با فوت و فن‌های جابجایی یخچال آشنا شوید

۲۰ بهمن ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
با فوت و فن‌های جابجایی یخچال آشنا شوید

سوالی که معمولا در هنگام جابجایی یخچال ذهن ما را مشغول میکند این است که چطور باید از پس غول جابجایی یخچال بربیاییم؟
آیا جابجایی یخچال، حمل، تکان دادن یخچال اصول و قانون خاصی دارد؟ در هنگام جابجایی یخچال برای اسباب کشی، تمیز کردن خانه، نصب اولیه و یا نصب مجدد یخچال چگونه اینکار را به درستی انجام دهیم؟
در این مقاله قصد داریم که به سراغ نحوه جابجایی یخچال در مواقع مختلف برویم و از رازهای حمل آسان یخچال برایتان بگوییم. بنابراین اگر دوست دارید یک حمل و نقل راحت به یخچالتان هدیه بدهید، بهتر است نفس عمیقی بکشید. نگرانی را کنار بگذارید و تا انتهای این راهنما همراه ما باشید.

قدم به قدم تا حمل آسان یخچال

جابجایی یخچال

قبل از جابجایی یخچال آن را از مواد غذایی خالی کنید

قبل از جا به جایی یخچال نیاز است که آن را مثل روز اول خالی کنید. قفسه‌های یخچال که قابلیت بیرون آوردن دارند و میتوانید آن‌ها را جا بیندازید را خارج کنید. در واقع تک تک قفسه‌ها، جامیوه‌ای و ... که قابلیت دراوردن و جایگذاری دارد را هم از یخچال بیرون بیاورید و به شکل جداگانه و به درستی بسته‌بندی کنید تا دچار شکستگی و یا ترک نشود. فراموش نکنید که چه در یخچال فریزر و چه در یخچال ساید، محفظه‌ی یخ را خالی کنید.

درب های یخچال را ببندید

بهتر است قبل از حرکت دادن یخچال درب های یخچال را به خوبی ببندید. برای بستن درب یخچال حتما از کارشناسان پشتیبانی محصول خود راهنمایی بگیرید تا باتوجه به جنس بدنه آن بتوانند مشاوره درستی به شما بدهند.
بعضی ها برای حمل راحت یخچال ساید تمایل به باز کردن درب یخچال دارند بهتر است قبل از حرکت دادن یخچال ساید و یا باز کردن درب آن حتما از کارشناسان متخصص اینکار کمک بگیرید تا در این شرایط اقتصادی اسیب و مشکلی برای یخچال ساید گران بهای شما به وجود نیاید.

یخچال را بسته‌بندی کنید

یخچال را بسته‌بندی کنید-جابجایی یخچال

اگر دوست دارید بعد از اسباب کشی هم ظاهر یخچالتان مثل روز اولش باشد؛ اگر هنوز کارتن اصلی یخچال را دارید پس از طی کردن مراحلی که بیان کردیم، خوب است که یخچال را در کارتن اصلی‌اش قرار بدهید. اگر کارتن یخچالتان را دیگر ندارید از پلاستیک‌های حباب‌دار بزرگ یا فوم ضربه‌گیر کمک بگیرید و یخچال را بسته‌بندی کنید. جوری‌که تا مقصد بتواند یک خواب راحت بکند.

راهنمای حرکت دادن یخچال ساید

- در هنگام حرکت دادن یخچال از کج نمودن آن خودداری کنید.
- یخچال را با استفاده از میله دسته در قسمت جلو زیر و عقب بالا حمل نمایید.
در غیر این صورت ممکن است دستان شما لغزیده منجر به آسیب دیدگی شود.
به دلیل سنگین بودن دستگاه، حمل انفرادی آن خطر آسیب جانبی را به همراه دارد.
- ممکن است باز و بسته کردن درب یخچال یا قسمت بار خانگی موجب آسیب دیدگی افراد در اطراف دستگاه شود. لطفا، دقت فرمایید.
ممکن است در هنگام باز و بسته کردن درب دستگاه، پاها یا دست‌ها در شکاف لای درب مانده یا لبه های دستگاه به کودکان صدمه وارد آورد.
- اگر یخچال به صورت زیگزاگ حرکت داده شود ممکن است به کفپوش آسیب بزند. لطفا فقط در مسیر مستقیم حرکت داده شود.

