۳ طرز تهیه و دستور پخت برای افطار (شله زرد، حلوا، آش رشته)

۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
طرز تهیه و دستور پخت برای افطار ( شله زرد ، حلوا ، آش رشته )

در ماه رمضان معمولا دغدغه اینکه، چه چیزی برای افطار درست کنیم و اینکه مقوی و انرژی زا باشد نیز به وجود می‌آید. به همین دلیل اگر کار با مایکروویو و سولاردام به خوبی آشنا باشید میتوانید انواع غذاها را به صورت حرفه‌ای در زمان کم تهیه و درست کنید. از همین رو قصد داریم در این مطلب آموزش آشپزی تعدادی از دستور پخت‌های جذاب و پر طرفدار را برای شما معرفی و آموزش دهیم. به راحتی میتوانید در عین سادگی، سفره‌های افطار خود را رنگ و بوی جذابی ببخشید. طرز تهیه شله زرد، روش پخت حلوا و دستور پخت آش رشته با مایکروویو و سولاردام را در این مقاله یاد بگیرید.
برای درست کردن هر کدام از موارد زیر نیز میتوانید برای میزان پخت از دفترچه راهنمای مایکروویو و سولاردام خود کمک بگیرید یا مقاله راهنمای کامل استفاده از برنامه‌های مایکروویو را مطالعه کنید.

طرز تهیه شله زرد در مایکروویو

طرز تهیه شله زرد در مایکروویو

شله زرد یکی از دسرهای سنتی ایرانی است. معمولا شیوه پخت شله زرد در همه جا به یک شکل میباشد و در ماه رمضان برای سفره افطار طرفدار بیشتری پیدا میکند. اصالت شله زرد ایرانی است. جالب است بدانید که شله زرد در شهر کرمان به نام ابراهیم خانی معروف است و گویا اولین بار ابراهیم خان ظهیرالدوله حاکم کرمان آن را به عنوان نذری پخش کرده است.

مواد لازم برای تهیه شله زرد در سولاردام

مواد لازم برای تهیه شله زرد در سولاردام

برای اینکه بتوانید شله زرد را در سولاردام ال جی درست کنید نیاز است که موادی را برای تهیه این شله زرد فراهم کنید. به همین دلیل همه مواد لازم برای طرز تهیه شله زرد در مایکرووویو برای افطار به راحتی قابل تهیه است.
برنج : 1  لیوان 
آب : 5-7 لیوان
شکر : 2 لیوان
کره : 25 گرم
گلاب : نصف لیوان
خلال بادام : به میزان لازم
زعفران دم کرده : به میزان لازم
هل آسیاب شده : مقداری

طرز تهیه شله زرد در سولاردام

طرز تهیه شله زرد در سولاردام

مرحله اول تهیه شله زرد در سولاردام ال جی 

 برنج خیس خورده را همراه با آب، داخل ظرف ریخته و در حالت مایکرو 900 وات 15 دقیقه بدون درپوش به آن زمان دهید و در 15 دقیقه دوم با درپوش به آن زمان دهید. فقط کافیست در این فاصله یکبار برنج را هم بزنید.

روش تهیه شله زرد در مرحله دوم پخت

برنج را کاملاً هم بزنید تا خوب له شود و سپس بقیه مواد را به آن اضافه کنید. درب ظرف را بصورت نیمه بگذارید و در حالت مایکرو 720 وات و در سولادرام 600 وات به شله زرد 15 دقیقه زمان دهید تا پخت شله زرد کامل گردد.

نکته :

  • توجه داشته باشید که در مرحله دوم پخت شله زرد بین زمان حتما آن را چک کنید.
  • در مرحله دوم پخت درصورتیکه احساس کردید هنوز پخت کامل نشده میتوانید 5 تا 10 دقیقه دیگر به آن زمان دهید.

