۶ راه حل کاربردی برای تعمیر مایکروویو

۰۸ مرداد ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
6 راه حل کاربردی برای تعمیر مایکروویو

یکی از کار راه اندازترین وسایل این روزهای هر خانه‌ای، مایکروویو و سولاردام‌ها هستند. حضور پر رنگ و پر نقش این ابزارهای ماشینی در خانه‌های ما کمک می‌کند در زمان و هزینه‌هایمان صرفه جویی کنیم. پول گاز کم‌تری پرداخت کنیم و البته در زمان کوتاه‌تری غذاهای دلخواه خود را درست کنیم. از طرفی مایکروویو و سولاردام‌ها مثل یه دستگاه همه فن حریف کار چند دستگاهی مثل فر، گاز را نیز انجام می‌دهند. به همین خاطر باید از این وسایلمان به بهترین شکل مراقبت کنیم. اختلال در عملکرد این دستگاه‌ها، حتما در زندگی پر مشغله ما خلل وارد خواهد کرد.
برای اینکه راهکارهای تعمیر مایکروویو و سولاردام را به صحیح‌ترین شکل آن یاد بگیرید و حدالامکان بی‌نیاز از هر تعمیرکاری شوید دانستن اطلاعاتی که در ادامه برای شما بیان می‌کنیم کمک شایانی به شما خواهد کرد.

عیب یابی مایکروویو ال جی

علت روشن نشدن مایکروویو و سولاردام چیست؟

علت روشن نشدن مایکروویو و سولاردام چیست؟
اگر سولاردام و مایکروویو ال جی شما روشن نشد، قبل از هر نگرانی به شما باید بگوییم که گاهی مشکل در برق باعث این امر می‌شود که باید دلایل این مشکلات را بررسی کنید. 
  1. در گام نخست، پریز برق مایکروویو را چک کنید تا ایرادی نداشته باشد. برای چک کردن پریز، می‌توانید وسیله دیگری مثل سشوار و ... را به همان پریز بزنید تا مشخص شود که برق در آن جریان دارد یا نه.
  2. اگر سولاردام شما با محافظ و سه راهی به پریز برق متصل است، دستگاه را از محافظ جدا کنید و به صورت مستقیم به پریز برق بزنید تا اطمینان از سلامت دستگاه پیدا کنید.
  3. درصورتیکه که نمایشگر مایکروویو و سولاردام برق دارد اما نمی‌توانید برنامه را انتخاب کنید، چک کنید که قفل کودک دستگاه فعال نشده باشد. اگر با فشردن کلیدهای دستگاه ارورL ظاهر شد، کلید stop/clear را 5 ثانیه نگاه دارید تا از حالت قفل کودک خارج شود.
  4. در آخر اگر دو شاخه برق سولاردام یا مایکروویو، ظاهر آن دفرمه شده بود نیاز است که تکنسین برای تعمیر آن مراجعه کند.
اگر با بررسی تمام این موارد مشکل مایکروفر شما حل نشد نیاز است جهت تعمیر مایکروویو ال جی به تکنسین متخصص آن خبر دهید.

چرا مایکروویو یا سولاردام خود به خود خاموش یا متوقف می‌شود؟

چرا مایکروویو یا سولاردام خود به خود خاموش یا متوقف می‌شود؟

مایکروویو و سولاردام امکان دارد به دلایل مختلفی حین کار خاموش یا متوقف شود، برای بررسی این مشکل در ادامه همراه ما باشید.
  1. اگر به صورت پی در پی و در زمانی طولانی از مایکروفر استفاده کنید امکان بروز این مشکل وجود دارد.
  2. گاهی ترموستات سولاردام بخاطر کارکردن زیاد و بیش از حد گرم می‌شود، به همین دلیل مایکروویو با توجه به روال طبیعی‌اش خاموش می‌شود.
  • درصورتیکه که مایکروویو و سولاردام شما از قبل به صورت طولانی و مدام کار نکرده است و زمانیکه آن را روشن می‌کنید کمتر از 5 دقیقه کار می‌کند و سپس خاموش می‎شود، مایکروویو شما باید توسط کارشناس متخصص چک شود.
  1. در صورتیکه فاصله‌های استاندارد از اطراف را رعایت نکنید و سولاردام یا مایکروویو شما در فضای غیر استاداری داخل کابینت نصب شده باشد، امکان دارد که خاموش و متوقف شود.
  • فاصله‌ی استاندارد از پشت 10 سانتی‌متر، از سقف 30 سانتی‌متر و از طرفیت 15 سانتی‌متر است.
  1. گاهی به دلیل مشکل در سه راهی یا محافظ برق مایکروویو و سولاردام خاموش و متوقف می‌شود که نیاز است سولاردام را از سه راهی جداکنید و مستقیم به پریز برق سالم بزنید و نتیجه را بررسی کنید.
  2. دقت کنید که اگر چندین وسیله برقی پرمصرف را روشن کرده باشید و یا در ساعت اوج مصرف برق از مایکروویو استفاده کنید، ممکن است مشکل افت ولتاژ برق صورت گیرد و دستگاه حین کار خاموش شود.
  3. نکته آخر که نیاز است به آن دقت داشته باشید، حضور وسایل گرم کننده در نزدیک سولاردام می‌تواند باعث خاموشی یا توقف دستگاه شود.
آیا تمام این 6 موردی را که بیان کردیم بررسی کردید؟ اگر پس از بررسی این نکات هم‌چنان مشکل سولاردام شما پابرجا است برای تعمیر مایکروویو به کارشناسان متخصص خبر دهید.

