استفاده نکردن طولانی مدت از ماشین ظرفشویی

۲۸ مهر ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
استفاده نکردن طولانی مدت از ماشین ظرفشویی

سوالی که بسیاری از کاربران برایشان پیش آماده این است که اگر از ماشین ظرفشویی استفاده نکنیم خراب میشود؟ در این مقاله به مبحث استفاده نکردن طولانی مدت از ماشین ظرفشویی خواهیم پرداخت.
شاید برای شما هم پیش بیاید که به یک سفر طولانی بروید و مجبور به استفاده نکردن از ماشین ظرفشویی خود شوید و برایتان سوال پیش آید که در این صورت باید چه کنیم؟ آیا عدم استفاده طولانی از ظرفشویی مشکلی دارد؟ یا برخی افراد بر این باورند که هرچه از وسایل برقی خود در منزل کمتر استفاده کنند، طول عمر دستگاه را افزایش می­‌دهند و به آن کمک می­کنند اما در واقع این طور نیست و برخی از دستگاه­‌های برقی عملا نباید کمتر مورد استفاده قرار گیرند تا کارایی یا طول عمر بیشتری داشته باشند.
ماشین ظرفشویی از دستگاه­‌های کاربردی در هر خانه‌­ای محسوب می‌­شود که باید در استفاده از آن دقت بالایی داشته باشید. پاسخ به سولات بالا و اینکه آیا استفاده نکردن از ماشین ظرفشویی باعث خرابی می‌­شود یا نه، به همه‌‌ی این ها ما در ادامه این مطلب پاسخ خواهیم داد. همراه ما باشید.

راه حل برای زمانی که نمی­‌خواهیم از ماشین ظرفشویی استفاده کنیم

راه حل برای زمانی که نمی­‌خواهیم از ماشین ظرفشویی استفاده کنیم

استفاده نکردن طولانی از ظرفشویی

همان طور که می­‌دانید ماشین ظرفشویی، یک دستگاه کاربردی است و تنها برای زیباتر شدن آشپزخانه استفاده نمیشود پس بهتر است از آن به طور مرتب و به نحو احسن استفاده کنید و حداقل هفته‌ای یکبار دستگاه را روشن نمائید. اما نکته جالبی که در اینجا بهتر است بدانید این است که ماشین ظرفشویی برخلاف سایر دستگاه­‌های برقی اگر بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، عمر طولانی­‌تری خواهد داشت.

1. اگر ماشین ظرفشویی شما در برق است ولی از آن استفاده نمی کنید

اگر ماشین ظرفشویی شما در برق است ولی از آن استفاده نمی کنید

استفاده نکردن طولانی از ماشین ظرفشویی می‌توانند موجب مشکلاتی برای دستگاه شما شود. پس اگر جز آن افرادی هستید که ظرفشویی شما در برق است ولی استفاده نمی‌شود، بهتر است برای سلامت دستگاه خود حداقل هفته ای یکبار آن را روشن کنید. به این صورت که یا با ظروف کثیف به درستی چیدمان ظروف را داخل ظرفشویی انجام دهید، برنامه مناسب شستشو را انتخاب کنید و آن را روشن کنید و یا اینکه خالی، بدون ظرف، به آن برنامه برای کار دهید.
اگر نحوه صحیح چیدمان ظروف در ظرفشویی را به درستی نمیدانید یا برای استفاده از ظرفشویی خود از بهترین برنامه شستشو اطلاع ندلرید یا به هر علت دیگری فراموش کردید، فقط کافیست که مقاله نحوه صحیحح چیدمان ظروف در ظرفشویی و یا نحوه عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

اطلاعاتتان را درباره ماشین ظرفشویی‌تان افزایش دهید.

2. اگر تصمیم به جمع کردن ماشین ظرفشویی گرفته اید

 اگر تصمیم به جمع کردن ماشین ظرفشویی گرفته اید

درصورتیکه به هر دلیلی تصمیم به جمع کردن ظرفشویی و یا استفاده نکردن طولانی از ماشین ظرفشویی خود گرفته اید باید چند نکته را مد نظر قرار دهید :
حتما لازم است که مخزن نمک و جلادهنده ظرفشویی خود را تخلیه کنید. برای این کار حتما به تکنسین نیاز است، زیرا این کار کاملا تخصصی است، توسط خودتان قابل انجام نیست و باید تخلیه مخزن نمک و جلادهنده توسط تکنسین انجام شود. پس کافیست درخواست تعمیرات ظرفشویی ال جی خود را ثبت کنید تا برای تخلیه مخزن آن مراجعه کنند.
توجه داشته باشید که درصورت عدم استفاده از دستگاه ظرفشویی و جمع کردن آن، اصلا دستگاه را در محیط گرم و مرطوب قرار ندهید. زیرا به مرور باعث فرسوده شدن آن می شود.
نکته ضرروری دیگر اینکه حتما در سطح صاف ظرفشویی را قرار دهید و بر روی آن وسایل دیگری نگذارید.

