تعمیر کولر گازی یا خرید کولر گازی؟

۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
تعمیر کولر گازی یا خرید کولر گازی؟

کولر های گازی از سیستم های هوشمند تشکیل شده اند که اقدام به تعمیر و سرویس کولر گازی باید در اولویت شما عزیزان قرار گیرد. اگر شما می خواهید کولر گازی مدت زمان زیادی مهمان منزل شما باشد باید بسیار در محافظت از آن بکوشید. امروزه مشاهده می شود که در بیشتر منازل کولر گازی موجود است و سال های پیاپی از آن استفاده می شود. اما پس از گذشت سال ها متاسفانه کولر های گازی دیگر نمی توانند عملکرد سابق را از خود نشان دهند در این هنگام است که ما با سوال تعمیر یا تعویض کولر گازی کدام به صرفه تر است مواجه خواهیم شد. برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم:
  1. راه های جلوگیری از آسیب دیدن کولر گازی
  2. عمر مفید کولرگازی چقدر است؟
  3. تاثیر سرویس دوره ای و تمدید گارانتی کولر گازی
  4. در چه مواقعی کولر گازی به تعمیر نیاز دارد؟
  5. چه مواقعی تعمیر کولر گازی به نفع شما خواهد بود؟
  6. چه زمانی دیگر تعمیر کولر گازی توصیه نمی شود؟
  7. مزایای تعویض کولر گازی نسبت به تعمیر آن

راه های جلوگیری از آسیب دیدن کولر گازی

قبل هر چیزی باید بدانید که بهترین کار در صورت مشاهده خرابی در کولر گازی این است که برای تعمیر کولر گازی ال جی با یک تعمیرکار مجرب مشورت کنید. به هیچ وجه خودسرانه دست به تعمیر کولر گازی نزنید و آن را بدست تعمیرکاران محلی و متفرقه ندهید. چرا که کوچکترین اشتباهی می تواند شما را متحمل به پرداخت هزینه‌های بالا برای تعویض قطعات یا تعمیر کند.
  1. حتما از پشتیبانی محصول و تعمیرکاران متخصص محصول راهنمایی بگیرید. مطمئن باشید که پشتیبانی و خدمات پس از فروش کولر گازی شما از قطعات مکانیکی و برقی اصل و مرغوب استفاده میکند.
  2. در زمان نصب کولر گازی، تعمیرکار از کنترل کردن های ایمنی غافل نشود. کنترل فشار گاز، کنترل دما، کنترل فشار روغن و …
  3. محاسبات و طراحی سیم های برودتی را حتما به تکنسین خدمات پس از فروش محصولتان بسپارید.

آیا می دانید کولر گازی شما چند سال عمر کرده است؟

راه های جلوگیری از آسیب دیدن کولر گازی

عمر مفید کولرگازی چقدر است؟

کولرگازی‌های مختلف، بر اساس برند و کیفیت ساخت، طول عمر مختلفی دارند.
وقتی که کولرگازی خراب میشود، اولین سوالی که می‌پرسند این است که واقعا عمر مفید کولرگازی چقدر هست؟ اگر شما زمان خرید کولر گازی خود را به سختی به یاد می‌آورد این موضوع حاکی از این است که زمان این رسیده تا کولر گازی خود را حین ایجاد مشکل تعویض کنید.
زمانی که شما بعد از خرید کولر گازی نه آن را سرویس کرده اید و نه به طور مرتب آن را تمیز کرده اید در این صورت زودتر از 15 سال کولر گازی شما نیاز به تعویض خواهد داشت و با تعمیر نمی توانید کولر گازی را به حالت اولیه خود برگردانید. اگر سرویس‌های دوره‌ای یک کولرگازی را به خوبی و سر وقت انجام دهید و مراقب نوسانات ولتاژ باشید، بین 10 تا 15 سال عمر خواهد کرد. به هر صورت کولرگازی نیز همانند هر وسیله دیگری استهلاک دارد و در مرور زمان کارایی خود را از دست می‌دهد.

با تمدید گارانتی هزینه تعمیرات را رایگان کنید.

