آموزش نحوه تعمیر آبریز و آبسردکن یخچال

۲۸ مرداد ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
نحوه تعمیر آبسرد کن یخچال

یخچال یکی از حیاتی‌ترین وسایل یک آشپزخانه به شمار می‌رود که خرابی هر یک از قطعات و قسمت‌های آن حتما نگران کننده خواهد بود. اگر یخچال شما در قسمت آبریز و آبسرد کن نیاز به تعمیر پیدا کرد و دچار مشکل شد، در این مقاله راهکارهای تعمیر آبریز یخچال به شما کمک خواهد کرد. در مقاله نحوه عیب یابی آب سردکن یخچال و آبریز ساید به توضیح موارد زیر پرداخته ایم:

  1. سیکل ( چرخه) آب و یخ در یخچال چه معنی دارد؟
  2. چرخه آب و یخ در سیستم اتوماتیک یخچال
  3. چرا آبسردکن یخچال ساید بای ساید آب خنک نمی‌دهد؟
  4. چرا آبریز یخچال فریزر معمولی آب خنک نمی‌دهد؟
  5. علت کم شدن فشار آب در یخچال های معمولی ( یخچال فریزر ) چیست؟
  6. چرا از قمقمه یخچال و فریزر آب چکه می‌کند ؟
  7. علت نشت آب از زیر یخچال چیست؟
  8. چرا آب از آبریز یخچال‌ ساید بای ساید خارج نمی‌شود؟
  9. چرا فشار آب در یخچال ساید بای ساید کم شده است؟
همراه ما در این مقاله باشید تا راه‌حل تعمیر آبسردکن و آبریز یخچال را پیدا کنید و در سریع‌ترین زمان ایراد آن را رفع کنید.

راه حل تعمیر آبسرد کن یخچال

سیکل ( چرخه ) آب و یخ در یخچال چه معنی دارد؟

آموزش نحوه تعمیر آبریز

از شلنگ ورودی آب به یخچال، یعنی از  ابتدای اتصال آب تا جایی که در خروجی ساید بتوانید آب و یخ را  دریافت کنید، سیکل آب و یخ گویند.
این سیکل به دو صورت اتوماتیک و دستی در یخچال می‌باشد. در صورتیکه اتوماتیک باشد، شامل اجزای متفاوتی نیز می‌باشد. در سیستم اتوماتیک، در جلوی دستگاه، فضایی به نام دیسپنسر وجود دارد که از این قسمت می‌توانید آب و یخ را دریافت کنید.

چرخه آب و یخ در سیستم اتوماتیک یخچال

بر اساس آنچه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، بعد از شیر آب ورودی، دو حالت در سیستم یخچال وجود دارد :
  1. یخچال ساید بای ساید دارای فیلتر داخلی باشد

 در این حالت ابتدا آب وارد شیر برقی و بعد وارد فیلتر می‌شود و از آنجا به سمت آبریز و یخساز هدایت می‌شود.
  1. یخچال ساید دارای فیلتر خارجی باشد

در این حالت ابتدا آب وارد فیلتر شده و بعد از آنجا وارد شیر برقی شده و از آنجا به سمت آبریز و یخساز هدایت می‌شود.
 
استاندارد طول شلنگ آب در یخچال، باتوجه به برند یخچال، معمولا می‌تواند متفاوت باشد. در یخچال‌های ساید ال جی طول شلنگ آب ساید باید کمتر از 6 متر بوده و البته باید مراقب باشید تا این شلنگ خم نشود.

تعمیر ابسرد کن

آبریز ساید بای ساید ال جی

یخچال ساید می‌تواند دارای مخزنی برای انباشت آب در داخل یخچال داشته باشد که در این صورت آب بعد از عبور از فیلتر وارد این مخزن می شود.

چرا آبسردکن یخچال ساید بای ساید آب خنک نمی‌ دهد؟

یخچال‌هایی که مستقیم به شیر آب لوله کشی شهری وصل می‌شوند یک شلنگ ورودی آب دارند که از یک طرف به شیر آب اتصال دارد و از طرف دیگر به شیر برقی یخچال، در این یخچال‌ها به ازای یک لیوان آب که از خروجی آبریز خارج می‌شود، به اندازه یک لیوان آب از داخل شلنگ و لوله وارد یخچال می‌شود و چون مدام آب در جریان است و آب جدید وارد یخچال می‌شود، پس طبیعی است که آب خنک  نمی‌شود.
به همین دلیل در این یخچال‌ها قابلیت انتخاب یخ قرار داده شده است تا با قرار دادن قالب یخ در داخل لیوان آب خنک شود.
یخچال‌های ساید برای خروجی آب و یخ ممکن است تک پدال یا دو پدال باشند. در ساید بای سایدهای تک پدال، با کلید مجزا ،گزینه آب و یخ انتخاب می‌شود.

