علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی چیست؟

۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی چیست؟

اگر لباس‌هایتان بعد از شستشو در ماشین لباسشویی، دارای لکه‌های کثیف هستند و به خوبی شسته نشده اند، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد. در این مطلب همه علت‌های تمیز نشدن لباس در لباسشویی را بررسی می‌کنیم و به شما آموزش می‌دهیم چطور آن بخشی که خطای خودتان در شستشو لباس بوده را حل کنید. لطفا مواردی که نیاز به دانش و تجربه برای حل مشکل دارند را دست کم نگیرید زیرا کوچک‌ترین اقدامی توسط شخص غیرمتخصص منجر به ایجاد آسیب‌های بیشتر و خسارات مالی می‌شود.

چرا لباسشویی ال جی لباس ها را تمیز نمی شوید؟

چرا لباسشویی ال جی لباس ها را تمیز نمی شوید؟

علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی ال جی

شاید یکی از سوالات شما این باشد که چرا در لباسشویی LG لباس ها خوب شسته نمی شود؟ برای پاسخ به این سوال کافیست از 3 نکته به خوبی اطلاع پیدا کنید و آن موارد بیان شده را بررسی کنید تا متوجه علت شوید.
  1. مقدار لباسی که داخل لباسویی انداخته‌اید را چک کنید، اگر میزان لباس بیش از ظرفیت لباسشویی باشد طبیعتا لباس ها خوب شسته نمیشوند. برای اطلاع دقیق از میزان لباسی که میتوان در لباسشویی ریخت کافیست ویدئو چقدر لباس داخل لباسشویی بریزیم را مشاهده کنید تا با اطلاعات کامل از لباسشویی استفاده کنید.
  2. حتما از شوینده مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید. برای استفاده از شوینده، مقدار ماده شوینده را چک کنید زیرا این مقدار باید متناسب با میزان و نوع لباسی باشد که درون لباسشویی انداخته اید. به همین دلیل می‌توانید برای اطلاع از میزان استفاده از شوینده با توجه به دفترچه راهنما ماشین لباسشویی و راهنمای قید شده روی شوینده لباسشویی کمک بگیرید. فراموش نکنید که کیفیت شوینده مناسب برای شستشو لباس در لباسشویی از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در شستشو لباس میباشد. پس حتما به شوینده انتخابی خود، باتوجه به برنامه و دمای مناسب، زمان برای شستشو دهید.
  3. توجه داشته باشید که آیا تنظیم برنامه مطابق لباس ها و میزان کثیفی موجود در لباس‌ها صورت گرفته است یا خیر. مطابق گزینه های روی پنل و دفترچه راهنما، حتما این موارد را چک کنید.
 میتوانید برای اطلاع دقیق از انتخاب صحیح برنامه در لباسشویی مقاله معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی و مقاله برنامه های ماشین لباسشویی جی پلاس را مطالعه کنید.

چند نکته برای شستشوی بهتر لباس در لباسشویی

  • میتوانید جهت شستشوی لباسهای معمولی روزمره، برنامه SYNTHETIC یا MIX با دمای آب 40 درجه و برای شستشوی لباسهای سفید مقاوم یعنی کلا لباسهایی که رنگ نمیدهند و حساس و ظریف نیستند، برنامه COTTON با دمای 60 درجه را انتخاب کنید.
  • جهت بهتر تمیز شدن لباسها در لباسشویی ال جی، میتوانید در برنامه COTTON و SYNTHETIC یا MIX در سمت راست جاپودری، پودر اضافه بریزد و کلید PRE WASH را قبل از زدن استارت فعال کنید. (بعضی از مدل های لباسشویی جی پلاس فاقد این برنامه هستند.)
  • کلید +RINSE در لباسشویی را میتوانید برای یک دور آبکشی اضافه فعال کنید. البته دقت داشته باشید که بعضی از مدل های لباسشویی فاقد این برنامه می باشند.
  • پیشنهاد میکنیم که در مدل های بدون تسمه لباسشویی ال جی کلید INTENSIVE را برای شستشو لباس انتخاب کنید.
  • برای شستشو متمرکز و قدرتمند در لباسشویی ال جی می‌توانید برنامه تکمیلی Intensive را استفاده کنید، در صورتی که دستگاه این گزینه را ندارد، معمولا با کلید Soil حالت Heavy را انتخاب کنید.

