طرز تهیه ۵ شیرینی خوشمزه برای عید

۲۹ بهمن ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

طرز تهیه 5 شیرینی خوشمزه برای عید
چرا باید در این شرایط، هزینه‌های بالا برای خرید شیرینی دهید و با نگرانی آن را میل کنید؟
وقتی در این شرایط سخت که خرید خوراکی‌هایی مثل شیرینی و حتی غذاهای مختلف از بیرون باعث شده استفاده از آن‌ها همراه با نگرانی باشد، زمانیکه شرایط محیا است گزینه مناسب آن است که با خیال راحت شیرینی را در خانه تهیه و درست کنید. با کمی حوصله به راحتی میتوانید شیرینی‌های پرطرفدار و خوشمزه عید را درست و نوش جان کنید.

  • طرز تهیه شیرینی نخودچی

  • طرز تهیه شیرینی نان برنجی

  • طرز تهیه شیرینی کشمشی

  • طرز تهیه شیرینی گردویی

  • دستور پخت بیسکویت وانیلی

هر زمان که تمایل داشته باشید میتوانید شیرینی‌های متنوع و خوشمزه‌ای را در خانه با سولاردام خود درست کنید و در کنار خانواده نوش جان کنید، ضمن اینکه با آن‌ها به پذیرایی مهمانانتان بروید. درصورتیکه در رابطه با عملکرد سولاردامتان سوالی داشتید میتوانید به دفترچه راهنما و یا مقاله راهنمای استفاده از مایکروویو ال جی مراجعه کنید.

طرز تهیه شیرینی نخودچی

طرز تهیه شیرینی نخودچی

شیرینی نخودچی از آن دسته شیرینی‌های پرطرفداری هست که مخصوصا در ایام عید جز اصلی‌ترین شیرینی‌های ما ایرانی‌ها در هنگام پذیرایی استفاده میشود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم شما را با آموزش این شیرینی پرطرفدار یعنی شیرینی نخودچی آشنا کنیم.

مواد لازم برای پخت شیرینی نخودچی

پودر قند : 150 گرم
روغن صاف : 140 گرم
آرد نخودچی : 300 گرم
پودر زنجبیل یا هل : 1 قاشق مربا خوری

نحوه تهیه شیرینی نخودچی

نحوه تهیه شیرینی نخودچی

پودر قند و روغن را با همزن برقی 1 دقیقه بزنید. سپس پودر زنجبیل یا هل و آرد نخودچی را اضافه کنید.
مواد را با دندانه متوسط چرخ گوشت دو الی سه مرتبه چرخ کنید. خمیر را در پلاستیک قرار داده و به مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال استراحت دهید. شیرینی ها را قالب بزنید.
سولاردام را با کانوکشن 160 درجه پیش گرمایش دهید و بعد از گرم شدن شیرینی های قالب زده را همراه سه پایه کوتاه به مدت 12 الی 15 دقیقه در دستگاه قرار دهید. بعد از سرد شدن کامل با کاردک از سینی جدا کنید.

نکته برای زیبا شدن ظاهر شیرینی نخودچی

بعد از قالب زدن شیرینی ها میتوانید روی آن خلال پسته قرار دهید.
دستور پخت انواع غذا و شیرینی‌های مختلف را میتوانید در ویدئو و مقالات آشپزی ما پیدا کنید و به هنرهایتان بیفزایید.

طرز تهیه شیرینی نان برنجی

طرز تهیه شیرینی نان برنجی

شیرینی نان برنجی از آن دسته شیرینی‌هایی محسوب میشود که گاهی سلیقه‌های خاص آن را میپسندند و به عنوان پذیرایی از مهمان و نوش جان کردن در کنار خانواده آن را ترجیح میدهند. به همین دلیل در این مطلب آشپزی آموزش تهیه شیرینی پرطرفدار نان برنجی را برای شما عزیزان قرار دادیم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی نان برنجی

 آرد برنج : 250 گرم
روغن جامد : 125 گرم
تخم مرغ : 1 عدد
پودر قند : 100 گرم
گلاب : 1 استکان کوچک
هل سابیده شده : 1 قاشق چایخوری

آموزش پخت شیرینی نان برنجی

آموزش پخت شیرینی نان برنجی

پودر قند و روغن را با دست ورز دهید تا کاملا نرم شود. تخم مرغ را اضافه کرده با همزن خوب بزنید. همزن را خاموش کرده هل سابیده شده را اضافه کنید. مقداری آرد برنج را به همراه گلاب با مواد مخلوط کنید.
کم کم بقیه آرد برنج ها را افزوده مواد را مخلوط کرده تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید و بدست نچسبد.
خمیر را به مدت 24 ساعت زیر درپوش قرار دهید. از خمیر گلوله های کوچک برداشته در دست گرد کنید و در ظرف پیرکس مسطحی بچینید.
روی شیرینی ها تخم شربتی بپاشید. روی سه پایه کوتاه شیرینی ها را قرار دهید. سولاردام را از قبل با سیستم کانوکشن 180 درجه پیش گرمایش داده و با همان دما 8 الی 10 دقیقه زمان دهید.

