نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس مدل GAP J۴۵۰I

۰۸ بهمن ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس مدل  450

برای اینکه در روزهای آلوده که نفس کشیدن در اکثر شهرها سخت شده است با تصفیه هوا جی پلاس یک نفس تازه بکشید و فضای محیط خود را از تمام آلودگی‌های مضر ایمن کنید.
استقبال استفاده از دستگاه تصفیه هوا در این روزها طبیعتا بیشتر میشود و افرادی نیز برای داشتن هوایی پاک این دستگاه را خریداری میکنند. در کنار داشتن این دستگاه کاربردی در این هوای آلوده، مهم‌ترین نکته، دانستن نحوه عملکرد تصفیه هوا می‌باشد. به همین دلیل تلاش کردیم در این مقاله نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس را برای شما بیان کنیم. روش استفاده از دستگاه تصفیه هوا G PLUS امری مهم است که شما با مطالعه این مقاله میتوانید نحوه عملکرد دکمه های تصفیه هوا Gplus را آموزش ببینید.
آشنایی کامل با نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس مدل 670

آشنایی با پنل و نحوه عملکرد دکمه های تصفیه هوا جی پلاس 450

نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس مدل GAP-J450I در این مطلب برای شما بیان کردیم. برای اطلاع کامل از تمام عملکردها و روش صحیح استفاده از محصول پیشنهاد میکنیم دفترچه راهنما محصول خود را مطالعه کنید.
آشنایی با پنل و نحوه عملکرد دکمه های تصفیه هوا جی پلاس 450
  1. کلید روشن و خاموش کردن تصفیه هوا جی پلاس On/Off

سوکت را وصل کرده و کلید روشن و خاموش را فشار دهید. هر بار که سوکت را وصل و دستگاه را روشن می کنید، سرعت پیش فرض در حالت ”Auto” فعال می شود. حسگر گرد و غبار نیازمند 1 دقیقه وقت برای بررسی کیفیت هوا است و سپس چراغ نشانگر کیفیت هوا به رنگ آبی در می آید.
وقتی دستگاه در حالت آماده باش است آن را روشن کنید تا سرعت “Auto “فعال شود.
بدون درنظر گرفتن وضعیت عملکرد دستگاه، کلید روشن/خاموش را فشار دهید تا وضعیت کنونی متوقف شده و از حالت آماده باش خارج شود.
  1. سرعت تصفیه کردن Air volume

وقتی دستگاه در حالت “Auto “ قرار دارد، حسگر گرد و غبار، کیفیت هوای داخل اتاق را شناسایی کرده و به طور اتوماتیک سرعت فن را طبق کیفیت هوای آن زمان تنظیم می کند. در این شرایط، نورهای مربوط به چهار حالت از سرعت فن همگی خاموش می شوند.
خواب : سرعت فن در حالت آرام است و چراغ “Sleep“ هم روشن است
متوسط: سرعت فن متوسط است و چراغ مربوطه هم روشن است.
زیاد : سرعت فن زیاد است و چراغ مربوطه هم روشن است.
حداکثر : سرعت فن زیاد است و می تواند با حذف دود در محل، کیفیت هوای داخل اتاق را در اسرع وقت بالا ببرد. چراغ مربوطه هم روشن است.
  1. حالت اتوماتیک در تصفیه هوا Gplus مدل 450I

کلید  “Auto ” را فشار دهید. چراغ مربوطه روشن می شود . حسگر گرد و غبار، کیفیت هوای داخل اتاق را تست کرده و به طور اتوماتیک سرعت فن را تنظیم میکند.همزمان، صفحه نمایش دیجیتال، حالتPM 2.5 را فعال کرده و با تناوب زمانی 10ثانیه هوا را مرطوب میکند. در حالت Auto بخش یونیز ه کننده و مرطوب کننده هر دو فعال شده و چراغ های مربوطه نیز روشن می شوند. دستگاه نیز تطابق عملکرد بخش مرطوب کننده با حسگر مربوطه را مدیریت می کند. اگر مقدار آب در مخزن مربوطه کم باشد، چراغ نشانگر “Water Shortage” روشن می شود.
در حالت ”Auto” شما می توانید کلید “Fan Speed” را فشار دهید تا از حالت ”Auto” خارج شوید و دستگاه به طور خود کار کار کند. با هر بار فشار دادن کلید، وضعیت دستگاه به شکل حالت خواب، متوسط، زیاد و حداکثر تغییر یافته و چرا غهای  Auto مربوطه نیز تک به تک روشن می شوند.
  1. زمانی که به هوای مرطوب در محیط خشک نیاز دارید

