مراحل نصب و راه اندازی سینما خانگی ال جی

۲۴ مرداد ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
مراحل نصب و راه اندازی سینما خانگی ال جی

زمانی که دستگاه سینما ‌خانگی خریداری می‌کنید، معمولا نصب و راه‌اندازی سینما خانگی از طرف کارشناس نصب انجام می‌شود و در مورد اتصالات دستگاه و تنظیمات اولیه جای نگرانی وجود ندارد؛ اما زمانی که دستگاه را جا‌به‌جا می‌کنید و قصد دارید تنظیمات آن را مجدد خودتان انجام دهید، ممکن است نیاز به راهنمایی در مورد اتصالات و تنظیمات سینما خانگی وجود داشته باشد. معمولا تعداد زیادی سیم وجود دارد که نمی‌دانید هر یک به کدام پورت وصل می‌شود و ممکن است برای اتصال صحیح کابل‌ها و باندها ناچار شوید زمان زیادی صرف کنید. در این راهنما در مورد اتصال و راه‌اندازی سینما خانگی و آموزش نصب سیستم صوتی خانگی شما را راهنمایی خواهیم کرد.

دستگاه‌های سینما خانگی

معمولا دستگاه‌های سینما خانگی دارای چند بلندگو می‌باشد که این بلندگوها ممکن است از نظر عملکرد کمی با هم تفاوت داشته باشد. معمولا در مورد دستگاه‌های سینما خانگی گفته می‌شود دستگاه 5.1 و یا 4.2 و یا ... است. این به معنای آن است که دستگاه دارای 5 بلندگو و یک باند Sub Woofer است. به همین شکل انواع متفاوتی از سینمای خانگی با بلندگوهای متفاوت وجود دارد که اتصالات و تنظیمات آن نیز کمی متفاوت است. دستگاه ممکن است دارای بلندگوهای معمولی، بلندگوی مرکزی برای پخش صدای گوینده و بلندگوی ساب ووفر برای پخش صدای اصلی و کوبنده داشته باشد، که در ادامه روش اتصال باندها را توضیح خواهیم داد.

قطعات جانبی دستگاه‌های صوتی و تصویری خود را
با کیفیت بالا و قیمت مناسب از فروشگاه گلدیران خریداری کنید.

چرا باندهای سینما خانگی صدا ندارد؟

چرا باندهای سینما خانگی صدا ندارد؟

اگر باندهای سینما خانگی صدا ندارد، لطفا موارد زیر را بررسی نمایید:

  • اگر هیچ‌کدام از باندهای سینما خانگی صدا ندارد، کلید Mute را فشار دهید؛ ممکن است صدای دستگاه بر روی حالت Mute باشد.
  • در منوی «صوتی» سینما خانگی گزینه‌ی «تنظیم بلندگو» را انتخاب کنید و گزینه‌ی شروع تست را تایید کنید تا با توجه به صدایی که برای تست از باندها پخش می‌شود، مشخص شود آیا باندها مشکلی دارد یا خیر.
  • کلید Speaker Level را فشار دهید و میزان صدای هریک از باندها را بررسی کنید. ممکن است میزان صدای باندها بر روی کمترین میزان باشد.
  • فعال‌سازی باندها به صورت مجازی را انجام دهید.

فعال سازی باندها به صورت مجازی

فعال سازی باندها به صورت مجازی


معمولا پیش می‌آید که صدا از تمامی باندهای سینما خانگی پخش نشود و یا گاهی ممکن است صدا از دو باند پخش نشود؛ در حالت عادی ممکن است صدا از نوع 5 کاناله نباشد و به همین علت از کانال‌های صدایی کمتری پخش شود. در این شرایط لازم است فعال‌سازی باندهای سینما خانگی به صورت مجازی را به شکل زیر انجام دهید:
کلید مربوط به این عملکرد را از روی کنترل دستگاه چند مرتبه فشار دهید تا زمانی که دستگاه بر روی حالت مورد نظر قرار بگیرد. کلید بر روی کنترل مدل‌های متفاوت سینما خانگی LG ممکن است دکمه‌ی Sound effect،EQ ، Special EQ  ، Sound باشد و معمولا بر روی حالت Nat plus، Matrix، Bass تمامی باندها فعال می‌شود.
اگر صدا همچنان وصل نمی‌شود، ممکن است اتصال باندها به دستگاه درست انجام نشده باشد. در ادامه می‌توانید روش اتصال صحیح باندها را مطالعه نمایید.

