۷ روش کاربردی برای کاهش مصرف انرژی پکیج

۲۷ مهر ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
7 روش کاربردی برای کاهش مصرف انرژی پکیج
آیا خانه‌های قدیمی با موتورخانه‌هایی که فضای زیادی را اشغال می‌کردند را به یاد دارید؟ وقتی نگاهی به گذشته و موتورخانه‌ها در خانه‌های قدیمی می‌کنیم، متوجه می‌شویم موتورخانه‌ها فضای زیادی را در خانه اشغال می‌کردند و علاوه بر آن اختصاص مخزنی بزرگ برای نگهداری آب گرم به صورت دائم در آن‌ها باعث مصرف زیاد انرژی می‌شد. اما امروزه پکیج‌های دیواری فاقد مخزن هستند و آب را تنها در زمان نیاز به صورت مستقیم گرم کرده و فضای بسیار کمی را نیز اشغال می‌کنند. حال که پکیج‌های دیواری جایگزین موتورخانه شده‌اند، باید در مورد بهینه سازی مصرف انرژی در پکیج دیواری نیز اطلاعات لازم را داشته باشیم تا در مصرف انرژی بهتر رفتار کنیم. این بار قصد داردیم تا در مورد راههای کاهش مصرف انرژی پکیج مطالبی را به شما ارائه کند تا هزینه‌های مصرف را کمتر و به صرفه‌تر کنیم. پس با ما همراه باشید.

چگونه مصرف گاز پکیج را کاهش دهیم؟

پکیج دیواری ها جایگزین های بسیار مناسبی برای آبگرمکن های قدیمی شدند زیرا مهمترین مزیت آنها صرفه جویی در مصرف انرژی بوده است. بهتر است بدانید که آبگرمکن ها دارای مخزنی برای آب گرم هستند اما پکیج های دیواری، آب گرم را تنها در هنگام نیاز تولید می کنند و همین موضوع موجب مصرف کمتر انرژی و در نتیجه کاهش رقم قبض برق و گاز می شود. در این مطلب قصد داریم نکاتی در مورد کمتر شدن مصرف انرژی پکیج را برای شما توضیح دهیم. در صورت نیاز به تعمیر پکیج گلدیران فقط کافیست درخواست تعمیر خود را برای ما ثبت کنید.

چگونه مصرف گاز پکیج را کاهش دهیم؟

توجه به نکات مهم برای مصرف بهینه پکیج

در ادامه نکاتی برای کاهش مصرف انرژی ( برق، گاز و ...) پکیج ارائه شده است:

انتخاب درست پکیج باتوجه به متراژ محیط

برای انتخاب بهترین پکیج برای منزل و محیط شما در هیچ مطلبی به صورت دقیق نمیتوان اعلام کرد. زیرا تشحیص و محاسبه آن به عوامل متعددی بستگی دارد که در مکان متفاوت است. اما لازم است این مورد دقیق‌ بررسی شود تا بهترین دستگاه را بر اساس نیاز خود خریداری کنید. برای راهنمای بهتر در انتخاب پکیج متناسب با منزل حتما مقاله انتخاب پکیج بر اساس متراژ را مطالعه کنید.

کاهش مصرف انرژی پکیج با نصب صحیح

در نصب پکیج بر روی دیوار لازم است به فاصله های استاندارد توجه شود . نصب اصولی پیکج در محل مناسب میتواند در کاهش مصرف انرژی و گاز پکیج تاثیرگذار باشد. مکانی که پکیج نصب می‌شود باید محل شیرهای آب گرم و رادیاتورها، تراز بودن پکیج و شیر گاز به درستی نصب شود. از این رو برای اطمینان از نصب درست پکیج در جای مناسب آن حتما از تکنسین متخصص پکیج کمک بگیرید.

