۵ نکته تعمیر یخچال ال جی و نکات مراقبت از یخچال

۲۶ آبان ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
تعمیر یخچال ال جی

یخچال‌ها چون دستگاه‌هایی حیاتی و اصلی در خانه‌ها محسوب می‌شوند، اگر به موقع به مشکلات آن‌ها رسیدگی نشود، امکان دارد باعث بروز دردسرهای بیشتر نیز شود. پس باید در این مواقع به درستی برای تعمیر یخچال تصمیم گرفت و راه درستی را انتخاب کرد. راه‌های اصولی تعمیر یخچال فریزر ال جی، از متحمل شدن هزینه‌های زیاد و مکرر تعمیرات جلوگیری می‌کند و باعث تعمیر درست و البته سریع‌تر یخچال ال جی شما خواهد شد. ما امروز در این مقاله قصد داریم 5 مشکل حیاتی در یخچال را، با راه‌حل فوری تعمیر یخچال بررسی کنیم تا پس از مطالعه این مقاله، برای راه درست تعمیر دست بکار شوید.

چرا یخچال ال جی سرمایش ندارد؟

سرمایش یخچال ال جی
در صورتی که فریزر اصلا سرمایش نداشته باشد و مواد غذایی در حال شل شدن باشد باید سریعا به ما اطلاع دهید تا متخصصین برای تعمیر یخچال ال جی مراجعه کنند. در صورتی که یخچال اصلا سرمایش ندارد نیز لازم است بدون کوچک‌ترین مکثی برای رفع مشکل به متخصصین اطلاع دهید.
نکته: در صورتی که یخچال ال جی شما پیغام OFF داده باشد، به دلیل خاموش بودن کمپرسور، دستگاه سرمایش ندارد.
با توجه به مدل یخچال ال جی به قسمت خطاهای متداول دستگاه مراجعه کرده و راهنمایی‌های لازم را در آن قسمت مطالعه کنید. در نهایت اگر شما احساس می‌کنید دستگاهتان با مشکل رو به رو است برای تعمیر یخچال ال جی به تعمیرکاران متخصص آن اطلاع دهید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله چرا دمای یخچال تغییر می‌کند و همه چیز را بهم می‌ریزد؟ را نیز مطالعه کنید.

سرمایش یخچال ال جی کم شده است؟

زمانیکه سرمایش یخچال شما کم شده باید در مرحله اول دمای یخچال و فریزر را چک کنید که از حالت نرمال آن تغییر نکرده باشد.
  • دقت کنید اگر کنار یخچال دستگاه‌های گرمازا یا در معرض تابش مستقیم نور افتاب قرار گرفته باشد امکان دارد در عملکرد یخچال ال جی شما نیز تاثیر گذار باشد.
  • فاصله‌ی استاندارد یخچال از دیوار رعایت شده باشد. در زمان نصب، استاندارد نصب را رعایت کرده باشید.
  • چیدمان مواد غذایی داخل یخچال را چک کنید که به نحوی قرار نگرفته باشند که تا جلوی دریچه‌‌‌‌های هوای سرد (انتهای کابین) مسدود شده باشد و گردش هوا به خوبی انجام نشود.
با بررسی مواد فوق اگر مشکل برطرف نشد لطفا جهت مراجعه تکنسین برای بررسی و تعمیر یخچال ال جی به متخصصین حرفه‌ای آن اطلاع دهید.

علت صدای یخچال ال جی و روش تعمیر آن

علت صدای یخچال ال جی

شنیدن صداهای غیرعادی از وسایل برقی، امری غیرقابل پیش بینی نخواهد بود، زیرا برای هر وسیله برقی طبیعی می‌باشد. حال گاهی این صداها مشکل ساز نیستند و یا گاهی زنگ خطری است برای رسیدگی هرچه زودتر به دستگاه. در ادامه برای حل آن با ما همراه باشید.
  1. زمانی که دستگاه تازه نصب شده باشد صدای بلندتری دارد که به مرور کم می‌شود. به دلیل این که کمپرسور باید با سرعت زیاد کار کند تا سرمای داخل را تامین کند و زمانی که دمای داخلی به میزان معین شده برسد صدا کمتر می‌شود.
  2. ممکن است منظورتان از صدای غیرعادی، صدای کار کردن کمپرسور (موتور) باشد (صدای کمپرسور از لحظه‌هایی که ON (روشن) می‌شود تا زمانی که OFF (خاموش) شود یک صدای یکنواخت می‌باشد یعنی این صدا کم و زیاد نمی‌شود و هر زمانی که کمپرسور یخچال کار می‌کند به یک اندازه صدا می‌دهد. 
  3. گاهی امکان دارد صدای دیفراست (یخ زدایی) باشد. در زمان دیفراست چون فوم‌های بدنه در اثر اختلاف دما گرم و سرد می‌شوند (منقبض و منبسط می‌شوند) از فوم‌های بدنه صدا شنیده می‌شود، که این صداها صدای ممتد نمی‌باشد و صداهای تکی و با فاصله می‌باشد.
  4. بعضی اوقات صدای فن می‌باشد. (یک فن کنار موتور کار می‌کند و یک فن داخل فریزر )  اگر از داخل فریزر «بعضی مواقع» صدای خیلی بلند وغیر عادی شنیده می‌شنوید و با باز کردن درب دستگاه صدا قطع می‌شود و بعد از بستن مجدد صدا شروع می‌شود نیاز است که برای تعمیر یخچال الجی به کارشناسان این حرفه اطلاع دهید.
  5. در یخچال‌های ساید، اگر فقط در زمان آبگیری و همینطور زمانی که یخساز آبگیری می‌کند، صدا شنیده می‌شود، این صدا طبیعی می‌باشد 
  6. در یخچال‌های ساید چند ثانیه بعد از یخ گرفتن، صدای بسته شدن دریـچه شنیده می‌شود که این صدا طبیعی می‌باشد. 
  7. گاهی امکان دارد صدا به خاطر تراز نبودن باشد، که برای مطمعن شدن از تراز دستگاه، با دست بدنه را نگه داشته و فشار دهد. اگر صدا قطع شود یا کم شود و با جدا کردن دست از بدنه مجدد صدا شروع شد، یخچال شما احتمالا از تراز خارج شده و باید تراز آن انجام شود.
  8. در صورتی که در زمان باز یا بسته شدن درب‌ها صدای غیر عادی از لولا شنیده شود نیاز به مراجعه تکنسین برای رفع ایراد می‌باشد.
  9. صدای ریختن یخ از یخساز به درون باکس یخ، طبیعی می‌باشد.
  10. صدای جریان آب، که این صدا به دلیل تغییر شرایط ماده سرد کننده دستگاه می‌باشد. وقتی مایع به گاز تغییر می‌کند صدای جاری شدن آب شنیده می‌شود طبیعی می‌باشد.
  11. صدایی مانند ریختن قطرات آب بروی جسم داغ، این صدا زمانی شنیده می‌شود که دستگاه در حال یخزدایی ‌باشد که این مورد طبیعی می‌باشد.
  12. در یخچال‌های دو قلو زمانی که درب یخچال موقع بسته شدن صدای غیر عادی می‌دهد نیاز به  مراجعه تکنسین برای تعمیر یخچال ال جی می‌باشد.