چرا آبریز یخچال فریزر معمولی آب خنک نمی‌ دهد؟

دریخچال‌ فریزرهای جدید، آب خیلی خنک نمی‌شود. زیرا قمقمه آب این یخچال‌ها به صورت دوجداره طراحی شده تا درجه آب از 7 درجه خنک‌تر نشود. پس اگر یک پارچ آب بر روی طبقات یخچال قرار بدهید خنک‌تر از آبی است که از قمقمه خارج می‌شود.

چرا آب از آبریز یخچال‌ ساید بای ساید خارج نمی‌ شود؟

چرا آب از آبریز یخچال‌ ساید بای ساید خارج نمی‌شود؟

اگر از آبریز یخچال ساید، آب خارج نمی‌شود چند مورد را نیاز است که مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید مشکل را حل کنید.
  1. قبل از هر چیز شیر آب را چک کنید که کامل باز باشد یا آب منزل قطع نشده باشد و شلنگ نیز دچار تا خوردگی نشده باشد.
  2. اگر یخچال تازه نصب شده باید حدود 3 دقیقه ( البته 3دقیقه نباید ممتد باشد، بعد از 30ثانیه قطع شود) دست خودرا روی پدال آبریز بگذارید تا هوای داخل شلنگ تخلیه شده و آب به ورودی آبریز برسد. در صورتی که دستگاه تازه نصب نشده باشد نیازی به هواگیری نیست
  3. بعضی از مدل‌های ساید تک پدال می‌باشند، به همین خاطر گزینه آب و یخ (کلید Dispenser) روی صفحه آن قرار دارد که در این مدل‌های یخچال باید گزینه آب را در Display انتخاب کرده باشید. اگر این گزینه را انتخاب نکرده‌اید، طبیعتا آب خارج نمی‌شود.
اگر موارد فوق را بررسی کردید و اصلا یخچال ساید آب نمی‌دهد به تکنسین‌های متخصص ما برای رفع ایراد خبر دهید تا تعمیر آبریز یخچال را برای شما انجام دهند.

چرا فشار آب در یخچال ساید بای ساید کم شده است؟

گاهی ممکن است به دلیل املاح موجود در آب مناطق مختلف و زمان استفاده از فیلتر تمام شده باشد و در این صورت فشار آب ساید کم شود. در اینصورت باید فیلتر یخچال ساید عوض شود.

علت کم شدن فشار آب در یخچال های معمولی ( یخچال فریزر ) چیست؟

علت کم شدن فشار آب در یخچال های معمولی ( یخچال فریزر ) چیست؟

ممکن است در قمقمه داخل یخچال فریزر، املاح آب باعث گرفتگی لوله درون قمقه گردد و یا اینکه صافی روی لوله داخل گرفته شده باشد. در این حالت باید قطعات مذکور در صورت امکان تمیز شوند. البته دقت داشته باشید که در یخچال‌های بالا پایین برای یک لیوان آب معمولی 25 ثانیه زمان می برد.
اگر مشکل فشار آب در یخچال فریزر برطرف نشد به تعمیرکار متخصص یخچال خبر دهید تا بررسی‌های لازم را برای شما انجام دهند.

چرا از قمقمه یخچال و فریزر آب چکه می‌ کند ؟

اگر از آبسردکن یخچال فریزر آب چکه می‌کند یکبار قمقمه را از محل خود خارج کنید و مجدد در محل خود قرار دهید.
البته در مدل‌هایی از یخچال معمولی که فریزر آن بالا یا پایین باشد ابتدا باید شیر زیر قمقمه یا همان سوپاپ را یکبار باز و بسته کنید، اگر فکر می‌کنید نمی توانید یا تمایل دارید که متخصص آن این مشکل را برای شما چک کند کافیست ثبت درخواست تعمیرات خود را انجام دهید تا پس از بررسی مشکل را برای شما حل کنند. اما اگر شیر زیر قمقمه را یکبار باز و بسته کردید و مشکل حل نشد باز هم نیاز به مراجعه تکنسین می‌باشد.

