وقت آن رسیده که با گارانتی آشتی کنیم؟

۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

آشتی با گارانتی

همه چیز مرتب است. به هرجای خانه که پا می‌گذارید تمام وسایل در کمال آرامش و سلامت دارند کار خود را انجام می‌دهند. تا اینکه در بعدازظهر یک روز پاییزی، درست دو روز بعد از تمام شدن مهلت گارانتی، یخچالتان خراب می‌شود. ناگهان همه‌چیز برایتان تیره و تار می‌شود و از خودتان می‌پرسید که "چرا همه خراب شدناشونو میذارن برای پاییز؟" راستش جواب این سوال را ما هم نمی‌دانیم؛ اما می‌دانیم که اگر گارانتی لوازم خانگی خود را تمدید کرده بودید دیگر این سوال را نمی‌پرسیدید!
بیشتر ما ایرانی‌ها از اهمیت تمدید گارانتی بی‌خبریم و گاهی هم به دلیل خاطرات بدی که از گارانتی داریم تن به این کار نمی‌دهیم! این مساله شاید باعث شود از گارانتی های معتبری هم که وجود دارند بی‌اطلاع بمانید و به‌خاطر یک مشکل کوچک در دستگاه مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف شوید.
در مقاله امروز می‌خواهیم تمام ابهامات موجود درباره‌ی گارانتی را از بین ببریم و به شما نشان دهیم که چرا تمدید گارانتی (آن هم از نوع معتبرش) 100% به سود شماست. پس لطفاً ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

تمدید گارانتی چه فایده‌ای برای مشتریان دارد؟

وقت آن رسیده که با گارانتی آشتی کنیم؟

وقت آن رسیده که با گارانتی آشتی کنیم؟

 100% برای شما هم پیش آمده است که هنگام خرید یک وسیله به دلیل اختلاف قیمت کوچکی که در محصولات باگارانتی و محصولات بی‌گارانتی وجود دارد، تردید به جانتان بیافتد. در این مورد به شما حق می‌دهیم که دچار شک و تردید شوید؛ چون ممکن است در تمام مدتی که از یک دستگاه استفاده می‌کنید دچار هیچ مشکلی نشود. گاهی هم ممکن است گارانتی لازم شوید و وقتی که برای استفاده از خدمات گارانتی به شرکت موردنظر مراجعه می‌کنید متوجه شوید این گارانتی کاغذی بیش نبوده و هیچ دردی را دوا نمی‌کند!
پس چه کنیم؟ بالاخره گارانتی به درد می‌خورد یا نه؟ در جواب این سوال یک پاسخ قاطع دارم: بله! گارانتی از واجبات است. اما نه هر گارانتی!
این شمایید که باید موقع خرید یک محصول هوشیار باشید و محصولی را انتخاب کنید که گارانتی معتبر دارد. پس بیایید از امروز به بعد با گارانتی آشتی کنید و تمام تقصیرها را گردن آن نیاندازید. در ادامه این مقاله به شما می‌گوییم که گارانتی معتبر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و چرا باید آن را تمدید کرد.

از کجا بدانیم این گارانتی معتبر است؟

یک لحظه صبر کنید! اگر هیچ نیازی به گارانتی وجود ندارد پس چرا همه‌ی شرکت‌های دنیا برای تمام محصولاتشان گارانتی در نظر می‌گیرند؟
جواب واضح است. چون گارانتی یک گزینه‌ی خیلی خوب به سود مشتریست.
درست است که مشتری با خرید محصولاتی که گارانتی معتبر دارند مبلغ بسیار ناچیزی را باید اضافه پرداخت کند؛ اما در عوض خیالش راحت است که اگر مشکلی پیش آمد، شرکت ارائه‌دهنده خدمات گارانتی، آماده است که مشکل را به شکلی حرفه‌ای برطرف کند. برای اینکه بدانید گارانتی که فروشنده روی آن اصرار می‌ورزد، اعتبار و تضمین لازم را دارد یا نه به نکات زیر توجه کنید.

