن 480P و ارتقاء تصاویر تا رزولوشن FHD (1080P) را دارد. این دستگاه نسبت ابعاد تصویر 16:9 و 3:4 را پشتیبانی می‌کند. همچنین درگاه USB، HDMI، Composite، Component را داراست و از کارت حافظه SD/MS/MMC پشتیبانی می‌کند. فرمت‌های قابل پشتیبانی این مدل DVD جی پلاس، فرمت‌هایDVD±R/RW، DVD, CD-R/RW, CD, MP3 است. همچنین این مدل دارای دو پورت ورودی میکروفون است و امکان استفاده از قابلیت کارائوکه را فراهم می‌کند.

خرید اسپیکر و ساندبارهای جی پلاس

در این راهنما سعی کردیم ویژگی‌های سیستم‌های صوتی جی پلاس را بر اساس سوالات خریداران سیستم‌های صوتی طبقه بندی کرده و پاسخ دهیم. در صورتی که انتخاب شما ساندبار، اسپیکر و یا DVD جی پلاس است، با مراجعه به فروشگاه اینترنتی گلدیران پلاس می‌توانید دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...