اتصال سیم‌ های بلندگوهای سینما خانگی

اتصال سیم‌ های بلندگوهای سینما خانگی

زمانی که دستگاه را جا‌به‌جا می‌کنید و یا اتصالات آن را جدا می‌کنید، برای اتصال مجدد کابل‌های زیادی برای اتصال مشاهده می‌کنید که می‌بایست تمامی آنها را به درستی در محل صحیح متصل نمایید. لطفا کابل و بلندگوها را طبق راهنمای زیر به پورت‌ها متصل کنید:

  • درگاه سبز رنگ سینما خانگی: اتصال بلندگوی Center
  • درگاه نارنجی رنگ سینما خانگی: اتصال ساب ووفر
  • درگاه قرمز رنگ: اتصال بلندگوی جلویی سمت راست
  • درگاه سفید رنگ: اتصال بلندگوی جلویی سمت چپ
  • درگاه خاکستری رنگ: اتصال بلندگوی پشت سمت راست
  • درگاه آبی رنگ: اتصال بلندگوی پشت سمت چپ

اتصال باندهای بی سیم سینما خانگی ال جی

اتصال باندهای بی سیم سینما خانگی ال جی


اگر به دلیل جابجایی یا به هر علت دیگر ارتباط باندهای وایرلس و دستگاه قطع شده، لطفا به شکل زیر تنظیمات را انجام دهید:
دو باند عقب سینما خانگی از نوع وایرلس با کابل به گیرنده وایرلس متصل است و گیرنده به صورت بی‌سیم به دستگاه اصلی متصل می‌شود و صدا را دریافت می‌کند. گیرنده وایرلس دارای چراغ است و با توجه به رنگ چراغ متوجه می‌شوید که اتصال در چه وضعیتی است. وضعیت چراغ گیرنده به شرح زیر است:
  • آبی ثابت: اتصال برقرار است و Pairing انجام شده است. اگر در حالتی که چراغ گیرنده به رنگ آبی است، بلندگوهای وایرلس صدا ندارد، طبق روشی که بالاتر گفته شد، فعال‌سازی باندها به صورت مجازی را انجام دهید.
  • قرمز ثابت: گیرنده در حالت آماده به کار است. ممکن است دستگاه اصلی خاموش بوده و یا اتصال انجام نشده باشد.
  • آبی چشمک‌زن: گیرنده وایرلس در حال جستجو برای اتصال است.
  • قرمز چشمک‌زن: گیرنده در حالت محافظت (Amp Protection) است. در این حالت اگر اتصال سیم‌های ارتباطی باندها به گیرنده صحیح است، گیرنده را از برق جدا کنید و برای بررسی و نمایندگی تعمیرات ال جی به کارشناس تحویل دهید.

اگر چراغ به رنگ آبی نباشد، می‌توانید به شکل زیر مراحل اتصال را انجام دهید:

باندهای وایرلس و گیرنده را از برق جدا کنید و تنها دستگاه اصلی به برق متصل باشد.
سپس کلید Stop از روی دستگاه و Mute از روی کنترل را همزمان به صورت فشرده نگه دارید تا پیغام Remate بر روی پنل مشاهده شود.
سپس گیرنده را به برق متصل کنید و در صورتی که گصدا پخش نشد، دکمه‌ی Pairing یا ID پشت گیرنده را فشار دهید تا سیگنال فرستنده را دریافت کند.
در برخی مدل‌ها تنظیمات کمی تفاوت دارد که می‌توانید در دفترچه راهنمای سینما خانگی ال جی روش اتصال باند دستگاه را مطالعه نمایید.