نحوه جابجایی یخچال و قرار دادن آن

نحوه جابجایی یخچال و قرار دادن آن-جابجایی یخچال

فضای مشخص در اطراف یخچال باید بر اساس استاندارد نصب آن انجام شود.
در طول جابجایی یخچال مراقب باشید که سمتی که درب یخچال قرار دارد با وسیله جا به جایی تماس پیدا ننماید.
برای افزایش عمر یخچال باید در یک محیط خشک، جایی که تهویه مناسب دارد و به دور از نور مستقیم افتاب و منبع حرارتی باشد.
یخچال باید در محیط صاف قرار داده شود اگر سطح زمین مسطح نیست پایه تنظیم کننده یخچال را تنظیم نمایید و یخچال را در یک سطح قرار دهید.
یخچال را در محلی که بسیار سرد است قرار ندهید که این موضوع بر عملکرد یخچال تاثیر میگذارد و باعث یخزدگی محظفه آن میشود.
برای بهبود گردش هوا از زیر یخچال و جلوگیری از آتش سوزی بهتر است فوم زیر یخچال را جدا نمایید.

نکات مهم و اولیه جهت نصب و جابجایی یخچال

نکات مهم و اولیه جهت نصب و جابجایی یخچال-جابجایی یخچال

  1. به هنگام جا به جایی یخچال حداقل به دونفر نیاز است. یک نفر باید بالای یخچال را بگیرد و نفر دوم باید پایین یخچال را بگیرد. ( اگر تنها یک سمت گرفته شود. کاملا خطرناک است و احتمال آسیب دیدگی وجود دارد. )
  2. به هنگام جا به جایی یخچال چرخ پایینی یخچال ممکن است بر روی زمین خراش ایجاد نماید.
  3. درصورتیکه میخواهید یخچال را در مسافت‌های طولانی جا به جا کنید کلیه قطعات را با چسب کاملا محکم نمایید. در غیر این صورت ممکن است قطعات در صورت تماس با همدیگر اسیب ببینند
  4. لطفا یخچال را در محلی که لرزش کمی دارد یا در معرض لرزش کمی هست قرار دهید. برای افرادی که در مناطقی که معمولا زمین لرزه اتفاق می افتد لطفا دستگاه را در مقابل دیوار یا ستون ثابت کنید. در غیر این صورت افتادن یخچال ممکن است باعث صدمه یا آسیب شود.
  5. بهتر است فاصله مناسب در اطراف یخچال در نظر گرفته شود اگر این فاصله بسیار کم باشد و در بالا و اطراف یخچال قطعاتی قرار داده شود بر روی گردش هوا تاثیر میگذارد و باعث بالا رفتن مصرف انرژی یخچال میگردد و همزمان باعث گرم شدن بیش از حد دیوار و سایر قطعات میشود. همچنین در صورتیکه یخچال به دیوار بچسبد باعث ایجاد لرزش و صدا میشود.
  6. سمت جلو و پایه جلوی یخچال را تنظیم نمایید تنظیم نبودن یخچال باعث ایجاد صدا و لرزش میگردد. در نهایت مطالعه دفترچه راهنما یخچال را فراموش نکنید.

آماده سازی قبل از راه اندازی یخچال جی پلاس

  • کلیه قطعات مربوط به بسته بندی مانند نوار دور جعبه و غیره ، به خصوص فوم زیر یخچال را جدا کنید.
  • برای تمیز کردن فضای داخلی و خارجی یخچال از پارچه مرطوب گرم استفاده کنید (مواد شوینده خنثی را می توان در آب گرم اضافه کرد).
  • بعد از تراز نمودن و تمیز کردن یخچال قبل از آنکه یخچال را به برق متصل نمایید 5 ساعت صبر نمایید و سپس صبر کنید یخچال برای 2 تا 3 ساعت کاملا سرد شود و بعد مواد غذایی را داخل آن قرار دهید.

نحوه عملکرد دکمه های یخچال جی پلاس

استاندارد محل نصب برای یخچال ال جی

استاندارد محل نصب برای یخچال ال جی

برای اینکه بتوانید به شکل اصولی یخچال را نصب کنید به استانداردهای نصب که در زیر بیان کردیم دقت کنید.
  1. محل نصب، صاف و بدون شیب باشد.
  2. دور از حرارت و نور مستقیم خورشید قرار گیرد.
  3. رعایت فواصل استاندارد نصب یخچالال جی را فراموش نکنید که باید از کناره ها 5 از پشت 10 و از بالا 30 سانتی متر فاصله داشته باشد.
  4. تراز کردن یخچال مهم ترین استاندارد نصب آن است.
  5. پریز برق در فاصله 1.5 متری یخچال باشد.
  6. دستگاه نزدیک وسیله حرارتی و گرما زا نصب نگردد مثل اجاق گاز، پکیج و ...
تمام موارد بیان شده در بالا را برای هر فردی که قصد نصب یخچال را دارد مهم است. اما فراموش نکنید که برای یخچالی که به تازگی خریداری کرده‌اید برای شروع گارانتی محصول و نصب صحیح آن ( چه در هنگام اسباب کشی و نصب مجدد ) از کارشناسان متخصص آن کمک بگیرید.