علت نشت آب از زیر یخچال چیست؟

علت نشت آب از زیر یخچال چیست؟

اگر از زیر یخچال آب نشت پیدا کرد تمام نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم را بررسی کنید تا منشا مشکل را پیدا کنید.
  • در ابتدا محل اتصال شلنگ به شیر ورودی آب را چک کنید تا این اتصال دچار مشکل نشده باشد.
  • دقت کنید شاید این نشتی از محل یا دستگاه دیگری باشد و شما را دچار اشتباه کرده است.
  • در صورتی که فیلتر یخچال ساید باید ساید، پشت یخچال قرار دارد و این نشتی آب از فیلتر خارجی باشد نیاز است که فیلتر را تعویض کنید.
  • در صورتیکه با فشردن پدال آبریز از زیر یخچال نشتی آب دارد و یا نشتی آب از محل اتصال شلنگ زیر درب فریزر باشد نیاز به مراجعه حضوری تکنسین می‌باشد.
به طور کلی اگر مجموعه این موارد را چک کردید و متوجه منشا نشت آب یخچال شدید و مشکل حل نشد درخواست تعمیر خود را ثبت کنید.

آیا یخچال شما مشکل دیگری دارد؟

فراموش نکنید که سرویس دوره‌ ای و رسیدگی به تمام محصولات از بروز مشکلات احتمالی در آن‌ها جلوگیری خواهد کرد که بهترین زمان برای انجام اینکار به صورت 6ماه یکبار است که عملکرد دستگاه شما کنترل خواهد شد و موجب کارکرد بهتر خواهد شد.
مجموعه مواردی که بیان شد جهت کمک به حل مشکل و تعمیر آبریز یخچال شما می‌باشد تا بتوانید به صورت حرفه‌ای راه‌حل‌های این مشکل را بررسی و رفع کنید. درصورتیکه یخچال با مشکل دیگری رو به رو شد یا در زمینه آبریز یخچال سوالات دیگری ذهن شما را درگیر کرده است کافیست در پایین همین مقاله در قسمت نظرات دیدگاه و سوال خود را برای ما بنویسید تا بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۲/۱۲/۰۱ ۰۱:۲۱

سلام چرا وقتی لباسشویی میخواد پر آب شه یا آب کشی کنه یا شیر ظرف شویی باز میشه شلنگ پشت یخچال تکون مبخوره

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۱۲/۰۱ ۱۳:۳۸

سلام و وقت به خیر؛ به دلیل فشار آب هست و مورد خاصی نداره. کمی لوله یخچال رو از بدنه‌ش جدا کنید و با فاصله قرار بدید. موفق باشید

صفری
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ ۲۲:۰۴

سلام ساید ال جی مدل X348 داریم آبریز ساید آب خنک نمیده چکار باید کنیم ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۱۰/۰۲ ۱۹:۰۷

سلام و وقت به خیر؛ به طور کلی کارکرد آبریز به همین شکل بوده و طبیعی هست و آب رو خنک نمیکنه. موفق باشید

هدا بهمن صفار
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ ۲۱:۴۴

سلام وقت بخیر یخچال فریز آل جی مدل GR-B658JBP دارم از امروز آبریزش کار نمیکنه و هیچ صدایی هم نمیده می خواستم بدونم دلیلش چی می تونه باشه ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ ۱۲:۰۴

سلام و وقت به خیر؛ لطفا در این مورد به راهنمای این لینک مراجعه کنید: csgl.ir/waside موفق باشید

امیدی
۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ۲۰:۰۲

سلام وقت بخیر یخچال الجی مدل TF56TS اهرم ابسرد کن شل شده اب چکه میکنه چطوری تعمیرش کنیم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۱۰:۳۴

سلام و وقت به خیر؛ این مورد راهنمایی برای تعمیر از طرف مشتری نداره. در صورت تمایل لطفا در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید تا کارشناس برای رفع ایراد دستگاه مراجعه کنن: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ۱۴:۲۶

سلام وقت بخیر یخچال ساید ال جی دارم خودم فنی هستم منتها نمی‌دونم چطوری آب ریز باید باز بشه نه جای پیچ داره جایش میترسم فشار بیارم بشکنه امکان داره راهنمایی کنید جهت باز کردن

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۱۰:۵۱

سلام و وقت به خیر؛ قاب آبریز خار داره برای خارج کردن که راهنمایی فنی نداره و از طرف تکنسین انجام میشه. در صورت تمایل در این لینک درخواست ثبت کنید تا کارشناس برای انجام این مورد مراجعه کنن: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۰۶:۰۷