چرا لباس در لباسشویی جی پلاس تمیز شسته نمیشود؟

چرا لباس در لباسشویی جی پلاس تمیز شسته نمیشود؟

علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی
Gplus

اگر شما مشکل تمیز شسته نشدن لباس در لباسشویی جی پلاس را دارید و میخواهید بدانید چرا در لباسشویی GPlus لباس ها خوب شسته نمی شود؟ تمام 3 نکته ای که در بالا بیان شد در لباسشویی جی پلاس نیز این موارد را بررسی کنید.
اما چند نکته بیشتر نیز در لباسشویی جی پلاس برای چک کردن وجود دارد :
  • اگر بعد از شستشو لباس در لباسشویی جی پلاس، لباس‌ها بوی ناخوشایندی می دهند، میتواند نتیجه شستشوی مداوم با دمای پایین آب و یا برنامه های کوتاه مدت باشد که باعث ایجاد لایه‌هایی از باکتری در داخل درام شده است. پس نیاز است که بعد از شستشو درب لباسشویی Gplus را نیمه باز بگذارید.
  • در صورت کم رنگ شدن لباس‌ها، کیفیت مواد شوینده را بررسی کنید و برنامه شستشو، دمای آب را مناسب با نوع لباس و میزان کثیفی آن انتخاب کنید.
  • توجه داشته باشید برنامه ای مثل برنامه MIX به نام شستشو لباس های معمولی بیان شده اما به این معنی نیست که مخلوطی از هر رنگ لباسی را با هم برای شستشو در لباسشویی بیندازید. بلکه حتما باید تفکیک رنگ لباس ها را انجام دهید.
  • به مرور زمان جرم و کرک و رسوبات داخل دیگ لباسشویی جمع می‌شود و این باعث می‌شود کیفیت شستشو کم شود. برای شستشو مطلوب، بهتر است حداقل سالی دوبار لباسشویی سرویس دوره‌‌‌‌‌‌‌ای شود.

انواع لکه ها از روی لباس از بین ببرید تا بهترین شستشو را در لباسشویی داشته باشید

انواع لکه ها از روی لباس از بین ببرید تا بهترین شستشو را در لباسشویی داشته باشید

شاید شما انتظار داشته باشید که با شستشوی لباس کثیف خود با داشتن انواع لک های متفاوت در لباسشویی، لباس کاملا تمیز و لک از بین برود، اما نیاز است که پیش از انداختن لباس در لباسشویی به روش خاص آن، لک را از روی لباس از بین ببرید و سپس به سراغ لباسشویی بروید. کافیست که مقاله از بین بردن لکه لباس در لباسشویی را مطالعه کنید و از دفترچه راهنمای مدل لباسشویی خود کمک بگیرید تا بتوانید لکه ها را از بین ببرید و کیفیت شستشو را افزایش دهید.

چرا لباس در لباسشویی تمیز شسته نمیشود؟

علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی میتواند دلایل متنوعی دیگری نیز داشته باشد که تا به حال به خوبی به آن‌ها دقت نکرده بودید. دانستن و رعایت چند نکته ضرروری برای انواع لباس‌ها و مراقبت های پیش از شستشو از جمله عوامل تاثیر گذار در شستشوی بهتر لباسها و تمیز شدن آن ها میشود.
  1. به برچسب لباس ها توجه کنید

به برچسب روی لباس ها دقت کنید. این برچسب به شما اطلاعاتی در رابطه با جنس پارچه و نحوه ی شستن آن ارائه میکند. در این حوزه مقاله مفهوم علامت های روی لباس را برای شما توضیح دادیم تا به راحتی بتوانید روش شستشو را تشخیص دهید.
  1. به نحوه چیدمان لباس در لباسشویی دقت کنید