1. تحقیق کنید تا گارانتی‌های واقعی را پیدا کنید

الان دیگر عصر، عصر ارتباطات است و با چند کلیک و یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید نظر افراد مختلف درباره موضوعات مختلف، از جمله گارانتی را بدانید. علاوه‌براین از دوستان و آشنایانتان هم سوال کنید تا نظرشان را درباره خدمات پس از فروش و گارانتی محصولاتی که تجربه خرید آن را داشته‌اند بدانید. اینطوری خیلی زود با شرکت‌ها و گارانتی‌های خوشنام آشنا می‌شوید.

2. شرایط گارانتی را به دقت مطالعه کنید

هر لوازم خانگی یا وسیله دیگری که می‌خرید، دفترچه گارانتی یا برگه گارانتی آن را به دقت مطالعه کنید تا با شرایط آن آشنا شوید. شرایط گارانتی برای محصولات مختلف متفاوت است و با کمی دقت و مقایسه می‌شود گارانتی معتبر را از غیر معتبر تشخیص داد.

3. به سابقه شرکت ارائه دهنده گارانتی توجه کنید

چند وقت پیش که در اینترنت به‌دنبال یک هندزفری با گارانتی معتبر بودم به تجربه یکی از کاربران برخوردم که در نوع خودش عجیب بود. اون نوشته بود چند وقت پیش یک هندزفری با گارانتی متفرقه خریده و وقتی که برای تعمیر خرابی آن به محل گارانتی مراجعه کرده متوجه شده که اصلاً چیزی به اسم شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی ایکس وجود ندارد و آن‌ها آدرس یک خانه را داده‌اند. تازه بعد از اینکه به این خانه مراجعه کرده و هندزفری را برای تعمیرات داده، نه تنها از او هزینه دریافت کرده‌اند، بلکه تعمیرات نتیجه‌بخشی هم انجام نشده! داستان وحشتناکی بود، نه؟
برای اینکه گیر چنین شرکت‌هایی نیافتید در وهله اول حواستان را جمع کنید و بعد به نام و سوابق شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی دقت کنید. شرکت‌های خوشنام زیادی وجود دارند که دارند این کار را انجام می‌دهند و مشتریان راضی خود را دارند. اینکه هر شرکتی تا چه اندازه به مشتریان و مشکلات ریز و درشت آن‌ها اهمیت می‌دهد خودش نشان دهنده‌ی کیفیت کاری این شرکت‌هاست. مثلاً به چند نمونه از فعالیت‌های شرکت گلدیران در این زمینه توجه کنید.

خدمات صورتی گلدیران

خدمات صورتی گلدیران

 اکثر شرکت‌های گارانتی برای تعمیر و سرویس‌های نگهداری لوازم خانگیشان تکنسین‌های خود را به منزل مشتری‌ها می‌فرستند. این حرکت بسیار خوبیست و باعث می‌شود که مشتری به زحمت نیافتد.
اما گاهی به دلیل شرایط فرهنگی که داریم، آقایان تمایل دارند خودشان حتماً در منزل حضور داشته باشند. اینطوری چند ساعتی مجبورند از کار و زندگی بزنند تا تکنسین به منزل مراجعه کند، مشکلات را برطرف کند و برود.
گلدیران برای اینکه مشتری احساس آرامش خاطر کند و هیچ خللی در کار هیچ یک از اعضای خانواده ایجاد نشود، خدمات صورتی گلدیران را ارائه می‌کند. به این معنی که اگر مشتری بخواهد، به جای یک تعمیرکار مرد یک زوج به منزل او اعزام می‌شود.

تمدید گارانتی گلدیران

تمدید گارنتی گلدیران

گلدیران در ارائه‌ی خدمات پس از فروش به هیچ‌وجه کم نمی‌گذارد. یعنی چه؟ یعنی حتی پس از اینکه مهلت گارانتی شما تمام شد در صورتیکه که دستگاه شما شرایط تمدید گارانتی را داشته باشد، می‌توانید آن را دوباره تمدید کنید. .