    حالت اتوماتیک در تصفیه هوا مدل 450

وقتی دستگاه در حال کار کردن است، کلید Humidify را فشار دهید تا عملکرد آن فعال شود.
در حالت Auto حسگر مرطو ب کننده، رطوبت را تست کرده و به طور اتوماتیک این عملکرد را تنظیم میکند. با فعال شدن این عملکرد، اگر مخزن آب به اندازه کافی پر باشد، حسگر به طور اتوماتیک این عملکرد را تنظیم میکند. وقتی رطوبت هوای اتاق کمتر از 45 درصد باشد، دستگاه این عملکرد را فعال میکند. وقتی رطوبت هوای اتاق بیشتر از 60 درصد باشد، دستگاه این عملکرد را خاموش و غیر فعال میسازد.
اگر چراغ نشانگر کمبود آب، قرمز باشد، یعنی آب کافی داخل مخزن وجود ندارد و به طور اتوماتیک دستگاه خاموش میشود. لطفاً آب اضافه کنید. در فرآیند مرطوب سازی، وقتی دستگاه کمبود آب را شناسایی می کند، چراغ نشانگر کمبود آب پس از 30 دقیقه روشن می شود تا باقیمانده آب را مصرف کند.
رطوبت مناسب برای افراد بین 45 و 60 درصد است، کمتر از 45 درصد با احساس خشکی و بالای 60 درصد با احساس رطوبت و نمدار بودن همراه می شود.

تنظیم مجدد فیلتر در تصفیه هوا +G مدل GAP J450I

فقط زمانی که می خواهید فیلترها را عوض کنید یا چراغ نشانگر تعویض فیلتر روشن است، موارد ذیل را انجام دهید:
وقتی زمان تعویض فیلتر فرا می رسد، چراغ نشانگر تعویض فیلتر قرمز می شود که تعویض فیلتر را به شما یادآوری می کند.
وقتی فیلترها را عوض کردید کلید Auto و Humidify را به مدت 3 ثانیه نگه دارید تا چراغ نشانگر قرمز با دو صدای "بیب" خاموش شود. سپس محاسبه زمان کار دستگاه مجدداً انجام می شود.
نکته:
در صورتی که چراغ روشن نیست، کلید Reset را فشار ندهید تا از محاسبه اشتباه زمان عملکرد فیلتر جلوگیری کنید.

نکات کمک کننده برای استفاده از تصفیه هوا جی پلاس مدل GAP-J450I

حالت اتوماتیک در تصفیه هوا در مدل 450

حسگر کیفیت هوا

وقتی دستگاه در حال کار است، مرتب کیفیت هوا را چک می کند.

حسگر رطوبت

وقتی دستگاه مشغول کار است، مرتب رطوبت داخل اتاق را چک می کند.

صفحه نمایش رطوبت و PM 2.5

وقتی دستگاه مشغول کار است، صفحه نمایش دیجیتال، اطلاعات واقعی PM 2.5 و رطوبت را تغییر می دهد. PM 2.5 با 3 عدد دیجیتال دیده می شود و رطوبت با 2 عدد. هر دو اطلاعات داده شده با تناوب زمانی 10 ثانیه تغییر می کنند.

یونیزه کننده

 وقتی دستگاه روشن است، یونیزه کننده نیز به طور اتوماتیک روشن می شود.

صدای بیب

 وقتی دستگاه در حال کار کردن است، صدای "بیب" با هر عملکرد سریع شنیده می شود.

چراغ نشانگر کیفیت هوا

وقتی دستگاه در حال کار است، چراغ نشانگر، کیفیت هوای واقعی را نشان می دهد و 3 رنگ متفاوت دارد: قرمز، سبز و آبی، تا کیفیت های مختلف هوا را نشان دهد.

معرفی روش کار با سایر عملکردهای تصفیه هوا جی پلاس مدل GAP J450I

حالت Sleep 

وقتی دستگاه در این حالت است، موتور دستگاه با حداقل سرعت می چرخد و تمام چرا غ های نشانگر به جز چراغ Sleep Mode ، خاموش هستند تا دستگاه در بهترین حالت استراحت باشد.