سلام خسته نباشید یخچال ساید سه در دارم وقتی اب میگیرم ازش پدالش قطع نمیکنه وهمینطور اب میریزه وپدال گیر میکنه علتش چیه وچکار باید بکنم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۰۹:۲۵

سلام و وقت به خیر؛ نیاز هست آبریز دستگاه شما از طرف کارشناس تعمیرات بازدید بشه. لطفا در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی و رفع مشکل دستگاه شما مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ۱۴:۱۸

با سلام بنده یه یخچال ساید ال جی از سال 88 دارم همه ی سرویسهاشو خودم انجام میدم خداروشکر خیلی به مشکل نخوردیم، ورودی آبش هم از دستگاه تصفیه آب میگیره ،یه چند وقتی هستش که آب آبسردکن جرمهای سیاهی توش دیده میشه همه جاشو بررسی و سرویس کردم ولی مخزن آبسردکن که ممکنه منشا جرمها از اونجا باشه رو پیدا نکردم ، ممنون میشم راهنماییم بکنید،مدل یخچال p1221 هستش،با سپاس فراوان

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۱۳:۲۱

سلام و وقت به خیر؛ لطفا برای مدتی فیلتر تصفیه رو از دستگاه جدا کنید و بررسی کنید آیا بعد از چند روز این مشکل وجود داره یا خیر، چون گاهی فیلتر تصفیه آب موجب این مشکل میشه. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ۲۲:۲۷

با سلام من یک یخچال ساید مدل LG J267 خریدم.که هم قابلیت اتصال به آب شهری داره هم مخزن ذخیره آب دستی . شلنگ اتصال آب شهری رو به یخچال متصل کردم و مشکلی نداشت آبریز و یخ ساز به درستی کار میکردند. منتها آب خنک نبود‌. الان میخوام از مخزن داخلی استفاده کنم. ولی هرکاری میکنم یخچال از مخزن برای آب ریز و یخ ساز استفاده نمیکنه و در واقع خروجی آب نداریم‌. مشکل از کجاس؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۰۹:۵۵

سلام وقت بخیر، این مدل یخچال ساید ال جی که اعلام فرمودید گلدیرانی نیستند و متاسفانه امکان ارائه‌ی مشاوره در مورد دستگاه‌‌های غیر گلدیرانی برای ما وجود نداره. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۸/۲۰ ۰۲:۳۶

یخچال اینستا ویو ال جی دارم که به اب شهری وصل نیست و از مخزن داخلی استفاده میکنه ، بعد از حدود 4 ماه استفاده و سلامت کامل حالا با فشار دادن پدال اب سرد کن هیچ ابی ازش بیرون نمیاد و فقط صدای شیر برقی شنیده میشه ، مخرن و اتصالات هم برسی شد اما مشکلی نبود ، علت چیه ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۰۹:۵۶

سلام وقت بخیر، این مدل یخچال ساید ال جی که اعلام فرمودید گلدیرانی نیستند زیرا از سایدهای با ضمانت گلدیران مخزن آب ندارند و متاسفانه امکان ارائه‌ی مشاوره در مورد دستگاه‌‌های غیر گلدیرانی برای ما وجود نداره. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ۱۰:۱۷

سلام...وقت بخیر من حدود 5 سال هست ساید دور این دور الجی دارم...دو روزه وقتی میخوام آب یا یخ ازش بگیرم قطع نمیشه حتما باید درب فریزر رو باز کنم تا قطع بشه ممنون میشم راهنماییم کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ۱۱:۲۰

سلام وقت بخیر، لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا تکنسین با مراجعه مشکل را برطرف کند. لینک ثبت درخواست : cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۱/۰۶/۰۳ ۱۲:۳۵

سلام وقت بخیر یخچال فریزر جی پلاس مدلGRF-L5313s مخزن آبریزش خیلی کثیف شده برای شست وشو چطوری باید خارجش کنم که آسیب نبینه؟ هرکاری کردم نشد

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ۰۸:۳۹

سلام و وقت بخیر، خارج کردن مخزن اب این مدل از یخچال جی پلاس کمی سخت هست ما پیشنهاد میکنیم برای اینکه دستگاه آسیب نبینه درخواست خود را در لینک زیر ثبت کنید تا تکنسین متخصص برای انجام درست این کار خدمتتان مراجعه کنند. موفق باشید cs.goldiran.ir/request

