نحوه اتصال هدفون به تلویزیون ال جی

۱۰ دی ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چگونه هدفون را به تلویزیون ال جی وصل کنیم؟

برای اتصال و وصل کردن هدفون به تلویزیون ال جی، اگر هدفن شما سیمی هست، کافیه که آن را به راحتی به خروجی مخصوص متصل کنید. نیازی به انجام تنظیمات خاصی بر روی تلویزیون شما وجود ندارد. با همان اتصال به خروجی، صدا شنیده خواهد شد. به محض اتصال هدفون به تلویزیون ال جی، هدفن به صورت خودکار متصل خواهد شد.

اگر هدفون شما بلوتوثی هست و قصد اتصال آن را به تلویزیون ال جی دارد. هدفون را روشن کنید و مطمئن شوید که شارژ شده باشد. سپس تلویزیون را روشن کنید و وارد منو تنظیمات یا همان Settings شوید. تنظیمات کلی یا ALL SETTINGS را انتخاب کنید. روی گزینه صدا Sound کلیک کنید. سپس خروجی صدا Sound Out، گزینه همگام سازی صدا (بلوتوث) را انتخاب کنید و سپس انتخاب دستگاه را انجام دهید. پس از پایان جستجو، دستگاه مورد نظر را برای اتصال انتخاب کنید.
البته توجه داشته باشید که این روش‌های اتصال، تنها برای برخی از هدفون‌هایی که شرکت مدیا پردازش ارائه می‌دهد امکان پذیر است. در نظر داشته باشید که در مورد هدفون، نمی‌توان نظر قطعی ارائه داد و باید حتما تست کنید. نحوه اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون بدون بلوتوث نیز روش دارد که مربوط به اتصال با wifi می‌شود و بر روی این مدل تلویزیون‌ها کاربرد ندارد.
در نهایت به این دو طریق میتوانید شیوه اتصال هدفون را به تلویزیون ال جی را یاد بگیرید.

به راحتی تنظیمات صدا تلویزیون ال جی را یاد بگیرید.


روش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون و روشن کردن بلوتوث تلوزیون ال جی

برنامه‌های تلویزیون و تماشای فیلم و سریال برای بسیاری از افراد، جذاب و هیجان انگیز است و گاهی ممکن است حتی ساعت خواب ما را نیز به تعویق بیاندازد. گاهی می‌خواهیم در ساعاتی که بقیه افراد منزل خواب هستند، تلویزیون تماشا کنیم و ترجیح می‌دهیم برای اینکه مزاحم خواب و استراحت بقیه اعضای خانواده نشویم، از هدفون استفاده کنیم و صدا را به صورت جداگانه از طریق هدفون گوش دهیم.
برای استفاده از هدفون سیمی محدودیت زیادی وجود ندارد و معمولا می‌توانید به راحتی در صورتی که تلویزیون پورت خروجی هدفون داشته باشد، هدفون را به آن وصل کنید و صدا را بشنوید. اما زمانی که قصد دارید هدفون را به صورت بدون سیم و از طریق بلوتوث به تلویزیون وصل کنید، کار کمی مشکل می‌شود و ممکن است تلویزیون شما این قابلیت را نداشته باشد. اگر تلویزیون این قابلیت را نداشته باشد، می‌توانید راه‌های دیگری را امتحان کنید. در این راهنما سعی کردیم باقی روش‌ها را شرح دهیم تا بتوانید برای این اتصال، بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای انتقال صدای تلویزیون به سینمای خانگی نیز می‌توانید راهنمای «چگونه صدای تلویزیون ال جی را از سینما خانگی بشنویم؟» مطالعه نمایید.

اتصال هدفون با سیم به تلویزیون


برای انتقال صدای تلویزیون به هدفون سیمی لازم است تلویزیون شما پورت H/P Out را داشته باشد. با اتصال هدفون به این پورت، تنظیمات خروجی صدای تلویزیون به طور خودکار تغییر می‌یابد و صدا از طریق هدفون پخش خواهد شد. ترجیحا از هدفون‌های مخصوص گوش دادن استفاده کنید، تا بهترین کیفیت صدا را داشته باشید.