روش پخت حلوا زعفرانی در مایکروویو

روش پخت حلوا زعفرانی در مایکروویو

حلوا میتواند طعم و شکل‌های متنوعی داشته باشد اما بسته به محل جغرافیایی میزان و نوع مواد اولیه آن متفاوت میشود. نامگذاری انواع مختلف حلوا با در نظر گرفتن تاثیر لهجه‌های محلی شکل می‌گیرد.

مواد لازم برای تهیه حلوا زعفرانی در سولاردام

مواد لازم برای تهیه حلوا زعفرانی در سولاردام

برای اینکه بتوانید حلوای زعفرانی را در سولاردام ال جی درست کنید نیاز است که موادی را برای تهیه این حلوای زعفرانی فراهم کنید. به همین دلیل مواد مورد نیاز برای طرز پخت حلوا با مایکروویو برای سفره افطار در ماه رمضان را برای شما در ادامه بیان کرده‌ایم.
آرد سبوس دار : 2 لیوان
روغن : 1 لیوان
شکر : 1.5 لیوان
آب : 1 لیوان
گلاب و زعفران : مجموعا ½ لیوان

طرز تهیه شربت حلوا زعفرانی در سولاردام

برای تهیه حلوا در مایکروویو شکر، آب، گلاب و زعفران را با هم مخلوط کنید سپس در حالت مایکرو با قدرت 900 وات 5 دقیقه بدون درپوش به آن زمان دهید.

مرحله تفت دادن آرد برای تهیه حلوا در سولاردام

مرحله تفت دادن آرد برای تهیه حلوا در سولاردام

آرد و روغن را با هم مخلوط کنید و در حالت مایکرو با قدرت 900 وات 10الی 14دقیقه زمان دهید. البته توجه داشته باشید که در این مرحله 5 دقیقه اول به آن سر نمیزنید.
بعد ازگذشت 5 دقیقه هر 2 دقیقه یکبار به آن سر بزنید و هر زمان رنگ آن مطلوب بود 2 دقیقه آخر درب دستگاه را باز نکنید تا آرد داغ باشد.
بعد از این مرحله بلا فاصله شربت را خارج از دستگاه به آن اضافه کنید. در صورت شل بودن حلوا در حالت مایکرو با حالت 900وات 1 الی 2 دقیقه زمان دهید تا غلظت کافی را پیدا کند.
آیا به مطالب آموزش‌های آشپزی علاقه دارید؟

طرز تهیه آش رشته در مایکروویو

طرز تهیه آش رشته در مایکروویو

از معروف‌ترین آش‌های ایرانی، آش رشته است. این آش معمولا در فصل زمستان، سیزده به در یا در افطار ماه رمضان طرفدار بیشتری برای تهیه و پخت آن پیدا میکند.

مواد لازم برای تهیه آش رشته در سولاردام

مواد لازم برای تهیه آش رشته در سولاردام

برای اینکه بتوانید آش رشته را در سولاردام ال جی درست کنید نیاز است که موادی را برای تهیه آش رشته فراهم کنید. به همین دلیل مواد مورد نیاز برای شیوه پخت آش رشته در مایکروویو برای افطار را برای شما در ادامه بیان کرده‌ایم.
سبزی آش : نیم کیلو
نخود و لوبیا نیم پز : هر کدام نصف لیوان
عدس : 1 لیوان
پیاز داغ و نعنا داغ به میزان لازم
رشته : نصف بسته
نمک، فلفل و زردچوبه : به میزان لازم
کشک : به میزان لازم

طرز تهیه آش رشته در سولاردام

  • مرحله اول پخت حبوبات را از قبل خیس کنید و داخل ظرف مورد نظر ریخته و آب روی آن بریزید. برای تهیه آش رشته در حالت مایکروویو با قدرت 600 وات در سولاردام و 540 وات در مایکروویو به حبوبات 20 الی 25 دقیقه برای پخت زمان دهید.
  • در مرحله دوم نوبت به تهیه پیاز داغ و سیر داغ میرسد

طرز تهیه سیر داغ در مایکروویو

به سیر ریز شده روغن اضافه کنید و در حالت مایکرو 900 وات با قدرت 3 الی 5 دقیقه زان دهید تا سیر داغ آماده شود.

