راهنمای استفاده از تلویزیون جی پلاس

۲۳ اسفند ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه


تلویزیون‌های برند جی پلاس حدود 3 سال است که از سوی گلدیران تولید و عرضه شده است. در این مدت مشتریان زیادی از تلویزیون‌های جی پلاس استقبال کرده‌اند؛ تا کنون مدل‌های متنوعی از تلویزیون‌های جی پلاس روانه بازار شده و گلدیران سعی کرده است که با توجه به سلیقه‌های مختلف، تلویزیون‌هایی در اندازه‌های کوچک تا بزرگ، هوشمند و غیرهوشمند و با چند نوع طراحی ظاهری به مشتریان ارائه نمایند. برای اطلاع از مشخصات و یا خرید دستگاه‌های جی پلاس می‌توانید به فروشگاه اینترنی گلدیران پلاس مراجعه کنید و به راحتی محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. در این مقاله تحت عنوان راهنمای تلویزیون جی پلاس قصد داریم به برخی سوالاتی که طی این مدت از سوی مشتریان مطرح شده است و به طور کلی جزو مهم‌ترین سوالات مربوط به تلویزیون می‌باشد، پاسخ دهیم.

8 راهکار برای عیب یابی و رفع مشکلات تلویزیون‌های جی پلاس

بازنشانی یا ریست فکتوری تلویزیون جی پلاس


ریست فکتوری (Factory Reset) یا بازنشانی به تنظیمات کارخانه، در برخی موارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد، توصیه می‌شود:

  • زمانی که تلویزیون هنگ می‌کند و با قطع و وصل مجدد برق نیز مشکل آن برطرف نمی‌شود.
  • امکان انتخاب کشور و یا زبان در تلویزیون وجود ندارد، در صورتی که این امکان قبلا وجود داشته است.
  • بخشی از منوی تلویزیون حذف شده است و قابل نمایش نمی‌باشد.
  • در مواردی که تعمیرکار و کارشناس فنی محصول، ریست تلویزیون را توصیه می‌نمایند.

برخی از مدل‌های تلویزیون‌هایGPlus  دارای دو قسمت بازنشانی هستند که یکی برای بازنشانی تنظیمات تلویزیون و دیگری برای بازنشانی سیستم عامل اندروید تلویزیون می‌باشد. در صورتی که تشخیص داده شده نیاز به بازنشانی تنظیمات تلویزیون می‌باشد، در تلویزیون‌های جی پلاس با ورود به منوهایی که در زیر گفته می‎‌‌شود، می‌توانید ریست را انجام دهید:

  1. ورود به قسمت تنظیمات تلویزیون و انتخاب گزینه‌ی FTI
  2. ورود به قسمت تنظیمات و منوی سیستم تلویزیون
  3. ورود به منو و قسمت گزینه تلویزیون
  4. ورود به منو و تنظیمات و انتخاب گزینه‌ی بازنشانی تلویزیون

    راهنمای عملکردها نسل دوم و سوم تلویزیون‌های جی پلاس

منوی مخفی تلویزیون جی پلاس


تلویزیون‌ها برای انجام برخی تنظیمات تخصصی‌تر و غیرکاربری، دارای منوی مخفی هستند و به دلیل اینکه تنظیمات پیشرفته‌ی دستگاه در این منو انجام می‌شود و نیاز است این تنظیمات ساختاری در هماهنگی با یکدیگر باشد، در صورت نیاز، تنظیمات منوی مخفی تلویزیون از سوی تعمیرکاران و تکنسین‌ها انجام می‌شود. در این منو معمولا تنظیمات پیشرفته‌تر صدا و تصویر و یا برخی تست‌های مربوط به صحت نمایش تصویر تلویزیون وجود دارد. در نظر داشته باشید تمامی تنظیمات مربوط به منوی کاربری دستگاه در دفترچه راهنمای تلویزیون جی پلاس توضیح داده شده است و می‌توانید از آن استفاده نمایید.

معمولا مشتریانی هستند که در صورت مواجه شدن با مشکلات تنظیمات تلویزیون درخواست ارائه‌ی مشاوره در مورد ورود به منوی مخفی تلویزیون، کد مخصوص منوی خدمات تلویزیون و تغییر گزینه‌ها را دارند، اما همانطور که گفته شد به دلیل محدودیتی که کارخانه نیز بر روی این بخش از تنظیمات در نظر گرفته است، در صورت نیاز برای تغییر تنظیمات مربوط، درخواست مراجعه‌ی کارشناس ثبت نمایید تا در اسرع وقت برای تعمیر تلوزیون جی پلاس مراجعه صورت گیرد و مشکل دستگاه شما مشتری عزیز رفع گردد.