3. درصورتیکه ظرفشویی شما در شهر دیگری قرار دارد

اگر علت استفاده نکردن طولانی از ماشین ظرفشویی شما این است که دستگاه در ویلا، خانه و مکان دور از دسترس شما قرار دارد بهتر است  پس از هر بار ترک محیط، برای عدم آسیب به ظرفشویی شیر آب آن را ببندید و دستگاه را از برق بکشید.

حتما سرویس دوره ای ظرفشویی را جدی بگیرید

حتما سرویس دوره ای ظرفشویی را جدی بگیرید

یکی از بهترین پیشنهادات ما برای شما این است که اگر هر یک از دلایل بالا و یا هر علت دیگری موجب استفاده نکردن طولانی مدت از ماشین ظرفشویی شما میشود، حتما سروس دوره ای ظرفشویی را جدی بگیرید. هر ماشین ظرفشویی نیاز به سرویس دوره‌ای دارد و مواردی را باید به صورت مداوم در رسیدگی به آن‌ها جدی بگیرید، تا از ایجاد مشکلات و هزینه‌های بالای تعمیرات جلوگیری کنید.
زیرا اگر به طور مداوم مراقبت از هر وسیله‌ای را جدی بگیرید، از بروز احتمالی خرابی جلوگیری خواهید کرد. سرویس دوره‌ای هر 6 ماه یکبار توسط تکنسین متخصص ضروریست و باعث افزایش طول عمر دستگاه‌ه شما خواهد شد.
مخصوصا باتوجه به هزینه های بالای دستگاه، اگر نگهداری و سلامت ظرفشوییتان برایتان مهم است حتما به سرویس دوره ای و نکات صحیح نگهداری از آن دقت کنید. در نهایت هر آنچه در مورد نگهداری ماشین ظرفشویی باید بدانید را در مقاله آن به طور مفصل برایتان بازگو کردیم. مطالعه آن برای شما و محصولتان خالی از لطف نیست.

شوینده مناسب برای ظرفشویی خود تهیه کنید

هر یک از شوینده های مخصوص ظرفشویی توسط برند‌های مختلف و در انواع مختلفی تولید شده‌اند. در هر برند ظرفشویی، تجربه استفاده شما از شوینده، میتواند سبب انتخاب بهترین شوینده، برای ظرفشویی شما شود.
معمولا چند نوع شوینده ظرفشویی یعنی پودر ظرفشویی، قرص ظرفشویی، قرص سه کاره ظرفشویی، ژل ظرفشویی، مایع جلادهنده، نمک ظرفشویی و جرم گیر ظرفشویی برای دستگاه استفاده میشود. اما تفاوت خیلی زیادی در نحوه استفاده از شوینده ظرفشویی و اینکه چطور استفاده میشود، وجود دارد.

شوینده های قابل استفاده در ماشین ظرفشویی کدامند؟

شوینده های قابل استفاده در ماشین ظرفشویی کدامند؟

  1. نمک ماشین ظرفشویی
  2. جلادهنده یا مایع براق کننده ظرفشویی
  3. پودر ظرفشویی
  4. قرص های شستشو کننده سه کاره ظرفشویی
  5. جرمگیر ماشین ظرفشویی
  6. آویز خوشبو کننده ظرفشویی
برای اینکه همه چیز درباره شوینده های ظرفشویی را بدانید کافیست مقاله آن را مطالعه کنید. در هر زمان که از دستگاه خود استفاده میکنید باید بدانید از چه شوینده ای و به چه شکل از آن استفاده کنید. تا صدمه ای به دستگاه شما وارد نشود و شستشو در ظرفشویی به درستی انجام شود.

زمان گارانتی ظرفشویی را فراموش نکنید

حتی اگر شما جزو آن دسته از افرادی باشید که زمان آخرین بار استفاده از ظرفشویی خود را فراموش کرده اید باز هم باید به زمان گارانتی محصولات برقی خود دقت کامل را داشته باشید. زیرا شما با هزینه های بالا وسایل برقی مثل ظرفشویی، لباسشویی، یخچال و ... را تهیه میکنید و به طبع با مرور زمان به ارزش ریالی محصول و همینطور هزینه تعمیرات آن افزوده میشود. پس اگر هر دلیلی سبب استفاده نکردن طولانی از ظرفشویی شما شده، بهتر است زمان شروع و پایان گارانتی آن را یادداشت کنید تا در هنگام استفاده بعدی، اگر متوجه ایراد و مشکلی در محصول خود شدید با استفاده از گارانتی آن بتوانید هزینه تعمیر و چکاب محصول خود را رایگان کنید. تمدید کردن گارانتی ظرفشویی با ضمانت گلدیران آینده نگری برای زمان های غیر قابل پیش بینی و زمان تعمیرات است و جدا از آن، شما را از پرداخت هر هزینه تعمیری بی نیاز و آن را برای شما رایگان میکند.

با تمدید گارانتی ظرفشویی، هزینه تعمیرات آن را رایگان کنید!

