روش تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
روش تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

تا به حال به فکرتان زده است که تلویزیون معمولی‌تان را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنید؟ آیا اصلا چنین چیزی امکان ‌پذیر است؟ اگر شما نمی‌خواهید به این زودی‌ها دست به تهیه تلویزیون هوشمند بزنید، می‌توانید از راهکارهای این مقاله نهایت بهره را ببرید. در واقع شما می‌توانید با ترفندهای خاص، از قابلیت‌های محصولات مدرن بهره‌مند شوید. روش تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند کم نیستند و شما می‌توانید با صرف هزینه ناچیز، دست به این اقدام بزنید. ما در این مقاله قصد داریم به شما روش تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند را آموزش دهیم.

روش های اتصال موبایل به تلویزیون‌

منظور از تلویزیون هوشمند چیست؟

یک تلویزیون هوشمند دارای یک سیستم عامل است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به اتصال به دستگاه اضافه‌ای به محتوای رسانه آنلاین و مبتنی بر شبکه دسترسی داشته باشید، آن را مدیریت و مشاهده کنید و به لطف این محصولات می‌توانید به اینترنت متصل شوید.

منظور از تلویزیون هوشمند چیست؟

تلویزیون هوشمند چه ویژگی‌ هایی دارد؟

تلویزیون ‌های هوشمند که معمولا در طبقه‌بندی‌های مختلفی از نظر رزولوشن، تکنولوژی پخش تصویر و پلتفرم‌های نرم‌افزاری قرار می‌گیرند، این قابلیت را به شما می‌دهند که بتوانید با کمک اینترنت به حجم محتوایی بسیار گسترده‌تر از تلویزیون‌های معمولی دسترسی پیدا کنید.
تلویزیون هوشمند دستگاهی ا‌ست که همزمان قابلیت‌های یک گیرنده‌ دیجیتال، یک تلویزیون و یک منبع اینترنت عالی را یکجا در دسترس شما قرار می‌دهد.

روش تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

ما تمام راه‌ های هوشمند کردن تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند را بیان کرده‌ایم. استفاده از اندروید باکس‌ها، کنسول‌های بازی و... از جمله راه های راحتی هستند. در ادامه با روش مختلف برای تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند را آشنا خواهید شد.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند با استفاده از کابل HDMI

شما با اتصال کامپیوتر یا لپ‌تاپ به تلویزیون معمولی خود از طریق کابل HDMI، می‌توانید اطلاعات کامپیوتر خود را در تلویزیون منعکس کنید و همان‌ کاری را با تلویزیون معمولی خود انجام دهید که یک تلویزیون هوشمند انجام میدهد. درصورتیکه تلویزیون شما محل اتصال کابل HDMI را داشته باشد، استفاده از کابل HDMI یکی از به صرفه ترین راه های تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند است.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

 هوشمند سازی تلویزیون به کمک دانگل استریم

اگر قصد دارید با تلویزیون معمولی خود را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنید، استفاده از دانگل استریم پیشنهاد میگردد. دانگل استریم یک سیستم وایرلس یا بی‌سیم است که با کمک آن می‌توانید به استریم آنلاین ویدیوهای خود در تلویزیون‌های معمولی بپردازید و حس تلویزیون‌های هوشمند و دیجیتال را برای خود زنده کنید.

دانگل تلویزیون چه کارهایی انجام می دهد؟

همانطور که گفته شد این دستگاه برای هوشمند سازی تلویزیون ها کاربرد دارد. در واقع به نوعی کمک میکند تا شما بتوانید محتوای مورد نظر خود از سایر دستگاه ها مثل تلفن همراه به صفحه نمایش تلویزیون خود انتقال دهید و ضمن تماشای فیم ها و تصاویر مورد نظر خود به نوعی یک تلویزیون هوشمند داشته باشید.
دانگل تلویزیون در واقع یک ابزار برای انتقال تصاویر، فیلم، موسیقی و پخش استریم است که تنها با اتصال به تلویزیون شما میتواند محتوای دستگاه های دیگر از طریق اتصال به وای فای نمایش دهد. بنابراین شما می توانید خیلی راحت در منزل خود به تماشای انواع فیلم و بپردازید و خیلی راحت تلویزیون خود را هوشمند نمایید.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند با کنسول های بازی

می‌توانید با اتصال یک کنسول به تلویزیون معمولی خود، درست مانند یک تلویزیون هوشمند از تجربه‌ گشت و گذاری‌های آنلاین لذت ببرید. ایکس باکس یا پلی استیشن یک راه دیگر برای تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند است.
اما برای این نوع هوشمند سازی تلویزیون یعنی هوشمند کردن تلویزیون با کنسول بازی چند ایراد وجود دارد. اول اینکه نسبت به برخی از دیگر روش‌های تبدیل تلویزیون معمولی به اسمارت تی وی هزینه‌ی بیشتری دارند. از طرفی کنسول‌های گیم امکان دارد به خوبی با دستگاه هوشمند خانه شما ست نشود. پس همواره این گزینه را در اولویت‌های بعدی هوشمند کردن تلویزیون خود قرار دهید.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند با کنسول های بازی

هوشمند کردن تلویزیون با ست‌های دیجیتال باکس

ست‌های دیجیتال باکس، در واقع همان ست‌تاپ باکس‌هایی هستند که از طریق آن می‌توانید یک تلویزیون معمولی را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنید.

