معرفی گل های مناسب آپارتمان

۱۹ خرداد ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
معرفی گل آپارتمانی

در دنیای پرمشغله و صنعتی امروز کمتر کسی پیدا میشود که هر روز بتواند مقداری از زمان خود را به مراقبت و نگهداری گل و گیاه اختصاص بدهد. برای همه ی علاقه مندان نگهداری از گل و گیاه این اتفاق افتاده است که با غافل شدن از گیاهشان، شاهد پژمردگی آن شده باشند. وجود این مشکلات باعث شده تا حتی کسانی که شیفته گل و گیاه هستند، قید نگهداری این موجودات زیبا و دلنشین را بزنند. گروهی از افراد هم هستند که تجربه کافی برای نگهداری از گل و گیاه ندارند و نمیتوانند نیاز های گیاه خود را تامین کنند و در آخر با نگهداری نادرست باعث نابودی گیاه خود میشوند.
در این مقاله انواع گیاه های آپارتمانی، مقاوم و مناسب محیط کار، گیاهان تصفیه کننده هوا و مناسب برای هدیه را برایتان معرفی میکنیم و چند نمونه از گل های مناسب آپارتمان و راه‌های نگهداری از آن را برایتان بیان میکنیم تا به راحتی بتوانید از آن‌ها نگهداری کنید.

انواع گل مقاوم

بهتر است بدانید که گیاهان به چند دسته تقسیم میشوند که با انواع گیاهان مقاوم برای نگهداری را در این مقاله آشنا خواهید شد تا برای تهیه گیاه مناسب نسبت به مکان مدنظرتان بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
  1. گل مقاوم به نور کم و سایه دوست

  2. گل مقاوم به کم آبی

  3. گل مقاوم به سرما و گرما

  4. گل مقاوم به بی آبی و خشکی

    انواع گل مقاوم

برخی گیاهان مثل زاموفیلیا در برگ های خود آب ذخیره میکنند و در مواقع کم آبی و بی آبی شادابی و طراوات خود را حفظ میکنند.

معرفی گل مقاوم آپارتمانی

انواع گل مناسب برای هدیه

گل مناسب و مقاوم برای محیط کار

در ادامه این محتوا به معرفی گل های مناسب آپارتمان و راه‌های نگهداری از آن، چند نمونه از انواع گیاه آپارتمانی، گیاهان مقاوم و زیبا برای محیط کار و گیاهان مناسب هدیه را برای شما بیان میکنیم تا علاوه بر اشنایی با آن‌ها بتوانید بهترین نگهداری را نیز از آن‌ها داشته باشید.

 گل پوتوس

 گل پوتوس

گیاه پوتوس یا پیتوس یکی از گیاهانی که برای ادارات و آپارتمان های کم نور بسیار مناسب است گیاه پوتوس است. این گیاه آپارتمانی در برابر نور کم مقاوم است و خراب نمی شود. جالب است بدانید که این گیاه مخصوص آپارتمان یا اداره قدرت تصفیه کننده ی بالایی دارند و آلودگی هوا را تصفیه می کنند.
پوتوس آفتاب مستقبم را نمی خواهد و نیم سایه را ترجیح می دهد البته در سایه این گل ها کمی تغییر رنگ می دهند. توجه داشته باشید که این گیاه آپارتمانی را  در معرض مستقیم نور آفتاب قرار ندهید و برای آبیاری اجازه دهید خاک آن خشک شود، سپس آبیاری کنید. زیره ی گلدان را به طور منظم برسی کنید. دقت داشته باشید که آبیاری زیاد این گیاه را زرد می کند.

گل گندمی، سنجاقی یا عنکبوتی

گل گندمی، سنجاقی یا عنکبوتی

این گیاه بسیار ارزان است و همین طور رشد سریعی دارد. این گیاه برای افرادی که اطلاعات زیادی درباره ی نگهداری گیاهان ندارند، بسیار مناسب است. شما می توانید از این گیاه به عنوان گیاه مخصوص آپارتمان استفاده کنید.
به دلیل اینکه برگ های این گل آویزان می شود در سبد هایی آویزی زیبا تر هستند.
بهترین محل برای نگهداری این گل مخصوص آپارتمان نزدیک پنجره است. این کار باعث می شود که از تابش مستقیم نور خورشید به گیاه جلوگیری شود. شما می توانید این گیاه مخصوص آپارتمان را در حیاط در کنار دیگر گل ها و در سایه نگهداری کنید.
 توجه داشته باشید که آفتاب مستقیم در تابستان موجب می شود که برگ های این گیاه زرد شود. بهترین مکان در داخل خانه کنار پنجره است.

 گل برگ انجیری

 گل برگ انجیری

آب و هوای مناسب برای گیاه برگ انجیری یا فیلودندرون آب و هوای گرم و مرطوب است. این گل خود را با تغییرات دمای آب و هوایی وقف می دهد و برای افرادی که مبتدی هستند بسیار مناسب است.
این گل مخصوص آپارتمان ها است و بهترین مکانی که می توانید از آن نگهداری کنید. نزدیک پنجره با نور غیر مستقیم است. نور آفتاب برای این گل بسیار مناسب است. این گیاه بر اثر آبیاری بیش از اندازه خشک می شود و همین طور در فاصله ی بین آبیاری ها خاک گل حتما باید خشک یاشد.