کدامیک از تلویزیون ها امکان اتصال هدفون بلوتوث را دارند؟

برخی از تلویزیون‌ها بلوتوث داخلی دارند و از طریق این قابلیت می‌توانید صدا را به دستگاه جانبی و یا هدفون بلوتوث منتقل کنید. در این حالت تنها کافی است مراحل زیر را انجام دهید:
دکمه فعال‌سازی بلوتوث هدفون خود را فشار دهید تا چراغ آن به حالت چشمک‌زن درآید.
وارد تنظیمات تلویزیون شوید. از منوی صدا، گزینه‌ی خروجی صدا را انتخاب کنید و سپس در قسمت بلوتوث پس از جستجو و یافتن نام دستگاه جانبی (هدفون)، آن را تایید کنید تا صدا به هدفون منتقل شود.

اتصال هدفون بلوتوث در تلویزیون های جی پلاس


بیشتر تلویزیون‌های برند جی پلاس قابلیت بلوتوث دارند و شما می‌توانید با انتخاب این گزینه و تایید نام دستگاه جانبی، صدا را به هدفون یا اسپیکر انتقال دهید. با استفاده از این قابلیت، امکان انتقال صدا به اسپیکر نیز وجود دارد. اتصال هدفون بی سیم در تلویزیون‌های جی پلاس به سادگی امکان‌پذیر است.

با استفاده از محافظ برق
از سوختن وسایل برقی خود جلوگیری کنید.

اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون ال جی

برخی از مدل‌های قدیمی تلویزیون ال جی قابلیت بلوتوث دارد و گزینه‌ی بلوتوث در منوی تنظیمات دستگاه قرار گرفته است. روش اتصال هدفون بلوتوث در این تلویزیون‌ها، همانند مدل‌های تلویزیون جی پلاس است و می‌توانید به سادگی انتقال صدا را انجام دهید. البته این قابلیت در تلویزیون‌های خیلی قدیمی ال جی وجود دارد و مدل‌های جدید چنین گزینه‌ای ندارند.
در مدل‌های جدیدتر تلویزیون ال جی، که مدل‌هایی با سیستم عامل Webos هستند، گزینه‌ای به نام «همگام‌سازی صدای LG بلوتوث» در منوی صدا و بخش خروجی صدا قرار دارد که امکان سازگاری با برخی از هدفون‌های بی‌سیم را فراهم می‌آورد. البته در این مورد نمی‌توان نظر قطعی داد و می‌بایست بررسی لازم برای انتخاب هدفون مناسب صورت گیرد. از طریق این گزینه امکان انتقال صدا به آن دسته از سیستم‌های صوتی که دارای قابلیت بلوتوث هستند نیز وجود دارد. در این مورد می‌توانید ویدئوی «نحوه اتصال هدفون به تلویزیون ال جی» را نیز مشاهده نمایید.


اگر تلویزیون به طور کلی قابلیت انتقال صدای بلوتوث را نداشته باشد، ممکن است از طریق استفاده از یک فرستنده و قطعه جانبی بتوانید این امکان را به دستگاه خود اضافه کنید.

نیاز به خدمات تعمیر تلویزیون دارید؟
از متخصصان گلدیران کمک بگیرید.

استفاده از فرستنده بلوتوث سیگنال صدا


در صورتی که تلویزیون شما مجهز به بلوتوث نمی‌باشد، می‌توانید با اتصال فرستنده‌ی مناسب از طریق پورت‌های دستگاه، سیگنال صدایی را به سیگنال بلوتوث تبدیل کرده و صدا را به هدفون انتقال دهید. این فرستنده‌ها در انواع متفاوتی در بازار وجود دارد و بهتر است قبل خرید، از سازگاری دانگل مورد نظر با تلویزیون خود مطمئن شوید.
برخی از فرستنده‌ها به جک 3.5 میلیمتری یا همان پورت هدفون تلویزیون متصل می‌شود و صدا را از این طریق به سیگنال بلوتوث تبدیل می‌کند. برخی از فرستنده‌ها نیز هستند که به پورت USB ، اپتیکال و یا AUX متصل می‌‌شود و از این طریق سیگنال بلوتوث را به هدفون منتقل می‌کند. بهتر است برای خرید فرستنده‌ی بلوتوث قبل از خرید بررسی لازم را انجام دهید و بهترین دانگل سازگار با دستگاه خود را انتخاب کنید.

