علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی

۲۰ مهر ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی
وارد نشدن آب در لباسشویی اولین عملی هست که شما متوجه‌ آن خواهید شد. اگر لباسشویی را روشن و برنامه را انتخاب کردید، به طور طبیعی لباسشویی باید شروع به کار کند. شروعِ کار با وارد کردن آب به داخل دیگ هست. آیا برای شما هم مشکل آبگیری نکردن لباسشویی پیش آمده است؟ واقعا علت نیامدن آب داخل ماشین لباسشویی چیست و چگونه می توان این مشکل را برطرف نمود؟ برای آگاهی از علت به وجود آمدن مشکل در آبکشی ماشین لباسشویی ال جی و حل آن، در این مطلب همراه ما باشید.
سیر تا پیاز برنامه های ماشین لباسشویی ال جی

علت وارد نشدن آب در لباسشویی LG چیست؟

برای پیدا کردن دلیل وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی، باید چندین مورد چک شود. بعضی از دلایل فنی بوده که برای عیب یابی دستگاه حتما نیاز به حضور تکنسین و استفاده از تجربه و تخصص آنها دارید و چک کردن بعضی موارد ساده هست و کافیست نگاهی به ادامه توضیحات بیندازید. گاهی نیز امکان دارد آبگیری لباسشویی به کندی انجام ‌گیرد، یعنی آب با فشار کم وارد ماشین لباسشویی شود. این نشانه ها ما را در عیب یابی دقیق، راهنمایی میکند.
با گذاشتن کمی وقت و حوصله، این مقاله را تا انتها بخوانید تا تمام دلایل وارد نشدن آب در لباسشویی را که تک به تک توضیح دادیم را بررسی کنید و آنها را بشناسید.

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی


بررسی شیر آب و فشار آب منزل

بررسی شیر آب خانه

  1. ممکن است علت عدم ورود آب داخل لباسشویی ال جی ایراد در شیر آب خانه باشد. ابتدا از باز بودن شیر مطمئن شوید. در صورتیکه شیر آب مسدود بود باید برای بررسی و رفع مشکل در آن توسط متخصص دست به کار شوید.

بررسی فشار آب خانه

  1. شیر برقی لباسشویی برای عملکرد صحیح خود به فشار آب در حدود میزان مورد نیاز مدل دستگاه احتیاج دارد که در ادامه به توضیح عملکرد شیر برقی لباسشویی میپردازیم. بنابراین کم بودن فشار آب آشپزخانه در برخی موارد مانند منازل آپارتمانی میتواند مشکل ساز شده و علت نیامدن آب داخل لباسشویی شما باشد.

مسدود شدن خروجی آب

  1. مسدود شدن خروجی آب به دلیل انباشت پرز‌های لباس یا وجود یک شی‌ نیز از جمله علت های عدم ورود آب به دستگاه است. در صورتیکه علت اشکال پیش آمده این باشد، تعمیرکار لباسشویی باید خروجی آن را بررسی و مشکل را رفع کند.

جدا شدن شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی ال جی

شیلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی ال جی

جدا شدن شیلنگ تخلیه آب لباسشویی میتواند موجب مشکل در آبکشی ماشین لباسشویی ال جی شود بنابراین توصیه می‌شود که شلنگ پشت دستگاه را چک نمایید.

نامناسب بودن طول شلنگ آب لباسشویی ال جی

نامناسب بودن طول شلنگ تخلیه نیز می‌تواند سبب عدم ورود آب و مشکلات آبکشی در دستگاه گردد. فاصله شیر آب ورودی و فاضلاب تا دستگاه نباید بیشتر از 1 متر باشد. ارتفاع شلنگ تخلیه از زمین برای برای ماشین لباسشویی حداقل 60 سانتی متر و حداکثر 1 متر باید باشد. پس قرارگیری شلنگ تخلیه آب و شیر آب ورودی نیز تاثیر گذار است.

