آموزش ۵ طرز تهیه غذا با سیب زمینی

۱۴ مهر ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
آموزش 5 طرز تهیه غذا با سیب زمینی

سیب زمینی از مواد غذایی پرطرفدار در کل دنیا محسوب می شود که با آن می توان انواع غذاها را درست کرد. علاوه بر این با سیب زمینی در آشپزی ایرانی، غذاهای بسیار محبوب و پرطرفداری تهیه می شود. گاهی به عنوان میان وعده یا به عنوان غذای اصلی و حتی در کنار غذا میتوانید از آن استفاده و سرو کنید. در این محتوا سعی کردیم به آموزش 5 طرز تهیه غذا با سیب زمینی بپردازیم. در این محتوا برای یادگیری غذاهای پرطرفدار همراه ما باشید.

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده در مایکروویو

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده در مایکروویو

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی سرخ شده در مایکروویو

سیب زمینی : 4 عدد متوسط
روغن : به میزان دلخواه

آموزش سیب زمینی سرخ کرده در سولاردام

Learn 5 ways to prepare food with potatoes

برای آموزش طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده در مایکروویو در ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی شستشو دهید و پوست بکنید. سپس آن ها را خلالی کنید. برای سرخ کردن سیب زمینی در مایکروویو، خلال سیب زمینی را به روغن آغشته کنید و بدون نمک در سینی پیرکس قرار دهید.
در مرحله اول سرخ کردن سیب زمینی در سولاردام، در حالت مایکرو، با قدرت 900 وات، 5 دقیقه سیب زمینی را قرار ‌دهید. سپس در مرحله دوم سیب زمینی‌ها را روی سه پایه بلند قرار ‌دهید و با ترکیب گریل با مایکرو 360 وات، به مدت 10 الی 12 دقیقه زمان ‌دهید.
سیب زمینی سرخ کرده شما آماده است.

Learn 5 ways to prepare food with potatoes

سیب زمینی سرخ کرده علاوه بر اینکه گاهی به عنوان یک وعده غذایی سرو میشود در کنار سایر عذاها مثل خورشت قیمه سیب زمینی نیز گذاشته می‌شود. حتی به سیب زمینی سرخ کرده میتوانید تخم مرغ اضافه کنید و روی شعله گاز، سیب زمینی تخم مرغ را تهیه کنید. هزار و یک غذاهای مختلف دیگر نیز با آن درست کنید.
برای اینکه تهیه خورشت قیمه سیب زمینی را بتوانید سریع تر آماده کنید پیشنهاد میکنیم که مقاله طرز تهیه خورشت قیمه سیب زمینی با مایکروویو را مطالعه کنید.

طرز تهیه سیب زمینی به شکل گل

Learn 5 ways to prepare food with potatoes

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی با طرح گل

سیب زمینی بزرگ : 3 عدد
نمک و فلفل : به میزان لازم
روغن زیتون : به میزان لازم

Learn 5 ways to prepare food with potatoes

آموزش طرز تهیه سیب زمینی به شکل گل

سیب زمینی‌ها را از سمتی برش دهید که ورق سیب زمینی ها بزرگتر باشد. توجه داشته باشید که ورق سیب زمینی ها را بسیار نازک برش دهید.

Learn 5 ways to prepare food with potatoes
قالب چند قسمتی را انتخاب کنید و درون آن را چرب کنید. سپس ورق سیب زمینی ها را در انتهای همدیگر به شکل خط کشی روی هم قرار دهید. به شکلی بتوانید آن را بپیچانید که در انتهای مثل گل شکل بگیرد.

Learn 5 ways to prepare food with potatoes
در مرحله ی بعد، آن ها در قالب قرار دهید و کمی روغن زیتون را روی آن ها با فرچه بکشید. فلفل، نمک و سبزی معطر را به میزان دلخواه خود روی آن بریزید. در آخر آن را در مایکروویو با حرارت 180 کانوکشن به مدت 15 تا 17 دقیقه قرار دهید. سیب زمینی شما با طرح گل آماده نوش جان کردن است.
در آخر اگر تمایل دارید دقیق با شکل ظاهری و چینش سیب زمینی ها در کنار هم آشنا شوید پیشنهاد میکنیم که ویدئو طرز تهیه سیب زمینی با طرح گل را مشاهده کنید.