طریقه وصل کردن سینما خانگی ال جی به تلویزیون

برای اتصال سینما خانگی به تلویزیون به منظور دریافت تصویر، با توجه به نوع سینما خانگی و خروجی‌های تصویر آن می‌توانید کابل HDMI، AV و یا Component استفاده نمایید. معمولا کابل HDMI برای نصب سینما خانگی ال جی به تلویزیون بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه کیفیت بالاتری دارد، متداول‌تر می‌باشد. برای اتصال سینما خانگی به تلویزیون ال جی فقط کافی است کابل را متصل نمایید و ورودی تصویر تلویزیون را بر روی گزینه پورت مورد نظر قرار دهید. برای اطلاع دقیق از روش اتصال می‌توانید به راهنمای اتصال گوشی به تلویزیون با کابل سه فیش و راهنمای اتصال کابل Component در تلویزیون‌های LG مراجعه نمایید.

پخش صدای تلویزیون به سینما خانگی ال جی

پخش صدای تلویزیون به سینما خانگی ال جی

بسیاری از مشتریان صدای دستگاه تلویزیون را به سینما خانگی انتقال می‌دهند و معمولا ترجیح می‌دهند صدا را بر روی دستگاه سینما خانگی داشته باشند تا صدا شفاف‌تر و با کیفیت‌تر پخش شود. اگر دستگاه را جا‌به‌جا می‌‌کنید، لازم است مجدد تنظیمات مربوط به انتقال صدای تلویزیون به سیستم صوتی را انجام دهید و کابل مورد نظر را وصل کنید. نحوه اتصال باند به تلویزیون ال جی به این صورت است که 5 روش برای دریافت صدای تلویزیون بر روی سینما خانگی ال جی وجود دارد و با توجه به پورت‌های دستگاه خود می‌توانید از یک روش استفاده کنید. بهترین روش برای انتقال صدای تلویزیون به سینما خانگی اتصال کابل اپتیکال است و البته انتقال صدا از طریق کابل HDMI نیز زیاد بیشتر از روش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. لطفا در این مورد مقاله‌ی انتقال صدای تلویزیون به سینما خانگی را مطالعه نمایید تا بهتر بتوانید تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید.

چگونه موبایل را به سینما خانگی متصل کنیم؟

اتصال موبایل به سینما خانگی این امکان را فراهم می‌کند که موزیک‌های موبایل خود را بر روی سینما خانگی گوش دهید. ممکن است مدل سینما خانگی شما دو روش برای اتصال موبایل به سینما برای پخش موزیک داشته باشد که روش‌های زیر است:

  • اتصال موبایل به سینما خانگی از طریق Port in

در صورتی که سینما خانگی شما Port in دارد می‌توانید با اتصال کابل AUX از پورت خروجی هدفون موبایل به پورت Port in سینما خانگی و قرار دادن ورودی سینما (با انتخاب کلید Input یا Function) بر روی گزینه Portable ، صدای موبایل را بر روی سینما خانگی گوش دهید.
  • اتصال موبایل به سینما خانگی از طریق Bluetooth

در صورتی که سینما خانگی قابلیت بلوتوث داشته باشد، می‌توانید ورودی سینما خانگی را با کلید Input یا Function بر روی گزینه‌ی BT Ready قرار دهید. سپس موزیک را پخش کنید.

