نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس

۰۳ اسفند ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس

زندگی در شهرهای شلوغ و بزرگ، مشکلات بسیاری را دارد که یکی از عمده ترین آنها آلودگی هوای شهر است. کاهش آلودگی هوا در شهرهای شلوغ و پر جمعیت چون در سطح کلان است، هر شخص به تنهایی نمی‌تواند آن را از بین ببرد. پس هر فرد یا خانواده‌ای میتواند برای حفظ سلامتی‌ و دوری از بیماری‌ها کارهایی را انجام دهد. همه‌ی ‌ما می دانیم هوایی که نفس می‌کشیم در سلامتی ما نقش بسیاری دارد. به همین دلیل جدی گرفتن آلودگی هوایِ محیطی که در آن نفس می‌کشیم و ندگی می‌کنیم موضوع مهمیست. پس شاید برای پاکیزه کردن هوا، در شهرهای بزرگ و پر جمعیت به راحتی نتوانیم به سرعت عمل کنیم، اما در محیط های بسته مانند فضای خانه، اداره، مدرسه و ... بتوانیم از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنیم.
بهترین کار در این شرایط استفاده از دستگاه تصفیه هوا با فیلترهای مناسب برای جذب ذرات معلق و دیگر آلودگی‌های محیط کوچکی که در آن نفس می‌کشیم است تا بلکه بتوانیم هوای محیط خود را پاکسازی کنیم و نفس راحتتری بکشیم. در این مقاله سعی داریم نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس که شما عزیزان استقبال بسیار خوبی از آن داشتید بپردازیم.

آشنایی کامل با نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس مدل 450

آشنایی با پنل و نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس  670

معرفی تصفیه هوا جی پلاس GAP-J670I

دستگاه تصفیه هوا قادر است ذرات گرد و غبار و دود را از محیط حذف نماید، بنابراین برای محیط های دارای دود، گرد و غبار، آلودگی و سایر ذرات آلود ه کننده ریز مثل مواد موجود در فضای داخلی، محیط همراه با دود سیگار، سالن نشیمن (تالار) و ... مناسب است. این دستگاه قادر به کاهش احتمال بروز خطرات ناشی از دود زیاد سیگار، گرد و غبار است و در نتیجه سلامتی شما و خانواده را حفظ میکند. دستگاه تصفیه هوا با فیلتر اولیه یون نقره و نیز فیلتر کنترل کننده اصلی یا HEPA مجهز شده است.
در ضمن، ماژول رطوبت ساز متناسب با شرایط و نیازهای مختلف، به طور موثر و کارآمد ذرات آلوده کننده هوا را از بین می برد و سطح این ذرات را به مقدار PM 2.5 کاهش داده و نیز بوی بد سیگار را از بین می برد تا هوایی که تنفس می کنید، تمیز و تازه باشد. پس در ادامه به سادگی با نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس آشنا خواهید شد.

فیلتر اولیه مجهز به یون نقره Gplus

این فیلتر، فیبر، مو و سایر آلودگی های هوا را جذب کرده و تمیزکردن و استفاده مجدد از آن بسیار ساده است.

فیلترهای کربن فعال و جمع کننده گرد و غبار  HEPA تصفیه هوا جی پلاس

این فیلتر قادر به جذب دود، مواد آلوده کننده، گرد و غبار و باکتریهای موجود در هوا است. این فیلتر با برخورداری از خاصیت ضد باکتریایی خود می توان هوا را به اندازه کافی تمیز کرده و سطح آن را به مقدار 2.5برساند. همچنین این فیلتر به طور موثری TVOC و بوی بد (بوی سیگار)  موجود در هوا را نیز برطرف میکند.

ماژول رطوبت ساز تصفیه هوا +G

این ماژول میتواند رطوبت هوا را تنظیم کند.
برای اطلاعات کامل از تمام قسمت‌ها، کاربرد و حتی نصب دستگاه، استفاده از دفترچه راهنمای تصفیه هوای جی پلاس به شما کمک زیادی خواهد کرد.

قسمت های مختلف تصفیه هوا Gplus مدل GAP-J670I

معرفی تصفیه هوا جی پلاس

نشانگر کیفیت هوا در تصفیه هوا جی پلاس

قرمز:  کیفیت هوا ضعیف است.
زرد:  کیفیت هوا بد است.
سبز:  کیفیت هوا خوب است.
آبی:  کیفیت هوا عالی است.