طرز تهیه نان سیب زمینی در مایکروویو

Learn 5 ways to prepare food with potatoes

اگر وقتتان کوتاه است و می‌خواهید در یک زمان کم، یک وعده صبحانه پر انرژی آماده کنید، به طرز تهیه نان سیب زمینی صبحانه‌ نگاهی بیندازید. شاید به دردتان خورد.

مواد لازم برای طرز تهیه نان سیب زمینی در سولاردام ال جی

سیب زمینی : 225 گرم (پوست کنده و خرد شده)
مخمر : 7 گرم
آرد : به میزان لازم
نمک : 2 قاشق چای خوری
کره نرم شده : 25 گرم
تخم مرغ : 1 عدد برای رومال

آموزش طرز تهیه نان سیب زمینی در مایکروویو ال جی

Learn 5 ways to prepare food with potatoes

در ظرف مناسبی سیب زمینی را با کمی آب با سیستم 900 وات به مدت 10 الی 13 دقیقه زمان دهید تا بپزد. سپس سیب زمینی‌ها را در آبکش ریخته و پس از آن، آنها را در ظرفی له کنید. 150 میلی لیتر از آب سیب زمینی را نگه دارید. سیب زمینی‌ها را داخل ظرفی ریخته، کره نرم شده را اضافه کرده با هم مخلوط کنید. سیب زمینی له شده و خنک را با مخمر و نمک مخلوط کنید.
آب سیب زمینی را به مواد اضافه کرده، سپس آرد را کم کم به مواد اضافه کنید تا جاییکه خمیر به دست نچسبد، خمیر را به سطح تمیز و صافی منتقل کرده و حدود 5 الی 8 دقیقه ورز دهید تا خمیر لطیف و صافی به دست آید. کاسه مناسبی را چرب کنید، خمیر را داخل آن گذاشته، روی آن را با سلفون پوشانده و باتوجه به مدل دستگاه، 40 درجه سانتی گراد را انتخاب کرده، حدود 1 ساعت زمان داده تا حجم خمیر 2 برابر شود.
خمیر را از ظرف خارج کرده، به شکل بیضی فرم داده و ما بین آن درصورت دلخواه از مواد گوشتی بریزید و داخل سینی چرب شده قرار دهید. مجددا با نایلون محافظ چرب شده روی آن را بپوشانید و حدود 30 دقیقه استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود. با استفاده از چاقوی تیزی به دلخواه، خطوطی روی نان تشکیل داده و با استفاده از برس روی آن تخم مرغ بمالید.
خمیر را در دستگاه با سیستم کانوکشن با دمای 200 درجه سانتی گراد پیش گرمایش داده و با همان دما، روی سه پایه‌ی کوتاه به مدت 15 الی 20 دقیقه و یا تا زمانیکه سطح آن طلایی شود، گذاشته تا بپزد. سپس سینی را روی پنجره‌ی سیمی قرار دهید تا خنک شود. برای اینکه با عملکرد مایکروویو خود بهتر آشنا شوید پیشنهاد میکنیم حتما مقاله راهنمای کامل استفاده از برنامه‌های مایکروویو را مطالعه کنید و یا به دفترچه راهنمای محصول خود مراجعه کنید.
در این مرحله نان سیب زمینی شما آماده نوش جان کردن است. نانِ صبحانه سریع و خوشمزه‌ای را با این آموزش طرز تهیه نان سیب زمینی برای خود و اهل خانواده تهیه و نوش جان کنید.
آموزش چند غذای ساده :
  • غذای ساده با سیب زمینی و گوجه
  • غذا با سیب زمینی و قارچ
  • غذا با سیب زمینی و هویج
  • غذا با سیب زمینی در فر
  • غذا نونی با سیب زمینی
  • غذای رژیمی با سیب زمینی آبپز

