آموزش نحوه تمیز کردن لباسشویی

۲۶ آبان ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
نحوه تمیز کردن لباسشویی

تمام وسایل برقی که نظافت و تمیزی را برای ما انجام می‌دهند مثل جاروبرقی، ظرفشویی و لباسشویی، خود آن وسایل نیز نیاز دارند تا سالم و تمیز باشند تا این عملکرد را به خوبی انجام دهند. بهتر است بدانید که تمیز شدن لباس‌ها معادل است با تمیز بودن لباسشویی، که در این مطلب برای شما ضرورت تمیز کردن ماشین لباسشویی، نحوه تمیز کردن قسمت‌های مختلف لباسشویی و راه‌های ساده و کاربردی آن را توضیح خواهیم داد. پس نکاتی را که برای نظافت و تمیز کردن لباسشویی بیان می‌شود را جدی بگیرید.

آیا از اهمیت تمیز کردن ماشین لباسشویی باخبرید؟

اهمیت ضدعفونی لباسشویی

وظیفه ماشین لباسشویی تمیز کردن لباس‌های کثیف و تحویل لباس‌های کاملا پاکیزه و عاری از آلودگی است. اما این وسیله کاربردی برای اینکه بتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و همیشه لباس‌های تمیز به ما تحویل دهد نیاز دارد که به تمیزی و بهداشت لباسشویی نیز اهمیت بدهیم.
زیرا توجه نکردن به تمیز بودن لباسشویی و پاکیزگی آن موجب می‌شود که هنگام شستشو، لباس‌ها را هم درگیر آلودگی کند.

آموزش جرم گیری ماشین لباسشویی ال جی

روش‌های تمیز کردن لباسشویی را یاد بگیرید

قسمت‌های مختلفی در ماشین لباسشویی وجود دارد که در معرض آلودگی و کثیفی قرار می‌گیرد. مهم‌ترین کار این است که این قسمت‌ها را در ماشین لباسشویی بشناسید و بدانید که کدام بخش از ماشین لباسشویی را باید نظافت کنید.
سپس باتوجه به ضرورت نظافت آن قسمت از لباسشویی، به خوبی جرم گیری ماشین لباسشویی ال جی را انجام دهید و آن را تمیز کنید تا مشکلی برای دستگاه نیز به وجود نیاید. بهترین شیوه‌های تمیز کردن قسمت‌های مختلف لباسشویی را در ادامه برای شما به صورت کامل بیان خواهیم کرد.

درخواست سرویس دوره ای لباسشویی ال جی خود را ثبت کنید.

قسمت‌ هایی که در ماشین لباسشویی باید تمیز شود:

  1. درب ماشین لباسشویی
  2. فیلتر ماشین لباسشویی
  3. دیگ ماشین لباسشویی
  4. لاستیک درب ماشین لباسشویی
  5. محفظه جاپودری ماشین لباسشویی

نحوه تمیز کردن درب ماشین لباسشویی

درب لباسشویی قسمتی است که از آن طریق لباس‌های کثیف را وارد دستگاه و پس از شستشو لباس‌های تمیز را با باز کردن درب از لباسشویی خارج می‌کنیم. به همین دلیل نیاز است که به نظافت این قسمت از لباسشویی اهمیت دهیم تا خیالمان از پاکیزگی آن راحت باشد.
تمیز کردن درب لباسشویی نیز کار سختی نیست، بسته به تعداد دفعات استفاده شما از ماشین لباسشویی ،کافیست پس از چند بار استفاده که ردِ لک دست یا کثیفی روی درب و دور درب لباسشویی دیدید با یک دستمال نرمِ کمی نم دار، دور درب و درب لباسشویی را به آرامی بکشید تا رد لک یا کثیفی باقی مانده  روی آن تمیز شود.

آموزش تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

آموزش تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

تمیز کردن فیلتر لباسشویی کار سختی نیست. فقط کافیست بسته به برند و مدل ماشین لباسشویی خود، محل قرارگیری آن را بدانید و باتوجه به دستورالعمل دفترچه راهنمای لباسشویی خود، به طور دقیق و با رعایت تمام جوانب احتیاط، به تمیز کردن فیلتر تخلیه لباسشویی بپردازید. لازم است برای پیدا کردن محل فیلتر تخلیه، به راهنمای ماشین لباس‌شویی خود مراجعه کنید و یا از متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید.
برای تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی ال جی نکاتی را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.

