کدام ظرف ها را میتوان در ظرفشویی شست؟

۱۰ اسفند ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
کدام ظرف ها را میتوان در ظرفشویی شست؟

امروز دستگاه ماشین ظرفشویی، وسیله‌ای پیشرفته برای صرفه جویی در زمان که در اکثر خانه ها و حتی محل کارها حضور دارد. اما همین دستگاه کاربردی اصول و استانداردهایی برای استفاده دارد که باید از آن اطلاع داشته باشید. گاهی قرار دادن ظروفی که اشتباه در این دستگاه یا انتخاب نامناسب برنامه، برای شما به جای سود ضرر آور می‌شود. پس بهتر است قبل از هر چیز با بدانید چه ظروفی را میتوانید داخل دستگاه قرار دهید، کدام ظرف ها را میتوان در ظرفشویی شست و با برنامه های ماشین ظرفشویی که در مقاله های قبلی بیان کردیم آشنایی داشته باشید.
نحوه عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

کدام ظرف ها را میتوان در ظرفشویی شست؟

نماد ایمنی شستشو بر روی ظروف را بشناسید

در زمان گذاشتن ظروف در ماشین ظرفشویی باید به نماد ایمنی روی ظروف دقت کنید. این نماد را می‌توانید پشت ظرف، روی دسته و یا روی بسته بندی ظرف مشاهده کنید. این نماد معمولا به صورت یک جعبه مربعی شکل است که در داخل آن شکل بشقاب، لیوان یا هر دوی آنها است، که همراه با آنها قطرات آب را نیز می‌توان مشاهده کرد. این نماد نشان دهنده آن است که شما به راحتی می‌توانید ظروف خود را در داخل ماشین ظرفشویی قرار داده و دیگر نگران خراب شدن آنها نباشید.

شستشوی ظروف چینی و سرامیکی در ظرفشویی

ظرف‌های چینی و سرامیکی یکی از ظرف‌های پر استفاده در منازل نام برده می‌شود. برای شستن هر ظرفش داخل ظرفشویی از جمله این ظروف حتما باقی مانده مواد غذایی روی آن را پاک کنید و سپس به روش صحیحی که در دفترچه راهنمای ظرفشویی شما بیان شده آن را داخل دستگاه بچینید. بر اساس میزان کثیفی ظروف و راهنمای عملکرد دستگاه‌تان برنامه صحیح آن را در دستگاه انتخاب کنید. برای شستن طرف های چینی و سرامیکی باید به چند نکته دقت داشته باشید. ظرف ها را کیپ به کیپ هم در دستگاه قرار ندهید و فاصله استادارد را رعایت کنید. برای شستشو این ظروف در ظرفشویی از دمای بالای 60 درجه سانتی‌گراد استفاده نکنید.
در نهایت فراموش نکنید اگر ظروف چینی و سرامیکی شما گران قیمت و دارای آبکاری طلایی هستند آنها را هیچگاه داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید. زیرا ممکن است به طرح ظروف و نوارهای طلایی آن آسیب زده شود.

ظرف های غیرقابل شستشو در ماشین ظرفشویی

شستشوی ظروف ملامین در ماشین ظرفشویی

ظرف های ملامین از جمله ظرف‌هایی بودند که از قدیم در بسیاری از خانه‌های ایرانی حضور داشتند. این ظروف با خاصیت طراحی و تولید در وزن های سبک، مقاوم در برابر ضربه و شکستگی بسیار مورد استقبال قرار می‌گرفته‌اند.  ظرف های ملامین به دلیل طراحی‌های جدید، هنوز هم در بسیاری از خانه‌ها جایگاه خود را حفظ کرده است. برای شستشوی ظرف ملامین در ظرفشویی مانعی وجود ندارد. درصورتیکه کارشدگی‌های خاصی روی آن وجود نداشته باشد.

شستشوی ظرف استیل در ظرفشویی

ظروف استیل در آشپزخانه خیلی از خانه های ایرانی وجود دارد. ظرف های استیل نیز این روزها با طراحی‌های جدید و زیبا نیز وارد بازار شده است. ممانعتی برای شستشوی ظرف استیل در ظرفشویی وجود ندارد. فراموش نکنید که قبل از گذاشتن ظروف استیل در ظرفشویی حتما باقی مانده مواد غذایی را از روی ان پاک کنید و سپس در دستگاه قرار دهید تا کیفیت شستشو نیز افزایش پیدا کند.

شستشوی ظرف شیشه‌ ای در ظرفشویی

ظرف های شیشه ای از جمله ظرف های همیشگی در خانه است. برای شستشوی این ظروفی نیازی به نگرانی وجود دارد. مگر اینکه اینکه دارای آبکاری و کارشدگی خاصی روی آن ها باشد که بهتر است در این صورت محض احتیاط آن ها در ظرفشویی قرار ندهید. برای شستشوی ظرف شیشه ای در ماشین ظرفشویی مانعی وجود ندارد. حتما قبل از گذاشتن داخل دستگاه مواد غذایی باقی مانده روی آن را با یک دستمال پاک کنید. دقت داشته باشید که برخی از ظروف بلور و لعابی پس از تعداد دفعات شستشو زیاد ممکن است کدر شود.

چه چیزهایی را میتوان در ظرفشویی شست

ظرف های غیرقابل شستشو در ماشین ظرفشویی

پس از بیان ظروف قابل شستشو در ظرفشویی باید به اینکه دقت کنید که برخی از ظروف را نمیتوانید برای شستشو داخل دستگاه قرار دهید.
  1. ظروف مسی

  2. ظروف چدنی

  3. کریستال نازک

  4. ظروف آلومینیوم

  5. ظروف پلاستیکی

  6. چاقوی آشپزخانه دسته چوبی

ظروف مس، روحی، چدن، نقره، آلومینیوم زیرا مستعد زنگ زدگی هستند. قاشق و چنگال های با دسته چوبی در برابر حرارت مقاوم نیستند. همینطور ظروف پلاستیکی یا لوازم پلاستیکی نیز در برابر حرارت مقاوم نیستند. کریستال نازک، برخی از ظروف بلور و لعابی پس از تعداد دفعات شستشو زیاد ممکن است کدر شود.

نکته

هنگام خرید ظروف جدید به قابلیت شستشو بودن در ماشین ظرفشویی دقت نماید.

؟ چه ظرف هایی قابلیت شسته شدن با ماشین ظرفشویی را ندارند؟

در پایان

برای اینکه بتوانید با شستن ظروف خود در ماشین ظرفشویی از عمر آنها کم نکرده و آسیبی به آنها نزنید، حتما مقاله کدام ظرف ها را میتوان در ظرفشویی شست را مطالعه کرده و بر اساس جنس ظروف، شستن آنها را به ماشین ظرفشویی خود بسپارید. البته ماشین ظرفشویی‌های جدید و به روز، دارای امکاناتی است که شما می توانید اکثر ظروف را با کمترین آسیب بشویید. برای اطلاع کامل از برنامه های ماشین ظرفشویی ال جی، برنامه های ظرفشویی جی پلاس، نحوه چیدمان ظروف در ظرفشویی جی پلاس و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص در ظرفشویی خود پیشنهاد می‌گردد به قسمت مقالات و ویدئوهای سایت گلدیران مراجعه کنید.
نحوه چیدمان ظروف در ظرفشویی ال جی

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...