راهنمای استفاده صحیح از توپ لباسشویی

۰۷ آبان ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
 استفاده صحیح از توپ لباسشویی

شاید همیشه به دنبال روش‌های زیادی بگردیم تا بتوانیم راه‌حلی برای پاکیزگی بهتر و شستشوی بیشتر لباس‌هایمان پیدا کنیم. چون تمیزی و طروات لباس‌های ما تاثیر بسزایی در زیبایی ما نیز خواهد داشت. باتوجه به اکتشافات هر روزه بشر و پیدا کردن راه‌حل‌های جدید، امروز قصد داریم محصولی‌ تاثیر گذار در شسشتو را برای شما معرفی کنیم که شاید اسم آن و کاربرد آن برای بعضی‌ها آشنا و برای بعضی جدید و ناشناخته باشد. توپ شوینده یکی از ابزارهایی می‌باشد که به کمک شسشتو بهتر لباس در لباسشویی آمده و این روزها بیشتر از قبل طرفداران بسیاری پیدا کرده است. قبل از هر توضیحی سوال ما این است، آیا شما می‌دانید توپ لباسشویی چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر از این قطعه جادویی شناختی ندارید پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مطلب را مطالعه کنید تا با فواید، کاربرد و نحوه عملکرد این محصول آشنا شوید.

توپ لباسشویی چیست؟

توپ لباسشویی، توپ رختشویی، گوی لباسشویی و یا توپ شوینده ماشین لباسشویی وسیله‌ای است که این روزها به جای استفاده از انواع شوینده‌ها مثل پودرها و صابون لباسشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توپ لباسشویی در شکل‌های متنوعی وارد بازار شده است و یک جایگزین مناسب برای انواع شوینده‌های شیمیایی می‌باشد.

چرا از توپ لباسشویی استفاده کنیم؟

توپ لباسشویی

شوینده‌های ماشین لباسشویی از پودر، صابون، نرم کننده و ... همگی حاوی مواد شیمیایی هستند و برای محیط و پوست‌های حساس، مضر و می‌تواند به آن‌ها  آسیب برساند و علاوه بر این به مرور و طی شستشوهای مکرر، پارچه را خراب ‌کنند. اما با توپ لباسشویی می‌توانید هزاران بار لباس‌های کثیف خود را در ماشین لباسشویی شستشو دهید و بدون پودر آن‌ها را تمیز، پاک و براق کنید. توپ لباسشویی بدون مواد شیمیایی می‌باشد و اثری از هیچ ماده‌ شیمیایی‌ روی لباس‌های شما باقی نخواهد ماند. به همبن دلیل توپ‌های شوینده ماشین لباسشویی برای افرادی که پوست‌ حساس یا آلرژی دارند و البته نوزادان مناسب است.

انواع توپ لباسشویی را بشناسید

در ابتدا بیان کردیم که گوی جادویی لباسشویی یا همان توپ لباسشویی چیست، حال بهتر است بدانید که این توپ‌های رختشویی انواع و شکل‌های متفاوتی دارند.
از توپ لباسشویی چند شکل مختلف وجود دارد مثل، گوی‌های لباسشویی و توپ‌های بیضی‌شکل و دیسک‌های لباسشویی و ...
 توپ شوینده ماشین لباسشویی که از طرف شرکت گلدیران ارائه می‌شود با بالا بردن PH خاصیت قلیایی آب و همچنین افزودن قابلیت ضد باکتریایی، جرم‌ها و باکتری‌های مضر را از بین برده و باعث شستشویی بهتر می‌شوند.
طبق گفته تولید کننده‌های توپ‌های شوینده دیگر بعضی داخل آن‌ها موادی مانند تکه‌های سرامیکی، مواد مغناطیسی یا مایعات رنگی دارند که آب را فعال می‌کنند. البته ناگفته نماند که افراد سازنده این گوی‌های شوینده اعلام میدارند که اجزای داخلی این توپ‌ها همان تاثیر شستشو با پودر را دارد. اما آنچه مشخص است این است که طی تحقیقات، تفاوتی زیادی میان انواع  این توپ‌ها نیست.

روش استفاده از توپ ماشین لباسشویی

آیا می‌دانید توپ لباسشویی چگونه عمل می‌کند؟

 استفاده از توپ ماشین لباسشویی

توپ‌های شوینده کاربردی برای ماشین لباسشویی‌ها که توسط شرکت گلدیران از طریق فروشگاه لوازم جانبی گلدیران ارائه می‌شود با قلیایی کردن آب لباسشویی، مصرف مواد شوینده و پودرهای شستشو را تا 90  % کاهش می‌دهد.
گفته می‌شود که برخی دیگر از توپ‌های شوینده اشعه‌ی مادون ‌قرمز منتشر می‌شود که این توپ‌ها سبب شکست ترکیب هیدروژن مولکول‌های آب به گروه‌های کوچک‌تر و مولکول‌های کوچک‌تر فعال ‌شده‌ی آب می‌شود. با این عملکرد حرکت مولکول‌های آب را بیشتر میکند و قدرت شستشوی آب را بیشتر میکند. حتی این توپ‌ها یون‌هایی منفی منتشر می‌کند تا لباس را نرم کنند، درنتیجه میکروب‌ها و کثیفی‌ها بدون نیاز به پودر از روی لباس پاک می‌شوند.

فواید استفاده از توپ‌ لباسشویی چیست؟

صرفه جویی در هزینه‌ها با توپ شوینده

 به جای خرید مکرر مواد شوینده گران قیمت، سبب صرفه جویی در هزینه شما میشود و کاهش 90 درصدی استفاده از انواع شوینده‌ها را به همراه دارد.

