بدون تعمیرکار خرابی یخچال را تشخیص دهید!

۱۵ تير ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

بدون تعمیرکار خرابی یخچال را تشخیص دهید!

برای تشخیص خرابی یخچال نیازی نیست راه دوری بروید یا وحشت زده به دنبال یک دفترچه چند صد صفحه‌ای برای حل مشکل یا یک تعمیرکار بگردید. قبل از هر چیز خونسردی خود را حفظ کنید و مطمئن باشید که هر مساله‌ای راه‌حلی دارد. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را برای مواردی که گاهی به چشم شما عزیزان مشکلات سخت، پر هزینه و بدون راه‌حلی هستند، قبل از اینکه به جای باریک بکشد، برایتان بیان کنیم. تمام نکات بیان شده در مقاله را بررسی کنید اگر متوجه شدید که با خرابی یخچال رو به رو شدید و مشکل حل نشد، بازهم راهکارهای ایمن و قابل اعتمادی وجود دارد. یعنی حتما باید برای خرابی یخچال از نمایندگی‌های مجاز دستگاه برای خرابی یخچال راهنمایی بگیرید.

6 قدم ساده برای تشخیص خرابی یخچال

برای تشخیص خرابی یخچال و برای اینکه بدون تعمیرکار خرابی یخچال را تشخیص دهید کافیست در ادامه همراه ما باشید.

علت یخ زدن مواد غذایی در قسمت یخچال چیست؟

علت یخ زدن مواد غذایی در قسمت یخچال چیست؟

قبل از هر چیز برای اینکه متوجه علت یخ زدن مواد غذایی در یخچال شوید بهتر است تمام مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم را بررسی کنید.
1. آیا تنظیم دما در یخچال را به صورت صحیح انجام داده‌اید؟ پس تنظیم دمای قسمت یخچال و فریزر را را بررسی کنید. برای اینکار پیشنهاد می‌کنیم به دفترچه راهنمای محصول خود مراجعه کنید.
2. در نظر داشته باشید که در یخچال، طبقات بالای یخچال، خنک ترین قسمت هستند. در نتیجه بهتر است میوه، سبزیجات و لبنیات را در طبقات بالا قرار ندهید.
3. در یخچال هرچه از سمت درب به طرف دیواره عقب نزدیکتر شوید، خنک‌تر می شود. پیشنهاد می‌کنیم که مواد غذایی آبدار نظیر هندوانه نباید به دیواره عقب بچسبد.
4. میوه و سبزیجات حتما باید در کشوی جا میوه‌ای قرار گیرد و قرار دادن میوه و سبزیجات بر روی طبقات، آنها را بصورت نیمه فریز نگه می‌دارد.
چنانچه با تغییر تنظیم دما به گرمترین درجه و رعایت کردن موارد فوق، مواد غذایی هنوز یخ می زند وقت بررسی علت خرابی یخچال و تعمیر یخچال ال جی توسط یک تعمیرکار متخصص رسیده است.

چرا تنظیمات دمای یخچال به هم می‌ریزد؟

چرا تنظیمات دمای یخچال به هم می‌ریزد؟

درصورتیکه تنظیمات دمای یخچال شما بهم میریزد کافیست چند نکته که در ادامه بیان می‌کنیم را بررسی کنید:
- اگر این تغییر دما پس از رفتن برق یا کشیدن دوشاخه از پریز، در یخچال‌های ال جی رخ داده است، طبیعی است و نیاز به تنظیم مجدد دارد. برای تنظیم دمای یخچال هم کافیست در قسمت نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر و تنظیم دمای ساید‌ بای‌ ساید وارد شوید.
- دقت داشته باشید که در سر راه یخچال سیم سیار نباشد. یخچال باید به برق مستقیم وصل باشد و ممکن است بخاطر وصل شدن به سه راهی و با یک جابجایی، برق دستگاه قطع و وصل شده باشد و تنظیمات به حالت اولیه برگشته باشد. پس باید مجدد تنظیمات انجام شود.
- همیشه بعد از تنظیم دما، قفل کودک در یخچال جی پلاس فعال می‌شود تا تنظیمات بصورت دستی تغییر نکند. در مدل‌های یخچال GPlus قفل کودک به صورت پیش فرض همیشه فعال است.
- در صورت استفاده از محافظ برق معمولا بهم خوردن تنظیمات دمای یخچال زیاد مشاهده میشود.
در صورتیکه غیر از موارد فوق تنظیمات خود به خود در یخچال شما تغییر میکند نیاز به مراجعه تکنسین و بررسی یخچال است.