یک سیستم صوتی خانگی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر قصد خرید یک سینمای خانگی یا سیستم صوتی خوب خانگی دارید، بهتر است به نکات مهمی که در راهنمای ویژگی های سیستم صوتی خانگی خوب گفته شده است، توجه نمایید و لطفا ویژگی‌های دیگری که از نظر شما برای انتخاب یک سینما خانگی عالی باید مد نظر قرار بگیرد، در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

رضایی
۱۴۰۲/۰۹/۱۶ ۰۲:۰۲

با سلام ، من یک سینما اریانا 1 ال جی دارم ، ولی متاسفانه در هنگام پخش موزیک بلندگوهای عقب که وایرلس هستند فقط در مود های nat plus و bass و game صدا دارند و در باقی مود ها ، بلندگوهای عقب غیر فعال هستند ایا این نرمال هست یا سینما من مشکلی دارد؟ کلا در چه محتوایی بلندگوهای عقب در تمامی حالات صدا دار خواهند بود؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۹/۱۶ ۰۹:۵۷

سلام و وقت به خیر؛ این مورد طبیعی هست چون فرمت صداهایی که پخش میشه معمولا فراگیر نیست و شما با انتخاب این کلیدها به دستگاه این دستور رو میدید که هرچند صدا فراگیر نیست اما به طور مجازی از همه‌ی باندها پخش بشه. موفق باشید

سعید گلدوست
۱۴۰۲/۰۹/۰۷

سلام وقت بخیر،میبخشید بنده دستگاه سینما خانگی ال جی arx8 دارم و میخوام میکروفن وصل کنم آیا راهی داره از طریق تبدیل یا دستگاه جانبی موقع پخش آهنگ همزمان از میکروفن استفاده بشه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ۱۰:۱۷

سلام و وقت به خیر؛ طبق دستورالعمل که کارخانه ارائه دادن خیر با تبدیل و یا دستگاه جانبی اتصال انجام نمیشه. موفق باشید

میلاد میر
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۱۰:۲۲

سلام ببخشید میخواستم بدونم تلوزیون [LG] webOS TV UM7340PVA به سینما خانگی از طریق بیسیم متصل میشه ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۱۵:۲۲

سلام و وقت به خیر؛ با توجه به اینکه این مدل گلدیرانی نیست و ما به اطلاعات فنی این دستگاه دسترسی نداریم، لطفا به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید. اگر دستگاه این قابلیت رو داشته باشه در منوی صدا و در قسمت خروجی صدا معمولا با عنوان «همگام‌سازی صدای ال جی» قرار داره. موفق باشید

محمد جواد علامه
۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۰۷:۳۸

سلام و عرض ادب لطفا راهنمایی کنید امکان کنترل سینمای خانواده مدل 968 ال جی با ریموت کنترل تلویزیون نانو سل 86 هست یا نه ( جهت کم و زیاد کردن صدا و خاموش و روشن کردن ) تشکر

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۱۰:۰۷

سلام و وقت به خیر؛ این مدل جزو مدل‌های گلدیرانی نیست اما در مدل‌های مشابه گلدیرانی در صورتی که دستگاه پورت HDMI ARC داشته باشه و کابل HDMI ورژن 1.3 یا 1.4 به بالا به دستگاه وصل کنید و سیمپلینک رو روشن کنید، میتونید از این امکان استفاده کنید. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۲/۱۵ ۲۳:۱۹

سلام خسته نباشید ببخید میخواستم بدونم که بدون کابل اپتیکال هم میشه صدای تلوزیون رو روی سینما خانگی اورد یا نه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۱۲:۳۹

سلام و وقت به خیر؛ اگر پورت HDMI ARC رو داشته باشه بله. اگر هر دو دستگاه ال جی باشه و تلویزیون قابلیت LG Sound sync رو داشته باشه میتونید به صورت وایرلس هم اتصال رو انجام بدید. اگر این ویژگی‌ها رو نداره اتصال با کابل 1 به 2 از پورت خروجی هدفون تلویزیون به ورودی AV دستگاه صوتی هم امکان پذیر هست. موفق باشید

۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ۱۴:۱۸

سلام تلوزیون من الجی مدل لایف گووده،، باندهای سینما خانگی با فیش ب تلوزیون وصل نمیشه،، پشت تلوزیون کلا پنج تا جا فیش داره