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ و نعنا

Learn 5 ways to prepare food with potatoes

مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی

سیب زمینی متوسط : 3 یا 4 عدد
کره : 100 گرم
پیاز درشت : 1 عدد
نعنا خشک : 1 قاشق مربا خوری
خامه یا شیر : 4/1 لیوان
نمک، زردچوبه و فلفل : به میزان لازم
پنیر پارمیزان : 10 گرم

آموزش طرز تهیه پوره سیب زمینی

Learn 5 ways to prepare food with potatoes

برای آشنایی با طرز تهیه پوره سیب زمینی، سیب زمینی‌ها را به خوبی شستشو دهید و آنها را آبپز کنید. برای پخت سریع تر سیب زمینی میتوانید آن ها را در ظرف مناسب با کمی آب با سیستم 900 وات به مدت 10 الی 13 دقیقه زمان دهید تا کاملا بپزد. پس از اینکه سیب زمینی کاملا پخت، پوست آن را کامل بگیرید، کمی نمک و یا درصورت تمایل کمی کره در این مرحله به آن اضافه کنید و بکوبید تا به خوبی له شود.
پیاز را به صورت خیلی ریز خرد کنید و به همراه کره یا روغن و کمی نمک، در وضعیت مایکرو با قدرت 900 وات بین 6 الی 12 دقیقه در مایکروویو قرار دهید. دقت کنید که در این حالت پیاز را باید بدون در پوش در دستگاه باشد. توجه داشته باشید که بعد از 6 دقیقه اول، مابین کار، پیازها را باید 2 الی 3 بار هم بزنید تا به رنگ دلخواه دربیاید.
سپس کمی زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید و تفت دهید. وقتی پیاز طلایی شد، نعنا خشک را به آن اضافه کنید و خیلی با زمان کم تفت داده و فوری از روی حرارت بردارید. دقت کنید که نعنا را زیاد تفت ندهید زیرا حرارت زیاد باعث سوختن و تلخ شدن آن می‌شود.
سیب زمینی له شده را به پیاز داغ و نعنا اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. پنیر پارمزان را میکس کنید یا با رنده ریز، رنده کنید و به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. خامه یا شیر را به تدریج اضافه کرده و کاملا با هم مخلوط کنید. پوره آماده شده را در ظرف مورد نظر قرار دهید و سرو کنید.

آیا به آشپزی علاقه دارید؟ در ویدئو و مقالات آموزش آشپزی گلدیران با مطالب آشپزی بیشتری آشنا شوید.

 طرز تهیه کتلت سیب زمینی

Learn 5 ways to prepare food with potatoes

مواد لازم برای تهیه کتلت سیب زمینی

گوشت چرخ کرده : 5/0 تا 1 کیلوگرم ( البته بسته به سلقیه و مزاج خود این میزان میتوانید کم یا زیاد کنید)
پیاز متوسط : 1 عدد
تخم مرغ : 1 عدد
سیب زمینی : 500 گرم
آرد سوخاری : 2 پیمانه
نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه دلخواه : به میزان لازم
روغن مخصوص سرخ کردن : یه میزان لازم

