طرز تهیه ۴ نوع قهوه پر طرفدار

۲۳ اسفند ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

امروزه می‌توان گفت قهوه برای بسیاری افراد به اندازه‌ی چای محبوب است و جزو نوشیدنی‌های روزمره‌ی بسیاری افراد می‌باشد. دانه‌های قهوه همانند گیلاس هستند که در نواحی گرمسیر رشد می‌کند و زمانی که می‌رسد به رنگ قرمز درمی‌آید. این گیاه به شکل بته است و البته گاهی به ارتفاع حدود 3 متر هم می‌رسد.


قهوه
اولین بار قرن 13 در کشورهای عربی رواج یافت و تا قرن 18 نوشیدن قهوه در تمامی اروپا نیز رواج پیدا کرد. امروزه بزرگترین تولیدکنندگان قهوه، برزیل، اندونزی، هند، مکزیک، پورتو ریکو و ویتنام هستند و در کشورهای دیگر نیز قهوه به میزان کمتر تولید می‌شود. در کشورهای استرالیا، نروژ، دانمارک، سوئد و فنلاند، قهوه بیشترین مصرف را دارد.
قهوه پس از برداشت به دو شکل خشک یا تر فرآوری شده و به سه نوع متفاوت تولید می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این راهنما روش تهیه 4 قهوه پرطرفدار توضیح داده شده و می‌توانید از طریق آن به سادگی قهوه را دم کنید.

طرز تهیه قهوه ترک


قهوه ترک طرفداران زیادی دارد و روش تهیه و سرو آن نیز آداب مخصوص خود را دارد. ظرف مخصوص تهیه قهوه ترک یک قهوه جوش به نام جازوه یا جذوه می‌باشد که معمولا از جنس مس است. پودر قهوه‌ای که به این منظور استفاده می‌شود می‌بایست همانند آرد ریز شده باشد و معمولا به رنگ روشن، نرم و یکدست می‌باشد که با دستگاه‌های آسیاب صنعتی آسیاب می‌شود. برای تهیه‌ی شیرینی خوشمزه طرز تهیه 5 شیرینی خوشمزه برای عید نیز می‌توانید به راهنمای مراجعه نمایید.

بهترین دمنوش‌های گیاهی و طرز تهیه صحیح آنها!

 مراحل تهیه‌ی قهوه ترک


  • برای آماده کردن قهوه ترک ابتدا می‌بایست پیمانه تعیین کنید. همان فنجانی که می‌خواهید قهوه را در آن میل نمایید به عنوان پیمانه در نظر بگیرید و به تعداد فنجان‌هایی که می‌خواهید قهوه تهیه کنید، آب سرد در قهوه جوش بریزید.
  • در مرحله‌ی دوم به ازای هر فنجان به اندازه‌ی 1 یا 2 قاشق چای‌خوری پودر قهوه داخل قهوه‌جوش بریزید؛ اگر تمایل دارید قهوه‌ی شما غلظت بیشتری داشته باشد، به ازای هر فنجان، 2 قاشق چای‌خوری پودر قهوه بریزید و در صورتی که می‌خواهید قهوه‌ی کمی شیرین میل نمایید، می‌توانید 1 یا 2 حبه قند به آن اضافه کنید.
  • در مرحله‌ی سوم ترکیب داخل قهوه‌جوش را به هم بزنید و آن را بر روی شعله حرارت ملایم قرار دهید اما دقت داشته باشید زمانی که قهوه را بر روی حرارت قرار می‌دهید، دیگر آن را به هم نزنید.
  • زمانی که بر روی قهوه کف تشکیل شد، قهوه‌جوش را از روی شعه بردارید، کف‌ها را جدا کرده و در فنجان‌ها بریزید، سپس مجدد قهوه‌جوش را بر روی حرارت قرار دهید.
  • در مرحله‌ی آخر، قبل از جوشیدن قهوه و زمانی که قهوه به قوام مناسب رسید، آن را داخل فنجان‌ها بریزید.

    راهنمای کامل استفاده از برنامه‌های مایکروویو ال جی

طرز تهیه قهوه فرانسه بدون دستگاه


قهوه فرانسه نیز طرفداران زیادی دارد و به دلیل اینکه مدت زمان دم کشیدن آب و قهوه در روش تهیه آن بیشتر است، کافئین به میزان مناسب تولید می‌شود و قهوه‌ی سبکی می‌باشد. برای تهیه‌ی آن می‌بایست از فرنچ پرس استفاده کنید. برای تهیه‌ی این نوع قهوه، از قهوه‌ی دانه درشت استفاده شده و قهوه به صورت دانه‌های درشت آسیاب می‌شود.