مسعود قرائي
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۲:۰۳

من یه ساید جی پلاس خریدم تازه 3روزقبل آبریزش خیلی فشارش کمه درحالیکه فشار آب خوبه ورودی فیلتر وخروجی منبع فشارخوبه خود تکنسین شرکت مونده خروج پدال رو فشار میدیم فشار آب خیلی کمه علت چیه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۴:۰۱

سلام و وقت بخیر، پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه این مشکل رفع شود درخواست تعمیرات خود را ثبت کنید تا تکنسین های ما دستگاه شما را چک و رفع ایراد کنند. موفق باشید https://cs.goldiran.ir/request

۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۳:۱۳

سلام وقت بخیر ، لطف میکنین که نحوه خارج کردن مخزن یخساز ساید الجی مدلsxb530s رو بفرمایین؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ۰۸:۰۲

سلام و وقت بخیر، برای خارج کردن مخزن یخ از کناره های مخزن گرفته و کمی بالا برده و سپس به سمت خود کشیده و خارج می شود. معمولا روی مخزن یخ برچسبی قرار دارد که نحوه خارج کردن باکس را با شکل نشان داده است. موفق باشید

کریمی
۱۴۰۱/۰۳/۰۹ ۱۵:۴۴

سلام وقت بخیر من یخچال ساید ال جی دارم مدتیه بعداز باز کردن شیر آب شهری بعداز 24ساعت شروع ریزش اب از زیر یخچال میکنه علتش چیه،ممنون‌ ازپاسخگییتون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۰۸:۳۸

سلام و وقت بخیر، اگر مطمئن هستید که نشت آب از جای دیگه یا دستگاه دیگه‌ای یا اتصالات شیر آب و شلنگ نیست و از زیر یخچال نشت آب اتفاق می‌افتد لطفا درخواست تعمیر یخچال رو ثبت کنین تا تکنسین بتونن دستگاه شما را بررسی کنند. موفق باشید cs.goldiran.ir/request

جعفری
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۰۹:۳۴

سلام وقت بخیر یخچال ساید ال جی ما مدتیه که فشار اب ابسردکنش خیلی کمه، یعنی اینطوریه که وقتی پدالش رو فشار میدیم خیلی کم شروع میکنه به اب ریختن تا 5-6 ثانیه بعدش که پمپ اب ساختمان که روشن میشه این ابسرد کن هم یکم فشار ابی که داره میریزه ازش بیشتر میشه! من خودم حدسم خرابی شیر برقی هست ولی ممنون میشم شما هم راهنمایی کنید که ممکنه ایراد از کجا باشه؟!

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۱۰:۵۶

سلام و وقت بخیر، فشار آب منزل خیلی مهم هست که مناسب باشه، شیر اب کامل باز باشه، در صورتی که فیلتر اب مدت طولانی هست که تعویض نشده باشه روی فشار اب تاثیر داره و میتونید تعویض فیلتر تصفیه اب یخچال رو انجام بدین. اگه این موارد بررسی کردین قبلا، نیاز به مراجعه تکنسین جهت تشخیص ایراد داره. از طریق لینک زیر میتونید درخواست تعمیر خودتون رو ثبت کنید. cs.goldiran.ir/request موق باشید

ریحانه میرزایی
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۰۶:۳۹

سلام و وقت بخیر . شلنگ داخل درب ابسرد کن یخ میزنه و کار نمیکنه . یخچال که خاموش میشه بعد چندساعت یخ ذوب شده و مجدد ابسردکن به کار میفته . اما بعد از چند روز یا چند ساعت مجدد یخ میزنه . بجز شکافتن درب فریزر چه راهکاری رو ارایه میفرمایید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۱/۲۹ ۱۲:۱۰

سلام و وقت به خیر؛ نیاز هست یخچال شما از نظر نشتی آب شلنگ و ... بررسی بشه. لطفا در لینک زیر درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه و اعلام نظر بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۱/۰۱/۱۹ ۲۱:۰۹

سلام لطفا دفترچه راهنمای فارسی ساید SXI555NS یا dor in door سه درب را لینکش بگذارید و یه سوال روش کار یخ ریز به چه شکلیه چون یخچال رو نو خریدیم و بعد از تقریبا 5 ساعت یخ ریز خرد رو زدیم مقداری یخ ریخت مجدد انجام دادیم نیومد والان بعد از چند ساعت دیگه یخ نمی ریزه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۱:۰۳