سرویس دوره ای پکیج

سرویس دوره ای پکیج گلدیران و چکاب منظم آن، هر 6 ماه یکبار، کمک به افزایش عمر مفید پکیج و از خرابی دستگاه جلوگیری می‌کند. در عین حال نیز همین امر میتواند در مصرف گاز پکیج و انرژی آن نیز کمک به کاهش و کنترل میزان مصرف آن شود.
در سرویس دوره‌ای پکیج، مجموعه کارهایی که یک تکسنین متخصص گلدیران بر روی دستگاه‌های گلدیرانی  شما انجام میدهد، از جمله چک کردن تنظیمات، سرویس دستگاه، بررسی گرمایش دستگاه، چک خروجی دودکش، چک کردن نشتی گاز و چک کردن سنسورها و ... عملکرد آن‌ بالاتر می‌رود و مصرف گاز پکیج هم کاهش پیدا می‌کند.
البته ناگفته نماند که در صورت خرابی و نیاز به تعمیر پکیج از تکنسین متخصص دستگاه خود کمک بگیرید و هرگز برای تعمیر دستگاه خود به افراد غیر متخصص مراجعه نکنید. در صورت نیاز به تعمیر پکیج گلدیران درخواست خود را برای ما ثبت کنید.

کاهش مصرف انرژی پکیج

تنظیم صحیح پکیج

برای کاهش مصرف گاز پکیج، لازم است درجه حرارت آن را به درستی تنظیم کنید. پیش بینی شده که با کاهش هر درجه از دما، چند درصد مصرف گاز آن کاهش پیدا می‌کند و از این رو هزینه کمتری نیز برای گاز مصرفی پرداخت خواهید کرد. برای تنظیم پکیج گلدیران برای زمستان پیشنهاد می‌کنیم که مقاله مرتبط با آن را مطالعه کنید.

کاهش مصرف انرژی پکیج با هواگیری رادیاتورها

هواگیری رادیاتورها علاوه بر رفع مشکل صدای ناشی از هوا در سیکل پکیج و انتشار مناسب گرما، پخش یکدست گرما در محیط، موجب افزایش عمر قطعات و کاهش میزان مصرف گاز نیز می‌شود. برای آموزش کامل روش صحیح هواگیری رادیاتور پکیج حتما مطلب مرتبط به آن را مطالعه کنید.

عایق بودن لوله ‌های پکیج

یکی از راهکارها برای کاهش مصرف گاز پکیج و کنترل مصرف انرژی آن میتوان عایق بندی صحیح لوله ها پیشنهاد داد. با عایق‌بندی صحیح اطراف لوله ‌ها از هدر رفتن انرژی گرمایی جلوگیری می‌شود و مصرف گاز پکیج هم در نتیجه کاهش پیدا می‌کند.

جلوگیری از ورود هوای سرد

اگر از ورود هوای سرد به داخل محیط و خانه جلوگیری کنید در واقع به عملکرد بهتر رادیاتور ها و پکیج و در نتجیه مصرف انرژی آن نیز کمک کرده‌اید.

استفاده از نوار درزگیر

هوای سرد از طریق درز درب، پنجره‌ها، کانال کولر و … وارد خانه می‌شود و روی عملکرد رادیاتورها تاثیر خواهد گذاشت. از این رو می‌توانید از نوار درزگیر برای کناره‌های درب و پنجره‌ها استفاده کنید. همچنین پوشاندن هر نوع مجرایی که به بیرون باز می‌شود می‌تواند از ورود هوای سرد به داخل منزل جلوگیری کند.

استفاده از پرده و موکت

برای کاهش مصرف گاز پکیج، کف خانه را با فرش یا حتی‌الامکان موکت بپوشانید و برای پنجره‌ها نیز از پرده پارچه‌ای استفاده کنید.

کاهش مصرف انرژی پکیج
صحبت پایانی گلدیران
در این مقاله سعی کردیم که شیوه‌های بهینه سازی مصرف انرژی در پکیج دیواری را بیان کنیم. اگر بخواهیم به صورت خلاصه تمامی مطالب ارائه شده را مرور کنیم پس از خرید پکیج دیواری استاندارد باکیفیت و متانسب با محیط، نصب اصولی پکیج باید با کمک تکنسین‌های حرفه‌ای انجام شود، دسترسی راحت به سیستم لوله‌کشی، استفاده از شیرآلات با کیفیت و سرویس شش ماهه پکیج از جمله مواردی است که کمک می‌کند تا انرژی پکیج دیواری کمتر مصرف شود. در نهایت اگر با مشکلی در دستگاه خود رو به رو شدید کافیست که از یک تکنسین متخصص و ماهر جهت تعمیر پکیج خود راهنمایی بگیرید.
16 ترفند کاربردی برای کاهش قبض برق

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...