 گل برگ بیدی

 گل برگ بیدی

این گل به صورت علفی و خزنده است. برگ های این گیاه به شکل بیضی هستند و همین طور نوکشان تیز است. در برگ های آن لکه های نقره ای و بنفش وجود دارد. این گیاه در مکانی که نور کافی وجود ندارد به رنگ سبز در می آید.
برگ بیدی به نور قوی و کافی نیاز دارد و از نوری که در وسط روز به طور مستقیم مخصوصا از پشت شیشه به شدت بیزار است. این گیاه در صورتی که در معرض نور کم باشد تغییر شکل می دهد و دراز و بی قواره می شود. این گیاه نیز مانند دیگر گیاهان باید در بین آبیاری خاکش خشک باشد.

 گل شفلرا

 گل شفلرا

چنانچه شما به دنبال گلی که برای اتاق پذیرایی با نور متوسط مناسب است میگردید، گل شلفرا را به شما معرفی می کنم.
شرایط نگهداری این گل به این صورت است: این گیاه مناسب آپارتمان  به نور غیر مستقیم نیاز دارد. هر چند وقت یک بار گل را در آفتاب صبح قرار دهید. مثلا صبح ها برای ساعتی گلدان را در تراس قرار دهید. برگ های این گیاه در صورت کم بودن مقدار نور بیحال می شوند. برای آبیاری نیز توجه داشته باشید که خاک آن خشک باشد، سپس آبیاری کنید. نکته مهم برای اینگیاه مناسب آپارتمان این است که در زمستان آبیاری آن بایستی کمتر باشد.

 گل قاشقی

 گل قاشقی

یکی از گل های محبوب و پر طرفدار و همیشه سبز، گل قاشقی یا پپرومیا است. این گل به نور متوسط و هوای خنک نیاز دارد و در ادارات بسیار کاربرد دارد. رشد این گیاه کند می باشد و در جنگل های تقریبا تاریک پیدایش می شوند. به همین خاطر است که سایه های آپارتمان ها را به خوبی تحمل می کند.
 بهترین جایی که برای این گیاه بسیار مناسب است، کنار پنجره است زیرا که شیشه از ورود نور مستقیم جلوگیری می کند.
برای آبیاری توجه داشته باشید که خاک گلدان خشک باشد. همچنین این گیاه به وسیله آبیاری زیاد به در فصل زمستان باشد، دچار پوسیدگی و در نتیجه موجب حمله ی قارچ بیماری زا ی بوتری تیس می شود.
 روز یک بار و در زمستان هر توجه داشته باشید در فصل تابستان هر 2 الی 3 روز یک بار آبیاری نمایید.

گل سانسوریا

گل سانسوریا

سانسوریا معمولا با نام های زبان مار یا زبان مادر شوهر هم خوانده میشود. این گیاه زیبا به مراقبت اندکی نیاز دارد و علاوه بر آبیاری کم به نور کم و سایه نیز مقاوم است و به قول معروف نامیراست.
از طرفی دیگر او میتواند حتی رطوبت های بالا مثل حمام را هم تحمل کند و طیف های گسترده از دما نیز خود را حفظ کند. فقط حواستان باشد که او را در هوای سرد نگذارید. از طرفی چون برگ های سانسوریا زود میسوزند او را در معرض آفتاب نیز زیاد قرار ندهید. البته این مقاومت در برابر نور کم برای گونه‌های ابلق صادق نیست. چون این گونه ‎ها برای ماندن رگه ‎های زرد به نور نیاز دارند. پس اگر دنبال گیاهی هستید که برای همیشه سبز و سر حال بماند یک سانسوریا برای خود بخرید.
سانسوریا از جمله گیاهان مقاوم به سرما و اکسیژن ساز است که حضورش در هر خانه ای ضروری و بی دردسر است. اگر از سانسوریا نگهداری کرده باشید، خوب می دانید که کمبود آب و نور در زندگی اش خللی وارد نمی کند و باید این نوید را به شما بدهیم که حتی می تواند سرما و دمای پایین را هم تحمل کند. البته اگر فضای داخلی خانه تان سرد است، سعی کنید نور کافی را در اختیارش قرار دهید تا تنش دمایی را بتواند راحت تر تحمل کند. وارد شدن فشار به گیاه از طریق فاکتورهای مختلف، زندگی اش را تحت تاثیر قرار می دهد و قوه اش را ضعیف می کند.

گل کاکتوس

کاکتوس

امروزه شرایط پرورش کاکتوس در تمامی نواحی فراهم شده و گل کاکتوس از گونه‌های پر طرفدار در نگهداری گیاهان خانگی و گلخانه‌ای به شما می‌آید.
ماهیت ژنتیکی؛ کاکتوس به این شکل است، که فصول طوفانی و پر باران آب و املاح مورد نیاز خود را ذخیره کرده و در فواصل کم آبی و خشکسالی آن را مصرف می‌کند. کاکتوس ها علاوه بر سرما شرایطی همچون کم آبی و نور مستقیم آفتاب را نیز تحمل میکنند. در میان گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما کاکتوس ها ساده ترین نگهداری را دارند.