سلام وقت بخیر، سوالتون کمی واضح نیست، الان دستگاه یخسازی نمی کنه یا یخ خرد شده نمیده؟ معمولا اگر دستگاه تازه نصب شده باشه، یخسازی کند هست و اگه همه یخ رو استفاده کنید طول می کشه تا دوباره یخسازی کنه. اگه یخ داخلش هست و خارج نمیشه یک بار باکس یخ رو خارج کنید تکون بدید دوباره جا بزنید، اگه مشکل برطرف نشد درخواست مراجعه تکنسین رو از طریق لینک زیر انجام دهید. cs.goldiran.ir/request برای دریافت دفترچه راهنمای یخچال به لینک زیر مراجعه کنید: cs.goldiran.ir/manuals موفق باشید

۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۷:۱۰

متاسفانه نمیشه دفترچه رو دانلود کرد و پیام دسترسی به این سایت امکان پذیر نیس میاد و منظور سوالم این بود الان بعد از چند روز یخساز کار میکنه و باکس داره پر میشه آیا الان باید دکمه off یخساز باید بزنیم که دیگه یخ نسازه یا 7ودکار یخ دیگه تولید نمیکنه؟؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۴:۱۹

سلام وقت بخیر، الزامی به خاموش کردن یخساز نیست، چون زمانی که باکس پر بشه اتومات یخساز متوقف میشه. اگه مصرف یختون خیلی کم باشه می تونید اون رو OFF کنید. برای دریافت لینک دفترچه راهنما برای این مدل به مشکل برخورده پس از رفع ایراد آن براتون لینک در همینجا قرار داده میشود. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۲۱:۳۶

یعنی زمانی که باکس پر بشه دیگه یخ تولید نمیکنه چون ترس دارم پر بشه و بهش فشار وارد بشه اگر میشه کمی بیشتر در مورد مکانیزمش بگین چون سنسوری نمی بینم که در زمان پر شدن باکس دستور قطع تولید یخ رو بده

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۱/۲۳ ۰۸:۰۷

سلام وقت بخیر، برای مشاوره کامل و رفع ابهامات و راهنمایی دقیق شما در خصوص یخچالتون باهاتون تماس میگیریم تمام موارد رو براتون توضیح میدیم تا دقیقتر راهنمایی بشید. موفق باشید

نجفی
۱۴۰۱/۰۱/۰۷ ۲۳:۵۰

باسلام یخچال مدل j259 از ابریز اب خنک نمیریزه علت چیه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۱۲:۱۹

سلام و وقت به خیر؛ سال نو مبارک دوست عزیز؛ به دلیل اینکه این سیستم آبریز هست و زمانی که پدال آبریز رو فشار میدید همون لحظه آب مستقیم از آب شهری وارد دستگاه میشه. گاهی ممکنه میزان کمی آب که از قبل داخل لوله بوده خنک باشه و این به معنی سیستم خنک سازی نیست. دستگاه به طورکلی آبسردکن نداره و روند کارکرد دستگاه شما طبیعی هست. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۹/۱۷ ۰۷:۴۳

سلام خسته نباشد یخچال ساید من ب اب شهری مستقیم وصله و از یک شیر اب مشترک به ماشین ظرف شویی وصله وقتی ماشین ظرف شویی رو وصل کردن فرداش اب ابریز یخچال بو و مزه بد گرفت فیلتر رو هم عوض کردیم از خود نمایندگی اومدن ولی باز هم بعد چند ماه اب مزه داره مشکل یخچال از کجاست ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۱۷ ۱۴:۱۲

سلام و وقت به خیر؛ نمایندگی مجاز گلدیران تعویض فیلتر رو انجام دادن؟ در صورتی که از طرف نمایندگی غیرگلدیران مراجعه شده نیاز هست کارشناس گلدیران هم بررسی انجام بدن. به این شکل امکان اعلام نظر قطعی در این مورد وجود نداره. در صورتی که دستگاه شما گلدیرانی هست از لینک زیر درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی و رفع مشکل دستگاه مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۲۱:۳۸

سلام بله از خود نمایندگی اومدن کارت شناسایی رو چک کردم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ۰۹:۳۲

سلام و وقت به خیر؛ لطفا شماره تماس بفرمایید تا بتونیم اطلاعات و سوابق سرویس دستگاهتون رو چک کنیم. متشکریم

مسعود وریجی
۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ۱۰:۱۱

سلام شیلنگ ورودی اب به ابسرد کن از زیر درب فریزر پاره شده ایا قابل تعویض هست؟ ساید بای ساید مدل kf-p8901fbq