اسمارت باکس چیست؟

اسمارت باکس‌ها و اندروید تی‌وی باکس‌ها در واقع نوعی از دستگاه‌های دیجیتال هستند که با اتصال به تلویزیون، تجربه‌ عملکرد اسمارت تی‌وی را برای دارندگان تلویزیون‌های معمولی ممکن می‌کنند.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند با اندروید باکس

تبدیل تلویزیون به اندروید چگونه است؟ بهتر است بدانید که اندروید باکس‌ها که اکثرا از طریق درگاه HDMI و USB به تلویزیون‌های قدیمی و غیر هوشمند وصل می‌شوند، به نوعی طراحی شده‌اند که به شما امکان می‌دهند تلفن همراه هوشمند اندروید خود را از قاب تلویزیون ببینید و از تلویزیون خود، درست مانند یک دستگاه اندروید مجزا استفاده کنید. اندروید باکس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما می‌توانید حتی در صورتی که تلویزیون‌تان بسیار قدیمی بود و درگاه HDMI نداشت، با یک پورت ساده‌ی AV بتوانید تلویزیون خود را هوشمند کنید.

اندروید باکس چیست؟

در پاسخ به تی وی باکس چیست یا همان اندروید باکس چیست به طور مختصر می‌توان گفت دستگاهی است که تلویزیون غیرهوشمند شما را به یک دستگاه هوشمند که همه‌ی قابلیت‌های اندرویدی را دارد تبدیل می‌کند.
هر دستگاهی که در درون خود اندروید داشته و بتواند به تلویزیون متصل شود یا به گفته‌ای دیگر، هر دستگاهی که android tv os را اجرا کند، یک اندروید باکس تلویزیون است.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند با اندروید باکس

کاربرد اندروید باکس چیست؟

اگر تلویزیونتان هوشمند باشد، یعنی تلویزیون شما قابلیت وصل شدن به اینترنت را داشته باشد، می‌توانید روی تلویزیون سیستم عامل اندروید را نصب کنید، با این وجود همه‌ تلویزیون‌ها هوشمند نیستند و در عمل قابلیت نصب سیستم عامل را ندارند. اینجاست که کارایی اندروید باکس مشخص می‌شود. اگر تلویزیونتان اسمارت نیست و یا حتی تصمیم به خرید تلویزیون اقتصادی‌تر دارید، برای نصب سیستم ‌عامل اندروید روی تلویزیون و دسترسی به خدمات آن می‌توانید از دستگاه اندروید باکس کمک بگیرید.
با وصل شدن به تلویزیون آن را تبدیل به یک دستگاه کاملا هوشمند می‌کند. در نتیجه همه‌ی امکانات آنلاین در اختیارتان قرار می‌گیرد و همچنین به دلیل وجود سیستم عامل برنامه‌های اندرویدی آفلاین نیز روی دستگاهتان نصب می‌شوند و از طریق تلویزیون قابلیت دسترسی به آن‌ها وجود دارد

هوشمند سازی تلویزیون با مینی‌هاب

یک نوع اندروید تی‌وی باکس که به شما امکان می‌دهد از یک تلویزیون معمولی، یک تلویزیون هوشمند بسازید. این برنامه دسترسی یک اندروید پیش‌فرض را به شما می‌دهد و از طریق آن می‌توانید حس متفاوتی از کار با تلویزیون خود داشته باشید.

USB هاب برای تلویزیون

از طریق پورت USB تلویزیون خود می‌توانید یک درایو فلش، قلم یا سخت‌افزار خارجی دیگری را متصل کرده و فیلم تماشا کنید، آهنگ پخش کنید یا حتی کتاب‌هایی را که در آن دستگاه‌ها ذخیره دارید، بخوانید. همچنین می‌توانید عکس‌ها را از بخش گالری مشاهده کنید، اما به شرطی که تلویزیون شما از نمایش این نوع فایل‌ها پشتیبانی کند.

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

 تلفن هوشمند خود را به تلویزیون وصل کنید

اگر توانایی خرید یک اندروید باکس یا هرگونه اسمارت باکس دیگری را ندارید، می‌توانید به سادگی با وصل کردن گوشی تلفن همراه هوشمند خود، فیلم و سریال‌های خود را از طریق تلویزیون ببینید.

فواید تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند فواید زیادی دارد. بروزرسانی‌های نرم افزار اغلب در بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند کند است یا وجود ندارند، این امر باعث می‌شود که تلویزیون به مرور زمان از نظر عملکرد یا امنیت دچار مشکل شود و شاید بهتر باشد که روی تلویزیون هوشمند چندان سرمایه گذاری نکنید.