سرویس دوره ای و تمدید گارانتی کولر گازی خود را جدی بگیرید

اگر سرویس دوره‌ای و تمدید گارانتی کولرگازی و هر وسیله‌ای را به صورت مرتب و منظم انجام دهید دیگر دچار دردسرهای تعمیر و هزینه‌های گزاف آن نخواهید شد یا حداقل بعد از سال‌های طولانی که محصول شما عمر مفید و کافی خود را انجام داده باشد به خرج می‌افتد.
با کنترل زمان تمدید گارانتی کولرگازی، اگر دستگاه شما نیاز به تعمیر پیدا کند در بازه زمانی گارانتی هزینه‌های تعمیر که مشمول گارانتی میشود، رایگان خواهد شد. در نتیجه تمدید گارانتی برای خلاص شدن از هزینه‌های احتمالی تعمیرات، کافیه از تمدید گارانتی استفاده و هزینه‌هایتان را مدیریت کنید. سرمایه گذاری بهینه و آسودگی خیال در مدت استفاده از محصولات، با تمدید گارانتی ممکن می‌شود.
همانطور که بیان کردیم سرویس و چک کردن کولرگازی از مهمترین عوامل کمک به طول عمر محصول و جلوگیری از خرابی‌های احتمالی میباشد. چون همانطور که همه ما میدانیم اگر به هر وسیله‌ای رسیدگی نشود خیلی زود از کار افتاده شده یا حداقل به خرج خواهد افتاد. لوازم خانگی هم از این قاعده جدا نیستند. پس فراموش نکنید که سرویس دوره‌ای بهترین راه برای نگه داری یک عمر کالاست. مطالعه مقاله آیا کولر گازی نیاز به سرویس دارد نیز برای شما مفید خواهد بود.

چرا سرویس کولر گازی اهمیت دارد؟

تعداد دفعات تعمیر و قطعه تعمیر شده کولر گازی

با هر بار تعمیر، کولرگازی شما مدت محدودی کار خواهد کرد و جای دیگر آن دچار مشکل می‌شود. پس گاهی تعمیر کولرگازی اصلا منطقی و مقرون به صرفه نیست. در برخی از شرایط تعمیر مداوم کولر گازی میتواند پرهزینه تر از خرید کولر گازی جدید باشد و در این شرایط شاید بهتر باشد که به فکر خرید کولر گازی جدید باشید.
به همین خاطر بهتر است پس از 10 سال، به فکر پس انداز برای تعویض کولرگازی خودتان باشید!

در چه مواقعی کولر گازی به تعمیر نیاز دارد؟

تعداد دفعات تعمیر و قطعه تعمیر شده کولر گازی

تعویض یا تعمیر کولر گازی؟

اصلا چه وقتی ارزش دارد که کولرگازی را تعمیر کنیم؟ به صورت کلی بهتر است اول هر فصل، یعنی هر سه ماه یک بار یا نهایتا هر 6 ماه، کولرگازی رو به صورت کامل سرویس کنید. هرچقدر به موقع عمل نکنید، کولرگازی شما در معرض خطر قرار می‌گیرد و بیشتر احتمال خرابی برای آن پیش می‌آید.
معمولا تعمیرات تا زمانی که به کمپرسور نرسند، وقت تعویض کولرگازی شما نرسیده است. وقتی بین 7 تا 10 سال هم از عمر دستگاه شما گذشته باشد و برای بار سه یا چهارمین بار کمپرسور کولرگازی شما برای تعمیر رفت، یعنی کم کم باید برای خرید یک کولرگازی جدید پس انداز کنید!
اما اگرکه با هر بار تعمیر باز هم مشکل قبلی یا مشکلات جدید به سراغ شما می‌آید و در یک سال بیش از سه بار کولرگازی خودتان را تعمیر کرده‌اید، یعنی وقت تعویض آن فرا رسیده است.

چه مواقعی تعمیر کولر گازی به نفع شما خواهد بود؟

  1. تا زمانی که هزینه تعمیر کولرگازی شما خیلی بالا نرفته، بهتر است آن را درست کنید و به فکر تعویض و خرید کولر گازی نباشید.
  2. تا زمانی که کولرگازی مصرف برق شما را به شدت افزایش نداده باشد، یعنی وقت تعویض آن فرا نرسیده است.
  3. اگر کولرگازی شما کمتر از 10 سال عمر دارد، یعنی بهتر است آن را تعمیر کنید و به فکر تعویض آن نباشید.
  4. اگر هنوز کمپرسور تعمیر نشده، یعنی بهتره است فقط آن را تعمیر کنید.
  5. اگر کیفیت سرمایش کمتر از 50 درصد نشده، لازم به تعویض نیست.