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۰۹:۳۵

سلام و وقت به خیر؛ بستگی به مدل تلویزیون داره. بیشتر تلویزیون‌ها پورت اپتیکال برای خروجی صدا دارن. اگر پورت اپتیکال نداشته باشه و فقط پورت AV باشه و سینما هم ورودی AV صدا داشته باشه میتونید از این روش اتصال رو انجام بدید. در صورتی که تلویزیون پورت خروجی هدفون و سینما پورت ورودی AV داشته باشه هم میتوانید با کابل 1 به 2 اتصال و انتقال صدا رو انجام بدید. موفق باشید

Seyed Hashemi
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۲۲:۴۲

سلام و عرض ادب دستگاه سینما خانواده مدل 970 باندهای بالایی صدا دارن ولی پایینی ها صداش در نمیاد اشکال در چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۰۹:۱۵

سلام و وقت به خیر؛ در برخی مدل‌های سینمای خانگی از جمله مدل دستگاه شما قسمت پایین باندها بصورت دکور و طراحی هست و اسپیکر در قسمت بالا قرار داره. موفق باشید

هادي رباني
۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ۱۲:۳۷

باسلام وخسته نباشید من یه مشکل بزرگی که دارم نمیتونم موبایل خودرو باکابل auxبه سینماخانواده ال جی نصب کنم دوتاگزینه میادکه توصفحه نمایشگرAUXOpTهستش که رواون یکی usbنمیره که بتونم استفاده کنم ازکارشناسان محترم تقاضادارم اگه ممکنه یه راهنمایی بکنن تابتوانم استفاده کنم ممنون ازشرکت گلدیران

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ۰۹:۰۷

سلام و وقت به خیر؛ برای اتصال موبایل به سینما خانگی از طریق کابل AUX، لطفا ورودی سینما خانگی رو بر روی حالت Portable قرار بدید. موفق باشید

۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۲۰:۰۳

سلام و خسته نباشید.ما سینما خانواده ال جی داریم 4 بلند گوی بلند و یه دونه کوچیک وساب ووفر از تنظیمات صوتیش مسافت شو تعقیر دادم حالا یادم نیست چجوری بوده نمیدونمم که اصلا مسافت تنظیمات چیش هست میخوام بزارمش روی همون تنظیماتی که بود لطفا کمکم کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۱۱:۵۹

سلام و وقت به خیر؛ در این مورد با شما تماس گرفته شد پاسخگو نبودید. مجدد روزهای آتی با شما تماس گرفته میشه. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۸/۰۲ ۲۲:۰۷

سلام وقت بخیر من تلویزیون 55 اینچ 8150 دارم میخواستم ببینم چطور میتونم به سینما خانگی مدل DH6530T وصلش کنم کابل optical بهش وصل کردم وقتی تنظیمات صوتی تلویزیون رو میگزارم روی opt صدایی نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۰۹:۳۵

سلام و وقت به خیر؛ لطفا در منوی صدای تلویزیون قسمت خروجی صدای دیجیتال رو روی حالت PCM هم تست کنید و برای بررسی کابل لطفا کابل رو از پشت سینما خانگی جدا کنید و ببینید که آیا سیگنال نوری دیده میشه یا خیر. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۶/۲۶ ۲۱:۴۶

سلام من نلویزیون اسنوا دارم آیا سیستم سینما خانواده LH-738HTS به آن وثل می شود؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۶/۲۸ ۱۳:۱۹

سلام وقت بخیر اگر میخواهید از باند های سینما خانگی صدا تلویزیون را داشته باشید، در صورت داشتن پورت اپتیکال در تلویزیون اسنوا می توانید اینکار را انجام دهید و اگر قصد انتقال تصویر و صدا از سینما به تلویزیون را داشته باشید از طریق کابل HDMI میتوانید اینکار را انجام دهید. با تشکر

در حال ثبت...