آموزش شیرینی کشمشی

آموزش شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی از آن شیرینی‌هایی محسوب میشود که در اکثر شیرینی فروشی‌ها به عنوان شیرینی اصلی برای فروش تهیه و در اختیار افراد قرار میگیرد. اما شما نیز با خواندن و آموزش این مطلب میتوانید در منزل طرز تهیه شیرینی کشمشی در خانه را نیز یاد بگیرید و از هر شیرینی فروشی بینیاز شوید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی

روغن جامد یا کره : 120 گرم
آرد : 250 گرم
کشمش ریز پلویی : 100 گرم
وانیل : 1.3 قاشق چایخوری
شکر : 120 گرم
تخم مرغ : 3 عدد

طرز تهیه شیرینی کشمشی

روغن، شکر را مخلوط کرده با همزن بزنید تا صاف و یک دست شود. تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه زده و هم بزنید. وانیل را همراه تخم مرغ ها اضافه کنید. آرد را اضافه کرده با لیستک مخلوط کنید.
کشمش ها را در آرد غلطانده سپس به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید. مواد را به اندازه یک گردو برداشته و با فاصله در سینی که کاغذ روغنی پهن کرده بچینید.
سولاردام را با دمای 160 درجه سانتی گراد پیش گرمایش دهید، سینی را روی سه پایه کوتاه قرار داده سپس با همان دما به مدت 15 الی 20 دقیقه زمان دهید.

آموزش شیرینی گردویی

آموزش شیرینی گردویی

شیرینی گردویی یکی از شیرینی‌های خاصی هست که تا به حال به شکل شیرینی پسته‌ای نیز در ویترین شیرینی فروشی‌ها دیده شده است. افرادی که عاشق گردو و همچنین شیرینی‌هایی هستند میتوانند با یادگیری این شیرینی برای خود و خانواده یک شیرینی لذیذ مثل شیرینی گردویی را تهیه و تدارک ببینند.

مواد لازم برای تهیه شیرینی گردویی

زرده تخم مرغ : 4 عدد
مغز گردوی خرد شده : 1 و 1.2 لیوان
آرد : 2 قاشق غذاخوری
پودر قند : 1 و 1.3 لیوان
وانیل : 1 قاشق چایخوری
پودر پسته یا خلال بادام به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی گردویی

پودر قند را به همراه زرده تخم مرغ و وانیل با همزن زده تا سفید و کشدار شود. آرد و گردوی خرد شده را به مواد اضافه نمایید. در سینی کاغذ روغنی قرار داده و با قاشق مربا خوری به میزان مساوی از مواد برداشته و روی سینی قرار دهید و با  خلال بادام یا پسته روی آن را تنظیم کنید.
سولاردام را از قبل با پیش گرمایش 170 درجه گرم نمایید. شیرینی ها را با همان دما به مدت 8 الی 12 دقیقه روی سه پایه کوتاه بگذارید تا بپزد.

طرز تهیه بیسکوییت ساده وانیلی

طرز تهیه بیسکوییت ساده وانیلی

یکی از بیسکوییت یا شاید شیرینی‌هایی که همه افراد آن را میپسندند و مخصوصا کودکان طعم آن را دوست دارند بیسکوییت ساده وانیلی میباشد. با تهیه همچنین شیرینی یا بیسکوییتی مطمئن خواهید شد در هنگام پذیرایی کسی دست رد به برداشتن این شیرینی بیسکوییتی نخواهد زد.

مواد لازم جهت تهیه بیسکویت ساده وانیلی

آرد قنادی : 350 گرم
کره با مارگارین منجمد :  150 گرم
پودر قند : 100 گرم
تخم مرغ یک 1 عدد
وانیل و نمک مقداری

روش تهیه بیسکویت ساده وانیلی

آرد پودر قند، نمک و کره را درون ظرف غذاساز ریخته، سولاردام را روشن کنید تا مواد به صورت خرده نان درآید. تخم مرغ و وانیل را هم اضافه کرده، دوبار هم بزنید. مواد را داخل کاسه ریخته و شروع به ورز دادن نمایید تا خمیر صاف و یکدستی که به دست نچسبد به دست آید.
خمیر را 15 دقیقه در یخچال استراحت دهید. روی سطح را آرد پاشی کرده و خمیر را روی آن باز نمایید. با قالب خمیر را برداشته و روی سینی فر که داخل آن کاغذ روغنی انداخته‌اید، بچینید.
سولاردام را با دمای  160 درجه سانتی گراد پیش گرمایش دهید، سینی را روی سه پایه کوتاه قرار داده، سپس با همان دما به مدت 15 الی 20 دقیقه زمان دهید.

بوی شیرینی را در خانه حس کنید ...

بوی شیرینی را در خانه حس کنید ...

محال است که شیرینی‌های پرطرفدار و خوشمزه را درست کنید، بوی آن در خانه پیچیده باشد و اهل خانه پیشنهاد میل آن را رد کنند. دستور و نحوه پخت 5 شیرینی پرطرفدار به روش بسیار ساده اما حرفه‌ای در این مطلب آشپزی برای شما بیان شد. اما به شرط آن که نکات طلایی پخت را جز به جز رعایت کنید و 5 شیرینی خانگی خوشمزه و عالی را برای عزیزانتان تهیه و نوش جان کنید.
با آموزش‌های آشپزی گلدیران همراه ما باشید!
آموزش دستور پخت انواع غذاهای ایرانی و بین المللی از طریق مطالعه کتاب آموزش آشپزی با سولاردام

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۱۵:۵۴

خیلی شیرینی نخودچی که درست کردن خوب شد. روش تهیه شیرینی نخودچی واسه سولار من جواب داد. مدل ms98 چندتا برنامه پخت اتومات داره؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۱۷:۰۴

سلام و وقت به خیر؛ خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده. مدل MS98 پنج برنامه پخت ترکیبی داره. موفق باشید

در حال ثبت...