تاخوردگی یا شکستگی شیلنگ لباسشویی

ممکن است تاخوردگی و یا شکستگی شیلنگ لباسشویی سبب مشکلات آبکشی در لباسشویی شود.

خرابی در شلنگ آب لباسشویی یا شلنگ ورودی ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی به کمک شیلنگ های که برای تامین آب دستگاه به شیر آب شهری متصل میشوند، آبگیری را انجام می دهد. در انتهای شیلنگ و در محل اتصال به شیر، صافی ها یا فیلترهای کوچکی وجود دارند که جهت جلوگیری از ورود رسوبات و مواد موجود در آب به داخل دستگاه و شیر برقی، استفاده می شوند.
بنابراین یکی از اولین مواردی که در بروز عدم آبگیری لباسشویی باید توسط تکنسین‌های متخصص بررسی شود، شیلنگ های تامین آب و صافی ها هستند. به خاطر ترک های موجود در شیلنگ یا پارگی به وجود آمده در آن و یا پیچ خوردگی یا گیر افتادن جسم خارجی در آن، ممکن است شیلنگ مسدود شود و آبگیری را کند یا موجب عدم آبگیری شود. صافی ها یا فیلترها نیز می توانند به دلیل نشست و تجمع رسوبات گرفته شده مقدار آب کمتری را عبور دهند.
اما لازم است قبل از هر اقدام دیگری از باز بودن شیر مطمئن شوید و سپس موارد اشاره شده در بالا را پیگیری و حل کنید.

تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی ال جی
تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی ال جی

شیر برقی یا شیر ورودی آب مهمترین قطعه در بروز مشکلات مربوط به آبکشی ماشین لباسشویی ال جی محسوب میشود. در صورت خرابی شیر ورودی آب، دستگاه ممکن است به کندی از آب پر شده و یا اصلا پر نشود. همچنین ممکن است سبب آبگیری زیاد لباسشویی شود. شیر ورودی آب علاوه بر ولتاژ مناسب، به فشار آب کافی برای عملکرد درست خود احتیاج دارد.
اگر فشار آب پشت شیر مناسب است، باید از تامین برق آن مطمئن شد که این مورد نیز یکی از موارد تخصصی در لباسشویی و به دلیل خطرات برق گرفتگی، بررسی این موارد حتما باید توسط تکنسین انجام گیرد و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی است.
اما در صورتیکه ولتاژ شیر برقی لباسشویی مناسب است، معیوب بودن خود شیر لباسشویی میتواند دلیل بروز مشکل باشد که باید توسط تعمیرکار ماهر تعمیر گردد. شیر برقی لباسشویی توسط تایمر یا برد الکترونیکی و سوئیچ فشاری یا همان سوئیچ سطح آب کنترل می شود. لذا در صورتیکه برق به شیر نمی رسد، ممکن است ایراد از یکی از این قطعات باشد.

خرابی پمپ تخلیه آب لباسشویی ال جی
خرابی پمپ تخلیه آب لباسشویی ال جی

آبکشی ماشین لباسشویی ال جی و مشکلاتی در آن، ارتباط مستقیمی با خرابی پمپ تخلیه این دستگاه دارد. بنابراین در صورت خرابی پمپ تخلیه لباسشویی امکان عدم ورود آب به دستگاه و آبکشی نکردن لباس در لباسشویی وجود دارد.
البته قطعات دیگری نیز هستند که در صورت بروز اختلال در عملکردشان، شاهد مشکل در آبکشی لباسشویی LG، عدم تخلیه آب لباسشویی یا همان مشکل وارد نشدن آب به لباسشویی شویم. در میان این قطعات و یا علل تخصصی دیگر موجب این مشکل شود که با بیان آن مشکلی حل نمیشود زیرا رفع مشکل در این قطعات فقط توسط تکسنین متخصص و مسلط به لباسشویی ال جی صورت می‌پذیرد.