آشنایی با نحوه عملکرد دکمه های یخچال ال جی

شرایط محیط نصب یخچال

یخچال را در محل های که دما کمتر از 5 درجه سانتی گراد باشد نصب نمی شود. دمای بالاتر یا پایین‌تر، اختلال در کار کرد دستگاه ایجاد میکند.

شرایط تنظیم ارتفاع یخچال ال جی

شرایط تنظیم ارتفاع یخچال ال جی

وقتی سطح زیریخچال شما تراز نباشد، درها تراز نخواهند بود.
  1. وقتی درب فریزر پایین تر باشد :

با استفاده از پیچ گوشتی یا آچار یا مهره تنظیم ارتفاع واقع در سمت چپ را در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید تا درب تراز شود.
  1. وقتی درب یخچال پایین تر باشد :

با استفاده از پیچ گوشتی یا آچار یا مهره تنظیم ارتفاع واقع در سمت چپ را در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید تا در تراز شود.
اگر یخچال شما از برند دیگری است و یا نمیتوانید این کار را انجام دهید و ... به طور کلی پیشنهاد ما این است که از کارشناسان متخصص کمک بگیرید.
برای تراز کردن یخچال در حالت عادی میتوانید با ثبت درخواست سرویس دوره‌ای هر 6ماه یکبار کمک به طول عمر محصول میکند و همچنین برای تراز کردن یخچال سرویس دوره‌ای بهترین اقدام برای انجام آن است.

چپ و راست کردن درب یخچال ال جی

درب برخی از مدل های یخچال فریزر را می توان جا به جا کرد بدین شکل که دستگیره و لولای درب را جا به جا کرد تا از سمت دیگر بازشود.
درب مدل های یخچال های دو قلو و برخی از مدل های یخچال فریزر - فریزر پایین را می توان جا به جا کرد.
فراموش نکنید که این هم یک کار تخصصی است و این اطلاعات صرفا جهت اگاهی شما بیان میشود. کارشناسان مسلط به محصول شما به بهترین شکل و بدون آسیب به محصول میتواند این خدمت را برای شما انجام دهند.

از برق کشیدن یخچال به مدت طولانی

باید چند ساعت بعد از جابجایی یخچال آن را روشن کنیم؟

باید چند ساعت بعد از جابجایی یخچال آن را روشن کنیم؟

در صورتیکه بعد از نصب اولیه، نصب مجدد و جابجایی یخچال مثل پس از اسباب کشی تصمیم به روشن کردن یخچال گرفته‌اید حداقل 8 ساعت صبر کنید و سپس یخچال را به برق بزنید. تمام این زمان بستگی به نحوه حمل و جابجایی یخچال بر میگردد.
اما درصورتیکه برای تمیز کردن یخچال، خانه تکانی و با علت‌های متفاوت یخچال را از برق کشیدید و کمی در محل خودش به سمت راست، چپ، جلو و یا عقب کشیدید بهتر است بعد از یک ساعت یخچال را به برق بزنید.

توصیه پایانی ما

یخچال‌ها وسایل گران‌قیمتی هستند که اگر خوب از آن‌ها نگهداری و مراقبت کنیم؛ می‌توانند حالاحالاها مهمان آشپزخانه‌مان باشند. از آن‌جایی که آشنایی با نحوه بسته بندی و جابجایی یخچال برای اسباب کشی از آن فوت‌های کوزه‌گری‌ای است که باعث می‌شود خیالتان از سالم به مقصد رسیدن یخچال راحت باشد سعی کردیم تمام فوت‌های کوزه گری را برایتان بیان کنیم.
در نهایت فراموش نکنید که سوالات و نظرات شما در انتهای مقالات میتواند کمک به شما و خوانندگان دیگر مقاله کند.

با افزایش اطلاعات خود درباره یخچالتان به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...