روش استفاده از بلوتوث در تلویزیون جی پلاس

چگونه بلوتوث تلویزیون جی پلاس را روشن کنیم؟


همانطور که می‌دانید بلوتوث به غیر از انتقال داده و ارسال فایل، کاربردهای دیگری دارد و در صورتی که می‌خواهید موبایل خود را به تلویزیون جی پلاس متصل کنید، می‌بایست از آموزش اتصال گوشی به تلویزیون جی پلاس استفاده کنید و صفحه موبایل را بر روی تلویزیون اشتراک گذاری نمایید.

اما برای اتصال هدفون بی سیم و یا اسپیکر بلوتوثی به تلویزیون جی پلاس می‌توانید از قابلیت بلوتوث استفاده کنید. برخی از مدل‌های تلویزیون GPlus قابلیت بلوتوث داشته و این امکان را برای شما فراهم می‌کند. برای اتصال هدفون و ورود به منوی بلوتوث تلویزیون می‌توانید به شکل زیر عمل کنید:
برای اتصال هدفون بلوتوث و یا اسپیکر ابتدا بلوتوث دستگاه جانبی را روشن کنید و سپس در منوی تنظیمات تلویزیون جی پلاس و در برخی مدل‌ها در قسمت شبکه، بلوتوث را روشن کرده و نام دستگاه جانبی را انتخاب نمایید.

تنظیمات موس تلویزیون جی پلاس


بیشتر مدل‌های تلویزیون‌های هوشمند جی پلاس دارای کنترل جادویی یا همان موس هستند. گاهی ممکن است کنترل به تلویزیون متصل نشود؛ در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شدید، طبق راهنمای تلویزیون جی پلاس مراحل زیر را انجام دهید:

  • از باتری نو استفاده کنید. به دلیل اینکه اتصال کنترل موسی به تلویزیون از طریق بلوتوث است، ممکن است باتری زودتر تمام شود.
  • گاهی وسایلی مانند مایکروویو، لامپ هالوژن، امواج وای فای و ... ممکن است اتصال موس و تلویزیون را دچار اختلال کند و در این شرایط می‌بایست دستگاه منتشر کننده‌ی امواج را برای مدت کوتاهی خاموش کنید و سپس اتصال موس به تلویزیون را تست نمایید.
  • یک مرتبه کنترل را Unpair و Pair (قطع اتصال و اتصال مجدد) کنید.

    روش قطع اتصال یا همان Unpair : کلید OK و کلید کم کردن صدای کنترل را  همزمان با هم به صورت فشرده نگه دارید تا زمانی که چراغ بالای کنترل به صورت چشمک زن آبی و قرمز درآید. سپس کلید را رها کنید.

    برای اتصال مجدد یا Pair کنترل: کلید OK کنترل را نگه دارید تا زمانی که بر روی تلویزیون پیغام اتصال نمایش داده شود؛ سپس با حرکت دادن کنترل، علامت موس را بر روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد.

در بیشتر مدل‌های تلویزیون جی پلاس سری KU-KE-LU-LQ تنظیمات کنترل موسی به شکل زیر انجام می‌شود:


  • کنترل را در فاصله‌ی کمتر از 30 سانتی متری تا تلویزیون بگیرید و کلید OK را نگه دارید.
  • سپس با انتخاب کلید Setting وارد تنظیمات تلویزیون و قسمت شبکه شوید و گزینه‌ی Bluetooth را انتخاب کنید. در این قسمت افزودن دستگاه جانبی را انتخاب کنید تا شروع به جستجو کند.
  • در این مرحله کلید Back و کم کردن صدا را به طور همزمان بر روی کنترل نگه دارید تا زمانی که چراغ کنترل به سرعت چشمک بزند. سپس کلیدها را رها کنید.
  • پس از اینکه نام کنترل بر روی تلویزیون نمایش داده شد، برای اتصال آن را تایید کنید.
لطفا در صورت عدم اتصال، برق تلویزیون را یکبار قطع و وصل کرده و مجدد همین مراحل را انجام دهید.
در مدل تلویزیون GTV-50MU724 کنترل موسی دارای دانگل بلوتوث است؛ با اتصال دانگل به پورت USB تلویزیون اتصال به طور خودکار انجام می‌شود و نیازی به انجام مراحل جفت سازی ندارد.