PM 2.5  و چراغ نشانگر هوا 

وقتی دستگاه در حال کار کردن است، حسگر کیفیت هوا، مرتب کیفیت هوای داخل اتاق را کنترل کرده و اطلاعات واقعی PM 2.5 را نشان می دهد در حالی که چرا غهای کیفیت هوا با سه رنگ مختلف دیده می شود.
به جدول زیر توجه کنید:

حالت اتوماتیک در تصفیه هوا در 450
نکته:
در صورتی که بخواهید چراغ نمایشگر کیفیت هوا را برای هر حالتی به جز Sleep Mode خاموش کنید، لطفاً به مدت 5 ثانیه کلید خاموش- روشن را نگه دارید تا عملکرد مربوطه غیرفعال شود. همین کلید را به مدت 5 ثانیه دیگر نگه دارید تا چراغ نشانگر کیفیت هوا مجدداً روشن شود. در طول این عملکرد، عملکردهای دیگر به کار خود ادامه می دهند.
نکات مهم :
لطفاً دستگاه را بدون فیلتر کربن فعال و فیلتر هپا روشن نکنید. دون عملکرد تمیز کننده دود و گرد و غبار، غبار مکیده شده به حسگرهای داخل دستگاه آسیب می رساند.
در زمان عدم کار با دستگاه، قطعات یدکی را جدا نکنید؛ چرا که ممکن است در صورت برخورد افراد با آنها به ایشان آسیب برساند یا کودکان با آنها بازی کرده و آسیب ببینند.

زمان تعویض فیلتر تصفیه هوا جی پلاس مدل 450

به جدول زیر توجه کنید:

زمان تعویض فیلتر تصفیه هوا جی پلاس مدل 450
طبق شرایط محیط خود و روش کار دستگاه، دوره تعویض فیلتر می تواند متفاوت باشد. اگر تاثیر مواد آلوده کننده روی دستگاه شما کم است، بهتر است که در زمان اعلام شده فیلتر را عوض کنید. پس از تعویض فیلترها، کلید Auto و Humidify را به مدت 3 ثانیه نگه دارید تا چراغ نشانگر قرمز خاموش شود این یعنی که کار تعویض فیلتر تمام شده است.
لطفا فیلترهای مصرف شده را در سطل زباله بیندازید.

تمیز کردن و تعویض فیلتر تصفیه هوا جی پلاس مدل 450

وقتی سطح بخش فیلتر HEPA گرد و خاک دارد، آن را با جارو برقی تمیز کنید. هر یک ماه این کار را انجام دهید. اگر چراغ نشانگر تعویض فیلتر روشن است، یعنی باید فیلتر عوض شود. البته در نظر داشته باشید که سرویس دوره ای تصفیه هوای جی پلاس بهترین راهکار برای بررسی و چکاب کامل دستگاه و تعویض صحیح فیلتر تصفیه هوا شما میباشد. که در صورت نیاز دستگاه، در هنگام ثبت درخواست سرویس، حتما نیاز به تعویض فیلتر را به تکنسین اطلاع دهید.
نکته:
در زمان جمع کردن دستگاه، از وسایل سخت استفاده نکنید تا به ظاهر دستگاه شما آسیب نرسید و لطفا برای جدا کردن پنل ورودی هوا از دستورالعمل مربوطه استفاده کرده و بدون استفاده از این راهنما درصدد وصل کردن وسایل و قطعات جدا شده

تمیز کردن فیلتر مرطوب کننده تصفیه هوا Gplus مدل GAP-J450I

پس از تمیز کردن دستگاه در دوره های سه ماهه، بهتر است که فیلتر مرطو ب کننده را نیز تمیز کنید تا از انسداد فیلتر بر اثر آهک آب جلوگیری کرده و رطوبت لازم حفظ شود.
با استفاده از آب شیر، دو طرف فیلتر را بشویید و با برس نرم آن را به خوبی پاک کنید.

تمیز کردن مخزن آب تصفیه هوا جی پلاس مدل 450

تمیز کردن مخزن آب تصفیه هوا جی پلاس مدل 450

پس از یک دوره کار با دستگاه، فیلتر مرطوب کننده را جدا کرده و از برس نرم برای پاک کردن مخزن آب استفاده کنید. برای پاک کردن لک ههای سخت، از کمی تمیزکننده طبیعی استفاده کنید. سرانجام از آب تمیز برای شستن مخزن استفاده کرده و سپس آن را به خوبی خشک کنید، دوباره فیلتر مرطو بکننده را در جای خود قرار داده و آن را روی دستگاه نصب کنید

نگهداری و مراقبت از حسگر گرد و غبار تصفیه هوا Gplus مدل GAP-J450I

پس از استفاده دوره ای از دستگاه، بهتر است که بخش شناسه گر کیفیت هوا را هر سه ماه یکبار تمیز کنید تا حسگرها کار کنترل عملکرد را به خوبی انجام دهند. درپوش حسگر را باز کنید و با یک برس نرم گرد و غبار آن را پاک کنید.
از ابر پنبه ای نرم برای تمیز کردن بخش های داخلی استفاده کرده و سپس با ابرهای خشک این بخش را از آب پاک کنید. دوباره درپوش حسگر را ببندید

با تصفیه هوا جی پلاس از آلودگی هوا در امان بمانید

با استفاده صحیح و درست از امکانات و کاربردهای تصفیه هوای خود به راحتی میتوانید فضای محیط را از آلودگی‌ها در امان نگهداری دارید.
در این مقاله سعی کردیم بتوانیم به خوبی نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس را به شما آموزش دهیم. فراموش نکنید که در هر زمینه‌ای در استفاده از محصول اگر سوالی داشتید حتما در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید.

