روش صحیح تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

۱۳ تير ۱۴۰۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

ماشین ظرفشویی همانطورکه ظروف روزمره‌ی ما را می‌شوید و ظرف‌هایی درخشان و تمیز به ما تحویل می‌دهد، خودش هم نیاز به سرویس دوره‌ای و تمیز کردن دارد. فیلتر ماشین ظرفشویی طبق توصیه‌ی کارخانه و کارشناسان تعمیرات باید بعد از هر بار استفاده از دستگاه تمیز شود و تمیز نکردن آن موجب عدم کارکرد صحیح دستگاه خواهد شد.
علاوه بر فیلتر ماشین ظرفشویی، سبدها و لگنچه‌ی دستگاه نیز باید تمیز شود. اگر فیلتر و لگنچه دچار گرفتگی شود، ممکن است با ارور عدم تخلیه‌ی آب دستگاه مواجه شوید و دستگاه به دلیل اینکه نمی‌تواند تخلیه آب را انجام دهد، متوقف شود. در ادامه در ارتباط با فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی و همچنین نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی بیشتر توضیح خواهیم داد.
نحوه عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی!

فیلتر ماشین ظرفشویی چه عملکردی دارد؟


فیلتر ماشین ظرفشویی در کف دستگاه قرار گرفته و عملکرد بسیار مهمی دارد. این فیلتر رسوب، ذرات، مواد غذایی و ... را می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد این آلودگی‌ها بر روی ظروف یا کابین باقی بماند. در واقع این ذرات در حین شستشو از ظروف جدا شده و به فیلتر می‌چسبد. فیلتر ماشین ظرفشویی با جدا کردن ذرات از نفوذ آنها به دیگر قطعات دستگاه هم جلوگیری کرده و اجازه نمی‌دهد قطعات دستگاه به این علت دچار مشکل شود.
آیا استفاده از ماشین ظرفشویی بدون نمک و جلادهنده امکان پذیر است؟

کارکرد فیلتر ماشین ظرفشویی


شاید به نظر برسد که فیلتر ماشین ظرفشویی عملکرد خاصی نداشته، در جای ثابتی قرار دارد و به نظر نمی‌رسد بتواند ذرات را از آب جدا کند، اما اگر می‌خواهید روش کارکرد فیلتر ماشین ظرفشویی در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.
وقتی در حین شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی، آبفشان‌ها آب را در قسمت‌های متفاوت دستگاه می‌پاشند و آب داخل کابین دستگاه در جریان است، زمانی که آب از فیلتر عبور می‌کند، ذرات جدا شده و داخل فیلتر باقی می‌ماند. میزان ذرات و غذا و ... ممکن است در هر بار شستشو زیاد باشد و به همین دلیل است که می‌گوییم فیلتر باید بعد از هر بار استفاده از ماشین ظرفشویی، شستشو شود.
شستشوی فیلتر روش بسیار ساده‌ای دارد و در ادامه روش آن را به طور کامل خواهیم گفت.

روش تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی


فیلتر ماشین ظرفشویی را می‌توانید به‌سادگی و طی مراحل زیر تمیز کنید اما در نظر داشته باشید که بعد از هر بار استفاده لازم است این کار را انجام دهید:
  • بعد از اتمام کار دستگاه و پس از پایان برنامه‌ی ماشین ظرفشویی، درب دستگاه را باز کنید و سبد پایین را که به صورت ریلی در جای خود قرار گرفته به طور کامل بیرون بیاورید.
  • سپس فیلتر استوانه‌ای کف دستگاه را به سمت چپ و برخلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا باز شود.
  • این فیلتر استوانه‌ای را از فیلتر دوم که به صورت یک صفحه مستطیلی کوچک است جدا کنید تا بتوانید آن را ساده‌تر شستشو دهید.
  • برای شستشوی فیلتر با آب گرم و یک فرچه‌ی نرم و در صورت نیاز مواد شوینده‌‌ی رایج که موجب آسیب به فیلتر هم نشود، آن را شستشو دهید.
  • سپس فیلتر استوانه‌ای و فیلتر مستطیلی شکل را مجدد داخل دستگاه قرار دهید. معمولا فیلتر مستطیلی به‌راحتی در همان جا قرار می‌گیرد.
  • بعد از آن دوباره سبد پایینی را در ریل قرار داده و به سمت داخل دستگاه هل دهید.
نکته: اگر پس از مدتی طولانی فیلتر را شستشو می‌دهید، ممکن است نیاز باشد مدتی در آّب و مواد شوینده قرار گیرد تا کاملا تمیز شود؛ اگر نیاز است این کار را انجام دهید، در انتخاب ماده شوینده دقت کافی داشته باشید و ماده‌ای انتخاب کنید که رایج بوده و باعث آسیب و تحلیل رفتن بافت فیلتر نشود.

ترفندهای استفاده از ماشین ظرفشویی


حتی اگر فیلتر دستگاه، سبدها و کابین آن را مرتب تمیز می‌کنید، برخی نکات است که دانستن آن می‌تواند به شما کمک کند که ظروف تمیزتری داشته باشید که در ادامه این ترفندها را خواهیم گفت:
  • ظروف را تا جایی که امکان دارد تمیز کنید و بعد در ماشین ظرفشویی قرار دهید. نکته مهم این است که تکه‌های مواد غذایی، چای و ... را بهتر است از روی ظروف پاک کنید.
  • تجمع آب در قسمت اطراف فیلتر و لگنچه‌ی ماشین ظرفشویی مشکل به حساب نمی‌آید و طبیعی است. برای رفع آن لازم نیست کاری انجام دهید زیرا با هر بار روشن کردن ماشین ظرفشویی، ابتدا پمپ دستگاه روشن شده و آب تخلیه می‎شود و دستگاه مجدد برای شروع شستشو آبگیری می‌کند.
  • به چیدمان ظروف دقت داشته باشید و ظروف را طبق دستور دفترچه راهنما در دستگاه قرار دهید. اگر ظروف اشتباه در دستگاه چیده شود، هم به‌خوبی تمیز نخواهد شد و هم روند کارکرد قطعات مانند آبفشان را با مشکل مواجه می‌کند. در این مورد می‌توانید راهنمای نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.
  • سرویس دوره‌ای ماشین ظرفشویی را جدی بگیرید و برای انجام آن از کارشناس ماهر تعمیرات و سرویس‌نگهداری دستگاه کمک بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...