آیا به تلویزیون هوشمند احتیاج دارید؟

از طرف دیگر، اگر وقت زیادی برای تماشای تلویزیون نمی‌یابید، یا معمولاً به برنامه‌های منظم چسبیده‌اید، ممکن است به هیچ‌وجه به تلویزیون هوشمند احتیاج نداشته باشید. به عنوان مثال، اگر تمام کاری که شما انجام می‌دهید تماشای اخبار یا ورزش است، یک اتصال کابل یا DTH برای شما کافیست. حتی اگر گاهی به تلویزیون هوشمند احتیاج دارید، ممکن است استفاده از گزینه کابل برای چنین مواقعی منطقی‌تر از سرمایه‌گذاری در خرید استریم یا کنسول اختصاصی باشد.
نظر شما در مورد تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند چیست؟ آیا تجربه‌ی استفاده از روش‌های ذکر شده را داشته‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید برای خرید تلویزیون به سایت گلدیران پلاس مراجعه کنید.
هر آنچه نیاز است درباره تلویزیون بدانید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

سلطانی محمدی
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۴:۵۲

سلام ممنون از ارائه پااسخ با توجه به پیچیدگی حذف حافظه موقت تلوزیون های ال جی و حذف فیلم های ضبط شده در حافظه داخلی تلوزیون های ال جی با سیستم های عامل NETCAST ,و WEBOS و همچنین نصب اپلیکیشن نما وا در تلوزیون های WEBOS ال جی و ذخیزه سازی آدرس وب سایت فیلیمو و سایر سرویس های نمایش خانگی در فهرست علاقه مندیها در مرورگز تلوزیون های ال جی نیز مقاله آموزشی ارائه فرمائید همانگونه که گفته شد در تلوزیونهای آندرویدی مانند تمامی تلوزیون های هوشمند جی پلاس این عملیات در یک مرحله و بسهولت امکان پذیر است با سپاس مجدد

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ۰۸:۲۹

سلام و وقت به خیر؛ مقاله‌ها بر اساس درخواست مشتریان نوشته میشه و در این مورد چند سالی هست که از سوی مشتریان گلدیران سوالی مطرح نمیشه و چند مورد جزئی سوال شده که مربوط به چندین سال پیش بوده و به صورت تلفنی راهنمایی ارائه گردیده. باز اگر شما سوالی در مورد گزینه‌های مربوط به این مورد دارید بفرمایید تا شمارو راهنمایی کنیم. موفق باشید

سلطانی محمدی
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ ۱۰:۳۰

همانگونه که استحضار دارید تلوزیون های هوشمند برای اجرای اپلیکیشن های مختلف فایل های موقت ( TEMP ) تولید می کنند که در CASH یا حافظه موقت دستگاه ذخیره میشود در صورت حالی نکردن حافظه موقت دستگاه بمرور بازکردن سایت ها در مرورگر و اجرای برنامه ها با تاخیر و کندی روبرو می گرد این موضوع در چند سال اخیر که استفاده از خدمات سرویس دهندگان شبکه های خانگی مانند نماوآ و فیلمو رواج زیادی پیدا کرده بسیار ملموس تر شده است ددر مورد تلوزیونهای دارای سیستم عامل محبوب و جهانی آندروید ماننند جی پلاس این امر به سادگی امکان پذیر است اما در مورد تلوزیونهایی که از سیستم عامل های انحصاری و یا کمتر شناخته شده استفاده می کنند مانند تلوزیونهای ال جی هوشمند تولید شده تل سال 2013 میلادی با سیستم عامل NETCAST و یا تلوزیونهای دارای نسخه های قدیمی تر WEBOS ال جی بخصوص تلوزیونهایی که قادر به ضبط برنامه در حال پخش تلوزیون بر روی حافظه داخلی تلوزیون ( آنهم با ظرفیت بسیار محدود 4 گیگابایت و در نهایت در مدلهای رده بالا 8 گیگابایت ) با توجه به فراین چند مرحله ای پاک کدن فیلم های ضبط شده اهمیت بسیاری دارد بسیاری از دارندگان تلوزیون های ال جی نمیدانند اپلیکیشن مخصوص سیستم عامل WEBOS در دسترس قرار گرفته و امکان استفاده از خدمات سایر سرویس دهندگان از طریق مرورگر وب تلوزیونهای ال جی امکان پذیر است بنحوی که تقریبا تمام دارندگان تلوزیونهای ال جی برای استفاده از این خدمات ناپزیر از خرید اندروید باکس جداگانه گردیده اندلطفا مطلب اموزشی در باره جذف حافظه موقت و فیلم های ضبط شده روی حافظه داخلی تلوزیونهای ال جی و نحوه پاک کردن حافظه موقت تلوزیونهای جی پلاس تهیه و در این سایت منشر فرمایید با سپاس .

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۰:۱۷

سلام و وقت به خیر؛ ممنون از اعلام نظر شما. در مورد حذف حافظه نهان و ... در مقاله این لینک آموزش ارائه شده: csgl.ir/gplustvtwo موفق باشید

در حال ثبت...