اتصال هدفون به دستگاه جانبی متصل به تلویزیون

راه دیگری که برای اتصال هدفون بلوتوث و دریافت صدای تلویزیون از طریق هدفون وجود دارد، این است تلویزیون را به دستگاه دیگری که قابلیت بلوتوث دارد، متصل کنید و سپس از طریق دستگاه جانبی، صدا را به هدفون منتقل نمایید. برای مثال برخی از دستگاه‌های سینمای خانگی این امکان را فراهم می‌آورد.

قطعات جانبی تلویزیون‌ها را از فروشگاه گلدیران تهیه کنید.

نمایندگی مجاز تعمیرات ال جی کجاست؟

در صورت خرابی دستگاه‌ها گلدیران مثل همیشه در کنار شماست و می‌توانید با خیال آسوده تعمیر و یا سرویس دوره‌ای دستگاه‌های خود را به کارشناسان ماهر و با تجربه‌ی گلدیران بسپارید. یادآور می‌شویم کارشناسان فنی ما مثل همیشه پاسخگوی سوالات شما هستند.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

احمد قوی پیکر
۱۴۰۱/۱۲/۰۴

سلام و درود تلویزیون من 55eg910t هست متاسفانه پورت aux نداره میخواستم ببینم راهی وجود داره من بتونم خروجی صدا رو در هدفون یا گوشی داشته باشم؟ چون فقط یک خروجی اپتیکال داره و تبدیل اپتیکال هم تحقیق کردم گفتند برای استفاده طولانی مدت خوب نیست ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۱۰:۱۴

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی متاسفانه این مدل امکان اتصال هدفون رو نداره. موفق باشید

صیادی
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۵:۲۵

سلام میشه دوتا هندزفری بلوتوث به تلویزیون ال‌جی وصل کرد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۰:۰۸

سلام و وقت شما به خیر؛ دوست گرامی به طور کلی بیشتر تلویزیون‌های ال جی بلوتوث برای اتصال هدزفری بلوتوث نداره و در برخی که این ویژگی وجود داره برای اتصال یک هندزفری هست. موفق باشید

منصوری
۱۴۰۱/۰۵/۲۹

سلام وقت بخیر تلویزیون ال جی مدل 49UF85000GI برای شرکت گلدیران رو داریم طبق فیلم آموزشی عمل کردم با هدفون بلاژیو مدل Turbine 2 Plus اما در قسمت جستجو یافت نشد سوال من اینه که آیا مشکل هماهنگ نبودن هدفون با تلویزیون هست ؟ اگر هدفون دیگه تهیه کنم این مشکل رفع میشه ؟ و اگر جواب منفی آیا با تهیه دانگل بلوتوث یا وسیله دیگه میتونم از هدفون بی سیم استفاده کنم ؟ سپاس

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۵:۴۵

سلام وقت بخیر، تلویزیون های برند ال جی اکثرا با هدفون برند ال جی به صورت وایرلس کانکت می شود. یکسری دانگل های بلوتوثی در بازار هستند که ازطریق جک 3.5 میلیمتری یا usb به تلویزیون متصل میشوند و میتوان از این طریق به هدفون بلوتوثی متصل شد. ولی این روش بیشتر برای دستگاه هایی کاربرد دارد که بلوتوث ندارد. موفق باشید

جعفری
۱۴۰۰/۱۲/۱۳

سلام و عرض ادب و احترام من تلویزیون uf850 lg دارم در قسمت تنظیمات با توجه به فیلم آموزشی که فرستادید انجام دادم ولی هندزفری بلوتوث هر چقدر جستجو میزنم پیدا نمیکنه راه حل این مشکل چیست

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۰۹:۰۰

سلام و وقت بخیر، لطفا مدل تلویزیون خود را به صورت کامل بنویسید که بتوانیم به صورت دقیق بررسی و راهنمایی کنیم. این مدل که اعلام کردید ضمانت گلدیران ندارد. دستگاه هایی که ضمانت گلدیران و قابلیت اتصال بلوتوث را دارند فقط با سیستم های صوتی، هدست و . . که برند ال جی هستند متصل می شوند. موفق باشید

غدیری
۱۴۰۰/۱۰/۰۹ ۱۵:۲۹

سلام، وقتتون به خیر برای اتصال هدفون بی سیم Level U pro سامسونگ به تلویزیون ال جی مدل UF770T چه راهکاری وجود داره؟ من هر چی جستجو میزنم پیداش نمیکنه...؟!!

