تنظیم زمان بندی برنامه‌های تلویزیون ال جی


گاهی به دلیل عدم تنظیمات صحیح زمان و ساعت تلویزیون، عنوان برنامه‌های در حال پخش اشتباه نمایش داده می‌شود؛ علت این مشکل این است که سیگنال کانال‌ها و عنوان برنامه‌ها بر اساس ساعت رسمی به تلویزیون‌ها ارسال می‌شود و در صورتی که ساعت تلویزیون شما تنظیم نباشد، عنوان برنامه‌ها را به شکل صحیح تشخیص نداده و اشتباه نمایش می‌دهد.
اگر ساعت تنظیم نباشد، در صفحه‌ و جدول راهنمای برنامه‌ها نیز زمان بندی برنامه‌ها اشتباه نمایش داده می‌شود و وقتی شما قصد دارید برنامه‌ای را برای زمان بندی ضبط انتخاب کنید، با مشکل مواجه خواهید شد.
برای رفع این مشکل تنظیمات زیر را انجام دهید:
  • وارد منوی عمومی و قسمت تاریخ و زمان شوید. در برخی مدل‌ها منوی زمان مجزا است و در منوی اصلی قرار دارد.
  • تنظیم زمان را بر روی حالت «خودکار» قرار دهید.
  • در صورتی که ساعت و تاریخ تنظیم نشد، منطقه‌ی زمانی را تغییر دهید و بر روی حالتی قرار دهید که ساعت و تاریخ مطابق ساعت و تاریخ رسمی کشور باشد. در صورت نیاز ساعت تابستانی را هم در همین منو تغییر دهید.


  • در صورتی که مشکل رفع نشد، از منوی عمومی یا گزینه (با توجه به منوی دستگاه) کشور را بر روی «تلویزیون دیجیتال» قرار دهید و پس از آن مجدد کانال یابی دیجیتال را تایید کرده و بعد از آن تنظیم ساعت را طبق روش بالا انجام دهید.

نکته: برای مطابقت زمان و تاریخ لازم است تلویزیون به آنتن یا اینترنت متصل باشد، در غیر این صورت امکان به روز رسانی زمان و تاریخ برای دستگاه وجود ندارد و ساعت و تاریخ تغییر می‌یابد و از حالت صحیح خارج می‌شود.

در حال ثبت...