حسگر گرد و غبار تصفیه هوا +G

عملکرد اصلی حسگر گرد و غبار، اندازه گیری تعداد گرد و غبار معلق در هوا است. مواد قابل تشخیص توسط حسگر عبارتند از : گرد و غبار، مواد آلوده کننده، ذرات باکتری، دود و سایر مواد معلق و گاهی می تواند شامل ذرات معلق جامدی که ناشی از آشپزی یا ذرات ریز بخار آب و ... باشد.

حسگر نوری تصفیه هوا جی پلاس

تصفیه هوا جی پلاس قادر به شناسایی ذرات نور اطراف خود است. وقتی فضا تاریک است، به طور اتوماتیک چراغ پنل کاربری را خاموش کرده و نور نشانگر کیفیت هوا غیرفعال می شود. زمانی که نور عادی باشد، چراغ های دستگاه به حالت طبیعی بر می گردد.

حسگر تشخیص رطوبت تصفیه هوا جی پلاس مدل 670

حسگر تشخیص رطوبت تصفیه هوا جی پلاس مدل 670

این دستگاه قادر به شناسایی رطوبت محیطی است و بر روی نمایشگر دیجیتال نمایش می دهد و تصمیم می گیرد که آیا باید رطوبت ساز عمل کند یا خیر.

پنل کنترل تصفیه هوا جی پلاس مدل 670

پنل کنترل تصفیه هوا جی پلاس مدل 670

برای آشنایی با نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس و پنل کنترل این تصفیه هوا ما در تصویر بالا به طور مفصل به توضیح تک تک عملکردهای آن پرداخته‌ایم.

شروع کار با دستگاه تصفیه هوا جی پلاس مدل 670

شروع کار با دستگاه تصفیه هوا جی پلاس مدل 670

دو شاخه برق را به پریز وصل کرده و کلید روشن/خاموش را جهت راه اندازی فشار دهید.
با هر بار فشار دادن کلید روشن شدن دستگاه، به مدت 30 ثانیه نشانگر کیفیت هوا در حالت چشمک زن، رنگ قرمز، زرد، سبز و آبی را نشان می دهد و در حالت "هوشمند" قرار میگیرد.
برای هر حالتی به جز حالت آماده Ready mode، کلید را فشار دهید تا دستگاه از حالت کنونی به وضعیت آماده برگردد و متوقف شود.

وضعیت هوشمند تصفیه هوا Gplus

وضعیت هوشمند تصفیه هوا Gplus

کلید MODE را برای ورود به حالت هوشمند فشار دهید تا smart روشن شود.
در این مدل، آنالیز حسگر گرد و غبار و کیفیت هوا، سرعت تصفیه را به طور خودکار تنظیم می نماید.
در این حالت، برنامه تصفیه هوا را طبق برنامه خودکار تنظیم نمایید و به سایر تنظیمات نیازی نیست.

وضعیت خواب تصفیه هوا جی پلاس

وضعیت خواب تصفیه هوا جی پلاس

کلید mode را جهت قرار گرفتن در وضعیت خواب فشار دهید تا sleep روشن شود. در این مدل، نور چراغ sleep کاهش یافته و سایر چراغ‌ها خاموش میشوند.
این محصول یک حسگر نور دارد و در شب نیاز به فعال نمودن حالت خواب نمی باشد، این حسگر به حالت خودکار روشنی لامپ را کاهش داده و سرعت باد را در محیط تاریک تنظیم می نماید تا در خواب کاربر خللی ایجاد نشود.

تنظیم سرعت باد در تصفیه هوا Gplus

تنظیم سرعت باد در تصفیه هوا Gplus

کلید mode را در مدل‌های دستی برای روشن شدن چراغ manual فشار دهید.
در این حالت، کاربر می تواند روی کلید سرعت کلیک کند تا سرعت باد تنظیم شود. حالت های تغییر سرعت به ترتیب بی صدا، متوسط، زیاد، توربو خیلی زیاد است.
بی صدا: تصفیه هوا در باد با سرعت کم عملکرد مناسبی دارد.
متوسط: تصفیه هوا در حالت سرعت باد متوسط کار میکند.
زیاد: تصفیه هوا در حالت سرعت باد زیاد کار میکند.
توربو: تصفیه هوا در حالت سرعت باد خیلی زیاد کار میکند.

