۷ روش برای خانه تکانی عید

۱۵ بهمن ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
7 روش برای خانه تکانی عید

تمیز کردن خانه اگر همیشه به موقع و به درستی انجام شود نزدیک عید تبدیل به هیولای بزرگ نخواهد شد. علاوه بر آن نیازی نمیشود صفر تا صد تک تک وسایل را در زمان طولانی تمیز کنید زیرا با رسیدگی در طول سال به خانه، خانه تکانی عید و تمیز کردن خانه برای شما راحتتر شده است. ما در طی مقالات مختلفی راهکارهایی برای تمیز کردن قسمت‌های مختلف خانه برایتان بیان کرده بودیم که در این مقاله قصد داریم شما را با 7 روش کاربردی برای خانه تکانی و نظافت ساده منزل، بدون دغدغه اشنا کنیم.

چگونه خود را برای خانه تکانی آماده کنید؟

به هر فعالیتی در زمینه شستن، تمیز کردن، تغییر دکوراسیون و چیدن منزل، جابجا کردن وسایل و هر آنچه که به بهبود شرایط خانه و تمیزی آن کمک کند خانه تکانی گفته میشود. خانه تکانی عید را میتوان با روشهای مختلفی انجام داد اما آنچه که اهمیت دارد این است که بتوانید با اقداماتی سریع و ساده بهترین نتیجه را بگیرید. بر این اساس آشنایی با انواع روش خانه تکانی میتواند نقش مثبتی در انجام فعالیت ها داشته باشد.

خانه تکانی را به روزهای آخر نسپارید

 خانه تکانی عید

خانه تکانی شب عید را نباید همان شب عید انجام دهید. بلکه باید از مدتها قبل از رسیدن لحظات سال تحویل و شب عید آن انجام شده باشد. زیرا هم فشار کارها زیاد نمیشود و هم به خوبی و با کیفیت میتوانید نظافت و رسیدگی به تمام قسمت‌های منزل را انجام دهید. اگر به درستی برای خانه تکانی عید وقت بگذارید کار را بدون عجله و فشار روحی انجام میدهید و به اندازه کافی برای کارهایی مثل تغییر دکوراسیون یا برق انداختن لوازم زمان خواهید داشت.
برای داشتن خانه ای تمیز و درخشان، نباید لزوما زمان ممتد زیادی در اختیار داشته باشید. در حقیقت، خواهید دید که اختصاص دادن یک ساعت در روز به کار نظافت، نتایج بسیار رضایت بخشی خواهد داشت.

برای خانه تکانی برنامه ریزی کنید

برای انجام تمام کارهای خانه و نظافت برنامه ریزی داشته باشید. از یک قسمت خانه به قسمت دیگر نروید. برای مثال ابتدا تمیز کردن اتاق خواب را انجام دهید و سپس به سراغ پذیرایی و آشپزخانه بروید. سعی کنید لیستی برای نظافت تهیه کنید و در هر مرحله باتوجه به لیست پیش بروید.
حتی در تمیز کردن اتاق خواب نیز با برنامه پیش بروید. دقت کنید تا به حال به نظافت کدام وسیله کمتر اهمیت داده‌اید. مثلا تمیز کردن تابلوها، زیر تخت و شیشه‌ها را فراموش نکنید.

وسایل مورد نیاز خانه تکانی را تهیه کنید

7 روش برای خانه تکانی

بعد از برنامه ریزی دقیق و اصولی اقدام به تهیه وسایل مورد نیاز خانه تکانی کنید. این وسایل شامل انواع پاک کننده ها، جارو، دستمال های تمیز، تکه های ابر و ... می باشد که هر یک برای تمیز کردن بخشی از منزل مورد استفاده قرار می گیرند و در صورتی که آنها را  فراهم کنید در هنگام خانه تکانی مشکلی نخواهید داشت.

سر تا پای خانه را برق بیندازید

تمام راهکارهای کاربردی که کمک به تمیز کردن اتاق خواب، پذیرایی و آشپزخانه میکند را به راحتی میتوانید یاد بگیرید.
تمیز کردن ظرف‌ها و کابینت آشپزخانه، تمیز کردن اجاق‌گاز و هود آشپزخانه، تمیز کردن سینک ظرف‌شویی، تمیز کردن اتاق‌ خواب، تمیز کردن پذیرایی و بخش‌های عمومی خانه به صورت مرحله به مرحله در مقاله سر تا پای خانه را برق بیندازید برای شما بیان کردیم و آموزش داده‌ایم که چطور در کمترین زمان بهترین کیفیت برای تمیز کردن خانه را داشته باشید.

تمیز کردن لوازم برقی آشپزخانه در خانه تکانی

خانه تکانی عید

خلاصه‌ای که میتوان از این محتوا بیان کرد این است که هر آنچه که باید در چندین مقاله برای تمیز کردن خانه به دنبال آن بگردید ما در اینجا برای شما جمع آوری و بیان کردیم. تمام روش‌ها و راهکارهای اصولی، کمک به تسریع انجام خانه تکانی شما خواهد کرد.
یکی از مهم‌ترین و پرکارترین قسمت‌های خانه که نیاز به نظافت و تمیزی بیشتری دارد آشپزخانه است. آشپزخانه ،قلب خانه شما به حساب می‌آید به همین دلیل برای تمیز کردن قلب خانه نیاز است که بهترین و درست‌ترین روش‌ها را آموزش ببینید و آن‌ها انجام دهید. به سراغ اصل مطلب در این قسمت می‌رویم.
اصلی‌ترین روش نظافت بدنه‌ی یخچال، استفاده از دستمال نم دار و یا مواد شیمیایی مثل شامپو بچه است. مهم‌ترین قسمت نظافت لباسشویی تمیز کردن بدنه، تمیز کردن جاپودری لباسشویی و فیلتر تخلیه آن است که به طور مفصل آن را توضیح دادیم. در ماشین ظرفشویی تمیز کردن فیلتر کف دستگاه در پاکیزگی و کیفیت شستشو بهتر ظروف تاثیرگذار خواهد بود.