گل نخل شامادورا

نخل شامادورا

نخل شامادورا دارای ظاهری ظریف، باریک و کوچک است. این گیاه دارای ساقه های گوشتی و بلند می باشد که روی آن ها با برگ های باریک و بلند این گیاه پوشیده شده است. طول انواع شامادورا، بسیار متفاوت است و در حدود 30 سانتی متر تا 2 متر متغیر می‌باشد. این گیاه، امروزه در سراسر دنیا پرورش داده می‌شود.
گیاه شامادورا جزو محبوبترین گیاهان آپارتمانی به شمار میرود؛ زیرا نسبت به نور کم، تحمل سایه و دماهای پایین مقاوم است و در کل گیاه حساسی نیست. از همین رو خرید شامادورا به آن دسته از دوست‌داران گیاهان مناسب آپارتمان که در مراقبت و نگهداری گل و گیاه تجربه زیادی ندارند، توصیه میشود. به دلیل نگهداری نسبتا آسان گیاه شامادورا، این گیاه علاوه بر منزل و آپارتمان جزو گیاهان مناسب محل کار نیز میباشد.

گل برگ عبایی

گل برگ عبایی

گیاه برگ عبایی یکی از بی زحمت ترین گیاهان آپارتمانی برای نگهداری درون منزل است. در حالی که این گونه از گیاهان، نور روشن را ترجیح می دهند اما به خوبی در سایه و اتاق هایی که فاقد نور طبیعی هستند دوام می آورند. گیاه برگ عبایی به خوبی در فضاهای داخلی کم نور رشد می کند و به آبیاری منظم حساس نیست. با این که رشد کندی دارد اما گیاه مورد اطمینانی است و سال ها دوام می آورد. در بهترین حالت رشد اندازه ی آن به حدود 60 سانتی متر می رسد.

معرفی گیاهان مخصوص اتاق خواب

معرفی گیاهان مخصوص اتاق خواب

گل و گیاه جدای از اینکه به محیط اطراف خود زیبایی و طراوت می‌بخشند، می‌توانند دارای ویژگی‌های دیگری نیز باشند، گیاهان تصفیه هوا (Air purifying plants) نیز نوعی دیگری از این موجودات سبز رنگ (البته تا حدودی سبز!) هستند که نگهداری از آنها در اتاق خواب و اتاق کودک بسیار مورد توجه گرفته است. در ادامه به معرفی برخی از این گیاهان خواهیم پرداخت:
سانسوریا، شفلرا، کاکتوس، بونسای، دیفن باخیا، آلوورا، آگلونما، اسطوخودوس، فیکوس، اسپاتی ،فیلوم پاپیتال یا عشقه

گیاهان چگونه هوا را تصفیه می کنند؟

گیاهان چگونه هوا را تصفیه می کنند؟

گیاهان بر اثر برخورد نور خورشید و فرآیند فتوسنتز به رشد خود ادامه می‌دهند، آنها در طول این فرآیند آب و دی اکسید کربن موجود در هوا را جذب و به گلوکز و اکسیژن تبدیل می‌کنند. در اصل می‌توان گفت برخی از گیاهان در پاک‌سازی هوای محیط خود از قوی‌ترین دستگاه‌های تصفیه هوا هم پرقدرت‌تر هستند. آنها بدون مصرف انرژی (برق و سوخت‌های فسیلی) و تولید صدا به این امر می‌پردازند!
درکنار گل و گیاهان زیبای خود نیز میتوانید برای تصفیه کامل هوای منزل، اتاق و هر مکان مدنظر خود از تصفیه هوا نیز استفاده کنید تا سرعت پاکیزگی هوای محیط شما بالا رود و بهترین هوای پاک را در محیط داشته باشید.
طراوت و شادابی را به خانه های خود هدیه کنید ...

گیاهان چگونه هوا را تصفیه می کنند؟

علاقه‌مندان به نگهداری گل و گیاه با معضلاتی برای پرورش و نگهداری گیاهان رو‌به‌ رو هستند که یکی از این مشکلات فراهم کردن محیط مناسب برای رشد گیاه است از جمله این مشکلات میتوان به مشکل کم‌نوری اشاره کرد. علاوه بر مشکلاتی که برای فراهم کردن عوامل محیطی نگهداری گل و گیاه وجود دارد، مشکل دیگری نیز وجود دارد که آن نداشتن فرصت کافی برای رسیدگی به گیاهان است.
در این مقاله به تمام این معضلات سعی کردیم پاسخ دهیم تا با معرفی گل های مناسب آپارتمان و راه‌های نگهداری از آن و راهکارهای مناسب برای نگهداری بهتر از گیاهان را نیز در اختیار داشته باشید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...