خدمات ارتباط مشتریان گلدیران

مرکز ارتباط مشتریان گلدیران 365 روز سال، 24 ساعت شبانه روز، 7 روز در هفته آماده پاسخگویی به همه‌ی سوالات مشتریان است. این مرکز با میانگین پاسخگویی 7000 تماس در روز یکی از شلوغ‌ترین راه‌های ارتباطی مشتریان هم هست؛ اما با این حال به هیچ وجه پشت خط منتظر نمی‌مانید و در کمتر از 20 ثانیه می‌توانید با کارشناسان گلدیران صحبت کنید.

سرویس نگهداری گلدیران

 اگر به طور منظم و با قاعده به ماشینتان سر بزنید و آن را به تعمیرگاه ببرید و همیشه به موقع روغن و لاستیک آن را عوض کنید؛ عمر ماشین شما بسیار بیشتر خواهد بود و بازده بیشتری خواهد داشت. همین اتفاق در مواجهه با لوازم خانگی یا وسایل دیگر هم رخ می‌دهد. اگر به طور دقیق مستمر از آن‌ها نگهداری کنید خیلی دیرتر فرسوده و خراب می‌شوند. گلدیران با سرویس نگهداری همین کار را به طور منظم برای مشتریانش انجام می‌دهد.

حرف آخر

اگرچه مشکلاتی درباره‌ی گارانتی وجود دارد و گارانتی‌های تقلبی بسیار زیاد شده‌اند. اما این به معنای خرید محصولات بدون ضمانت نیست. چراکه با انجام چنین خریدهایی نمی‌توانیم به هیچ‌کجا برای پاسخگویی مراجعه کنیم. از طرفی چرا وقتی که می‌توانیم با اندکی تحقیق به گزینه‌ی مناسبی برای گارانتی دست یابیم، به کلی احتمال آن را در نظر نگیریم؟
 همچنین اگر مشکل یا سوالی در این رابطه داشتید خوشحال می‌شویم آن را در نظرات برای ما بنویسید تا به شما کمک کنیم.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ۰۱:۴۱

سلام وقت بخیر من میخوام لباسشویی الجی مدلR5بخرم بهم میگن گارانتی نداره، لطفا یکم راهنماییم کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ۰۸:۵۷

سلام و وقت به خیر؛ ما شرکت گلدیران خدمات محصولات الجی دارای ضمانت گلدیران را در سراسر ایران ارائه می‌دهیم. در کنار محصولات ال جی که گارانتی گلدیرانی دارند برند جی پلاس را وارد بازار کردیم و این محصولات نیز تحت پوشش گارانتی گلدیران هستند. در خصوص دستگاه لباسشویی ال جی شما نیز متاسفانه از شرایط گارانتی محصول شما اطلاعات دقیقی نداریم چون این مدل تحت ضمانت گلدیران نیست. البته برخی شرکت‌ها نیز گارانتی دستگاه‌هایی که ضمانت ندارند نیز قبول میکنند. موفق باشید

۱۴۰۱/۰۱/۰۶ ۰۸:۳۰

سلام من میخام 4kجی پلاس 55 با ضمانت گلد ایران الجی بخرم اگر در زمان باقی مانده گارانتی دستگاه ب مشکل بر بخوره امکان تعویض دستگاه هست یا تعمیری میشه ممنون میشم منو راهنماعی کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۱/۰۷ ۱۱:۵۷

سلام و وقت به خیر و سال نو شما مبارک دوست عزیز؛ تعویض یا تعمیر دستگاه بستگی به ایراد دستگاه داره و در صورتی که مشکلی برای دستگاه ایجاد بشه طبق استانداردها و با هماهنگی با مشتری گرامی تصمیم گیری انجام میشه. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۶:۳۶

با سلام و خسته نباشید.یک ساید ال جی خریداری کرده ایم که تا شهریور 1400 دارای گارانتی می باشد.از شرکت ویستا سرویس.آیا این گارانتی شامل شرکت گلدیران هم می باشد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۷:۵۹