 خانه تکانی عید

برای تمیز کردن جاروبرقی، جاروبرقی شما باید قابلیت نظافت فیلترها را داشته باشد که برای آگاهی از قابلیت تمیز کردن فیلترها، بهترین راهنما، دفترچه راهنمای محصول شما می‌باشد.
به دفترچه راهنما محصول نیاز دارید؟
برای تمیز کردن قسمت داخلی مایکروویو می‌توانید در صورت دارا بودن قابلیت، سینی و سه پایه‌ها را بیرون آورید و شستشو دهید. در کولرگازی می‌توانید فیلترهای آن را بسته به مدل دستگاهتان نظافت کنید.
به طور کلی بهترین راه پس از روش تمیزکردن خانگی، انجام دادن سرویس دوره ای محصولات به صورت 6 ماه یکبار است.
تمیز کردن یخچال، روش تمیز کردن لباسشویی، نحوه تمیز کردن ظرفشویی، شیوه تمیز کردن جارو برقی، نحوه نظافت کولرگازی، راهکار تمیز کردن مایکروویو، آموزش تمیز کردن اجاق گاز، نحوه تمیز کردن تلویزیون و روش تمیز کردن تصفیه هوا را به طور کامل در مقاله آموزش نظافت لوازم خانگی یاد خواهید گرفت.

نحوه شستن پتو در ماشین لباسشویی برای خانه تکانی

نحوه شستن پتو در ماشین لباسشویی برای خانه تکانی

در لباسشویی ال جی از برنامه‌های متنوعی برای شستشو پتو در لباسشویی مثل  Duvet، Bulky، Bed cover و Blanket میتوانید استفاده کنید. در برنامه‌های شستشو پتو از پایین‌ترین دور خشک کن استفاده کنید. هیچ لباس دیگری را همراه پتو داخل لباسشویی نیندازید، زیرا در اثر سنگین شدن لباس‌ها، ممکن است اختلال در عملکرد دستگاه ایجاد ‌شود. اما توجه داشته باشید بهترین روش شستشو پتوهای مختلف و سنگین با بالاترین کیفیت تمیز شدن، سپردن آن‌ها به خشکشویی‌ها میباشد.
برای اینکه اطلاعات کامل تری از شستشو پتو در لباسشویی پیدا کنید مقاله بهترین روش شستشوی پتو در خانه را مطالعه کنید.

طریقه شستن پرده در لباسشویی برای خانه تکانی

طریقه شستن پرده در لباسشویی برای خانه تکانی

برای شستشو پرده در لباسشویی‌هایی مثل ال جی و جی پلاس برنامه‌هایی همچون DELICATE برای پرده، توری و لباس‌هایی که حساس و ظریف‌اند توصیه می‌شود. و برنامه EASY CARE برای لباس‌های مقاوم‌تر مثل رویی‌ها، تخته، کناره و والان پرده‌ها پیشنهاد می‌شود.
برای پیشگیری از نشتیِ کف و مشکل عدم تعادل، از پودر کمتری استفاده کنید تا دستگاه دچار عدم تعادل هم نشود. لطفا از شستشوی پتو، روفرشی، ملحفه، پرده، توری، حوله بزرگ، عروسک و لباس‌هایی با وزن سنگین، موجب می‌شود که دستگاه حین کار متوقف شود زیرا سبب عدم تعادل دستگاه خواهد شد.
در مقاله بهترین روش شستن پرده با تمام اصول و روش‌های شستن پرده آشنا خواهید شد.

ترفندهای خانه تکانی را بیان کردیم ...

ترفندهای خانه تکانی را بیان کردیم ...

روش‌های مختلفی دیگری حتما برای انجام نظافت و تمیز کردن جز به جز لوازم خانه وجود خواهد داشت. اما بهتر است برای تمیز کردن حتی یک وسیله یا یک قسمت از خانه با اطلاعات کافی به آن بپردازید تا کیفیت کار شما نیز بالا رود. در این مقاله شما با چند روش خانه تکانی مفید و بسیار کاربردی در قسمت‌های مختلف خانه آشنا شدید، با استفاده از این روشها میتوانید اقدام به انجام این کار نموده. منزل و وسایل خود را برای عید نوروز و شروع سال جدید آماده و مهیا کنید.
در نهایت اگر سوال و نظری در رابطه با خانه تکانی عید داشتید حتما در انتهای این مقاله برای ما بنویسید تا بتوانیم به شما کمک کنیم.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۳۹۹/۱۱/۲۵ ۱۱:۳۱

روش شستن پرده واقعا یه معضله اما این مطلب بهم کمک کرد.

در حال ثبت...