کافیست ابتدا بدانید محل قرار گیری فیلتر پمپ تخلیه در جلو ماشین، قسمت پایین است. سپس درپوش فیلتر پمپ را جدا کنید و شلنگ جلوی ماشین لباسشویی را آزاد کنید. سپس درپوش را از شلنگ جدا کنید و به این ترتیب، آبِ باقیمانده درون آن را تخلیه کنید.
توجه داشته باشید که به دلیل اینکه امکان دارد مقداری آب از این قسمت از لباسشویی خارج شود حتما در زیر آن ظرفی قرار دهید تا آب باقی مانده آب در آن سر ریز شود. سپس پیچ فیلتر پمپ را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا فیلتر باز شود. فیلتر را بشویید و قسمت داخلی پمپ را با برس کاملا تمیز کنید. در نهایت، فیلتر را بسته و درپوش شلنگ را در جای خود قرار دهید.

معمولا در زمان‌هایی که لباسشویی دچار مشکل عدم تخلیه آب می‌شود فیلتر آن نیز دچار گرفتگی شده است، پس توجه داشته باشید که تمیز کردن اصولی و دقیق فیلتر لباسشویی از بروز مشکلات این چنینی در لباسشویی شما نیز جلوگیری میکند.

طریقه تمیز کردن دیگ ماشین لباسشویی

طریقه تمیز کردن دیگ ماشین لباسشویی

در ابتدا که ماشین لباسشویی را خریداری می‌کنید با یک دیگ درخشان و براق رو به رو هستید. اما به مرور پس از شستشو لباس‌ها با درجه آلودگی‌های متفاوت، امکان دارد میکروب، باکتری‌ها و جرم به داخل دیگ نفوذ پیدا کند. راه‌های مختلف و متفاوتی از روش‌های خانگی تا شیمیایی برای بهداشت و نظافت داخل دیگ لباسشویی وجود دارد.
به همین دلیل همه‌ی کارشناسان متخصص لباسشویی همیشه توصیه به تمیز کردن و سرویس دیگ لباسشویی، حداکثر هر 6 ماه یک بار می‌کنند. که ما برای اینکه به بهترین شکل بتوانید مهم‌ترین قسمت لباسشویی را تمیز کنید روش اصولی آن، یعنی سپردن به دست تکنسین متخصص را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نحوه تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

نحوه تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

در دور درب اکثر ماشین لباسشویی‌ها یک لاستیک و یا واشر وجود دارد که امکان دارد در هر بار شستشو رطوبت‌ها در این قسمت باقی بماند و موجب بو گرفتن لاستیک دور درب لباسشویی شود. به همین دلیل نیاز به تمیز کردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی به وجود می‌آید.

برای تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی کافیست با یک دستمال پارچه‌ای مقداری کفی، لاستیک درب را تمیز کنید و سپس با یک حوله تمیز آن را کاملا خشک نمایید تا رطوبت باقی مانده‌ در این قسمت از بین برود.
توصیه میکنیم که برای عملکرد بهتر، کمک به نظافت بیشتر و طول عمر لباسشویی، پس از هربار استفاده از دستگاه، لاستیک درب ماشین لباسشویی را تمیز کنید.

چگونه جاپودری لباسشویی را تمیز کنید؟

تتمیز کردن جاپودری لباسشویی

یکی از قسمت‌های مهمی که باید در زمان تمیز کردن لباسشویی جدی گرفته شود، تمیز کردن محفظه جاپودری لباسشویی می‌باشد. زیرا در قسمت جا پودری لباسشویی، پس از مدتی مواد شوینده و نرم کننده رسوب میکند و نیاز است که برای عدم گرفتگی و رعایت نظافت آن، هر چند وقت یکبار جاپودری لباسشویی را تمیز کنید.
برای نظافت جا پودری ماشین لباسشویی باید با توجه به مدل لباسشویی، اگر امکان خارج کردن جاپودری وجود دارد آن را خارج کنید و نظافت آن را انجام دهید. برای اینکه این کار را به درستی انجام دهید و آسیبی نیز به ماشین لباسشویی شما وارد نشود حتما نیاز است که دفترچه راهنمای محصول را باتوجه به مدل و برند لباسشویی مطالعه کنید و سپس اقدام به تمیز کردن جاپودری کنید.

برای مثال برای تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی ال جی بسته به مدل دستگاه، اگر قابلیت و نحوه خروج کشو آن را می‌دانستید، کشو آن را به آرامی بیرون بیاورید، زیر شیر آب بشویید و داخل حفره جاپودری را با یک مسواک تمیز کنید.