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۰ ۱۳:۱۸

سلام و وقت به خیر؛ بله امکان تعویض وجود داره. لطفا در لینک زیر درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای رفع مشکل مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۰۸:۰۸

سلام خسته نباشید ,ببخشید یخچال الجی j247 بدون اینستا ویو را که دیروز نصب کردیم هنوز , آب خنک نکرده , آیا مدلش اینگونه است؟ یا مشکل داره؟ یخساز هم هیچ مشکلی ندارد , فقط آب آبریز خنک نیست , درضمن این مدل قمقمه آب داخل یخجال نداره. با سپاس.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۰۹:۵۹

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی این مدل گلدیرانی نیست اما به طور کلی این نوع یخچال چون به آب شهری وصل میشه و آب همون لحظه از شیر آب شهری وارد دستگاه میشه، دستگاه فقط دارای آبریزه و آب سردکن نداره. تعدادی از مدل‌ها قمقمه ندارن. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۶/۱۲ ۲۳:۵۸

سلام، یخچال ساید j267 خرید کردم، یه مخزنی داخل قسمت یخچال هست که نمیدونم چطور باید نصب بشه، در واقع یه موتور کوچیک هم داده که اونو نمیدونم کجا باید نصب کنم، هیچ جایی براش پیدا نمیکنم، آیا این مخزن باید به صورت دستی پر بشه یا خودش به صورت خودکار از آب شهری پر میشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. با تشکر

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۶/۱۳ ۰۹:۰۸

سلام و وقت به خیر؛ با توجه به اینکه این مدل گلدیرانی نیست نمیتونیم اطلاعات کاملی به شما بدیم اما طی بررسی که انجام دادیم مخزن باید دستی پر بشه. به شما پیشنهاد میکنیم در مورد نصب موتور، دستگاه رو برای نصب به خدمات پس از فروش دستگاه بسپارید. موفق باشید

محمود آتشی
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۲۱:۵۰

با سلام و خسته نباشید. ساید مدل sx-B528W هستش مشکل بو گرفتن شدید مخزن آب دارم. البته خودم چندبار درآوردم و داخل مخزن رو با هر روشی که میدونستم شستم. ولی رفع نشد . سوالم از شما اینه که میشه کلا مخزن آب رو از سیستم حذف کنم و ورودی آب رو مستقیم هدایت کنم به قسمت آبسرد کن و یخساز ؟ مشکلی که پیش نمیاد ؟ ضمنا نیازی به آب خنک هم ندارم . فقط یخساز کار بکنه ، برای من کافیه . ممنون میشم پاسخ این مشکل رو بفرمایید.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۰۸:۲۸

سلام و وقت به خیر؛ ممکنه بو از شلنگ‌ها باشه که لازمه توسط تعمیرکار بررسی بشه تا مشخص بشه که از کجا به بعد آب بو میده. در مورد حذف مخزن هم باید تکنسین نظر بده و در این مورد میتونید در لینک زیر درخواست تعمیرات ثبت کنید تا کارشناس مراجعه کنن: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۰/۰۵/۳۰ ۱۷:۱۰

سلام وقتتون بخیر ممنون میشم راهنمایی کنید چطور قسمت آبریز یخچال که زرد شده رو سفید کنیم ؟ من شنیدم یه اسپری نانو هست که با اون سفید میشه اما هرچی سرچ کردم چیزی پیدا نکردم ☹️ خیلی بد شده آبریز یخچال مون ‌

۱۴۰۰/۰۵/۰۸ ۲۰:۲۳

یخساز نشتی داره وقتی قالب رو پر میکنه فک کنم اب میریزه رو یخا و از یخریز میریزه رو زمین

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۵/۰۹ ۰۸:۳۶

سلام و وقت به خیر؛ این مورد نیاز به بررسی داره. لطفا از طریق لینک زیر درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی و رفع مشکل دستگاه مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/repaire موفق باشید

ناصری
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۰:۲۷

سلام. میخواستم بدونم نحوه راه اندازی مخزن آب داخل یخچال مدل sxi535ns جهت داشتن آب خنک در قسمت آبریز یخچال و قطع آب شهر ورودی چیه؟ ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۰:۴۰

سلام و وقت به خیر؛ متاسفانه امکان قطع آب شهری و پر کردن آب داخل آبریز به صورت دستی وجود نداره. موفق باشید