چرا برق یخچال قطع و یخچال خاموش شد؟

چرا برق یخچال قطع و یخچال خاموش شد؟

لطفا اگر به یکباره این اتفاق می‌افتد موارد زیر را چک کنید:
1. آیا مطمئن هستید که پریز برق یخچال شما مشکلی ندارد؟
 برای کنترل می توانید دستگاه دیگری مثل سشوار را به پریز برق بزنید تا معلوم شود یخچال شما برق دارد یا خیر .
2. آیا از از سه راهی برق برای یخچالتان استفاده کردید؟
دقت کنید بهتر است که یخچال به یک پریز مستقل وصل باشد. اگر یخچال شما با این محافظ یا سه راهی کار می کند باز هم تاکید میکنیم که دستگاه به صورت مستقیم به پریز برق زده شود.
3. مطمئن هستید که دوشاخه برق یخچال مشکلی ندارد؟
دوشاخه به درستی به پریز برق باشد. در صورتیکه دوشاخه یخچال دفرمه شده نیاز است متخصص یخچال برای رفع ایراد مراجعه کند.
اما اگر تمام راه‌حل هایی که برای بی نیازی شما به تعمیرکار بیان کردیم، بررسی کردید و مشکل یخچال شما برطرف نشد بهتر است برای حل خرابی یخچال به بهترین شکل و تعمیر یخچالتان آن را به کارشناس بسپارید.

علت ایجاد تعرق بر روی دیواره داخلی یخچال و سطح طبقات چیست؟

علت ایجاد تعرق بر روی دیواره داخلی یخچال و سطح طبقات چیست؟

معمولا منشا ایجاد تعرق روی دیواره یخچال و طبقات یخچال میتواند موارد زیر باشد ابتدا به سوالاتی که در پایین بیان کردیم پاسخ دهید سپس با بررسی این نکات بی نیاز از تعمیرکاران خواهید شد.
1. آیا درب یخچال زیاد باز و بسته می‌کنید؟ یکی از علل تعرق داخل یخچال زیاد باز و بسته کردن درب آن است.
2. آیا در کنار یخچال، گاز و یا وسیله گرم کننده در حال کار است؟ ترجحیا یخچال را در کنار این وسایل در آشپزخانه قرار ندهید.
- بررسی کنید شاید درب یخچال نیمه باز مانده است. ممکن است ظروف یا مواد غذایی مانع از بسته شدن کامل درب شده باشند.
3. آیا درب یخچال کامل بسته نمیشود؟ شاید به علت ایراد داشتن لاستیک و یا رگلاژ نبودن لولا یخچال است که در این حالت نیاز به بررسی دستگاه توسط تعمیرکاران است.
- در فصل تابستان به علت اختلاف دمایی زیادی که در داخل و بیرون یخچال وجود دارد، این حالت بیشتر دیده می‌شود که کاملا طبیعی است. مثلا در مناطق رطوبت خیز این مورد بیشتر دیده میشود.
- مواد غذایی گرم در داخل یخچال نگه ندارید. ابتدا اجازه دهید هم دما با محیط و یا کمی خنک شود، سپس آن را در یخچال قرار دهید.
4. آیا یخچال در مقابل کانال کولر آبی است؟ در این صورت امکان بروز تعرق در داخل یخچال و طبقات نیز وجود دارد.