با گوی لباسشویی در آب و برق صرفه جویی کنید

به دلیل کاهش استفاده از مواد شوینده، عدم نیاز به آب گرم و آبکشی مکرر، در هزینه برق و آب خانه نیز صرفه جویی میشود. به علت عدم استفاده از شوینده دیگر نیاز به آبکشی مجدد ندارید و همین موضوع در صرفه جویی بسیار تاثیر گذار است.

خاصیت ضد الکتریسیته توپ شوینده لباسشویی

اگر بپرسید توپ لباسشویی چیست ما علاوه بر تمام محاسن آن در پاکیزگی، شستشو راحت و صرفه جویی در هزینه‌ها، به خاصیت ضد الکتریسیته بودن آن‌ها نیز اشاره خواهیم کرد. برای از بین بردن الکتریسیته در لباس، از توپ شوینده لباسشویی استفاده کنید.

توپ‌ شوینده لباسشویی سازگار با محیط ‌زیست است

توپ‌ شوینده لباسشویی سازگار با محیط ‌زیست

برای اینکه بدانید توپ لباسشویی چیست قبل از هر چیز باید بدانید که این گوی‌های جادویی سازگار و دوستدار محیط زیست هستند. توپ‌ها مانند شوینده لباسشویی مواد شیمیایی مضر را به محیط زیست باز نمیگردانند. شما می‌توانید توپ شوینده لباس موجود در فروشگاه لوازم جانبی گلدیران را تهیه کنید و بیش از 1000 بار از آن استفاده نمایید. در واقع  اگر هر روز از ماشین لباسشویی استفاده کنید تا 3 سال این محصول قابل استفاده خواهد بود و بسیار مقرون به صرفه است.

توپ رختشویی از آسیب به لباسشویی و پوسیدگی لباس‌ها جلوگیری میکند

این گوی‌ها اصلاً به لباسشویی شما گیر نمی‌کند و احتمال آسیب به قطعات ماشین لباسشویی وجود ندارد. کمک به حفظ رنگ و بافت انواع لباس‌ها دارد. همراه با لباس در شستشو از آن استفاده کنید تا به تمیزی بهتر و پاکیزگی البسه کمک کنند.

توپ شوینده ماشین لباسشویی مناسب برای پوست‌های حساس، لباس‌های کودکان و نوزادان

برای کسانی که پوست‌ حساس و آلرژی دار دارند و حتی برای کودکان و نوزادان، استفاده از توپ‌های شوینده توصیه میشود. زیرا بدون هیچ ماده شوینده‌ای که روی لباس باقی بماند پاکیزگی و شستشو لباس را انجام میدهد و به از بین بردن بوهای نامطبوع کمک میکند.

چگونه از توپ لباسشویی در ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

توپ شوینده لباسشویی را همراه با لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. برنامه دلخواه شستشو را انتخاب کنید تا به طور کامل برنامه انجام و به پایان برسد. در آخر لباس‌های شستشه شده را از دستگاه خارج کنید و می‌توانید گوی شستشو را برای استفاده بعدی داخل ماشین باقی بگذارید.
بهترین حالت مصرف توپ ماشین لباسشویی به صورت شستشوی روزانه می‌باشد و به این شکل دیگر نیازی به استفاده از پودر نیست.

نحوه شستشوی بهتر لباس‌های چرک و خیلی کثیف با توپ لباسشویی

قدرت پاک کنندگی توپ لباسشویی

برای عملکرد بهتر گوی شستشو و جهت شستشوی لباس‌های چرک و خیلی کثیف، هرچه زمان برنامه طولانی‌تر باشد توپک لباسشویی بیشتر خیس میخورد و بهتر کار میکند، درواقع عملکرد و کیفیت شسشتو بهتر می‌شود. اگر لباس‌ها خیلی کثیف و چرک آن زیاد باشد میتوانید مقداری شوینده هم در مخزن جاپودری لباسشویی بریزید و از آن شوینده استفاده کنید. البته انتخاب پودر و مایع شوینده فرقی ندارد و به دلخواه شما است. اما در صورتی که از میزان مقادیر مناسب مواد شوینده مطلع نمی باشید می توانید مقاله " چگونه لکه‌‌ها را از روی لباس پاک کنیم؟ " را مطالعه نمایید. 
در نهایت توصیه می‌کنیم که حتما قبل از شستشو، لباس‌های رنگی و معمولی را از هم تفکیک نمایید.

نحوه شارژ کردن توپ ماشین لباسشویی

جهت شارژ توپ شوینده لباسشویی و استفاده ببیشتر از آن پس از حدود 50 بار استفاده با 4-1 سرکه، 4-3 آب، به مدت 30 ثانیه توپ را شستشو دهید و به مدت حداکثر 5 دقیقه جهت خشک شدن در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

خرید آسان توپ لباسشویی از طریق فروشگاه لوازم جانبی گلدیران

باتوجه به توضیحاتی که بیان شد اگر به دنبال خرید یک توپ شوینده مناسب، با کیفیت و با بالاترین کارایی می‌گردید حتما به قسمت فروشگاه لوازم جانبی گلدیران مراجعه کنید تا به راحتی بتوانید این محصول را تهیه کنید.
اگر در رابطه با این محصول هر گونه سوالی دارید حتما در قسمت نظرات همین مقاله برای ما بنویسید تا بتوانیم شما را در استفاده بهتر از این محصول راهنمایی کنیم.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ ۱۶:۲۵

سلام من از توپ لباسشویی استفاده کردم خیلی راضی بودم. چطوری می‌تونم 11تا سفارش بدم آخه موقع خرید ارور میده؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ ۱۶:۵۲

سلام و وقت به خیر؛ لطفا در صورت امکان یک مرتبه دیگه بررسی کنید. ما این مورد رو چک کردیم و مشکلی نبود. موفق باشید

در حال ثبت...