چگونه به بهترین شکل از پکیج گلدیران خود نگهداری کنیم؟

۲۴ شهريور ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
پکیج گلدیران
 
پس از رواج آپارتمان نشینی، چند سالی است که به دلیل کمبود فضا در ساختمان‌ها امکان استفاده از موتورخانه برای آب گرمایشی و شوفاژ فراهم نمی‌باشد. آن محل تاریک و نمناک که قبلا در زیرزمین خانه‌­ها قرار ­می­گرفت و از نگاه کودکان سیاهچاله‌ی ترسناک ساختمان به شمار می‌رفت حذف شده، و به جای آن سیستم گرمایشی کوچکتری تحت عنوان " پکیج شوفاژ دیواری"  عمومیت یافته است. به این ترتیب دیگر مشکل میزان استفاده‌ی واحدهای متفاوت از گرمایش و اختلافات بر سر هزینه‌های سرویس و نگهداشت موتورخانه از میان رفته است و همسایه‌­ها در این مورد دیگر نقطه‌ی اختلاف نظری با هم ندارند. هرچند این دستگاه از نظر ظاهری مرتب‌تر از  سیستم گرمایش موتورخانه است، اما به همان اندازه نیاز به مراقبت و رعایت اصول نگهداری دارد. در صورتی که شما هم از پکیج شوفاژ دیواری گلدیران استفاده می‌کنید بهتر است برای نگهداری صحیح از دستگاهتان همراه ما باشید و راهنمای تنظیمات پکیج گلدیران پرستیژ و پایونیر را مطالعه کنید تا متحمل هزینه­‌های اضافی تعمیرات نشوید؛ حتی اگر از بهترین پکیج دیواری استفاده می‌کنید. البته در مورد پاسخ این سوال که «کدام پکیج دیواری بهتر است؟» اختلاف نظر وجود دارد. در صورت بروز ایراد در دستگاه پکیج شوفاژ دیواری گلدیران نیز نمایندگی‌های مجاز ما در سراسر ایران آماد­ی ارائه‌ی خدمات به شما مشتریان عزیز هستند.
آیا پکیج گلدیران شما نیاز به تعمیرات دارد؟ از تکنسین‌های متخصص گلدیران راهنمایی بگیرید.

راهکارهای جلوگیری از مشکلات احتمالی پکیج

برای استفاده از پکیج به طوری که همیشه کارکردی طبیعی داشته باشد و کمتر دچار ایراد شود، رعایت برخی نکات ضروری است. در اینجا برخی از مهم‌­ترین اصول به شما گفته می‌شود. در نظر داشته باشید در صورتی که از پکیج گلدیران استفاده می‌کنید ممکن است مدل دستگاه شما مدل پرستیژ یعنی پکیج پرستیژ گلدیران و یا مدل پایونیر باشد. در نوع پرستیژ پنل تنظیمات دیجیتالی و در دستگاه پایونیر به شکل سه سلکتور ( اهرم گردان ) مکانیکی است.
 پکیج گلدیران
  1. توجه به تنظیمات دمای آب مصرفی پکیج گلدیران

این تنظیمات مربوط به درجه­‌ی گرمایش آب بهداشتی ( آب مصرفی ) می‌باشد. بازه‌ی انتخابی برای گرمایش آب مصرفی 35 تا 60 درجه‌ی سانتی گراد است. پیشنهاد ما این است که دمای آب مصرفی را بر روی درجه‌ی 50 تنظیم نمایید تا مناسب‌ترین میزان گرمایش را داشته باشید.
  • نحوه­‌ی انجام تنظیمات آب مصرفی در پکیج پرستیژ گلدیران

برای تنظیم دمای آب مصرفی، سلکتور سمت راست دستگاه را بر روی گزینه ی function  قرار دهید.
 سپس با کلید set که سمت چپ پنل پکیج قرار دارد حالت SET01 را انتخاب کنید.
در این حالت با کلیدهای مثبت و منفی واقع در سمت راست پنل تنظیمات، دمای آب مصرفی را  بین 35 تا 60  درجه‌ی سانتی گراد تنظیم نمایید. دمای پیشنهادی50 درجه‌ی سانتی گراد می‌باشد.
 پکیج پرستیژ گلدیران
  • نحوه‌­ی انجام تنظیمات آب مصرفی در پکیج پایونیر گلدیران

