راهنمای ضبط برنامه بر روی تلویزیون GPlus


ضبط برنامه به شما این فرصت را می‌دهد که برخی برنامه‌ها را حفظ کرده و در زمان مورد نظر تماشا کنید. استفاده از این قابلیت طبق برخی شرایط امکان پذیر است.

شرایط ضبط برنامه در تلویزیون جی پلاس

  • تنها ورودی آنتن و کانال‌های تلویزیون دیجیتال امکان ضبط دارد.
  • برای ضبط لازم است فلش و یا هارد به دستگاه متصل شود. هارد با ظرفیت 500GB تا 2TB قابل استفاده است. لازم به ذکر است فلش یا هارد برای شروع ضبط فرمت می‌شود، بنابراین از فایل‌های خود پشتیبان بگیرید.
  • برنامه‌های ضبط شده فقط بر روی تلویزیون جی پلاس قابل مشاهده است و به دلیل قوانین کپی رایت امکان تماشای برنامه بر روی کامپیوتر (در بیشتر مدل‌ها) وجود ندارد. می‌توانید فایل‌های ضبط شده را بر روی کامپیوتر آرشیو نمایید.
  • امکان مشاهده‌ی یک کانال و ضبط یک کانال دیگر به صورت همزمان وجود ندارد.
  • در حین ضبط برنامه، تلویزیون را خاموش نکنید.
  • در نظر داشته باشید قطع سیگنال در حین ضبط برنامه، باعث از بین رفتن محتوای ضبط شده خواهد شد.
  • هنگام جدا کردن فلش از تلویزیون، دقت داشته باشید دستگاه بر روی ورودی USB نباشد.

نحوه ضبط برنامه در تلویزیون GPlus

با انتخاب کلید ضبط (Record) می‌توانید ضبط را شروع کنید. در برخی مدل‌ها نیاز است کلید T.Shift را انتخاب کنید و سپس گزینه‌ی ضبط را تایید کنید. با انتخاب کلید مربع نیز ضبط متوقف می‌شود.


نحوه ضبط برنامه در تلویزیون GPlus به صورت زمان بندی شده

شما می‌توانید انتخاب کنید که برنامه طبق جدول EPG در ساعت مشخص و زمانی که تلویزیون خاموش اما در حالت آماده به کار (متصل به برق) است، ضبط را انجام دهد. برای استفاده از این ویژگی لازم است تنظیمات تاریخ و زمان دستگاه تلویزیون شما صحیح باشد. با انتخاب کلید EPG می‌توانید کانال مورد نظر را تایید کرده و زمان شروع و پایان ضبط را تعیین نمایید.


تماشای برنامه های ضبط شده در تلویزیون جی پلاس

با توجه به اینکه برنامه در حافظه‌ی خارجی همانند هارد یا فلش ذخیره شده است، می‌بایست به اطلاعات هارد یا فلش دسترسی پیدا کنید. برای دسترسی به محتوای فلش در تلویزیون جی پلاس طبق مراحل زیر عمل کنید:
  • در برخی مدل‌های هوشمند با انتخاب کلید Home و ورود به بخش «رسانه» «Media » محتوا قابل دسترسی است.
  • در برخی دیگر از مدل‌های هوشمند با ورودی به منوی هوشمند از طربق کلید Home ، در گزینه‌ی لیست برنامه، قسمت File browser می‌توانید به محتوای حافظه‌ی خارجی دسترسی پیدا کنید.
  • در مدل‌های غیر هوشمند از طریق دکمه‌ی Source یا همان کلید انتخاب ورودی این محتوا قابل دسترسی است.
فایل برنامه‌های ضبط شده با عنوان «MSTPVR» در این قسمت قرار دارد.

 

دسترسی به محتوای ضبط شده از طریق قسمت PVR نیز امکان پذیر است. می‌توانید با انتخاب کلید Menu و ورود به قسمت PVR  از بخش Record List برنامه مورد نظر را انتخاب و پخش کنید.


حذف برنامه‌های ضبط شده‌ی تلویزیون جی پلاس

با توجه به اینکه ضبط برنامه و فیلم بر روی فلش یا هارد انجام می‌شود، برای حذف آن لازم است حافظه‌ی خارجی به کامپیوتر متصل شود.

در حال ثبت...