جلوگیری از یخ‌زدگی مواد غذایی در یخچال

۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعضی از مواد غذایی به خصوص لبنیات و سبزیجات گاهی در یخچال یخ می‌زند و طی مدت زمان کوتاهی به دلیل یخ‌زدگی خراب شده و دیگر امکان استفاده از آن وجود ندارد. البته این مشکل تا حد زیادی به نحوه‌ی استفاده‌ی شما از دستگاه برمی‌گردد و اگر نکات مربوط به نگهداری مواد غذایی در یخچال را به‌خوبی رعایت کنید، این مشکل معمولا ایجاد نخواهد شد، مگر اینکه مشکلی فنی در قطعات یخچال پیش آمده باشد.
برای جلوگیری از یخ‌زدگی مواد غذایی در یخچال، بهتر است روش نگهداری صحیح مواد غذایی را طبق اصول زیر رعایت کنید:
  • دمای مناسبی برای یخچال و فریزر انتخاب کنید؛ اولین علتی که باعث یخ‌زدگی مواد غذایی می‌شود، سرمای بیش از حد در کابین یخچال است. البته دمای بالا نیز غیراستاندارد بوده و باعث خراب شدن زودرس مواد غذایی می‌شود.
  • بسته‌بندی مواد غذایی و محل نگهداری آنها در طبقات یخچال، در عمر مواد غذایی تاثیر زیادی دارد. برای نگهداری مواد غذایی می‌بایست به نوع آن دقت شود، برای مثال نحوه نگهداری سبزیجات و لبنیات و هر نوع ماده غذایی دیگری می‌تواند متفاوت باشد.
  • اگر درب یخچال را به ویژه در فصل تابستان خیلی زیاد باز و بسته کنید، بر روی خوراکی‌ها تعریق ایجاد شده و موجب خراب شدن زودتر مواد غذایی خواهد شد.
علاوه بر این نکات، مواد مهم دیگری نیز می‌بایست رعایت شود که در این ویدئو برای شما به طور کامل توضیح داده‌ایم تا بتوانید مواد غذایی خود را بهتر و با کیفیت بالاتر در یخچال نگهداری کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...