سلکتور سمت راست مربوط به تنظیمات آب مصرفی ( از 35 تا 60 درجه ) است و علامت شیر آب مصرفی دارد .
 پکیج پایونیر گلدیران
 
علامت منفی این اهرم دمای 35 درجه و علامت مثبت دمای 60 درجه است. شما می‌توانید دمای آب مصرفی را در این بازه‌ی حرارتی تنظیم نمایید. البته این دما ببرای آب مصرفی است و بهترین درجه شوفاژ معمولا 70 درجه است.
 ولوم پکیج گلدیران
 
برای آگاهی از باقی تنظیمات و کلیدهای پنل دستگاه بهتر است به دفترچه راهنمای پکیج گلدیران مراجعه نمایید. دفترچه راهنمای پکیج گلدیران مدل پرستیژ در سایت موجود است و شما می‌توانید دانلود دفترچه راهنمای پکیج گلدیران مدل پرستیژ و پایونیر را انجام دهید.

2. توجه به تنظیمات فشار بار پکیج دیواری گلدیران

داخل دستگاه پکیج لازم است میزانی آب وجود داشته باشد تا به واسطه‌ی آن گرمایش آب رادیاتورها و آب مصرفی تامین شود. این بخش از آب ذخیره شده، آب مصرفی شیرهای منزل نیست بلکه به صورت غیر مستقیم گرما را به آب بهداشتی منتقل می‌کند. میزان آب داخل دستگاه نباید از حد استاندارد کمتر باشد و اگر کمتر باشد می‌بایست برای رفع خطای e4 در پکیج گلدیران اقدام نمود. میزان آب بر اساس فشار وارده بر کلید تشخیص فشار آب، سنجش می‌شود. بر این اساس فشار آب مشخص می‌کند که میزان آب داخل پکیج کافی است، یا نیاز است میزان بیشتری آب داخل پکیج پر شود. فشار استاندارد پکیج 1.5 Bar می‌باشد. فشار نباید از 1.5 کمتر و حتی بیشتر باشد. هر دو حالت عملکرد پکیج را با مشکل مواجه می‌کند. فشار پایین باعث عدم کارکرد پکیج و خطای E4 می‌شود. فشار بالا نیز باعث سرازیر شدن آب اضافی از قسمت شیر اطمینان پکیج می‌شود و ممکن است این سوال پیش بیاید که ایا پکیج منفجر میشود؟. برای تنظیم فشار پکیج گلدیران راهنمای زیر را مطالعه نمایید.
  • بالا بردن فشار پکیج گلدیران

در صورتی که فشار پکیج شما پایین تر از 1.5 قرار گرفته است احتمالا با نمایش ارور E4 از کار می‌افتد. برای تنظیم فشار به روش زیر عمل نمایید:
  1. توجه داشته باشید که شیر ورودی آب پکیج باز باشد. این شیر دومین لوله از سمت راست است و معمولا در مسیر آن فیلتر سختی گیر آب قرار می‌گیرد.
  2. در زیر پکیج "شیر پرکن" قرار دارد. در بیشتر مدل­­‌ها سمت چپ و در معدودی از مدل­ها سمت راست قرار گرفته است. شیرپرکن را بر خلاف جهت عقربه‌­های ساعت باز کنید و پس از اینکه فشار بر روی درجه‌ی 1.5 بار تنظیم شد آن را ببندید.
 فشار پکیج گلدیرانفشار پکیج

نکته:

در صورتی که فشار پکیج بالا نرفت به موارد زیر توجه داشته باشید:
ممکن است فشار آب منزل پایین باشد؛ بنابراین مدت زمان بیشتری منتظر باشید تا فشار تنظیم شود و یا زمان دیگری که فشار آب بالاتر است اقدام به تنظیم سیکل پکیج نمایید. دستگاه را لحظه‌ی آبگیری بر روی حالت زمستانی قرار دهید.
 فشار آب پکیج گلدیرانتنظیم سیکل پکیج گلدیران
 
برای مشاهده‌ی پنل تنظیمات به طور کامل، می‌توانید دفترچه راهنمای پکیج گلدیران را مطالعه نمایید.
در صورتی که فشار به هیچ عنوان بالا نمی‌­رود، لازم است پکیج توسط کارشناس متخصص بررسی شود. در صورتی که فشار پکیج دائم پایین می‌آید ممکن است از لوله­‌ی رادیاتورها و یا از اتصالات زیر پکیج نشتی وجود داشته باشد و لازم است سریع تر رفع شود.
 