عملکرد کلید یون ها

عملکرد کلید یون ها در تصفیه هوا جی پلاس

کلید lons را برای شروع یا خاتمه عملکرد فیلتر یونیزه فشار دهید. چراغ lons نیز روشن میشود.

رطوبت ساز Gplus

رطوبت ساز Gplus

در حین کار، کلید Humidify را جهت شروع عملکرد رطوبت ساز فشار دهید.
در این حالت، قسمت رطوبت سازی، رطوبت محیط را طبق حسگر خود کنترل می کند.
  1. پس از شروع به کار قسمت رطوبت ساز، اگر مخزن آب پر است، زمان لازم برای اتوماسیون عملکرد 5 دقیقه خواهد بود.
  2. اگر رطوبت محیط کمتر از 45 درصد باشد، رطوبت ساز روشن میشود.
  3. اگر رطوبت محیط بیشتر از 60 درصد است، رطوبت ساز خاموش میشود.
اگر چراغ نشانگر کمبود آب روشن است، نشان دهنده خالی بودن مخزن آب و لوله انتقال آب است. لطفا آب تصفیه در درون مخزن آب بریزید.
رطوبت مطلوب که انسان در آن احساس آرامش میکند، در حدود 45 تا 60 درصد است و افراد در رطوبت کمتر از 45 درصد احساس خشکی کرده و در رطوبت بالای 60 درصد احساس دم میکنند.

برای مشاوره و خرید محصولات جی پلاس، با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

امکان زمان بندی در تصفیه هوا جی پلاس

امکان زمان بندی در تصفیه هوا جی پلاس

درحین کار، کلید زمانبدی timing را فشار دهید تا نشانگر زمان روشن شود. زمان میتواند روی 1-2-4-8-12 ساعت تنظیم گردد. در صورت انتخاب هر یک از این ساعات، دستگاه بعد از سپری شدن آن به صورت خودکار خاموش میشود. در طول این مدت، نمایشگر زمان باقیمانده و وضعیت رطوبت را تناوباً نمایش میدهد.
پس از خاموش شدن بخش زمانبندی، در صورت فشار دادن کلید روشن/خاموش، تنظیمات زمانبندی لغو شده و فورا در حالت خاموش/روشن قرار میگیرد.

تنظیم مجدد فیلتر تصفیه هوا Gplus

تنظیم مجدد فیلتر تصفیه هوا Gplus

زمان سنج داخلی، زمان تجمعی کارکرد را محاسبه میکند. وقتی نشانگر فیلتر چشمک می زند، تعویض فیلتر را یادآوری میکند. زمان سنج بر اساس تست‌های شبیه سازی در آزمایشگاه محاسبه میشود که با زمان واقعی تطابقی ندارد. وقتی تاثیر دستگاه تصفیه هوا ضعیف است، فیلتر را عوض نمایید.
بعد از تعویض فیلتر، کلید lons و Humidify را همزمان، به مدت 3 ثانیه فشار دهید تا صدایی بشنوید و چراغ نشانگر خاموش شود. این کلید ترکیبی، فقط زمانی عمل خواهد کرد که چراغ تعویض فیلتر روشن است.
پس از چشمک زدن چراغ نشانگر "تعویض فیلتر"، فیلترها را تعویض نمایید. اگر فیلتر به موقع تعویض نشود، دستگاه به طور خودکار متوقف میشود. به همین دلیل برای تعویض فیلتر دستگاه و چکاب و کنترل عملکرد تصفیه هوای شما حتما سرویس تصفیه هوا جی پلاس را جدی بگیرید.

نگهداری از تصفیه هوا جی پلاس مدل 670

نگهداری از تصفیه هوا جی پلاس مدل 670

طبق شرایط طبیعی محیط و روش کار با دستگاه، دوره تعویض فیلتر متفاوت است پس آن را بدون علت تعویض نکنید.
برای اطلاع از نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس پس از تعویض فیلتر، کلیدهای ترکیبی را 3 ثانیه نگه دارید تا چراغ نشانگر تعویض فیلتر خاموش شود و راه اندازی مجدد تمام شود. فیلتر کهنه را در زباله غیر قابل اشتعال بیندازید. حتما بهتر است که برای تعویض فیلتر از کارسناسان سرویس دوره‌ای کمک بگیرید اما در صورت نیاز به قطعه‌ای از محصول خود به فروشگاه لوازم جانبی گلدیران سر بزنید.