علت خاموش نشدن مایکروویو یا سولاردام پس از پایان زمان برنامه چیست؟

علت خاموش نشدن مایکروویو یا سولاردام پس از پایان زمان برنامه چیست ؟

یکی از سوالاتی که از ما پرسیده می‌شود درباره علت خاموش نشدن مایکروویو یا سولاردام ال جی پس از پایان زمان برنامه است.
برای همین بهتر است بدانید که مایکروویو و سولاردام‌های ال جی دارای فن خنک کننده هستند که فن دستگاه زمانیکه سولاردام کار می‌کند روشن می‌شود و گاهی بعد از پایان کار نیز قطع نمی‌شود.
دقت داشته باشید که فن سولاردام تا زمانی که حسگر، پیغام قطع شدن ندهد، کار می‌کند. البته در این حالت سینی نمی‌چرخد و روی صفحه نمایش، سایر علامت‌ها به غیر از علامت «ساعت یا صفر» خاموش خواهد بود.

چرا در بعضی از برنامه‌ها، پس از طی نیمی از مدت زمان برنامه، مایکروویو یا سولاردام آلارم می‌دهد؟

در دو حالت پس از طی نیمی از مدت زمان برنامه، مایکروویو یا سولاردام ال جی آلارم می‌دهد :
  1. در بعضی از برنامه‌های پخت اتومات وقتی زمان به نیمه می‌رسد سولاردام بوق می‌زند که در این حالت نیاز است غذا را پشت و رو کنید. برای پخت غذاهایی مثل کباب تابه‌ای، همبرگر، کوکو سبزی در صورت شنیدن صدای بوق آن را پشت و رو کنید و در هنگام پخت برنج و شله زرد در صورت شنیدن صدای آلارم باید آن را هم بزنید.
  2. برای استفاده از برنامه یخ زدایی دقت داشته باشید هنگامیکه زمان برنامه به نیمه می‌رسد ماکروفر بوق می‌زند و باید درب دستگاه را باز کنید و آن را برگردانید تا یخزدایی به صورت یکدست انجام شود.

علت پاک شدن ساعت از روی نمایشگر مایکروویو یا سولاردام چیست؟

علت پاک شدن ساعت از روی نمایشگر مایکروویو یا سولاردام چیست؟

گاهی به دو علت ساعت از روی نمایشگر سولاردام یا مایکروویو پاک می‌شود:
  1. به دلیل نوسانات برق
  2. قطع اتصال دو شاخه‌ی دستگاه از برق
اگر از قبل ساعت مایکروویو را تنظیم شده بود اما حال روی نمایشگر اثری از ساعت نیست، به دلایلی که در بالا بیان کردیم یعنی به علت قطع برق این مشکل رخ می‌دهد. که در این صورت باید ساعت مایکروویو را مجدد تنظیم کنید. که برای تنظیم آن کافیست دفترچه راهنما را مطالعه کنید.
اگر صفحه نمایش کاملا پاک شده است و برای نمایش آن نیاز است که دستگاه را از برق جدا کنید و مجدد به برق بزنید تا صفحه نمایش روشن شود در این صورت باید دستگاه توسط کارشناس بررسی شود.

چرا سینی مایکروویو نمی‌چرخد و یا کند می‌چرخد؟

چرا سینی مایکروویو نمی‌چرخد و یا کند می‌چرخد؟

بهتر است در ابتدا بدانید که چه عواملی موجب می‌شود تا سینی مایکروویو یا سولاردام شما کند بچرخد و یا نچرخد.
مشکل در شفت مایکروویو و یا کثیفی داخل مایکرو، از جمله دلایل شابع در نچرخیدن و کند چرخیدن سینی است.
حال نیاز است برای رفع مشکل، نکاتی را بررسی کنید.
  • داخل مایکروویو و پره‌ زیر سینی را از ذرات و چربی‌ها پاک کنید. چون سه‌پره‌ و ریل زیر سینی به چرخش سینی کمک می‌کند. کافیست که سینی را با مایع ظرفشویی و مسواک تمیز کنید و مجدد در محل آن قرار دهید.
  • برای امتحان، یک ظرف سنگین روی سینی قرار دهید. در یک کاسه‌ی پیرکس آب بریزید و روی سینی قرار دهید. اگر سینی سولاردام با ظرف سنگین حرکت نکند ولی با ظرف سبک حرکت کند، شفت مایکروویو را تعویض کنید که شفت همان سه‌پره‌ی کوچک زیر سینی است.
  • فراموش نکنید که شفت را به شکل صحیح در جای آن قرار دهید. اگر شفت از نوع پلاستیکی است، امکان دارد زبانه‌ی داخلی آن خراب شده باشد.
در صورتی که سینی اصلا نمی‌چرخد و حرکت نمی‌کند، برای بررسی دستگاه از کارشناس کمک بگیرید.

همیشه آماده پاسخ به سوالات و راهنمایی شما هستیم ...

تمام نکاتی که در این مقاله بیان کردیم برای بی‌نیازی شما از هر تعمیرکاری و دانستن بهترین راه‌حل‌ها برای شما عزیزان بوده است. اما فراموش نکنید که اگر سوال و نظری برای شما پیش آمد به راحتی می‌توانید در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید.
به عنوان نکات پایانی باید اعلام کنیم که سرویس دوره‌ ای بهترین راه‌حل برای جلوگیری از هرگونه خرابی در محصول و کمک به طول عمر آن است پس انجام مرتب سرویس را فراموش نکنید و تاثیر آن را دست کم نگیرید.

آموزش دستور پخت انواع غذاهای ایرانی و بین المللی از طریق مطالعه کتاب آموزش آشپزی با سولاردام

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...