برای اطلاع دقیق از نحوه تمیز کردن کشو جاپودری ماشین لباسشویی ال جی پیشنهاد می‌کنیم ویدئو نحوه تمیز نگهداشتن جاپودری ماشین لباسشویی ال جی را مشاهده کنید.

چند پیشنهاد کاربردی

ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی را فراموش نکنید

برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی بهتر است دستگاه را خالی بدون لباس، با دمای تقریبا بالا یعنی با آب داغ و مواد شوینده، روی یک برنامه روزانه و نرمال تنظیم و روشن کنید سپس اجازه دهید یک چرخه کامل شستشو انجام شود. این شستشو کمک میکند تا داخل ماشین لباسشویی شما مقداری ضدعفونی و تمیز شود.

جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی را جدی بگیرید

امکان دارد بعد از مدتی استفاده از ماشین‌ لباسشویی، لباس‌ها مثل اول تمیز نشوید یا از کیفیت شستشو کاسته شود. پیشنهاد ما این است که به جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی خود توجه داشته باشید و برای اینکار حتما از متخصصین سرویس دوره‌ای لباسشویی کمک بگیرید.

برخلاف راهکارهایی که بعضی از سایت‌ها پیشنهاد می‌دهند و انواع و اقسام روش‌های طبیعی را بیان کرده‌اند، اگر اینکار توسط یک تکنسین متخصص انجام شود، علاوه بر اینکه از جرم گیری صحیح، اصولی و کامل لباسشویی خود، خیالتان راحت می‌شود، دستگاه شما از جهت سلامت عملکرد نیز با سرویس دوره‌ای مورد بررسی قرار میگیرد.

پس هر 6 ماه، به وضعیت ماشین لباس‌شویی خود رسیدگی کنید و از یک تعمیرکار مجرب بخواهید به صورت کلی ماشین لباس شویی شما را سرویس کند تا مطمئن شوید که ماشین شما به بهترین نحو به کار خود ادامه می‌دهد.
توصیه نهایی برای تمیز کردن لباسشویی
بهتر است پس از هر بار شستشو با ماشین لباسشویی درب آن را باز بگذارید تا هوا به خوبی در آن جریان پیدا کند و باعث خشک شدن رطوبت داخل دستگاه شود، تبادل هوا صورت گیرد، کاملا خشک شود و از ایجاد بوی بد در لباسشویی جلوگیری کنید.
در نهایت اگر برای انجام هر کدام از نکات و توصیه‌های قید شده در این مقاله نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید و سوالی برای شما پیش آمد حتما در قسمت نظرات برای ما بنویسید.
نکات کلیدی درباره نگهداری ماشین لباسشویی و سرویس آن

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۰:۱۹

با سلام آیا جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه سفید به دستگاه آسیب نمیزنه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۵:۳۷

سلام و وقت بخیر، لطفا برای جرم گیری لباسشویی از راهکارهایی که در این مقاله بیان کردیم کمک بگیرید. در غیر این صورت درخواست سرویس دوره ای ثبت کنید تا تکنسین برای جرم گیری اصولی و صحیح لباسشویی شما مراجعه کنند. cs.goldiran.ir/request موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ۰۹:۴۸

قرص جرم گیر ماشین لباسشویی برای تمیز کردن ماشین بهتره یا اینکه سرویس بشه از طرف تعمیرکار؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ۱۰:۱۷

سلام و وقت به خیر؛ برای تمیز کردن ماشین لباسشویی تمام موارد بیان شده در این مقاله را درصورت امکان انجام دهید و خیالتون راحت باشه. اما پیشنهاد کارشناسان فنی محصولات خانگی از جمله لباسشویی این هست که هر 6ماه یکبار لباسشویی توسط کارشناس متخصص محصول باتوجه به علم و تخصص آن‌ها سرویس شود.. برای سرویس جامع و تخصصی تر حتما به کارشناسان اون اعتماد کنید. برای ثبت درخواست سرویس دوره ای لباسشویی هم میتونید از طریق لینک زیر اقدام کنید cs.goldiran.ir/request موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۰:۰۵

بهترین روش برای تمیز کردن ماشین لباسشویی کدوم روش هست؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۳:۱۱