آموزش نحوه عملکرد دکمه تصفیه هوا الجی

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۵:۳۶

ببخشین تاثیر دستگاه تصفیه هوا جی پلاس بر کاهش آلودگی هوا چقدر هست

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۱۶:۲۳

سلام و وقت به خیر؛ به طور کلی تصفیه هوای خانگی برای آلاینده‌های خانگی هست و تاثیری روی آلودگی هوایی که دارای سرب هست نداره و آلاینده‌های بیرون نیاز به تصفیه هوای صنعتی داره. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۰۹:۰۳

میشه بگین چطور میشه تصفیه هوا جی پلاس رو خریداری کرد؟ قیمتش چقدر هست؟ با گارانتی گلدیران رو از کجا میشه خرید؟ تا اونجایی که فهمیدم و خوندم تو اینترنت تصفیه هوا جی پلاس مدل 450 و 670 داره ایا اگر اندازه محیط نیست دوتا بگیرم بزارم اوکی هست مشکلی پیش نمیاد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۱۰:۱۰

سلام و وقت به خیر؛ پیشنهاد میشه دستگاهی رو تهیه کنید که برای متراژ محیط مناسب باشه. برای خرید میتونید به سایت گلدیران پلاس در لینک زیر مراجعه کنید: www.goldiranplus.ir/category/airpurifier موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۰۹:۰۰

سلام من میخوام تصفیه هوا جی پلاس بخرم میشه راهنمایی کنین که چجوری باید بین مدل 450 یا 670 انتخاب کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۰۹:۵۴

سلام و وقت به خیر؛ تصفیه هوا مدل 450 جی پلاس برای محیط 39 متر مناسبه. یون‌ساز دستگاه به صورت فعال هست و امکان غیر فعال کردن نداره. این مدل فیلتر مرطوب کننده هم داره و فیلترهای دستگاه به هم چسبیده هستن. میزان صدای دستگاه از مدل 670 کمتره. تصفیه هوای جی پلاس مدل 670 برای محیط 52 متر مناسبه. میتونید یون‌ساز دستگاه رو غیر فعال کنید. فیلتر مرطوب‌کننده نداره و فیلترها جدا از هم هستن. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۰۸:۵۹

تصفیه هوا جی پلاس مدل 450 آیا منساب اتاق کودک هست؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۰۹:۴۹

سلام و وقت به خیر؛ این مدل دستگاه برای محیط 25 تا 36 متر مناسب هست و میتونید برای چنین فضایی استفاده کنید. از نظر ویژگی‌های دستگاه تفاوتی نداره و لازمه به متراژ محیط توجه بشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۰۸:۵۸

نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس مدل 450 گفتین برای تمیز کردن باید سرویس بشه خودم نمیتونم تمیز کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۰۹:۴۵

سلام و وقت به خیر؛ بله میتونید فیلترها رو تمیز کنید. در این مورد لطفا به راهنمای لینک زیر مراجعه کنید: csgl.ir/epair موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۰۸:۵۷

سلام نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس مدل 450 رو خوندم حالا یه سوال من مدل 670 تصفیه هوا جی پلاس رو هم تو خونه دارم میشه نحوه کار با اون رو هم آموزش بدین؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۰۹:۳۹

سلام و وقت به خیر؛ در مورد نحوه عملکرد تصفیه هوا مدل 670 لطفا به راهنمای لینک زیر مراجعه کنید: csgl.ir/aht2 موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۰۸:۵۶

سلام روز خوش به دنبال مطلبی درباره نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس مدل 450 بودم که توی گوگل با این مقاله رو به رو شدم. خیلی عالی و کاربردی بود. فقط یک سوال من تقریبا با توجه به مشکل تنفسی که دارم کل سال این دستگاه رو روشن میکنم ایا روشن بودن کاملش باعث آسیب به دستگاه میشه و اینکه نیاز به سرویس پیدا میکنه ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۰۹:۳۴

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی استاندارد این هست که روزی 8 ساعت دستگاه رو روشن کنین. دستگاه نیاز به سرویس دوره‌ای و تمیز کردن فیلترها داره. موفق باشید

در حال ثبت...