روش پخت و طرز تهیه کتلت سیب زمینی

برای آموزش و یادگیری طرز تهیه کتلت، سیب زمینی‌ها را داخل قابلمه قرار داده و در قابلمه تا حدی آب بریزید که روی سیب زمینی‌ها را بپوشاند. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب بجوشد، سپس حرارت را ملایم کنید و فرصت دهید تا سیب زمینی‌ها بپزند. برای اطمینان از پخت سیب زمینی ها میتوانید پس از گذشت حدودا 40 دقیقه چنگال را به سیب زمینی ها بزنید و تست کنید آیا آن ها نرم شده اند یا نه. اگر روش سریع تر برای پخت سیب زمینی ها را میخواهید میتوانید آن ها را طبق دستوراتی که در بالا برای پخت آن بیان کردیم در مایکروویو قرار دهید و بسته به میزان سیب زمینی ها زمان پخت را کمتر یا زیادتر کنید.
سپس پیاز را به خوبی پوست بگیرید و آن ها رنده کنید. سیب زمینی‌ها را پس از پختن، پوست گرفته و رنده کنید یا بکوبید تا کاملا نرم شوند. در گام بعدی نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه دلخواه خود را در ظرف بریزید. تخم مرغ‌ را به آن محتویات قبلی اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. در مرحله بعدی گوشت چرخ کرده را اضافه و با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

Learn 5 ways to prepare food with potatoes

مقداری از مایه کتلت را در کف دست خود گرد کنید. همه مواد را به همین طریق آماده کرده و دقت کنید کتلت‌ها خیلی ضخیم یا خیلی نازک نشوند.
پودر سوخاری را در ظرفی بریزید و سپس هر یک از کتلت‌ها را در پودر سوخاری قرار دهید تا دو طرف آن‌ها کاملا با پودر پوشانده شود. یا میتوانید برای بهتر شدن طعم کتلت ها کمی پودر سوخاری در مایه کتلت بریزید و هنگام هم زدن، آن ها را با سایر مواد مخلوط کنید.
روغن را در تابه تفلون بر روی حرارت ملایم داغ کنید و کتلت‌ها را به آرامی در آن قرار دهید. کتلت‌ها را روی حرارت ملایم سرخ کنید تا به خوبی مغز پخت شوند. وقتی یک طرف کتلت‌ها سرخ شد، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود و اگر لازم بود کمی روغن اضافه کنید. بقیه مواد را به همین ترتیب درست کنید. کتلت سیب زمینی را در ظرف سرو بچینید و نوش جان کنید. به همین راحتی شما توانستید طرز تهیه کتلت سیب زمینی را یاد بگیرید. در کنار کتلت خود نیز میتوانید طبق دستورالعمل بالا سیب زمینی سرخ کرده درست کنید و با کتلت سیب زمینی نوش جان کنید.
آیا شما از طرفداران غذا با سیب زمینی هستید؟
در واقع  سیب زمینی را می‌توان در بین هزاران دستور آشپزی مختلف یافت. این خوردنی خوشمزه از منابع مناسب کربوهیدرات به شمار می‌آید. در این مطلب تلاش کردیم شما را با 5 غذای خوشمزه و ساده بر پایه سیب زمینی آشنا کنیم.
آیا سوالی درباره آموزش آشپزی با سیب زمینی دارید؟ در انتهای این مقاله برای ما سوالاتتان را بنویسید.
 

با تمدید گارانتی محصولاتتان دیگر نگران هزینه تعمیرات آن نباشید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۲:۵۲

میشه غذایی مثل کوکو سیب زمینی با سولاردام رو آموزش بدید؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۳:۳۹

سلام و وقت به خیر؛ بله دوست عزیز. محتوایی در این مورد آماده می‌کنیم و در سایت قرار میدیم. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۱۵:۴۱

من نان سیب زمینی در سولاردام درست کردم خوشمزه شد.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۱۶:۲۲

سلام دوست عزیز؛ نوش جان. خوشحالیم که این مقاله برای شما کاربردی بوده

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۱۵:۴۰

سلام اگر از تخم مرغ تعداد بیشتری اضافه کنم مشکلی داره؟ کلا اگر مواد رو به سلیقه خودم کم و زیاد کنم مشکلی پیش نمیاد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ۱۶:۱۹

سلام و وقت به خیر؛ با توجه به اینکه مدت زمان بر اساس حجم هست و بیشتر از این میزان مواد ممکنه در مایکروویو به خوبی پخته نشه، لطفا در این مورد دفترچه راهنمای دستگاه رو هم بررسی کنید. موفق باشید

در حال ثبت...