مراحل تهیه قهوه فرانسه


  • برای تهیه و دم کردن قهوه فرانسه می‌بایست ابتدا آب را گرم کنید تا بجوشد و پس از جوشیدن آن، صبر کنید تا کمی سرد شود. کمی آب گرم داخل فرنچ پرس بریزید تا گرم شود و آن را خالی کنید.
  • برای هر فرنچ به میزان 1 تا 2 قاشق غذاخوری قهوه ریخته و کمی آب داغ بر روی آن بریزید تا قهوه خیس بخورد و لطفا مدت 30 تا 45 ثانیه صبر کنید.
  • سپس آب داغ را آرام بر روی آن بریزید و درب فرنچ پرس را ببندید و مدت 3 الی 4 دقیقه صبر کنید.
  • در مرحله‌ی آخر صافی فرنچ را پایین بیاورید تا دانه‌ها حل شود و بعد آن را داخل فنجان‌ها بریزید و نوش جان کنید.
  • برای شیرین کردن قهوه می‌توانید از کمی عسل استفاده کنید که از قند یا شکر بهتر است. اگر می‌خواهید قهوه فرانسه را با شیر درست کنید، طرز تهیه قهوه فرانسه با شیر به این صورت است که می‌توانید به میزان دلخواه شیر و نوشیدنی قهوه را با هم ترکیب نموده و میل نمایید. اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید گاهی از وانیل هم در نوشیدنی قهوه خود استفاده کنید و قبل از ریختن قهوه کمی شربت وانیل در فنجان بریزید.
  • اگر قهوه را برای صبحانه میل می‌کنید و می‌خواهید طعم‌دار باشد، می‌توانید چوب دارچین را هم در فرنچ پرس قرار دهید و قهوه با دارچین تهیه نمایید. در صورتی که تمایل دارید قهوه با طعم کاکائو میل نمایید، می‌توانید به میزان یک دوم پودر کاکائو را با دو قاشق غذاخوری قهوه ترکیب نموده و دم کنید.

    طرز تهیه کیک + آموزش 3 نوع کیک پرطرفدار (شکلاتی، ساده، دبل چاکلت)

طرز تهیه اسپرسو با موکاپات


برای تهیه اسپرسو می‌توانید از موکاپات استفاده کنید که در واقع ساده‌ترین روش برای درست کردن اسپرسو می‌باشد و در چند اندازه برای خرید وجود دارد. شما می‌توانید موکاپاتی تهیه کنید که در آن 6 فنجان اسپرسو نیز می‌توانید تهیه نمایید.

مراحل درست کردن اسپرسو در موکاپات


  • در مرحله‌ی اول می‌بایست دستگاه را باز کنید و در قسمت پایینی آن و تا زیر سوپاپ آب بریزید.
  • در سبد قهوه‌ی آن سه قاشق غذاخوری (برای 3 فنجان) پودر قهوه بریزید و آن را با یک قاشق صاف کنید.
  • در مرحله‌ی سوم درب آن را ببندید و آن را بر روی شعله‌ی ملایم قرار دهید؛ پس از چند دقیقه از صدای آن متوجه می‌شوید که قهوه در حال بالا آمدن است و به این معنی است که قهوه آماده است.

    18 قدم تمیز کردن قوری: انواع قوری استیل

طرز تهیه اسپرسو در دستگاه اسپرسوساز


در صورتی که دستگاه اسپرسو ساز دارید، می‌توانید اسپرسو را به صورت حرفه‌ای طبق مراحل زیر تهیه کنید:

  • ابتدا دستگاه را روشن کنید.
  • در فیلتر قهوه یا همان پرتا فیلتر، با تمپر یا همان پیمانه مخصوص دستگاه، به ازای یک فنجان قهوه، یک پیمانه قهوه بریزید و آن را بر روی سطح فیلتر صاف کنید و با قسمت انتهایی تمپر آن را فشار دهید تا یکدست شود. در آخر پرتا فیلتر را در جای خود در دستگاه قرار دهید.
  • سپس مخزن آب را پر کنید.
  • در آخر فنجان را در زیر شیر دستگاه اسپرسوساز قرار دهید و دکمه‌ی قهوه را فشار دهید.

    تمیز کردن ظروف مسی:
    8 قدم برق انداختن و شستن ظروف مسی

نحوه تهیه کاپوچینو


برای تهیه کاپوچینو به اسپرسو و شیر نیاز دارید. به دلیل اینکه این نوشیدنی با شیر کف‌دار پوشیده می‌شود، بهتر است با دستگاه کف‌ساز (استیمر) آماده شود، اما اگر این دستگاه را ندارید، ما روش آن را در ادامه توضیح می‌دهیم.

مراحل درست کردن کاپوچینو

  • ابتدا لازم است اسپرسو را آماده کنید.
  • یک دوم فنجان شیر را بر روی حرارت قرار دهید تا نزدیک به نقطه‌ی جوش برسد.
  • با همزن شیر را هم بزنید تا به کف تبدیل شود و سپس آن را در یک ظرف شیشه‌ای تکان دهید تا غلیظ شود و صبر کنید تا حباب‌های بزرگ آن از بین برود و مجدد آن را تکرار کنید تا کف به شکل مناسبی درآید.
  • در نهایت شیر را به اسپرسو اضافه کنید، به طوری که ابندا کف به اسپرسو اضافه شود و بعد شیر را هم اضافه نمایید.

بهترین روش تمیز کردن کتری در 3 سوت

روش تهیه بهترین دسرها


اگر می‌خواهید بهترین دسرها را تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئوهای آموزش آشپزی را در همین سایت مشاهده کنید تا بتوانید دسرها و برخی غذاهای فوری و بسیار ساده را آماده کنید و از این دسرها در سفره‎ی خود لذت ببرید.
اگر در مورد نحوه پخت غذاها، استفاده از سولاردام ال جی و به طور کلی روش استفاده از دستگاه‌های خانگی خود سوالی دارید، سوال خود را برای ما بنویسید؛ کارشناسان گلدیران در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...