مشکلات رایج ماشین های لباسشویی سطلی

۲۴ اسفند ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
مشکلات ماشین لباسشویی سطلی


همانطور که شاید به خاطر داشته باشید تا چندین سال پیش آن دسته از ماشین‌های لباسشویی که استفاده می‌شد کمی متفاوت از دستگاه‌های متداول امروزی بود و بیشتر ماشین‌های درب از بالا و سطلی استفاده می‌شدند؛ در واقع ماشین‌های لباسشویی درب از جلو امروزی چند سالی است که بیشتر تولید می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماشین لباسشویی‌های سطلی هم نحوه‌ی استفاده‌ی خاص خود را دارد و نیاز است برای استفاده از آن به برخی موارد توجه شود تا لباس‌ها به بهترین شکل شستشو شود. با توجه به اینکه این نوع ماشین‌های لباسشویی همچنان از سوی افراد زیادی استفاده می‌شود، در این راهنما به بررسی برخی از مشکلات احتمالی پرداختیم.

باقی ماندن مواد شوینده بر روی لباس ها

گاهی ممکن است پس از شستشوی لباس در ماشین لباسشویی درب از بالا، مواد شوینده بر روی لباس‌ها باقی بماند. علت تمیز نشدن لباس در ماشین لباسشویی می‌تواند عدم استفاده‌ی صحیح از برنامه و مواد شوینده باشد. برنامه‌ای که برای شستشوی لباس‌ها انتخاب می‌کنید، در حذف لکه‌ها تاثیر زیادی دارد؛ بنابراین لطفا طبق دستورالعمل دفترچه راهنمای دستگاه ماشین لباسشویی، برنامه‌ی شستشو و دمای استاندارد را برای حذف لکه‌های روی لباس‌ها انتخاب نمایید.
توصیه می‌کنیم موارد زیر را برای جلوگیری از باقی ماندن مواد شوینده بر روی لباس‌ها رعایت نمایید:

باقی ماندن مواد شوینده بر روی لباس ها

  • لطفا از پودرهای شوینده با دانه‌های درشت و زبر استفاده نکنید.
  • اگر از مایع شوینده استفاده می‌کنید، آن را در آب رقیق کنید.
  • میزان مواد شوینده را بر اساس میزان کثیفی لباس‌ها استفاده کنید. شستشوی لباس جین و لباس کار به مقداری بیشتر ماده شوینده نیاز دارد و پارچه‌هایی همانند حوله نیز میزان کمتری مواد شوینده نیاز دارد.
  • میزان مواد شوینده به برنامه‌ی انتخابی، میزان لباس‌ها و سطح آبگیری دستگاه نیز بستگی دارد؛ بنابراین لطفا برای استفاده از مواد شوینده موارد گفته شده را در نظر داشته باشید.
    یهترین شوینده‌های لباس را از فروشگاه گلدیران تهیه کنید.


علت ایجاد لکه سفید بر روی لباس

علت ایجاد لکه سفید بر روی لباس


در صورتی که بر روی لباس‌ها، لکه‌های سفید باقی می‌ماند، لطفا به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • لازم است برنامه‌ی انتخابی متناسب با حجم لباس‌ها باشد، در غیر این صورت میزان آبگیری ماشین لباسشویی صحیح انجام نمی‌شود؛ به همین علت لباس‌ها به طور کامل در آب غوطه‌ور نشده و آلودگی بر روی پارچه‌ها باقی می‌ماند.
  • در برخی از برنامه‌های ماشین لباسشویی همانند برنامه‌ی Normal با توجه به اینکه دستگاه دارای سنسور تشخیص وزن لباس می‌باشد، حداقل میزان آب مورد نیاز برای شستشو وارد دستگاه می‌شود و لازم است میزان سطح آبگیری را به صورت دستی تغییر دهید. معمولا در مدل‌های ماشین لباسشویی سطلی، برای تغییر سطح آبگیری کلیدی وجود دارد که ممکن است به نام Water Level باشد. گاهی برخی از مشتریان این موضوع را مطرح می‌کنند که بر روی سطح آب ماشین لباسشویی سطلی و بر روی لباس‌ها مو جمع می‌شود، که این مورد نیز با افزایش سطح آبگیری رفع خواهد شد.
  • در این نوع ماشین لباسشویی‌های سطلی ممکن است دستگاه به صورت پیش‌فرض برنامه‌ای را پیشنهاد دهد، اما با توجه به حجم و نوع لباس‌ها و میزان کثیفی البسه می‌بایست زمان شستشو و یا میزان آبگیری و همچنین دفعات آبکشی را تغییر دهید.