سلام و وقت به خیر؛ خیر گارانتی دستگاه شما مربوط به همان شرکت هست. موفق باشید

صابر کاوسی
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۰۳:۰۲

سلام.من یخچال ساید و تلوزیون 49 ال جی خریدم.فروشنده گفت گارنتیش مال مادایران هستش.ایا این ضمانتنامه مورد تایید ال جی میباشد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۰۹:۱۳

سلام و وقت به خیر؛ ما خدمات گلدیران رو ارائه میدیم و اینکه در مورد اعتبار یک شرکت خدماتی دیگه اعلام نظر داشته باشیم واقعا در حیطه‌ی اختیارات ما نیست. شرکت ال جی مربوط به کشور کره هست و در ایران تعدادی نمایندگی داره و ما نمیتونیم در این مورد از سوی ال جی اعلام نظر داشته باشیم. پیشنهاد می‌کنیم از روی کارت گارانتی شماره گارانتی رو بردارید و باهاشون صحبت کنیم تا در مورد قوانین و روال‌هاشون به شما اطلاعات لازم رو بدن. موفق باشید

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ ۲۱:۵۷

سلام خسته نباشید من میخوام یخچال ال جی بخرم آیا در بازار فعلی و با وجود تحریم ال جی از سوی ایران یخچالی که با ضمانت گلدیران به من میدن ضمانت نامه اش اصله یا خیر؟؟؟ یعنی اصلا در حال حاضر یخچال ال جی با ضمانت گلدیران وجود داره؟؟؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۱/۰۹ ۰۹:۳۸

سلام و وقت به خیر؛ در صورتی که لوگو و شماره تماس گلدیران رو داره میتونید برای نصب به ما اعلام کنید و با درخواست نصب ثبت کنید تا از معتبر بودن گارانتی دستگاه و همچنین شروع گارانتی مطمئن بشید. موفق باشید

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ۱۸:۱۵

سلام خسته نباشید من می‌خواهم لباسشویی بخرم یکی بهم میگه ال جی دیگه وجود نداره ال جی با نام جی پلاس موجوده وی جا دیگه بهم میگن با گارانتی گلد سرویس گارانتی میکنن میخام بدونم آیا این گارنتی مورد تایید گلدیران هست

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۱/۰۶ ۰۹:۳۵

سلام و وقت به خیر؛ متاسفانه این امکان برای ما وجود نداره که در مورد باقی گارانتی‌ها و شرکت‌های خدمات پس از فروش اعلام نظر داشته باشیم. برند جی پلاس محصول گلدیران هست و خدمات پس از فروش این محصول هم از طرف گلدیران ارائه میشه. موفق باشید

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۲۰:۰۵

سلام من یک دستگاه ماشین لباسشویی ال جی برا یک دوست خریدم، براساس گفته های فروشنده(که از نمایندگان ال جی هست) و نیز تبلیغات شما که موتور آن ده سال گارانتی داره و... کلی تبلیغ واسشون کردم که راضی شدن مبلغ دو ماشین لباسشویی رو براش بدن حالا پس حدود یک ماه که بدستش ن رسیده میگن ضمانت از تاریخ تولیده(2011)که نصاب 18 ماه تمدید گارانتی زده، آخه یه ذره هم به مشتری فکر کنید ماشینی که امروز فروخته میشه تاریخ نه سال ده سال قبل میزنین که با کلاه برداری از خودتون رفع مسولیت کنین؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۱۰:۳۱

سلام و وقت به خیر دوست گرامی؛ طبق روال سازمان به این شکل هست که تاریخ گارانتی موتور از زمان تولید هست. متاسفیم که این موضوع باعث نارضایتی شما شده. لطفا شماره تماستون رو بفرمایید تا در این مورد با شما تماس گرفته بشه و بتونیم بیشتر پیگیر باشیم. متشکریم

حامد رجب زوی
۱۳۹۹/۰۹/۰۵

سلام من یخچال ساید جی پلاس برای جهیزیه گرفتم و قراره چهار پنج ماهه آینده ازش استفاده کنم خواستم ببینم اگه کارتن یخچالو باز کنیم و ببینیم از لحاظ ظاهری سالم هست یا نه آیا گارانتی باطل میشه ؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۱۰:۱۴