    به نحوه چیدمان لباس در لباسشویی دقت کنید

  • برای کسب نتیجه بهتر شستشو در لباسشویی، لباس ها را داخل ماشین لباسشویی به شکلی قرار دهید که با یکبار شستشو تمامی آن ها تمیز شود. یعنی لباس‌ها را باتوجه به رنگ، ظرافت، جنس و وزن لباس تفکیک کنید تا بتوانید برنامه مناسب با شستشو آن لباس را انتخاب کنید. لباس‌ها را از رنگ های تیره تا روشن دسته بندی کنید و آن ها را جداگانه بشویید تا دچار رنگ گرفتن البسه سفید نشوند. در صورت امکان لباس های خیلی چرک را با لباس های نسبتا کثیف نشویید.
لباسهای چرک با وزن سنگین، معمولی و سبک : بر اساس این تفکیک، لباس ها را بر اساس میزان کثیفی جدا کنید و بعد برای شستشو در لباسشویی بیندازید.
لباسهای رنگی، با رنگ های سفید، روشن و رنگ تیره : حتما هنگام شستشو، لباس های سفید را از لباس های رنگی جدا کنید.
لباس های کرکی، شامل لباس های پرزدار و جاذب کرک : دقت کنید که لباس های پرزدار و جاذب کرک را باید به صورت جداگانه بشویید.

رعایت چند نکته پیش از قرار دادن لباس ها در لباسشویی را فراموش نکنید

رعایت چند نکته پیش از قرار دادن لباس ها در لباسشویی را فراموش نکنید


  • فراموش نکنید که لباس های قواره بزرگ را با لباس های کوچک باهم قاطی نکنید و همزمان در لباسشویی نیندازید. آنها نباید بیش از نیمی از لباسشویی را اشغال کنند.
  • هرگز لباس ها را به صورت مجزا و تکی در لباسشویی نشویید زیرا ممکن است این امر موجب عدم تعادل و ایجاد خطا یا مشکل در لباسشویی شود. پس بهتر است یک یا دو مورد مشابه آن نوع لباس را به آن بیفزایید و بعد لباسشویی را روشن کنید.
  • حتما پیش از شستشو از خالی بودن جیب های لباسها مطمعن شوید. مواردی نظیر گیره سر، کبریت، سکه، خودکار و کلیدها به ماشین لباسشویی و لباس ها آسیب میزند.
  • محل هایی مثل یقه و سرآستین که معمولا دارای لکه بیشتری است را قبل از شروع به کار لباسشویی روی آن قسمت‌ها کمی ماده شوینده بریزید تا به برطرف شدن لکه کمک کند.
  • پیش از انداختن لباس در لباسشویی زیبپ ها، بندها و دکمه ها را ببنیدید تا به سایر لباس ها گیر نکند.

ترفندهایی برای شستشو بهتر لباس در لباسشویی

ترفندهایی برای شستشو بهتر لباس در لباسشویی

برای اینکه به خوبی با ترفندهای شستشو بهتر لباس در لباسشویی آشنا شوید، مقاله ای تحت عنوان تمیزتر شدن لباس در لباسشویی برای شما توضیح دادیم. در این محتوا از شوینده های مناسسب شستشو در لباسشویی نیز میتوانید اطلاع پیدا کنید.

