آموزش چند مدل فینگر فود ساده و خوشمزه

۲۱ اسفند ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

دستور تهیه‌ی فینگر فودها متنوع هستند و معمولا برای یک سینی میهمانی انواع و اقسام فینگرفودها با طعم‌ها و مواد اولیه‌ی متفاوت در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله سعی کردیم انواعی را انتخاب کنیم که مواد اولیه‌ی آن در دسترس‌تر باشد و ساده‌تر بتوانید تقریبا با مواد اولیه‌ی مشترک، چند نوع فینگرفود خوشمزه تهیه نمایید و یک سینی با چند نوع فینگرفود داشته باشید.

طرز تهیه 5 شیرینی خوشمزه برای عید

طرز تهیه فینگرفود کیک مرغ


برای تهیه این فینگرفود کیک مرغ تک نفره به نان تست، سینه‌ی مرغ پخته شده، سس مایونز، خیار شور، گوجه گیلاسی، گردو، پیازچه، جعفری، آویشن و فلفل نیاز خواهید داشت. ابتدا باید سینه‌ی مرغ پخته شده را ریز ریز کرده و به همراه خیارشور و پیازچه‌ی خرد شده، گردو و سس را مخلوط کنید. پس از آن، ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. سپس اطراف نان تست‌ها را برش زده و آن را به چهار قسمت مساوی و مربعی شکل تقسیم کنید. اطراف نان تست‌ها را خرد کرده و در یک ظرف نگه دارید تا در انتهای کار از آن استفاده کنید. سپس بر روی یک تکه نان سس مایونز بزنید و مواد را روی نان قرار دهید و بر روی مواد نیز نان قرار دهید. می‌توانید به همین روش یک لایه‌ی دیگر نیز بر روی آن بگذارید و برای اینکه بر روی هم به درستی قرار گیرد و راحت‌تر آن را نوش جان نمایید، چنگال در آن قرار دهید. اطراف کیک را به سس مایونز آغشته کنید و در ظرف نان خرد‌ها بغلتانید تا کاور شود. در نهایت آن را در سینی قرار دهید و با گوجه گیلاسی و جعفری تزئین نمایید.
اگر می‌خواهید کمتر از سس مایونز استفاده کنید، می‌توانید به آن ماست نیز اضافه کرده و کمتر سس مایونز بریزید. اگر دوست نداشتید می‌توانید از پیازچه نیز استفاده نکنید.
ساده ترین روش تهیه دونات خانگی خوشمزه

فینگر فود رولی الویه با نان تست


برای درست کردن فینگر فود الویه رولتی می‌توانید آن را به صورت رولی درست کنید. ابتدا خمیرهای داخل نان باگت را خالی کرده و آن را با وردنه تخت کنید. سپس مواد الویه را مانند ساندویچ در آن قرار داده و سپس بر روی آن ژامبون و پنیر ورقه‌ای گودا قرار دهید. یعد آن را رول کرده در نایلون بپیچید و 2 ساعت در یخچال قرار دهید و سپس آن را به صورت رولت برش بزنید. برای تزئین آن در سینی هم می‌توانید آن را به صورت رولت قرار دهید و یا آن را به صورت تخت قرار داده و روی آن را با ژامبون و گوجه گیلاسی، پنیر ورقه‌ای و یا جعفری تزئین کنید.
نکته حائز اهمیت این است که نان باید نرم باشد و از نوعی باشد که در حین کار خشک و تکه تکه نشود.
تجربه طعم‌های بی‌نظیر با کتاب آموزش آشپزی سولاردام ال جی

طرز تهیه فینگر فود کشک بادمجان یا میرزا قاسمی


برای تهیه‌ی این فینگرفود پیاز را خرد کرده و تفت دهید و به آن دو حبه سیر خرد شده اضافه کنید. سپس به آن یک قاشق غذاخوری کشک ترکیب شده با زعفران اضافه کرده و بعد در آن یک قاشق غذاخوری نعنا بریزید و بعد از حدود 1 دقیقه شعله را خاموش کنید.
در مرحله‌ی بعد بادمجان‌ها را سرخ کنید و به مواد قبلی اضافه کنید. یک قاشق کشک دیگر را با آب رقیق کرده و به همراه کمی نمک در مواد بریزید و اجازه دهید تا 10 دقیقه بپزد. بعد از آن بادمجان‌ها را با چنگال ریش ریش کنید و سپس اجازه دهید باز هم روی شعله کمی گرم شود.
در آخر مواد را در مینی تارت‌های نمکی مخصوص فینگرفود بریزید و روی آن کشک، نعنا و گردو قرار دهید. فینگرفود تارت کشک بادمجان شما آماده است. این فینگرفود را می‌توانید با میرزا قاسمی نیز درست کنید.