راهنمای انجام کانال یابی در تلویزیون جی پلاس

کار با تلویزیون بدون کنترل


گاهی ممکن است کنترل تلویزیون جی پلاس دچار مشکل شده، باتری ندارد و یا اینکه به هر علتی نیاز دارید با کلیدهای تلویزیون تنظیمات را انجام دهید. با توجه به اینکه تنظیمات در تلویزیون‌ها کمی با هم تفاوت دارد، بسته به مدل تلویزیون جی پلاس خود به یکی از روش‌های زیر می‌توانید از کلیدهای تلویزیون استفاده کنید:

  • بعضی از مدل‌ها کلید تنظیمات ندارد و فقط برای خاموش و روشن کردن تلویزیون می‌باشد.
  • در بعضی مدل‌ها با انتخاب کلید پاور برای مدت کوتاهی، منوی سریع تلویزیون فعال می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات را انجام دهید. برای انتخاب هر یک از گزینه‌ها در این منو لازم است بر روی گزینه کلید پاور را نگه دارید.
  • در برخی مدل‌ها نیز زیر تلویزیون و یا قسمت پشتی در کناره‌ی تلویزیون، تعدادی کلید برای تنظیمات سریع دستگاه وجود دارد.

    کاربرد دکمه‌های کنترل تلویزیون جی پلاس

چگونه تلویزیون جی پلاس را به روز رسانی آپدیت کنیم؟


پس از مدتی که از تلویزیون خود استفاده می‌کنید، ممکن است مانند دستگاه‌های هوشمند دیگر مثل موبایل و لپتاپ نیاز به به روز رسانی و آپدیت داشته باشد. معمولا کارخانه پس از مدتی فایل آپدیت تلویزیون را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از طریق منوی تلویزیون امکان به روز رسانی وجود داشته باشد. در نظر داشته باشید به روز رسانی به صورت آنلاین و به دلیل نیاز تلویزیون‌های هوشمند تنها بر روی مدل‌های هوشمند ارائه می‌شود. همچنین به روز رسانی تلویزیون فقط به صورت آنلاین و از طریق منوی دستگاه مورد تایید می‌باشد و انجام آن به صورت آفلاین و با استفاده از هر فایل دیگر مورد تایید نیست، زیرا این امکان وجود دارد که به دستگاه صدمه بزند.
برای به روز رسانی و دسترسی به منوی آپدیت تلویزیون با توجه به مدل دستگاه خود می‌بایست وارد یکی از منوهای زیر شوید؛ در نظر داشته باشید در صورتی که نسخه جدیدی ارائه شده باشد که از آن استفاده نکرده‌اید، می‌توانید به روز رسانی را انجام دهید:
  1. در برخی مدل‌های سری‌های اول تلویزیون جی پلاس نیاز است وارد منوی هوشمند شده و از قسمت عمومی به روز رسانی سیستم را انتخاب کنید.
  2. ورود به تنظیمات و قسمت درباره، سپس انتخاب به روز رسانی سیستم
  3. ورود به تنظیمات و منوی مشترک و سپس انتخاب به روز رسانی OTA
  4. ورود به تنظیمات و قسمت اطلاعات تلویزیون و انتخاب سیستم به روز رسانی

رایج ترین سوالات در مورد تلویزیون

در این راهنما به تعدادی از سوالات رایج و متداول در مورد تلویزیون جی پلاس پاسخ دادیم، اما ممکن است شما در مورد این دستگاه سوالات دیگری نیز داشته باشید. برای اطلاع از پرسش و پاسخ‌های متداول تلویزیون‌های جی پلاس می‌توانید به قسمت سوالات فنی تلویزیون جی پلاس مراجعه کنید و یا سوال خود را زیر همین مطلب برای ما بنوسید. در صورت نیاز به تعمیرات، برای تعمیر تلوزیون جی پلاس می‌توانید از همین سایت درخواست خود را ثبت کرده و با ما در ارتباط باشید. 

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ۱۰:۴۲

سلام و وقت بخیر خسته نباشید. چجوری میتونم از قابلیت تصویر در تصویر یا pip استفاده کنم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ۱۵:۱۶

سلام و وقت به خیر؛ اگر دستگاه شما این قابلیت رو داشته باشه بر روی کنترل معمولی این دکمه رو داره و میتونید با انتخاب کلید از این قابلیت استفاده کنید. موفق باشید

ذبیحی
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۲۳:۴۷

سلام ببخشید مدل تلویزیون ما pu744 است هر چقدر که سعی میکنم ولی نمیتوانم به منوی مخفی اش دسترسی پیدا کنم مک آدرس را عوض میکند و مسیر ذخیره برنامه های ضبط شده اش بر روی حافظه داخلی تنظیم شده و هر چقدر که تلاش میکنم ولی نمیتوانم که آنها را تنظیم کنم گفتند که باید از طریق منوی مخفی تلویزیون این تنظیمات را تغییر داد ولی در دفترچه تلویزیون اصلا چیزی در مورد منوی مخفی اش ننوشته است ممنونم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ۱۰:۴۱