فعال شدن ارور یا خطا در لباسشویی ال جی

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی-فعال شدن ارور یا خطا در لباسشویی ال جی

اگر پیغام IE یا در بعضی از مدل های قدیمی علامت NO INLET روشن شود یک هشدار جهت نشان دادن مشکل در آبکشی ماشین لباسشویی ال جی است در صورت فعال شدن ارور IE در لباسشویی ال جی موارد زیر را باید چک شود:
  • باید شیر آب باز و فشار آن مناسب باشد. چنانچه فشار آب کم باشد دستگاه آبگیری نمیکند.
  • شلنگ آب در پشت دستگاه پیچ و تا نخورده باشد.

سایر علت های مربوط به اختلال در آبکشی لباسشویی ال جی

موارد زیر نیز نیاز به بررسی دارد:
  1. آیا درب دستگاه کاملا بسته شده و کلید start انتخاب شده است؟ پس قبل از هر نگرانی این موارد را چک کنید.
  2. اگر کلید TIME DELAY انتخاب شده باشد در این حالت دستگاه چند ساعت دیگر شروع به کار میکند. پس عدم وارد شدن آب نشان دهنده مشکل در دستگاه شما نیست.
  3. در برخی از مدل های لباسشویی ال جی به دلیل فعال شدن سنسور وزن البسه، در برنامه هایی مثل COTTON ،SYNTHETIC یاMIX بعد از انتخاب کلید START یک دقیقه طول می‌کشد تا دستگاه آبگیری کند.
  4. اگر دمای آب 60 و 95 درجه را جهت شستشو در لباسشویی انتخاب کردید و دستگاه شروع به آبگیری نکرد، باید چک کنید که آیا به غیر از ورودی آب سرد، ورودی آب گرم هم به دستگاه وصل شده است؟
  5. در مدل لباسشویی 513 درب از بالا، اگر ورودی آب گرم وصل نباشد و حالت hot wash انتخاب شود لباسشویی شما ارور میدهد.
  درصورتیکه تمام مواردی که بیان کردیم و مشکل آبکشی ماشین لباسشویی حل نشد و یا برای حل مشکل نیاز به مراجعه تعمیرکار متخصص وجود دارد حتما برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی درخواست خود را ثبت کنید تا بهترین متخصصین برای حل مشکل در محل شما اعزام شوند.

سرویس ماشین لباسشویی ال جی

سرویس ماشین لباسشویی ال جی

فراموش نکنید که سرویس و چکاب دوره ای دستگاه‌هایتان به صورت هر 6 ماه یکبار توسط متخصصین نمایندگی مجاز گلدیران علاوه بر کمک به طول عمر محصولات، به جلوگیری از خرابی‌های احتمالی از جمله خرابی‌هایی با هزینه‌های سنگین، در دستگاه شما کمک خواهد کرد. چراکه تکنسین در هنگام مراجعه سرویس ماشین لباسشویی ال جی و سایر دستگاه شما، علاوه بر موارد مشمول سرویس، اگر متوجه احتمال به وجود آمدن مشکل در دستگاه شوند قبل از پیش آمدن ایراد، آن را به شما اطلاع و رفع خواهند کرد.
با تمدید گارانتی هزینه تعمیر محصولات خود را رایگان کنید.

نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی

تعمیر علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ال جی - نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی

گلدیران تنها نمایندگی مجاز ارئه خدمات پس از فروش محصولات ال جی از جمله لباسشویی های ال جی در تمام ایران و در تمام شهرهای بزرگ و کوچک کشور از تخصصی‌ترین و پیشرفته‌ترین مراجع برای حل مشکل در محصولات شما است.
نمایندگی ‌های مجاز ال جی یعنی گلدیران در سراسر کشور آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز هستند. ضمن اینکه با ورود به صفحه نمایندگی ها کلیک بر روی استان مورد نظر خود شهرهای خدمات دهنده گلدیران را جستجو و پیدا خواهید کرد.
فقط کافیست در صورت بروز هرگونه مشکل در هرجای مهین عزیزمان با شماره گیری تلفن 02184733 و یا با ثبت درخواست متخصصین و کارشناسان ما را خبر کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...