۱۸ قدم تمیز کردن قوری : انواع قوری استیل

۲۵ آبان ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
تمیز کردن قوری
برای همه زنان خانه دار پیش آمده که بعد از مدت‌ها بر اثر شستن قوری، با قوری‌های سیاه و لکه دار روبه رو شده‌اند و حتی به فکر تعویض قوری افتاده‌اند. تمیز کردن قوری کار راحت و ساده‌ای است؛ ولی به شرطی که بدانید چگونه آن را تمیز کنید. در این مطلب می‌خواهیم در این باره صحبت کنیم. اگر شما هم از تمیز کردن یا شستن درست و اصولی قوری چیزی نمی‌دانید، حتماً این مقاله را تا انتها بخوانید.

تمیز کردن قوری

اولین توصیه ما این است که بعد از هر بار استفاده، قوری خود را با آب داغ کاملاً بشویید، سپس بگذارید تا خشک شود. فقط بعد از شستن درب آن را بردارید و قوری را در معرض هوای آزاد بگذارید. 
یک نکته کوچک: بهتر است از نگهداری آب یا چای برای مدت طولانی در قوری خودداری کنید، زیرا ممکن است دیواره‌های داخلی قوری را لکه دار کند. 
با این حال، اگر قوری شما لکه دار شد، نگران نباشید؛ راه‌های زیادی برای تمیز کردن کامل آن وجود دارد. بسته به نوع قوری که دارید، می‌توانید از انواع محصولات طبیعی مانند سرکه سفید یا حتی آب لیمو استفاده کنید. پیشنهاد می شود درصورت نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی از متخصصین گلدیران کمک بگیرید.
از بین بردن رسوب قوری
در اینجا دستور العمل‌های آزمایش شده برای تمیز کردن و از بین بردن رسوب قوری آورده شده است. 
اگر می‌خواهید از شر بوی قوری خلاص شوید
برای اینکه از بوی بد قوری خود خلاص شوید، می‌توانید راهکار زیر را امتحان کنید: 
  • قوری خود را با آب جوش پر کنید.
  • چند برش لیمو درون قوری بریزید.
  • بگذارید 24 ساعت بماند.
  • سپس قوری را آبکشی کنید. 
 
قوری برقی را چطور تمیز کنیم؟ 
استدلالی وجود دارد که می‌گوید قوری‌های برقی به مراقبت و توجه بیشتری نسبت به همه مدل‌های دیگر قوری نیاز دارند، بنابراین مهم است که از آن‌ها غافل نشوید. در واقع، این نوع قوری‌ها باید به طور روزانه تمیز شوند تا طول عمرشان تضمین شود. تنها چیزی که برای تمیزکردن قوری برقی نیاز دارید آب داغ، سرکه سفید یا لیموترش است. همچنین می‌توانید برای تمیز کردن سطوح بیرونی قوری، از پاک‌کننده یا دستمال مرطوب استفاده کنید تا هرگونه لک را از قسمت‌های بیرونی پاک کنید. 
تمیز کردن قوری استیل

اکیداً به شما توصیه می‌کنیم که به طور منظم قوری را رسوب زدایی کنید. برای انجام این کار، فقط باید یک محصول رسوب زدایی که برای قوری شما مناسب است (چه از پلاستیک، فولاد ضد زنگ، شیشه یا مواد دیگر) استفاده کنید. 
جایی که برای نگهداری قوری خود انتخاب می‌کنید؛ بسیار مهم است. باید مطمئن شوید که قوری خود را از هرگونه بوی تند دور نگه دارید، زیرا در واقع قوری بو‌ها را به مرور جذب می‌کند. بهتر است از نگهداری قوری خود در آشپزخانه خودداری کنید و سعی کنید محیط خنثی‌تری برای آن پیدا کنید (مانند اتاق نشیمن، انباری و ...). 
نکته: اگر می‌دانید که برای مدت کوتاهی قرار است از قوری خود استفاده نکنید، برای جلوگیری از رطوبت، چند برگ چای در آن بگذارید. 
پیشنهاد می شود در صورت خرابی یا نیاز به تعمیر ماکروفر ال جی از خدمات گلدیران استفاده نمایید.
راه درست تمیز کردن قوری
یک راه درست و یک راه غلط برای تمیز کردن قوری وجود دارد.
واقعاً یک راه درست و یک راه غلط برای تمیز کردن قوری وجود دارد؛ مهم است که بدانیم هرکدام به چه صورت است. 

راه اشتباه
مواد شیمیایی خشن یا سمی قطعاً همان راه اشتباهی هستند که برای تمیز کردن قوری خود استفاده کنید. این مواد شیمیایی ممکن است در قوطی ته نشین شوند و باقی بمانند و این برای سلامتی شما خطرناک است. 