سلام و وقت به خیر؛ برای تمیز کردن ماشین لباسشویی تمام موارد بیان شده در این مقاله را درصورت امکان انجام دهید و خیالتون راحت باشه. اما پیشنهاد کارشناسان فنی محصولات خانگی از جمله لباسشویی این هست که هر 6ماه یکبار لباسشویی توسط کارشناس متخصص محصول باتوجه به علم و تخصص آن‌ها سرویس شود.. برای سرویس جامع و تخصصی تر حتما به کارشناسان اون اعتماد کنید. برای ثبت درخواست سرویس دوره ای لباسشویی هم میتونید از طریق لینک زیر اقدام کنید cs.goldiran.ir/request موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۰۹:۴۸

سلام و خسته نباشید. فیلم سرویس ماشین لباسشویی رو دارید که ببینم بتونم خودم سرویس دستگاهو انجام بدم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۳:۳۱

سلام و وقت به خیر؛ سرویس لباسشویی رو میتونید در منزل باتوجه به توضیحاتی که در این مقاله برای شما بیان شده انجام بدید. پیشنهاد کارشناسان فنی محصولات خانگی از جمله لباسشویی این هست که هر 6ماه یکبار لباسشویی توسط کارشناس متخصص محصول باتوجه به علم و تخصص آن‌ها سرویس شود. تمام موارد بیان شده در این مقاله را درصورت امکان انجام دهید و خیالتون راحت باشه. برای سرویس جامع و تخصصی تر حتما به کارشناسان اون اعتماد کنید. برای ثبت درخواست سرویس دوره ای لباسشویی هم میتونید از طریق لینک زیر اقدام کنید cs.goldiran.ir/request موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۵:۳۳

سلام ماشین موقع خشک کن صدای عجیبی میده و لگن بعد خالی کردن روون نمیچرخه و صداش عوض شده دلیلش چیه؟ ماشینم بدون تسمه و دایرکت درایو هست و ده ساله دارم ازش استفاده میکنم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۶:۲۱

سلام و وقت به خیر؛ ممکن هست به دلیل عدم ترازبندی صحیح باشه. اگر گاهی این مشکل پیش میاد ممکنه قواره‌های لباس متناسب با هم نبوده باشه. موارد دیگری هم در ارتباط با این مورد وجود داره که میتونید در لینک زیر اطلاعات کافی رو کسب کنید: csgl.ir/r موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۵:۳۲

سلام صفحه نمایش لباسشویی روشن نمیشود اما لباسشویی کار میکند لطفا راهنمایی کنید.ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۶:۱۶

سلام و وقت به خیر؛ لطفا بفرمایید از ابتدا صفحه روشن نمیشه؟ چون برای انتخاب و مشاهده برنامه نیاز هست که علامت‌ها رو ببینید. شما فقط کلید استارت رو زدید و دستگاه وارد برنامه شد؟

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۵:۳۱

سلام تایم ماشین لباسشوییم بهم ریخته و سر وقت کار رو تموم نمیکنه، تو اکثر برنامه ها تست کردم. مثلا59 دقیقه 1/30 طول میکشه. دایرکت درایو 7 کیلویی هست. بعد ده سال اوایل امسال بلبرینگ کاسنمد شفت سه نظام تعویض شد. وگرنه قبلش اصلا باز نشده بود. الان اصلا تایمش به موقع تو برنامه مورد نظر تموم نمیشه. علتش چیه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۶:۱۵

سلام و وقت به خیر؛ گاهی به دلیل میزان شوینده، حجم زیاد لباس‌ها، انتخاب اشتباه برنامه و ... ممکنه مدت زمان برنامه بیشتر بشه اما با توجه به اینکه دستگاه شما همیشه همینطور هست بهتره به کارشناسی که دستگاه رو تعمیر کردن این مورد رو اطلاع بدید و از ایشان راهنمایی بگیرید. با توجه به اینکه دستگاه رو تعمیر کردن، اگر موردی در روند تعمیر تغییر داده شده، ایشان اطلاع دارن. موفق باشید

منصور حسن زاده
۱۳۹۹/۰۹/۱۲ ۱۲:۴۳

درود و سپاس ممنون از اطلاعاتی که در اختیار مشتریان قرار می دهید. مقاله جالبی بود.

1 1
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۳:۳۳

من سرویس و هر 6 ماه یبار انجام میدم واقعا راضی ام خیلی کمک میکنه به کیفیت کا ردستگاه البته چون خودمم رسیدگی به دستگاه هام برام مهمه از این مقاله نحوه تمیز کردن لباسشویی خیلی استفاده کردم.

در حال ثبت...