  • پایین آوردن فشار پکیج گلدیران

در صورتی که فشار بالا برود امکان سرازیر شدن آب پکیج از شیر اطمینان وجود دارد. بنابراین بهتر است شما زودتر اقدام نمایید و فشار را کاهش دهید. ممکن است مراحل کاهش فشار در مارک‌های دیگر تفاوت داشته باشد و مثلا اگر از پکیج ایران رادیاتور استفاده می‌کنید می‌بایست راهنماهای مربوط در ارتیاط با «چگونه فشار پکیج ایران رادیاتور را کم کنیم؟» را مطالعه کنید. مراحل کاهش فشار پکیج بدین ترتیب است:
  1. پکیج را با سلکتور (اهرم گردان) تنظیمات روی پنل خاموش نمایید.
  2. شیر اصلی آب سرد ورودی به پکیج را ببندید. (دومین لوله از سمت راست)
  3. یکی از شیرهای آب گرم منزل را باز کنید. ترجیحا شیر آبی را باز کنید که در سطح پایین‌تری قرار گرفته باشد.
  4. شیرپرکن زیر پکیج را خلاف جهت عقربه­های ساعت باز کنید.
  5. به عقربه‌ی فشارسنج توجه کنید و زمانی که فشار به 1.5 bar رسید، شیر پرکن را ببندید.
  6. شیر اصلی آب سرد ورودی به پکیج را باز کنید.
  7. پکیج را با سلکتور(اهرم گردان) روی پنل تنظیمات روشن نمایید.
درصورتی که فشار پکیج کاهش نیابد لازم است دستگاه از سوی کارشناس بررسی شود .

نکته:

توجه داشته باشید که شیرپرکن در حالت عادی باید بسته باشد. در صورتی که شیرپرکن برای مدتی باز بماند آب زیادی داخل دستگاه تجمع می‌کند و در نهایت از شیر اطمینان و لوله‌ی کوچک زیر دستگاه فوران می‌کند. ممکن است با مشاهده‌ی چنین صحنه­ای فکر کنید دستگاه منفجر شده است، اما چنین نیست و این فقط به دلیل تخلیه­ی آب اضافی که دمای بالایی نیز داشته می‌باشد.
برای اینکه در صورت نشتی آب از شیر اطمینان پکیج به وسایل منزل شما آسیب وارد نشود، بهتر است زیر لوله­ی شیر اطمینان پکیج یک سطل قرار دهید.

3.  شرایط اتصال دودکش پکیج گلدیران

شرایط استاندارد نصب دودکش لازم است حتما رعایت شود. علاوه بر خطراتی که ممکن است اتصال غیراستاندارد دودکش داشته باشد، در بسیاری از موارد به دلیل اتصال اشتباه دودکش، نمی‌توانید استفاده­ی درستی از پکیج داشته باشید و ممکن است دستگاه با نمایش کد خطای E3 به صفحه‌ی ارورخاموش شود. کد خطاهای پکیج گلدیران مدل پرستیژ و پایونیر در این صفحه شرح داده شده است.
تکنسین­ها موظف هستند هنگام نصب دستگاه استانداردها را رعایت نمایند. اما اگر به هر علتی محل قرارگیری یا نوع دودکش را تغییر داده­اید، بهتر است به موارد زیر توجه نمایید. استانداردهای نصب دودکش شامل موارد زیادی می­شود و اینجا فقط تعدادی از این اصول که می‌توانید خودتان بررسی نمایید را اعلام می‌کنیم:
  • توجه به نوع دودکش پکیج