باقی ماندن آثار لکه ها بر روی لباس


لکه‌ها به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند و در دفترچه‌ راهنمای دستگاه‌ها به طور کامل روش حذف هر نوع لکه‌ از روی لباس‌ها توضیح داده شده است. در نظر داشته باشید لکه چربی، سیاهی یقه لباس و یا سرآستین با شستشو در ماشین لباسشویی پاک نمی‌شود. برای تمیز شدن لباس لازم است قبل از قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، این قسمت‌ها به صورت مجزا با دست شسته شود.
لکه‌هایی که تثبیت شده است، ممکن است دیگر به طور کامل حذف نشود. البته پاک شدن لکه از روی لباس‌ها تا حد زیادی به جنس پارچه نیز ارتباط دارد زیرا میزان جذب لکه و همچنین تار و پود لباس‌ها با هم تفاوت دارد؛ برای اطلاع بشتر می‌توانید مقاله‌ی از بین بردن لباس در لباسشویی را مطالعه کنید.

بهترین روش جلوگیری از سوختن لوازم برقی،
استفاده از محافظ برق مناسب می‌باشد.

بهترین دما برای شستشوی لباس ها


با توجه به برنامه‌ای که برای شستشو انتخاب می‌کنید، دمای ماشین لباسشویی به طور خودکار تعیین می‌شود. در این مورد می‌توانید از علامت های روی لباس شرایط شستشو را بررسی نمایید. دمای آب بر میزان تاثیرگذاری مواد شوینده و در نهایت بر میزان تمیزی لباس‌ها تاثیر دارد. می‌توانید طبق راهنمای زیر دمای آب را تعیین نمایید:

  • برای شستشوی لباس‌های سفید همانند کهنه‌ی بچه و لباس‌های خیلی کثیف از آب گرم با دمای 49 تا 60 درجه سانتی‌گراد استفاده کنید.
  • معمولا بیشتر لباس‌ها را می‌توانید در دمای 29 تا 40 درجه سانتی‌گراد شستشو دهید.
  • لباس‌های رنگ روشن و نسبتا کثیف را می‌توانید با آب سرد و با دمای 18 تا 24 درجه شستشو دهید.

در صورتی که شستشو با آب سرد انجام می‌شود، توصیه می‌کنیم موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • میزان مواد شوینده را مطابق با برنامه استفاده کنید و مواد شوینده را در آب گرم حل نمایید.
  • توصیه می‌شود لکه‌ها را قبل از شستن لباس‌ها پاک کنید.
  • لباس‌های خیلی کثیف را قبل از شستشو خیلی خوب خیس کنید.
  • از سفید کننده‌ی مناسب استفاده نمایید.

اگر از آب با دمای زیر 18 درجه‌ی سانتی‌گراد استفاده کنید، ممکن است مواد شوینده بر روی لباس‌ها باقی بماند و لباس‌ها به خوبی شسته نشود. به همین دلیل است که سازنده‌های مواد شوینده تاکید دارند دمای آب برای شستشوی بهتر و حل شدن مواد شوینده بین 26 تا 29 درجه‌ی سانتی‌گراد است. اگر دمای آب داخل دیگ خیلی سرد باشد، مواد شوینده فعال نمی‌شود و اثر پاک‌کنندگی خوبی نخواهد داشت.

شستشوی بهتر لباس ‌ها در ماشین لباسشویی سطلی

شستشوی بهتر لباس ‌ها در ماشین لباسشویی سطلی

به طور کلی توصیه می‌شود موارد زیر را برای شستشوی بهتر لباس‌ها در ماشین لباسشویی درب از بالا در نظر داشته باشید:
میزان شوینده، کیفیت مواد شوینده، انتخاب برنامه‌ متناسب با لباس‌ها و نوع کثیفی لباس‌ها، پاک کردن جداگانه‌ی لکه‌ها قبل از شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی، استفاده از آب با دمایی مناسب بسته به میزان کثیفی لباس‌ها، تنظیم صحیح میزان آبگیری ماشین لباسشویی و ... مواردی هستند که توصیه می‌شود رعایت نمایید تا شستشو با بهترین کیفیت انجام شود. رعایت نکات درج شده در لیبل لباس‌ها و نکات مرتبط با شوینده‌ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.
اگر سوالی در مورد این نوع ماشین‌های لباسشویی سطلی دارید، لطفا در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...