خرابی برد ماشین لباسشویی + نحوه تعمیر و عیب یابی

۰۸ مرداد ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
خرابی برد ماشین  لباسشویی

یکی از ایراداتی که ممکن است برای دستگاه ماشین لباسشویی پیش بیاید، عدم کارکرد دکمه‌های ماشین لباسشویی است. وقتی دستگاه را روشن می‌کنیم و می‌خواهیم برای شروع به کار آن برنامه مورد نظر را انتخاب کنیم، ممکن است کلیدها فرمان نگیرد و دستگاه وارد برنامه نشود. در چنین شرایطی ممکن است ایراد برد و یا ایراد اتصالات برقی دستگاه وجود داشته باشد؛ در این مطلب نشانه‌ها دلایل خرابی برد ماشین لباسشویی را بررسی خواهیم کرد.

8 اشتباه رایج در شستشوی لباس در لباسشویی

نشانه‌ های خرابی برد ماشین لباسشویی

نشانه‌ های خرابی برد ماشین لباسشویی

سوختن برد ماشین لباس‌شویی برخی نشانه‌های مشخص را دارد که معمولا به طور دقیق نشان‌دهنده‌ی ایراد برد دستگاه هستند. این نشانه‌ها شامل موارد زیر است:
  • روشن نشدن ماشین لباسشویی؛ اگر کلید پاور دستگاه را انتخاب می‌کنید ولی ماشین لباسشویی به طور کلی روشن نمی‌شود، ممکن است به دلیل سوختن برد ماشین‌ لباسشویی باشد. اگر برد به دلیل نوسانات برق و نفوذ رطوبت و آب و ... دچار مشکل شده باشد، دستگاه فرمان لازم برای روشن شدن را دریافت نخواهد کرد و ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود.
  • عدم کارکرد کلیدهای پنل ماشین لباسشویی؛ ممکن است دستگاه شما روشن شود اما هر کلیدی را که می‌خواهید انتخاب کنید و یا برنامه مورد نظر خود را به دستگاه بدهید، امکان‌پذیر نباشد. یکی از دلایل این مشکل، خرابی برد ماشین لباسشویی است. البته ممکن است این مورد به دلیل فعال بودن قفل کودک دستگاه نیز باشد که در این صورت با نگه داشتن کلیدی که علامت قفل کودک دارد، می‌توانید آن را غیرفعال کنید. در برخی از مدل‌ های ماشین لباسشویی برای غیرفعال کردن قفل کودک لازم است دو کلید را همزمان با هم برای چند ثانیه نگه دارید که با علامت مشخص شده است.
    سیر تا پیاز علامت های روی ماشین لباسشویی ال جی
  • اتصال برق و برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی؛ ممکن است به دلیل سوختگی و اتصال سیم‌های برق داخلی و یا اتصالات مربوط به برد، دستگاه مشکل برد پیدا کرده باشد و به دلیل اتصالی برق در باقی قسمت‌ها نیز برق در بدنه دستگاه آزاد شود.
  • خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی؛ ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل قطعی برق، ایرادات مربوط به سیم‌‌ها و همچنین مشکل برد، به طور ناگهانی و در حین کار خاموش شود. البته گاهی این مورد به دلیل مشکل برد نیست و با توجه به اروری که بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی نمایش داده می‌شود، می‌توان به ایراد اصلی آن پی برد. ارور و کد خطای نمایان شده بر روی دستگاه حتی می‌تواند دقیقا مربوط به ایراد برد باشد.
اگر مشکل فیلتر براتون پیش اومد مقاله تمیز کردن فیلتر لباسشویی را مطالعه کنید.

مدل‌ های برد ماشین لباسشویی

  • روشن نشدن دیسپلی ماشین لباسشویی؛ دیسپلی ماشین لباسشویی و در واقع همان صفحه نمایش، ارتباط مستقیم با کارکرد برد دارد و در صورتی که برد دچار مشکل شود، رایج‌ترین نشانه‌ی آن روشن نشدن دیسپلی ماشین لباسشویی است.
    7 راهکار فوری تعمیر ماشین لباسشویی ال جی
  • عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی؛ پمپ تخلیه، شیر برقی مربوط به آبگیری و برخی از قطعات مشابه برای کارکرد از برد فرمان گرفته و به محض اینکه برد فرمان شروع به کار را می‌دهد، قطعه مورد نظر برای آبگیری و یا تخلیه آب و ... در مدار قرار می‌گیرد. اگر برد دچار مشکل شده باشد، یکی از ایراداتی که می‌تواند ایجاد کند، مشکل در تخلیه آب ماشین لباسشویی است.

علت سوختن برد لباسشویی چیست؟

برد ماشین لباسشویی می‌تواند به دلایل متفاوتی دچار ایراد شود؛ برای مثال ایراد خازن‌ها و فیوزهای روی برد می‌تواند عملکرد برد را به طور کلی تحت‌الشعاع قرار داده و موجب بروز ایراد جدی در آن شود. از دیگر دلایل بروز خرابی در برد ماشین لباسشویی، نوسانات برق، آب‌خوردگی و نفوذ رطوبت در برد، ایراد به دلیل استفاده مکرر و یا فرسوده شدن دستگاه و ... باشد.

نحوه تعمیر و عیب یابی برد ماشین لباسشویی

عیب‌یابی و تعمیر برد ماشین لباسشویی نیاز به بررسی دقیق اجزای روی برد و همچنین اتصالات مربوط به آن دارد. کارشناس با بررسی دقیق اجزای روی برد مانند فیوزها و خازن‌ها، مدار برد و ... به ایراد اصلی آن پی برده و تعمیر برد و یا تعویض برد را انجام می‌دهند. اگر احتمال می‌دهید برد ماشین لباسشویی ال جی یا جی پلاس شما دچار مشکل شده و یا اینکه دستگاه دچار ایرادات دیگری شده است، برای بررسی و رفع ایراد دستگاه درخواست تعمیرات ماشین لباسشویی  ثبت کنید تا کارشناس برای رفع ایراد با شما هماهنگی لازم را انجام دهند.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...