نوع دودکش مورد استفاده نباید آکاردئونی و از جنس گالوانیزه باشد. در صورتی که دودکش عایق شود استفاده از نوع گالوانیزه موردی ندارد.
  • نحوه نصب دودکش پکیج فن دار و بدون فن

این بخش شامل استاندارهایی می­شود که تکنسین‌های نصب رعایت می‌کنند و در صورت نیاز به جا‌به‌جایی و یا نصب دودکش لازم است از کارشناسان نصب کمک بگیرید.
  • رعایت شیب مناسب قرارگیری دودکش پکیج

در صورتی که پکیج از نوع فن‌دار است، در صورت اتصال دودکش به صورت افقی لازم است شیبی حدود 15 درجه به سمت پایین داشته باشد. برای پکیج‌های بدون فن شیب به سمت بالا در نظر گرفته می‌شود.

4.  استفاده از محافظ برق

به دلیل نوسانات ولتاژ برق، استفاده از محافظ برق ضروری است. در نظر داشته باشید علاوه بر اینکه با استفاده از محافظ، دستگاه شما در مقابل مشکلات ولتاژ برق ایمن می‌شود، هنگام اختلال در عملکرد دستگاه به دلیل مشکل ولتاژ، شما متوجه این موضوع خواهید شد. برای مثال اگر فن پکیج به دلیل مشکل ولتاژ برق روشن نشود، دستگاه با نمایش خطای E3  خاموش خواهد شد.
 
 محافظ برق گلدیران

5.  توجه به آنتی فریز برای جلوگیری از یخ زدگی پکیج گلدیران

یکی از مواردی که توجه به آن بسیار مهم است استفاده از پکیج در فصل سرد می‌باشد. با توجه به اینکه امروزه گاهی پکیج‌­ها در بالکن و فضای خارج منزل نصب می‌شود، در صورت خاموشی دستگاه و وجود آب داخل پکیج، ممکن است به دلیل یخ‌زدگی، قطعات داخلی دستگاه ترک بخورد.
پکیج­‌های گلدیران عملکرد "آنتی فریز" دارد. در صورتی که شما آب، برق و گاز پکیج را قطع نکنید، حتی اگر داخل دستگاه آب وجود داشته باشد یخ نمی‌زند. زیرا عملکرد آنتی فریز از یخ زدگی جلوگیری می‌کند. در صورتی که مدت طولانی از پکیج استفاده نمی‌کنید بهتر است آب داخل آن را تخلیه نمایید.

6. سرویس سالیانه‌ی پکیج گلدیران و توصیه‌ی گلدیران به شما

داخل دستگاه پکیج قطعاتی وجود دارد و برخی قطعات جانبی که ست کامل لوازم نصب پکیج هستند پس از مدتی به دلیل املاح آب رسوب می‌گیرد. ممکن است پس از مدتی فشار آب گرم کاهش یابد یا گرمای آب مصرفی و رادیاتورها به طور عادی تامین نشود. علاوه بر این فیلتر سختی­گیر آب، سنسورها، پمپ ، مبدل و... لازم است هر چند وقت یک بار بازبینی شود. ما می‌توانیم برای جلوگیری از ایرادات احتمالی در کنار شما باشیم و تعمیرگاه­های مجاز گلدیران در سراسر ایران در دسترس شما هستند؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم برای سرویس و تعمیر پکیج گلدیران از کارشناسان ما کمک بگیرید تا خرابی غیر منتظره­ی دستگاه باعث ناراحتی شما نشود. همانطور که می­دانید خرابی دستگاه پکیج عدم گرمایش آب مصرفی و حتی عدم گرمایش محیط را در فصل سرد در پی خواهد داشت و این برای هر مصرف کننده‌ای ناخوشایند است.
شما می‌توانید سوالات خود را در زیر همین مقااله درج نمایید  تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم. از اینکه با اعلام نظرات خود، ما را در ارائه‌ی خدماتی بهتر یاری می‌نمایید از شما متشکریم.
آیا پکیج گلدیران شما نیاز به تعمیرات دارد؟ از متخصصین گلدیران راهنمایی بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...