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۰۹:۵۷

سلام و وقت به خیر؛ در این مورد لطفا بررسی کنید آیا هدفون با این تلویزیون همخوانی داره یا خیر. لطفا به روشی که در همین ویدئو گفته شده اتصال رو انجام بدید. اگر اتصال انجام نمیشه ممکنه هدفون با تلویزیون همخوانی نداشته باشه. برخی هدفون‌هایی که از مدیا پردازش ارائه میده امکان این اتصال رو دارن. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۹/۳۰

سلام وقت بخیر ، من هدفونم وصل نمیشه ، هردو دستگاه هم بلوتوثشون روشنه ولی موقع جستجو در تلویزیون، هدفونم رو پیدا نمیکنه ، میشه بگین چیکار کنم؟، ممنون میشم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۰:۱۹

سلام و وقت به خیر؛ لطفا دقت داشته باشید آیا بلوتوث تلویزیون شما مربوط به اتصال هدفون هست یا خیر. برخی تلویزیون‌ها این قابلیت رو دارن اما برای اتصال کنترل جادویی هست و مربوط به اتصال هدفون بلوتوث نمیشه. در صورتی که در این مورد اطلاع ندارید لطفا مدل دستگاه رو بفرمایید تا طبق مدل شما رو راهنمایی کنیم. موفق باشید

محسن ستخر
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۰۴:۳۲

سلام من ایرپاد دو اپل رو به تلویزیون ال جی متصل کردم صدا از هدفن شنیده میشه ولی نمیتونم صدای ایرپاد رو با کنترل تلویزیون کم و زیاد کنم صدا ثابته مدل تلویزیون lg webos tv sj800t هستش ممنون میشم راهنمایی کنید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۱۰:۵۰

سلام و وقت به خیر؛ لطفا با گوشی اندروید اتصال رو انجام بدید و دستگاه رو تست کنید. برای اپل شما اتصال رو با برنامه LG TV Plus انجام داده بودید؟ لطفا با این برنامه تست کنید و در صورتی که مشکل با گوشی دیگه و با این برنامه هم وجود داره بهتره یکبار دستگاه رو بازنشانی به تنظیمات کارخانه کنید. احتمال داره به دلیل عدم همخوانی ایرپاد شما با تلویزیون باشه. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۹/۱۲ ۱۹:۰۳

سلاو قت بخیر؛ تلویزیون ما پورت AUX ندارد؛ آیا در بازار تبدیلی مناسب برای متصل نمودن هدفون باسیم وجود دارد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۰۹:۴۹

سلام و وقت به خیر؛ معمولا بیشتر تلویزیون‌ها پورت هدفون رو دارن. لطفا بفرمایید تلویزیون شما دارای پورت هدفون نیست؟ معمولا تلویزیونی که پورت هدفون رو نداشته باشه، باقی پورت‌های خروجی صدا رو هم نداره و به نظر نمیرسه با تبدیل امکان انتقال صدا فراهم بشه. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۸/۲۵

سلام دوست عزیز تلویزیون من خروجی هدفونش عمل نمیکنه با هر مدل هنزفری که شد امتحان کردم سینما خانگی هم اگه خروجی هدفن نداشته باشم کار نمیکنه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۰:۱۵

سلام و وقت به خیر؛ با توجه به اینکه دستگاه رو با چند هندزفری بررسی کردید نیاز هست از طرف کارشناس چک بشه. لطفا در صورتی که دستگاه شما گلدیرانیه در لینک زیر درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه و رفع مشکل مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۰۱:۲۸

سلام علت قطع یا دیس کانکت شدن خروجی صدای بلوتوث بلافاصله بعد از وصل شدن چیست? ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۷/۰۶ ۰۹:۳۳

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی ابتدا باید با توجه به مدل دستگاه بررسی بشه. لطفا بررسی بفرمایید اگر با یک هدفون دیگه هم دستگاه همین مشکل رو داره پیشنهاد میشه بازنشانی به تنظیمات کارخانه رو انجام بدید. موفق باشید