طرز تهیه پیاز داغ در مایکروویو ال جی

طرز تهیه پیاز داغ در مایکروویو ال جی

در حالت مایکرو با قدرت 900 وات بین 6 الی 12 دقیقه، پیاز های خرد شده را به همراه روغن و کمی نمک، در مایکروویو بگذارید. بعد از 6 دقیقه اول، مابین کار، پیازها را باید 2 الی 3 بار هم بزنید تا به رنگ دلخواه شما دربیاید. حتما در این حالت باید بدون در پوش، پیاز در دستگاه باشد.
  • مرحله سوم پخت آش رشته، سبزی آش را  به همراه، ادویه‌‌‌‌‌‌‌‌ها و پیاز داغ و سیر داغ در حالت مایکروویو با قدرت 900 وات 20 دقیقه با درپوش در دستگاه بگذارید و به آن زمان دهید.
  • پس از این مرحله، رشته را به محتویات آش اضافه کنید و در حالت مایکرو 900 وات 20 دقیقه با درپوش داخل دستگاه قرار دهید تا پخت آش رشته تکمیل گردد.

طرز تهیه نعنا داغ در مایکروویو

طرز تهیه نعنا داغ در مایکروویو

به مقدار نعنایی که دارید کمی روغن اضافه کنید و در حالت مایکرو 900 وات به مدت 2 الی 4 دقیقه برای آماده شدن نعنا داغ زمان دهید.
پس از گذشت این مراحل آش رشته شما آماده است با تزیین آن با کشک و نعنا داغ آش رشته خود را تکمیل کنید. در نهایت اگر در قسمتی از پخت آش رشته با سولاردام قسمتی برایتان نامفهموم بود حتما ویدئو نحوه پخت آش رشته با سولاردام ال جی را مشاهده کنید.

ماه رمضان ماه مهمانی خدا ...

در میان ماه‌های قمری، ماه رمضان جزو پر فضیلت‌ترین ماه‌های خداست که با توجه به ارزش والای ماه رمضان، این ماه برتری خاصی نسبت به ماه‌های دیگر دارد. ماه جاری شدن برکات و خیرات الهی به سوی بندگان خویش، ماه توبه و قبولی آن در درگاه خداوند، ماه نزول قرآن کریم برای راهنمایی بشر می‎باشد.
افطار به معنای گشادن روزه و معادل فارسی آن روزه‌گشا می‌باشد. در طول مدت روز با افطار میتوان انرژی از دست رفته بدن را  با خوردن و آشامیدن غذاها برگردانید. پس بهتر است غذاهایی مورد مصرف قرار بگیرد که مواد اصلی آنها، همه گروهای غذایی را شامل شود. میوه‌ها و سبزیجات، برنج، گوشت، حبوبات، و لبنیات، در سفره افطار فراموش نشود.
در این مقاله تمام تلاشمان را کردیم که آموزش‌ غذاهایی را داشته باشیم که طرفدار زیادی دارد و به شما در این بیشتر کمک کند. در قسمت نظرات سوالات خود را با ما در میان بگذارید.
راهنمای کامل استفاده از برنامه‌های مایکروویو

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۰۹:۴۵

سلام برای تهیه شله زرد در سولاردام از هل و خلال بادام استفاده نکنم مشکلی دارد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۲/۲۱ ۱۰:۰۱

سلام و وقت به خیر؛ اگر از نظر طعم تفاوتی برای شما نداره، مشکلی وجود نداره. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۲:۵۹

وای من حلوا درست کردم با این دستور پخت عالی شد فکر نمیگردم انقدر راحت بشه حلوا با مایکروویو درست کرد. خیلی خوب بود

در حال ثبت...