سلام و وقت به خیر؛ برای تغییر تنظیمات در منوی مخفی یا بررسی موضوع اعلام شده از سوی شما لازم هست کارشناس شرکت گلدیران برای بررسی دستگاه مراجعه کنن و مشکل رو رفع کنن. لطفا در این لینک درخواست ثبت کنید تا مراجعه انجام بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

حمید رضا ابراهیم خانی
۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ۱۹:۱۷

تلوزیون جی پلاس رو تنظیم کارخونه زدم روشن نمیشه چراغ پاورش چشمک میزنه مشکل از چیه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۱۰:۱۹

سلام و وقت به خیر؛ اگر برق دستگاه رو چند دقیقه قطع می‌کنید و بعد وصل می‌کنید باز دستگاه روشن نمیشه، لطفا در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

روح الله بهامین
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۲:۳۴

درود بر شما چند روز هست تلویزیون جی پلاس 58 اینچ خریدم،هرچی میخوام کانال عوض کنم اصلا عمل نمیکنه و فقط مینویسه حالت تایم شیفت رو متوقف کنید،هرچی هم میزنم توقف حالت تایم شیفت..متوقف نمیشه... لطفا راهنمایی بفرمایید.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۲:۵۶

سلام و وقت به خیر؛ برای توقف حالت تایم شیفت، لطفا کلید مربع رو انتخاب کنید و بعد پیغام لغو تایم شیفت که بر روی صفحه نمایش داده میشه رو تایید کنید. موفق باشید

محمدرضا کلی فروش
۱۴۰۲/۰۳/۰۴ ۰۸:۱۹

سلام وقت بخیر تلویزیون هوشمند 55 اینچ دارم،حدودا 6 ماهه خریدم،حافظه داخلیش پر شده به همین خاطر روشن نمیشه،یا اگر برای لحظه ای روشن بشه اجازه اینکه وارد منو بشم و حافظه رو پاک کنم نمیده(انگار هنگ میکنه)،لطفا راهکار بدید ک بتونیم توی این حالت بخشی از حافظه رو خالی کنم

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۰۹:۱۳

سلام و وقت به خیر؛ با توجه به اینکه اصلا وارد منو نمیشه و امکان‌پذیر نیست که حتی بازنشانی دستگاه رو انجام بدید، لازم هست برای بررسی و رفع مشکل دستگاه کارشناس مراجعه کنن. لطفا برای مراجعه کارشناس در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

حکیمی
۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ۱۲:۵۲

سلام.یک دستگاه تلویزیون 50 جی پلاس دارم .فقط با انتن برقی شبکه هایHD را میگیره انهم خیلی ضعیفه کابل انتن اگه تکون خورد قطع میشه باید فیش انتن را ارم بچرخونی تا دوباره وصل بشه اگه دوباره دست به کابل خورد دوباره قطع میشه یکبار رفته تعمیر و مین بردش تعویض شده ولی هیچ فرقی نکرده

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۱۲:۲۷

سلام و وقت به خیر؛ اگر با آنتن دیگه‌ای هم تلویزیون رو بررسی کردید و این مشکل وجود داره نیاز هست دستگاه شما از طرف کارشناس بررسی بشه. لطفا در این لینک درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

علي اقاجري
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۸:۰۹

درود برشما، تلوزیون 50اینچ هوشمند جی پلاس دارم که بعضی وقتها نه با کنترل و نه با دکمه خودش خاموش نمیشه و باید برق اصلیش رو قطع کنم تا خاموش بشه، لطفا راهنمایی کنید.

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۱/۲۷ ۰۹:۵۲

سلام و وقت به خیر؛ دستگاه شما با توجه به ایرادی که داره نیاز هست از طرف تکنسین بررسی بشه. لطفا در این لینک درخواست ثبت کنید تا برای بررسی و رفع مشکل دستگاه مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

۱۴۰۱/۰۸/۱۴

با سلام خسته نباشید تلویزیون رو باز نشانی کارخانه زدم بالا نمیاره وقتی هم میاره هنگ میکنه لطفا کمکم کنین

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۸/۱۴ ۰۹:۳۱

سلام و وقت به خیر؛ اگر دستگاه همچنان هنگ هست و عملکرد نداره لطفا در این لینک درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه: cs.goldiran.ir/request موفق باشید

خانم کاظمی
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۱۶:۲۸

سلام تلوزیون جی پلاسم رو اپدیت کردم الان حدود 1ربعه که چشمک میزنه ولی روشن نمیشه

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۲۱:۱۷

سلام و وقت به خیر؛ سال نو بر شما مبارک دوست عزیز؛ لطفا در صورتی که دستگاه همچنان کار نمیکنه درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه صورت بگیره. موفق باشید

در حال ثبت...