چرا موتور یخچال بیش از اندازه کار می کند؟

چرا موتور یخچال بیش از اندازه کار می کند؟

مواردی که باعث می شود کمپرسور یخچال بیشتر کار کند:
1. در بدو نصب و یا بعد از قطعی برق یا خاموش بودن، هر زمانی که بعد از چند ساعت یا چند روز، یخچال روشن شده، طبیعی است.
2. احتمالا مقدار مواد غذایی داخل یخچال یا فریزر زیاد است. اگر مواد غذایی جدیدی داخل یخچال گذاشته شده، مواد غذایی از دریچه‌هایی که سرما وارد می‌شود حتما فاصله داشته باشند.
3. فاصله دستگاه از پشت نسبت به دیوار، بایستی حداقل 10 سانتیمتر، از کناره ها نیز 5 سانتیمتر و از سقف 30 سانتی متر باشد. زیرا اگر این فاصله رعایت گردد جابجایی هوا در عملکرد موتور یخچال موثر است.
4. حتما یخچال بایستی از وسایل حرارت زا مثل گاز، شوفاژ، بخاری، آبگرمکن و یا نور مستقیم آفتاب فاصله داشته باشد .
5. امکان دارد که درب یخچال یا فریزر، زیاد باز و بسته می شود و سبب بیش از اندازه کار کردن کمپرسور یخچال میشود. این میزان را کاهش دهید.
6. اگر غذای گرم داخل یخچال قرار دهید سبب بیشتر کار کردن موتور یخچال شما خواهد شد. پس ابتدا صبر کنید غذا با دمای محیط یکی و یا کمی خنک شود، سپس درون ظرف در بسته داخل یخچال قرار دهید.

علت روشن نشدن صفحه نمایشگر یخچال چیست؟

علت روشن نشدن صفحه نمایشگر یخچال چیست؟

نمایشگر یخچال ال جی و جی پلاس به صورت کلی در حالت Stand By می‌باشد و با باز کردن درب یا با انتخاب کلیدها نمایشگر روشن می‌شود.
برخی از مدل‌های GPlus دارای کلید Energy Saving می‌باشند. در صورتی که حالت Energy Saving فعال باشد نمایشگر روشن نمی‌شود و فقط علامت این عملکرد روی نمایشگر روشن است، با غیر فعال کردن آن مشکل برطرف می‌شود.
در غیر این صورت نیاز به بررسی دستگاه توسط تعمیرکاران است.
اما در صورتیکه برق وارد یخچال نمیشود حتی لامپ داخل دستگاه روشن نشود موارد زیر بررسی شود:
1. پریز برق یخچال مشکلی ندارد؟
برای کنترل آن میتوانید دستگاه دیگری مثل سشوار را به پریز برق بزنید تا معلوم شود برق دارد یا خیر.
2. آیا از سه راهی برق برای یخچالتان استفاده کرده‌اید؟ یخچال باید مستقیما به یک پریز مستقل وصل باشد.
3. دوشاخه مشکلی ندارد؟ بدین معنا که کاملا داخل پریز باشد یا شکل ظاهری دوشاخه دفرمه نشده باشد. در صورتیکه دوشاخه یخچال دفرمه شده، نیاز است متخصص یخچال برای رفع ایراد مراجعه کند.
در صورت روشن نشدن نمایشگر یخچال یا روشن نشدن صفحه نمایش نیاز به مراجعه متخصص برای بررسی خرابی یخچال است.

باید این اطلاعات را درباره یخچال خود بدانید.

 تعمیرات تخصصی یخچال فریزر

 تعمیرات تخصصی یخچال فریزر

تعمیرات تخصصی یخچال توسط شرکت گلدیران با برخورداری از حرفه‌ای‌ترین تکنسین‌های یخچال در خدمات شما گلدیرانی های عزیز می‌باشد. اگر در یخچال خود متوجه موضوعی شدید که نمیدانستید منشا مشکل از کجاست و با راهکارهای بالا مشکل حل نشد، یا یخچال شما به صورت مطلوب کار ‌نکرد، یا کد ارور ظاهر شده و یا اصلا کار نمی‌کنید برای خرابی یخچال خود با ما در ارتباط باشید تا ما در کم‌ترین زمان مشکل را برای شما حل کنیم. درنهایت فراموش نکنید که رسیدگی‌هایی مثل سرویس دوره‌ای هر 6 ماه یکبار به افزایش عمر دستگاه شما کمک میکند و با تمدید گارانتی یخچال و دستگاه‌هایتان، می‌توانید هزینه تعمیرات آن را رایگان کنید تا در زمان خرابی یخچال، دچار دردسر هزینه‌های گزاف نشوید.
در نهایت اگر سوالی برای شما به وجود آمد در در انتهای مقاله برای ما بنویسید.

نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟
برای صحبت با متخصصان تماس بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...