سلام و وقت به خیر؛ مشکلی نداره میتونید دستگاه رو از کارتن باز کنید و بررسی کنید. گارانتی باطل نمیشه. موفق باشید

سعید تقی زاده
۱۳۹۹/۰۶/۲۶

سلام گارانتی یخچال من هفده مرداد نود و نه به پایان رسید و متاسفانه با پیامک یا تلفنی به من اطلاع داده نشد و امروز 25 شهریور 99یخچال مشکل پیدا کرد که با تماس با شرکت بمن گفتند مشمول گارانتی نیست سوال من اینست چرا اولا در روی کارت گارانتی تاریخ شروع و اتمام گارانتی درج نیست و اگر این کار ممکن نیست چرا فاکتور بابت گارانتی با درج تاریخ شروع و خاتمه و نوع خدمات مشمول گارانتی به مشتری داده نمیشود تا مثل من فراموش نکند و در ضمن مطمئن باشم که با صرف هزینه گارانتی خدمات درج شده به من شامل موارد ذکر شده در فاکتور کتبی گارانتی می‌باشد. با تشکر

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۰۷:۵۷

سلام و وقت به خیر آقای تقی زاده؛ لطفا شماره تماستون رو بفرمایید تا این مورد پیگیری بشه و با شما تماس گرفته بشه. متشکریم

۱۳۹۹/۰۳/۲۳ ۲۱:۵۳

سلام من یخچال دوقلو سامسونگ گرفتم با گارانتی گلدیس رو یخچال زده ده سال گارانتی ولی موقع نصب زدن 18 ماه و اینکه فقط دوشاخه رو زدن ب برق 220 هزار تومن گرفتن دقیقا این چه گارانتیِ ک نصبش ک هیچ کاری نداره انقد هزینه داره لابد خرابی پیش بیاد باید پول سه تا یخچالو بدیم تا درستش کنین .

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۰۷:۵۸

سلام و وقت به خیر دوست گرامی؛ امکان اعلام نظر در مورد محصولات سامسونگ و گارانتی گلدیس برای ما وجود نداره. محصولاتی که گارانتی گلدیران دارن به این شرکت مربوط میشه و ما میتونیم در موردش پاسخگو باشیم. موفق باشید

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ۱۷:۱۸

من ی باراشتباه کردم واز ال جی خریدکردم امیدوارم بقیه اشتباه منوتکرار نکنن..همه حرفاتون در موردگارانتی دروغ محضه..میگید10سال گارانتی موتور ولی نمیگید10سال از زمان تولیددستگاه نه خریدش توسط مشتری و اینکه موقع تعمیر موتور میفرمایید این قطعه موتور جز لوازم جانبی هست وباید پولش بحساب شرکت واریز بشه.. و همه جای دفترچه نوشتید ایاب ذهاب ونصب رایگان ولی بنده فیش پرداخت وجه بابت ایاب ذهاب نصب دستگاه رو دارم.. خلاصه اینکه حیف پولم...

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۰۸:۱۲

سلام و وقت شما به خیر؛ لطفا شماره تماسی که به شرکت اعلام کرده بودید رو بفرمایید تا پیگیری لازم انجام بشه. موفق باشید

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۸/۰۸/۱۲ ۱۵:۰۰

سلام دوست عزیز. حتما شماره تلفن خود را در قسمت تماس با ما برای ما بفرستید تا در سریع‌ترین زمان مشکل شما را پیگیری کنیم.

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ ۱۰:۴۶

خدمات رسانی شما در استان بوشهر بخصوص در زمینه یخچال فریزر بسیار ضعیف است . حدود 6 ماه است دنبال نوارمغناطیسی درب یخچال فریزر ال جی و قفسه پلاستیکی جا میوه ای اش می گردم با خود شرکت گلدیران هم تماس گرفتم و استغاثه کردم اما پاسخی به من داده نشد . گفتند باشه چشم اما ما نه دو دیدیدیم و نه یک

در حال ثبت...