نکات مهم

How GPlus air purifier works

لطفا در زمان جدا بودن فیلتر با راندمان بالا HEPA دستگاه را روشن نکنید. این کار ممکن است باعث ایجاد خطا در حسگرهای داخلی گردد.
لوازم جدا شده را در زمان عدم کار با دستگاه در دسترس کودکان قرار ندهید.

عدم استفاده برای مدت طولانی از تصفیه هوا جی پلاس مدل 670

عدم استفاده برای مدت طولانی از تصفیه هوا جی پلاس مدل 670

  1. د وشاخه برق را جدا کنید در غیر این صورت برق مصرف میشود.
  2. آب درون مخزن را خالی کنید. درپوش تخلیه آب را خارج نموده تا آب داخل لوله ها تخلیه گردد.
  3. مسیر آب را به طور کامل تمیز کرده و دوباره درپوش تخلیه را نصب نمایید.
  4. دستگاه را با کیسه پلاستیکی بپوشانید و آن را در محل خشک نگهداری کنید. قرار دادن دستگاه به صورت افقی یا خوابیده به آن آسیب میزند.

تمیز کردن زیر مخزن آب تصفیه هوا +G

تمیز کردن زیر مخزن آب تصفیه هوا +G
به شکلی که در عکس مشاهده می‌کنید میتوانید به این شیوه صحیح زیر مخزن آب دستگاه تصفیه هوا جی پلاس را تمیز کنید.
اهمیت استفاده از تصفیه هوا و چرا در شهرهای بزرگ باید از دستگاه تصفیه هوا استفاده کرد؟
اهمیت استفاده از تصفیه هوا زمانی مشخص میشود که در شهری با هوای دائما آلوده زندگی کنید و یا به علت داشتن شرایطی خاص مثل حضور افراد مسن، بیمار و کودکان در خانه نیاز باشد که هوا برای آنان پاک کنید. اگر هوای شهر شما یا محیط شما به هر دلیلی دچار آلودگیست بهتر است تا فرصت فراهم است از این دستگاه کاربردی برای داشتن هوایی پاک‌تر استفاده کنید.
در این مقاله سعی کردیم نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس را به طور کامل برای شما شرح دهیم تا زمان استفاده از این دستگاه فوق العاده کاربردی، لذت استفاده از آن را بیشتر حس کنید. اگر در هنگام استفاده از این محصول سوال دیگری برای شما به وجود آمد حتما در قسمت نظرات مقاله برای ما بنویسید.

لذت داشتن هوای پاک را با خرید تصفیه هوا جی پلاس از دست ندهید!

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۹:۳۳

مرسی راستی برای توضیحات این مقاله نحوه کار کردن با دستگاه رو بهتر یاد گرفتم به قول خودتون آشنایی با پنل و نحوه عملکرد تصفیه هوا جی پلاس 670 عالی بود

1 1
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۹:۳۱

من تصفیه هوا جی پلاس مدل 670IK رو دارم اما برای اتاق خواب هم میخوام بگیرم حالا میخوام بدونم 450 این دفه بگیرم یا همون 670؟

1 1
۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۹:۳۰

بنظر شما بین مدل تصفیه هوا جی پلاس 450IK و 670IK کدوم بهتره ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۰۸:۳۴

سلام و وقت به خیر؛ نمیشه به طور کلی اعلام کنیم کدام مدل تصفیه هوای جی پلاس بهتر هست. اینکه محیط شما چند متر هست اهمیت زیادی داره. محیط پیشنهادی برای مدل GAP-670IK، متراژ 52 متر و برای مدل GAP-450IK متراژ 39 متر هست. میزان صدای دو دستگاه با هم تفاوت داره و میزان صدای GAP-670IK کمی بیشتره. مدل GAP-450IK فیلتر مرطوب کننده هم داره. میزان هوادهی مدل GAP-670IK، میزان 400 متر مکعب بر ساعت و برای مدل GAP-450IK میزان 300 متر مکعب بر ساعت هست. موفق باشید

در حال ثبت...