فینگر فود رول ژامبون سوخاری


برای این فینگرفود نیاز به نان تست، ژامبون، پنیر چدار، تخم مرغ، سس مایونز، پودر سوخاری، روغن، نمک و فلفل دارید.
برای درست کردن رول ژامبون سوخاری با نان تست ابتدا کناره‌های نان تست‌ها را برش دهید و نان‌ها را کنار هم بر روی یک نایلون قرار دهید و آن را با غلتک تخت کنید. سپس بر روی آن سس مایونز، ژامبون و پنیر چدار قرار دهید و از طریق نایلون آن را لول کنید و 1 ساعت در فریزر قرار دهید. پس از خارج کردن از فریزر، نایلون دور آن را بردارید.
قبل از آغشته کردن آن به پودر سوخاری، تخم مرغ را با فلفل و نمک به هم زده و نان را به تخم مرغ و بعد از آن در پودر سوخاری آغشته نمایید. می‌توانید پودر سوخاری رنگی تهیه کنید تا زیباتر شود. سپس آنها را نیم ساعت در یخچال قرار داده و بعد از آن در روغن سرخ کنید و در نهایت برش دهید.
مافین انگلیسی با سولاردام ال جی

روش تهیه فینگرفود ته چین مرغ یک نفره


فینگرفود ته چین مرغ یکی از فینگرفودهایی است که هم خوشمزه و هیجان‌انگیز است و هم باعث رنگارنگ شدن و زیباتر شدن میز شما خواهد شد. علاوه بر آن مطابق با سلیقه و ذائقه‌ی بیشتر افراد هم هست. برای تهیه‌ی آن لازم است به ازای هر پیمانه برنج یک قاشق ماست چکیده، یک زرده‌ی تخم مرغ و کمی روغن را با برنج پخته شده مخلوط کرده و مقداری از آن را در ظرف‌های کوچک یا همان قالب مافین بریزید. سپس در میان آن مرغی که از قبل با پیاز، ادویه و زعفران پخته‌اید را ریش ریش کنید و قرار دهید. بر روی آن نیز کمی از مواد برنج بریزید. قالب‌ها باید مدت 30 دقیقه در فر قرار گیرد. در نهایت روی آن را با زرشک تزئین نمایید.

2 مدل فینگرفود رژیمی

با توجه به اینکه ممکن است برخی افراد رژیم غذایی خاصی را دنبال کنند و ترجیح دهند غذای سالم‌تری را میل نمایند، برخی فینگرفودهای رژیمی که در آن از موادی که چربی کمتری دارد، استفاده شده را در ادامه خواهیم گفت.

سیب‌زمینی تنوری یک نفره

یکی از فینگرفودهای رژیمی و خوشمزه، سیب‌‎‌زمینی تنوری است. برای تهیه‌ی آن پوست سیب‌زمینی‌ها جدا کرده، آنها را خرد کرده و آبپز کنید. سپس صبر کنید تا سرد شود و بعد می‌توانید آن را بکوبید و یا رنده کنید. سپس کمی کره و ادویه‌های مورد نظر خود را اضافه کرده و آن را در قیف بریزید و بعد در سینی قرار دهید و داخل فر بگذارید تا بپزد. لازم است فر از قبل کمی گرم باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای خوشمزه‌تر شدن سیب‌زمینی تنوری، به آن آویشن هم اضافه کنید.

فینگر فود نان و پنیر


شاید خیلی ساده به نظر برسد اما می‌توانید به سادگی و با مواد اولیه‌ی در دسترس چند مدل فینگر فود نان و پنیر تهیه کنید که هم برای افرادی که رژیم دارند مناسب باشد و هم تمامی افراد در رده‌های سنی متفاوت بتوانند از آن استفاده کنند و برای کودکان هم جذاب باشد. این فینگرفود می‌تواند برای سفره‌ی افطار نیز مناسب باشد زیرا سبک و بسیار سالم است.
برای تهیه‌ی این نوع فینگرفود می‌توانید از انواع نان‌های تست، جو، یا حتی نان لواش استفاده کنید. پنیر خامه‌ای و یا پنیرهای طعم‌دار و ترکیب شده که در بازار وجود دارد می‌توانید انتخاب خوبی باشد. علاوه بر آن استفاده از گوجه گیلاسی یا گوجه معمولی، خیار و سبزی و گاهی هم ترکیب با گردو، ترکیب مناسبی است. در ترکیب پنیر می‌توانید از خیاررنده شده و به عنوان نان می‌توانید از بیسکویت ترد استفاده کنید.

بهترین غذاها برای سفره‌ی افطار و سحر کدام است؟


به زودی ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و تا چند روز دیگر باز هم سر سفره‌ی پربرکت افطار خواهیم نشست. سفره‌ای چشم‌نواز و خوش عطر و طعم. پیشنهاد می‌کنیم در این مورد مطلب بهترین غذاها برای وعده سحری و افطار در ماه رمضان و 3 طرز تهیه و دستور پخت برای افطار (شله زرد ، حلوا ، آش رشته) را هم مطالعه بفرمایید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...