جمع بندی کلی برای شستشو بهتر لباس در لباسشویی

جمع بندی کلی برای شستشو بهتر لباس در لباسشویی

از جمله علت تمیز نشستن لباس در لباسشویی را در این مقاله برایتان بیان کردیم. اما اگر میخواهید لباس های تمیزی داشته باشید و از شستشو لباسشویی راضی باشید حتما به طور کلی نکات بیان شده را جدی بگیرید.
  1. مطالعه دفترچه راهنمای لباسشویی
  2. استفاده از مواد شوینده مناسب در میزان مناسب
  3. استفاده از برنامه مناسب با لباس ها و نوع کثیفی
  4. پاک کردن جداگانه لک ها قبل از شستشو در ماشین
  5. استفاده از آب با دمای مناسب، بسته به کثیفی لباس ها
  6. استفاده از زمان شستشو و میزان آبگیری مناسب، در شستشوی لباس ها
  7. رعایت نکات مندرج بر روی مواد شوینده و لباس ها در خصوص شستشو
کلام پایانی
در صورتی که جهت برطرف کردن مشکل دستگاه خود نیاز به کمک تکنسین حرفه ای و باتجربه دارید، به ما از طریق ثبت درخواست تعمیر لباسشویی اطلاع دهید. این مقاله با هدف آشنایی شما با دلیل تمیز شسته نشدن لباس در لباسشویی نوشته شده است، امید است که با خواندن این مطلب، این مشکل در لباسشویی شما حل شود. در نهایت اگر سوالی در این مورد داشتید در قسمت نظرات برای ما بنویسید.
نیاز به تعمیر لباسشویی دارید؟ برای حل مشکل توسط متخصصان گلدیران ثبت درخواست کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۰:۰۸

کارشناس گرامی گلدیران لطفا میگید کدام ماشین لباسشویی تمیزتر میشوید؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۱:۴۷

سلام و وقت به خیر؛ بهتر تمیز شدن لباس‌ها داخل لباسشویی به نحوه استفاده صحیح شما از دستگاه برمیگردد. اگر تمام نکات قید شده در این برنامه را رعایت کنید و به علاوه درباره تما برنامه های ماشین لباسشویی خود، دفترچه راهنمای محصول شناخت مامل داشته باشید مطمئن باشید که ماشین لباسشویی شما بهترین شستشو را خواهد داشت. برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با لباسشویی خود میتوانید وارد قسمت دانستنی‌ها شوید و بر روی محصول ماشین لباسشویی فیلتر کنید. لینک دفترچه راهنمای محصول cs.goldiran.ir/manuals موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۱۵:۵۷

سلام آیا یکی از علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی ممکنه بخاطر این باشه که یسری لک ها توی لباس مرده شده یا همون چرک مرد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۱۶:۱۲

سلام و وقت به خیر؛ میتونه مشکل از این مورد باشه اما لطفا بررسی بفرمایید آیا همیشه روی باقی لباس‌ها لکه ایجاد میشه یا خیر. برای مثال زمانی که لباس‌هایی که لکه ندارن رو داخل دستگاه قرار میدید آیا باز هم باقی لباس‌ها کثیف میشه؟ در نظر داشته باشین برخی لکه‌ها ممکنه اصلا در لباسشویی به طور کامل تمیز نشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۱۵:۵۶

علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی میتونه بخاطر کثیفی داخل خود دستگاه باشه؟ لاستیکه دور درب لباسشویی من تمیز نیست

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۱۶:۰۹

سلام و وقت به خیر؛ بله امکان داره به دلیل کثیفی داخل دستگاه و لاستیک دور درب باشه. لطفا لاستیک رو با دستمال تمیز کنید و در صورت نیاز برای سرویس نگهداری لباسشویی از سوی شرکت اقدام کنید. میتونید در قسمت سرویس‌ دوره‌ای درخواست سرویس برای دستگاه ثبت کنید. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۰۷:۵۶

چرا در مدل های بدون تسمه لباسشویی ال جی کلید INTENSIVE را برای شستشو لباس بهتره انتخاب کنیم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۰:۵۵

سلام و وقت به خیر؛ برنامه INTENSIVE شستشوی متمرکز هست و در صورتی که لباس‌های شما لکه داره می‌تونید از این برنامه استفاده کنید. منظور این هست که با توجه به اینکه در مدل‌های بدون تسمه میزان صدا در برخی برنامه‌ها کمتره صدا در برنامه متمرکز زیاد و آزاردهنده نخواهد بود. موفق باشید

در حال ثبت...