راه درست
 از محصولات پاک‌کننده طبیعی برای تمیز کردن قوری خود استفاده کنید. این روش ایمن به معنای استفاده از محصولات پاک‌کننده خانگی مانند سرکه و جوش شیرین است. این دو مورد به طور موثر فضای داخل و خارج قوری را تمیز می‌کنند. 
پیشنهاد می شود درصورت نیاز به تعمیر اجاق گاز ال جی از متخصصین گلدیران کمک بگیرید.
راه اشتباه تمیز کردن قوری
چگونه قوری خود را با استفاده از سرکه و جوش شیرین تمیز کنیم؟ 
راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از سرکه یا جوش شیرین برای تمیز کردن قوری استفاده کرد. اگر قوری شما فقط کمی کثیف است، روش زیر را امتحان کنید: 
موادی که نیاز دارید: 
  • یک فنجان سرکه
  • 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • آب جوش
دستورالعمل: 
یک فنجان سرکه و 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین را در قوری بریزید، اجازه دهید یک شب در این محلول بماند، و روز بعد قوری خود را با آن بشویید. اگر قوری شما واقعاً کثیف است بهتر است از این روش استفاده کنید: 
موادی که لازم دارید: 
  • آب جوش
  • سرکه زیاد
دستورالعمل: 
یک قابلمه بسیار بزرگ را روی اجاق گاز قرار دهید، آن را تا نیمه پر از آب کنید و بگذارید به جوش بیاورید. حرارت را خاموش کنید. پس از خاموش شدن حرارت، حدود 4/1 فضای قابلمه را با سرکه پر کنید و سپس قوری خود را در این محلول قرار دهید تا یک شب خیس بخورد. روز بعد قوری را کاملاً بشویید تا باقیمانده لکه‌های آن پاک شود. 
پیشنهاد می شود درصورت نیاز به تعمیر تلویزیون ال جی با ما تماس بگیرید.
تمیز کردن و از بین بردن رسوب قوری؛ انواع قوری
هر چند وقت یکبار باید قوری را تمیز کنید؟ 
سعی کنید حداقل هر دو هفته یک بار قوری خود را یک شب خیس کنید و بعد از آن بشویید. از مخلوط آب جوش، سرکه و جوش شیرین استفاده کنید تا قوری خود را تازه و تمیز نگه دارید. همان طور که گفتیم، در بدترین وضعیت ممکن که قوری‌های شما سفید و لکه دار شده‌اند، باید قوری را در یک قابلمه بسیار بزرگ با آب سرکه داغ غوطه ور کنید. 

تمیز کردن و از بین بردن رسوب قوری؛ انواع قوری

برای انواع قوری لازم است دستورالعمل‌های متفاوتی را در پیش بیگیرید. 

قوری سرامیکی 
یک قوری سرامیکی را می‌توان با خیال راحت تمیز کرد تا هرگونه رسوب آن از بین برود. مخلوط 50/50 آب و سرکه را برای چند دقیقه بجوشانید. آن را در قابلمه بریزید و بگذارید 1 ساعت بماند. سپس کاملاً با آب خنک بشویید و با حوله خشک کنید. 
برای از بین بردن لکه داخلی، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را در قابلمه بریزید و سپس با آب جوش پر کنید. بگذارید 1 ساعت بماند. پس از آن، قوری را کاملاً با آب خنک بشویید و با حوله خشک کنید. پیشنهاد می شود درباره معایب ظروف سرامیکی بخوانید. 
تمیز کردن کتری برقی

قوری چدنی
قوری‌های چدنی طعم چای دم کرده را جذب می‌کنند. برای تمیز نگه داشتن قسمت بیرونی قوری چدنی، می‌توانید از مایع ظرفشویی ملایم استفاده کنید. برای تمیز کردن داخل قوری چدنی، به سادگی آن را با آب داغ بشویید و با حوله خشک کنید. برای از بین بردن هرگونه زنگ زدگی، سعی کنید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید. 

قوری استیل
برای تمیز کردن قوری استیل، اول از همه روی بدنه قوری کمی نمک بپاشید، بعد می‌توانید اسکاچ رو به سرکه آغشته کنید و شروع کنید به تمیز کردن. 
علاوه بر این روش، مقداری خاکستر زغال همراه با مایع ظرف شویی روی اسکاچ بریزید و حسابی قوری خود را برق بیاندازید. پیشنهاد می شود درصورت نیاز به تعمیر صدا و جرقه زدن مایکروویو ال جی از خدمات گلدیران استفاده نمایید.
کتری برقی

نکات و توصیه‌های اضافی
اگر در داخل قوری خود رسوبات معدنی یا آهک دارید، یک دستمال یا حوله را با سرکه سفید خیس کنید و حوله کاغذی را روی رسوبات فشار دهید. اجازه دهید حوله حدود یک ساعت روی لکه‌ها بماند، سپس رسوبات را پاک کنید. 
سعی کنید هرگز از محصولی که حاوی سفید‌کننده کلر است برای تمیز کردن داخل قوری خود استفاده نکنید. 
 تمیز کردن انواع قوری
سخن پایانی
در این مطب در مورد تمیز کردن انواع قوری صحبت شد. قوری‌ها انواع مختلفی دارند؛ هر نوع آن‌ها را که خریداری می‌کنید، لازم است در مورد نحوه تمیز کردن و براق کردن‌شان هم اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید به بهترین شیوه ممکن و حتی مدت زمان بیشتری از آن‌ها استفاده کنید. سعی کنید به جای خرید محصولات شیمیایی از مواد خانگی برای تمیز کردن قوری و یا حتی تمیز کردن کتری استفاده کنید؛ در این صورت هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد هم قوری شما طول عمر بیشتری خواهد داشت. 

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...