مهدی زاده
۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ۱۰:۲۸

سلام برق آبریز ساید مدل Dor in door قطع شده و موتور آبریز کار نمی کند لطف می کنید راهنمایی کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۳/۱۵ ۰۸:۳۳

سلام و وقت به خیر؛ لطفا بررسی بفرمایید کلید یخساز بر روی حالت روشن باشه، احتمالا الان خاموشه. موفق باشید

فاطمه جمالی
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۰:۲۳

سلام ببخشید فریزر ما موقعی که جا یخی اتوماتیک توش آب ریخته میشه بعد هی آب قطره قطره میریزه روی همون قالب یخ .. انگار قبلا اینجوری نبود تازه دیدم من .. بعد یکم قندیل میبنده که باید اونو بکنم .. علتش چی هست ؟ ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۰:۴۹

سلام و وقت به خیر؛ موردی که میفرمایید مشکل دستگاه هست. لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه. موفق باشید

مسعود آرمان
۱۴۰۰/۰۱/۱۷ ۱۹:۴۱

سلام سوالی داشتم: چگونه مخزن آب کوچکی که در قسمت پایین ساید (مدل: SXB53W) پشت محفظه میوه قرار دارد را باید تمیز کرد؟ مخزنی شبیه به بطری آب معدنی که اکنون پس از چهار سال استفاده آب داخل آب به رنگ خاکی است و آب خروجی نیز کمی بو گرفته!! (این مخزن به غیر از فیلتر بیرونی آب میباشد)

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۰۸:۰۵

سلام و وقت به خیر؛ برای تمیز کردن این قسمت لطفا درخواست سرویس دستگاه رو ثبت کنید تا کارشناس گلدیران برای سرویس مراجعه کنن. موفق باشید

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۲۱:۰۹

سلام پدال آبریز سفت شده و موقع استفاده صدا میده. گرفتگی یخ هم چک کردم از اون نبود

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۰۹:۴۰

سلام و وقت به خیر؛ لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی و رفع ایراد دستگاه مراجعه بشه. موفق باشید

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۰۱:۴۶

سلام. دکمه ابریز یخچال انگار سفت شده باید فشاربدیم ویه صدای تق میده انگار سفت میشه راه حلش چیه

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۱:۱۶

سلام و وقت به خیر؛ ممکنه یخ در قسمت یخریز گرفتگی ایجاد کرده باشه. لطفا یک مرتبه یخ‌های باکس یخ رو خارج کنید و بعد باکس یخ رو مجدد قرار داده و بررسی کنید. اگر باز هم این مشکل رو مشاهده کردید برای بررسی دستگاه درخواست تعمیرات ثبت کنید. موفق باشید

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ۲۲:۵۳

سلام آیا قطع آب ورودی یخچال و استفاده نکردن از آبریز یخچال باعث آسیب رسیدن به یخچال میشود؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ۰۹:۵۹

سلام و وقت به خیر؛ دستگاه ساید مستقیم از آب شهری آب رو دریافت میکنه و این مورد طبیعی هست. موفق باشید

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ۰۹:۵۶

سلام و وقت به خیر؛ مشکلی نداره لطفا کلید یخساز رو هم خاموش کنید که دستگاه برای یخسازی وارد مرحله آبگیری نشه. موفق باشید

فرهاني
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۱۳:۴۶

سلام و وقت بخیر ساید من x247 و مشکل ساید عدم ریزش آب از آبرریز میباشد زمانی که فقط به قمقمه وصل است اما به هنگام وصل به آب شهری مشکلی ندارد . لطفا راهنمایی فرمایید

1 1
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۲۲:۱۷

سلام گلدیران. سوال داشتم. برای تعمیر آبریز یخچال ال جی حتما باید حضورا مراجعه بشه ؟ تلفنی میتونم راهنمایی بگیرم؟ این مطلب خوبی بود ولی تو گرونیای الان چشمم ترسیده میخوام خیالم راحتشه و هم بدونم علت خرابی آبسردکن یخچال ال جی چیه

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ۰۹:۱۹

سلام و وقت به خیر؛ لازمه مراجعه بشه و دستگاهتون بررسی بشه. معمولا اگه مشکلی وجود داشته باشه در حد راهنمایی که اینجا ارائه شده بهتره خودتون انجام بدید و اگه همچنان مشکل وجود داره برای بررسی دستگاهتون درخواست تعمیرات ثبت کنید. موفق باشید

در حال ثبت...