حتما نکات بیان شده را جدی بگیرید!

شوینده های قابل استفاده در ماشین ظرفشویی کدامند؟

ماشین ظرفشویی یک وسیله برقی پر کاربرد و ارزشمند برای هر خانه ای به حساب می آید، پس اگر قصد ندارید که با استفاده نکردن ماشین ظرفشویی باعث آسیب های زیاد به قطعات و خرابی آن شوید بهتر است به صورت هفتگی حداقل از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید و اگر مجبور هستید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده نکنید حتما نکاتی که در مقاله به آنها اشاره کردیم را رعایت کنید. به این ترتیب ماشین ظرفشویی دارای عمر مفید طولانی تری شده و نیاز به پرداخت هزینه های گزاف تعمیرات به دلیل استفاده نکردن از یک وسیله کاربردی نخواهد بود.
آیا سوال دیگری باقی مانده است؟
در نهایت اگر درباره ظرفشویی و عدم استفاده از آن سوال دیگری برای شما باقی مانده است کافیست در انتهای این محتوا برای ما بنویسید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ۰۳:۳۹

سلام وقت بخیر بنده ماشین ظرفشوئی ام را برا 2سال میخواهم جعم کنم جلا دهنده را خالی کردم و نمک را هم خالیکردم و با دستمال نم راخل ظرف نم جلا دهنده کف ظرفشویی گرفتم چراغ هشدار دهنده روشن شده این موارد انجام شده کافیه ومشکلی پیش نمیاد ممنون تشکر فراوان

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ۱۰:۱۱

سلام و وقت به خیر؛ همین موارد هست که باید انجام بشه ولی بهتره کارشنناس مراجعه کنن و دستگاه رو بررسی کنن و اگر موردی لازم باشه انجام بدن. برای مراجعه تکنسین میتونید در این لینک درخواست ثبت کنید: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۲/۰۵/۰۳

با سلام من به مدت دو سال و 6ماه هست که ماشینم رو جمع کردم به علت جا به جایی، باید چیکار کنم!؟ و اینکه ممکنه تا الان پوسیده شده باشه!؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۰۸:۵۶

سلام و وقت به خیر؛ معمولا مشکلی وجود نداره اما به طور کلی لازم هست کارشناس برای نصب مجدد دستگاه بیان خدممتون. در این لینک میتوانید درخواست تعمیرات ثبت کنید و در توضیحات قید کنید که درخواست نصب مجدد دارید: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۲۰:۴۳

سلام وقت بخیر ماشین لباسشویی من ال جی هست و تقریبا 3 سال هست که ازش استفاده نکردم. برای راه اندازی مجدد چکار باید کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۰۹:۲۱

سلام و وقت به خیر؛ ابتدا باید نصب مجدد از طرف کارشناس انجام بشه. لطفا در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید و در توضیحات قید بفرمایید که درخواست نصب مجدد دارید: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۰:۰۶

طرز استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی چطوری هست؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۱:۴۴

سلام و وقت به خیر؛ برای اینکه با طرز استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی خود آشنا شوید پیشنهاد میکنیم حتما دفترچه راهنمای ظرفشویی خود را مطالعه کنید. با برنامه‌های ظرفشویی، طریقه چیدمان ظروف در ظرفشویی آشنایی داشته باشید و برای کسب کامل اطلاعات در این زمینه ظرفشویی به قسمت دانستنی‌های سایت، روی محصول ظرفشویی فیلتر کنید و تمام محتواهای مرتبط با آن را میتوانید مطالعه کنید. لینک دفترچه راهنمای محصول cs.goldiran.ir/manuals موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۲:۴۶

سلام اگر مجبور باشم از ظرفشویی استفاده نکنم و چراغ نمک و جلادهنده هم روشن شده از قبل دیگه مشکلی به وجود نمیاد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۱:۵۷

سلام و وقت به خیر؛ تا زمانی که قصد ندارید از دستگاه استفاده کنید مشکلی نداره که نمک و جلادهنده در دستگاه نریزید ولی برای استفاده لطفا مخزن رو پر کنید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۴:۰۵

ظرفشویی من در ویلام هست مثل همینی که در مقاله گفتید ولی مخزن نمک و جلادهنده اون پره چقد باید اونجا میرم روشنش کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۷:۲۴

سلام و وقت به خیر؛ شما میتونید حتی یک بار روشنش کنید اما برنامه Quick رو انتخاب نکنید و از برنامه‌های طولانی مدت استفاده کنید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۳:۵۳

سلام من میخوام ظرفشویی ام رو جمع کنم میشه برای جمع کردنش تکنسین شما مراجعه کنن

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۰۳ ۱۶:۳۲

سلام و وقت به خیر؛ بله این کار رو انجام میدن دوست گرامی. در لینک زیر میتونید درخواستتون رو ثبت کنید و در قسمت توضیحات قید بفرمایید که میخواهید اتصالات دستگاهتون رو جدا کنید: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

در حال ثبت...