آیا یخچال ال جی شما نیاز به تعمیر دارد؟ از کارشناسان گلدیران راهنمایی بگیرید.

علت برفک زدن یخچال ال جی

برفک زدن یخچال ال جی

یکی از دغدغه‌هایی که امکان دارد با آن رو به رو باشید وجود برفک داخل یخچال شما باشد. اما آیا این برفک‌ها نشانه‌ی مشکل است یا خیر در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.
  • برفک موجود در یخچال ال جی خود را به چه صورت می‌بینید؟ چنانچه یخزدگی بصورت یک تیکه به قطر یک سانتی‌متر یا نیم سانتی‌متر و یا بیشتر دیدید برای تعمیر یخچال ال جی نیاز به مراجعه تکنسین می‌باشد. 
  • اگر برفک بصورت قطرات آب یخ زده روی دیواره داخلی فریزر و سقف مشاهده کردید این امر طبیعی است. چون با باز شدن درب فریزر رطوبت موجود در هوا جذب فریزر می‌شود.
  • اگر داخل مشمع مواد فریز شده، ذرات ریز برفک بود، به خاطر رطوبت ماده غذایی بوده و این طبیعی می‌باشد.
  • اگر یخ زدگی به صورت یک پوسته نازک باشد یعنی به اندازه‌ای که بتوانید با حوله یا دستمال پاک کنید طبیعی می‌باشد. معمولا در فصل تابستان به علت رطوبت زیاد هوا این موارد بیشتر مشاهده می‌شود.
  • در مدل‌های فریزر چهار کشو (17SQ، 1071SQ ، 8103SQ) و یخچال‌های 3 فوت و 6 فوت بدلیل نداشتن قابلیت ضد برفک، برفک زدن دستگاه طبیعی می‌باشد.
  • دقت کنید که بعد از تمیز کردن یخچال، درب یخچال و فریزر را کمتر باز و بسته کنید.
در آخر اگر فکر می‌کنید یخچال شما دچار مشکلات غیر طبیعی شده و نیاز به تعمیر دارد برای تعمیر یخچال ال جی به تعمیرکاران مربوطه آن اطلاع دهید.

علت نشتی آب از یخچال ال جی چیست؟

نشتی آب یخچال ال جی

اگر نگران نشتی آب از یخچال خود هستید نکاتی را در ادامه برای حل آن بیان می‌کنیم. این نکات را برای رفع مشکل انجام دهید.
  1. محل اتصال شلنگ به شیر آب را چک کنید.
  2. بررسی کنید که نشتی از دستگاه یا محل دیگری نباشد.
  3. در صورتی که نشتی از فیلتر آب (فیلتر خارجی،پشت دستگاه) باشد فقط باید فیلتر تعویض شود.
  4. در صورتی که با فشردن پدال آبریز از زیر دستگاه نشتی آب دارد و یا نشتی آب از محل اتصال شلنگ زیر درب فریزر (فتینگ) باشد نیاز به مراجعه تکنسین برای حل مشکل می‌باشد.
اگر موارد بالا را بررسی کردید و مشکل از هیچ کدام از این موارد نبود، نیاز به مراجعه متخصص و چک کردن دستگاه می‌باشد که برای تعمیر یخچال ال جی کافیست تکنسین حرفه‌ای آن را خبر کنید.

صحبت پایانی گلدیران

برای متحمل نشدن هزینه‌های تعمیرات مهم‌ترین اصل آن، مراقبت و رسیدگی به یخچال است. با تمدید گارانتی گلدیران می‌توانید در هنگام تعمیرات یخچال خود از پرداخت هزینه‌های تعمیر آن نیز جلوگیری کنید. تمدید گارانتی برای حمایت از محصول شما در زمان خرابی است. اگر تا به حال اقدام به تمدید گارانتی نکرده‌اید هرچه زودتر دست بکار شوید و تمدید گارانتی را انجام دهید. ممنون از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید اگر سوال و یا نظری درباره‌ی هر موضوعی داشتید می‌توانید در قسمت نظرات برای ما بیان کنید تا پاسخگوی شما عزیزان باشیم.

هنوز تمدید گارانتی انجام نداده‌اید؟ فرصت را از دست ندهید و وارد لینک رو به رو شوید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...