آیا برای تعمیر کولرگازی خود نیاز به مراجعه کارشناس دارید؟

هزینه آخرین باری که کولر گازی خود را تعمیر کردید چقدر بود؟

هزینه های تعمیر کولرگازی خود را ضربدر تعداد سال هایی که کولر گازی را خریدید کنید. طبق گفته های اعلام شده از طرف کارشناسان متفاوت اگر عدد مورد نظر به مقداری بیش از پنج هزار رسید برسد، تعویض کولر گازی شاید گزینه بهتری نسبت به تعمیر آن باشد. شما همچنین باید هزینه نگهداری و همچنین زمانی که صرف یک دستگاه قدیمی در برابر یک دستگاه جدید می کنید را در نظر بگیرید.

چه زمانی دیگر تعمیر کولر گازی توصیه نمی شود؟

این مساله بستگی به میزان خرابی کولر گازی شما دارد. اگر هزینه زیادی برای تعمیر کولر گازی خود کرده اید اما همچنان درست کار نمی کند یعنی زمان آن رسیده که یک کولر گازی نو بخرید. تعمیر در مراحل اولیه میتواند نتیجه خوبی به دنبال داشته باشد اما اگر زمان زیادی گذشته و شما هنوز در حال صرف هزینه تعمیرات اضافی برای کولر گازی هستید بهتر است این کار را ادامه ندهید. در این شرایط خرید یک کولر گازی نو و باکیفیت و البته دارای ضمانت نامه معتبر کاری عاقلانه تر و اقتصادی تر بوده و مانع از هدررفت بیشتر وقت و پول شما خواهد شد.

مزایای تعویض کولر گازی نسبت به تعمیر کولر گازی

مزایای تعویض کولر گازی نسبت به تعمیر آن

 

  1. عدم هدررفت بی جهت سرمایه و وقت شما برای تعمیر کولرگازی قدیمی
  2. خرید کولر گازی نو با کارکرد بالا و هزینه برق کمتر برای شما بهتر است زیرا کولرهای قدیمی و معیوب، مصرف برق را بالا برده و هزینه قبض برق شما را به شدت افزایش می دهند.
  3. با خرید کولر گازی جدید هزینه های مربوط به سرویس، روغن کاری، مراقبت و نگهداری از کولر کاهش می یابد.
  4. با تعویض کولر گازی های پوسیده و زنگ زده با کولرگازی نو زیبایی فضای خانه شما دو چندان خواهد شد.

آیا فقط از یک کولر گازی استفاده می کنید و مصرف برقتان به شدت افزایش یافته؟

افزایش مصرف برق کولرگازی یکی از دلایل تعویض کولرگازی

معمولا کولرگازی های قدیمی مصرف برق بیشتری نسبت به مدل های جدید خود دارند. البته اگر به فکر صرفه جویی در دراز مدت هستید مدل های جدید کولر گازی که دارای تکنولوژی اینورتر(کم مصرف) می باشند با هزینه اولیه بالاتر ولی مصرف بهینه تر نیز گزینه مناسبی می باشند. مطالعه هرآنچه باید درباره مصرف برق کولر گازی بدانید نیز به شما کمک خواهد کرد.
اگر از عمر مفید کولرگازی شما به اتمام رسیده است و هزینه زیادی را بابت پول برق پرداخت می‌کنید بهتر است کولرگازی رو خود را تعویض نمایید شاید هزینه بیشتری را در ابتدا بپردازید اما پرداخت کمتر پول برق این هزینه دوباره به جیب شما برمیگردد.

دیگر تصمیم تعویض و خرید کولرگازی با شماست...

در نهایت این انتخاب با شماست که به سراغ خرید یک کولرگازی جدید بروید یا تصمیم به تعمیر آن بگیرید. در این مطلب ما تمام تلاش خود را کردیم تا شما را با همه‌ی زوایای، معایب، مزایای تعویض و خرید، راهکارهای صحیح نگهداری آشنا کنیم. اگر سوالی برای شما پیش آمد در انتهای این مقاله برای ما بنویسید تا بتوانیم راهنماییتان کنیم.

هر آنچه که نیاز است درباره کولرگازی خود بدانید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...