علی زارعی
۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۲۱:۰۰

سلام خسته نباشین ببخشین منظورتون از بدون تبدیل استفاده از هدفونیه که قابلیت دریافت صدای دیجیتال رو داره؟ چون من از کابل استفاده می کنم و صدای تلویزیون از هدفون کابلی میاد ولی یه صدای متوسطه  و من بعضی وقتها می خوام صدا رو با کنترل تلویزیون و روی بلندگوی خارجی کم یا زیاد کنم نمیشه. اگه شما دستگاهی می شناسین که صدای دیجیتال تلویزیون رو روی هدفون خاصی بفرسته ممنون میشم معرفی بفرمایید.از وقتی که میگذارین ممنونم.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ۰۸:۱۱

سلام مجدد؛ وقتی صدای دیجیتال رو به آنالوگ تبدیل می‌کنید معمولا چنین مشکلی پیش میاد. اگر هدفون کابلی وصل می‌کنید به خروجی هدفون سیمی وصلش کنید. موفق باشید

علی زارعی
۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ۱۸:۴۹

سلام خسته نباشین تلویزیون من ال جی 86000 و از با دستگاهی صدای دیجیتال رو تبدیل به آنالوگ کردم صدا از هدفون میاد ولی نمی تونم کم یا زیاد کنم بلندگوی تلویزیون رو هم روی بلندگوی خارجی می گذارم باز هم صدا کم یا زیاد نمی شه لطفاً راهنمایی کنید ممنونم.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۶/۰۹ ۰۸:۲۰

سلام و وقت به خیر؛ لطفا بدون تبدیل اتصال رو با یک هدفون که این امکان رو داره انجام بدید و بررسی کنید. گاهی ممکنه دستگاه روی خروجی تبدیل با این نوع مشکلات مواجه بشه. موفق باشید

۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۱۸:۰۱

سلام ال ای دی من سفارش اندونزی هست متاسفانه هرچی دنبال کلمه بلوتوث گشتم پیدا نکردم متاسفانه وصل نشد. چیکارکنم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۰۹:۰۶

سلام و وقت به خیر؛ بستگی به مدل دستگاه داره و از روی مدل میشه تشخیص داد که دستگاه قابلیت بلوتوث داره یا خیر. با توجه به اینکه دستگاه شما گلدیرانی نیست متاسفانه ما نمیتونیم در مورد اینکه بلوتوث داره یا خیر، نظر قطعی بدیم. لطفا در این مورد دفترچه راهنمای دستگاه رو بررسی کنید. موفق باشید

غلاميان
۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ۱۵:۱۴

سلام اطفا بفرمایید چه مدل یا برندی با تلوزیون سازگاری داره

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۳/۱۵ ۰۸:۴۰

سلام و وقت به خیر؛ بستگی به مدل تلویزیون داره و امکان اعلام نظر قطعی برای ما وجود نداره. معمولا تعدادی از هدفون‌هایی که از طرف شرکت مدیاپردازش ارائه میشه سازگاری داره که باز بهتره در این مورد مشاوره بگیرید. موفق باشید

غلامرضا فدایی
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۳:۳۲

با سلام و خسته نباشید ، لطفا بفرمائید برای اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون ال جی مارک هدفون بیسیم مهم هست ؟ من با یک هدفون ارزان قیمت تست کردم که تلویزیون نتوانست آنرا پیدا کند. ممنونم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۳:۴۷

سلام و وقت به خیر؛ با مدل‌های محدودی سازگاری داره. در این مورد میتونید با شرکت مدیا پردازش به شما 42940 تماس بگیرید. موفق باشید

هلالی
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۹:۲۲

با سلام قسمت آموزشهای ویدئوئی خیلی به من کمک کرد تا هدفون بلوتوث به tvمتصل کنیم. البته این مورد برای بعضی تلویزیونها مقدوره. مدل واسه منGTV_50LU722S امیدوارم به دردتون بخوره. ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۰۸:۴۰

سلام و وقت به خیر؛ خوشحالیم که مطلب برای شما مفید بوده. از اعلام نظر شما متشکریم

در حال ثبت...