علت خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی

۲۲ اسفند ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
علت خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی

علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی
به موارد مختلفی میتواند مرتبط باشد. از مهم ‌ترین آنها می‌توان به انتخاب نادرست برنامه شستشو در ظرفشویی، چیدمان نادرست ظروف در ظرفشویی، خرابی درقسمت های مختلفی از ظرفشویی و … اشاره کرد. اگر ظرفشویی شما عملکرد درستی ندارد و ظرف ها را به خوبی خشک نمی‌کند، حتما ادامه این محتوا را برای ریشه یابی مطالعه کنید در نهایت در صورتیکه مشکل دستگاه برطرف نشد نیاز است که درخواست تعمیرات ظرفشویی خود را ثبت نمایید.
نحوه کار با برنامه های ظرفشویی ال جی

علت خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

برای بررسی علت خشک شندن ظرف ها در ظرفشویی ال جی نیاز است مواردی را که در ادامه بیان میکنیم را بررسی کنید:
  1. توجه داشته باشید کخ در برنامه های QuicK ،Express و PreWash ظروف خشک نمی شوند.
  2. حتما ظرفشویی شما دارای مایع جلادهنده باشد و مخزن جلادهنده خالی نباشد زیرا یکی از عوامل کمک به خشک کردن ظروف داشتن جلادهنده در ظرفشویی است.
 در صورت تمام شدن مایع جلادهنده، مطابق دفترچه راهنمای مدل دستگاهتان عمل کنید و یا ویدئو نحوه استفاده از مایع جلادهنده را مشاهده کنید. توجه شود که خاموش شدن یا روشن ماندن چراغ جلا دهنده در تمام دستگاه ها بیانگر تمام شدن مایع نمی باشد. خشک نشدن ظروف نشانه بهتری برای این موضوع است.

  1. باقی ماندن مقداری آب در گودی ته لیوان ها و استکان ها طبیعی می باشد.
  2. اگر ظرفشویی error داده باشد چون به مرحله خشک کن نرسیده و کار دستگاه نیمه تمام مانده، پس ظروف خشک نشده است.
  3. بعد از اتمام کار، درب دستگاه را باز کنید تا بخار آب به صورت قطران روی ظروف تشکیل نشود.
  4. ظرف هایی که دارای انتهای گود می باشند به صورت مایل قرار داده شوند. بهتر است که مقاله نحوه چیدمان ظرف ها در ظرفشویی ال جی را مطالعه کنید.
 در صورتی که از جلا دهنده استفاده شود و ظرف ها کاملا خیس باشند به غیر از برنامه های Quick ،Express و PreWash درخواست تعمیر ظرفشویی ال جی را ثبت کنید.

علت خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

علت خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی جی پلاس

عمل خشک کردن با بالا بردن دمای آب در زمان آبکشی و جذب ماده جلادهنده عملیات انجام میگردد، به منظور از بین رفتن کامل رطوبت از روی ظروف باید پس از پایان شستشو، درب دستگاه به مدت 20 الی 30 دقیقه به صورت نیمه باز باشد تا رطوبت حاصله تخلیه گردد.
افزودن عملکرد +Dry (برنامه کمکی) به بهتر خشک شدن ظروف کمک می کند. بسته به مدل ماشین ظرفشویی ممکن است استفاده از این آیتم در برنامه های مختلف وجود داشته باشد. برخی مدل ها نیز فاقد این برنامه می باشد.
فاصله بین ظروف را رعایت کنید. آنها نباید به هم بچسبند. برای اینکه که گردش آب و هوا بهتر باشد، در ماشین ظرفشویی بیش از حد ظرف چیده نشود که منجر به خشک نشدن ظروف در ظرفشویی جی پلاس شود. برای اینکه از نحوه صحیح چیدمان ظروف در ظرفشویی جی پلاس آشنا شوید کافیست مقالات مرتبط به آن را مطالعه کنید.
حتما دستگاه شما دارای مایع جلادهنده باشد. جلادهنده باعث می شود آب از ظروف به راحتی جدا شود و در نتیجه ظرف ها به خوبی خشک شوند.
پس از اتمام کار ماشین ظرفشویی جی پلاس، برای جلوگیری از ریختن آب روی ظروف طبقه پایین ابتدا سبد پایین را خارج کنید. چون ظروف طبقه بالا، اگر طبقه بالا سطوح مقعر، مانند ته کاسه و لیوان که در پایان شستشو آب در آن ها قرار دارند چیده شده باشد با بیرون کشین سبد بالا، روی ظروف پایین آب میریزند.

نکته اول

در صورتیکه پس از عملیات شستشو و خشک کردن به مدت طولانی (به طور مثال از شب تا صبح) درب دستگاه باز نگردد، روی ظروف تعرق بوجود خواهد آمد.

نکته دوم

بوجود آمدن تعریق روی بدنه (درب، جدار داخلی و کف) طبیعی می‌باشد.

علت خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی
راهنمای کامل استفاده از برنامه های ظرفشویی جی پلاس

مقایسه نحوه عملکرد خشک کردن ظروف درظرفشویی ال جی وجی پلاس

در ظرفشویی های ال جی پس از پایان هر برنامه مراحل ذیل جهت خشک کردن ظروف انجام میگردد:
برنامه جهت عملکرد بهتر خشک کن به کار می رود که جزء برنامه نیست. پس از پایان مرحله خشک کن، فن برای از بین بردن رطوبت داخل کابین شروع به کار می کند که با ادغام هوای نمناک و هوای معمولی، رطوبت هوا گرفته می شود.
در  این زمان کد cd در صفحه نمایان می شود و زمانی که بخواهید دراین زمان کد cd درصفحه نمایان می شود و زمانی که بخواهید می توانید در را باز کرده و ظروف را درآورید. زمان cool dry حدودا 2:00 ساعت می باشد.
این عملکرد در بعضی از مدل های ظرفشویی به صورت اتوماتیک انجام می شود.
در ظرفشویی های جی پلاس عمل خشک کردن به نحوی دیگر انجام میپذیرد. با بالا بردن دمای آب در زمان آبکشی و جذب ماده جلادهنده عملیات خشک کن انجام میگردد. به منظور از بین رفتن کامل رطوبت از روی ظروف باید پس از پایان شستشو درب دستگاه به مدت 20 الی 30 دقیقه به صورت نیمه باز باشد تا رطوبت حاصله تخلیه گردد.

نکته اول

در صورتیکه پس از عملیات شستشو و خشک کردن به مدت طولانی (برای مثال: از شب تا صبح) درب دستگاه باز نگردد، روی ظروف تعرق به وجود خواهد آمد.

نکته دوم

به وجود آمدن تعریق روی بدنه (درب، جدار داخلی و کف) طبیعی می باشد.

علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

در ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-K462

افزودن عملکرد +Dry جهت خشک شدن کامل ظروف توسط دکمه ALT امکان پذیر است. ضمنا عملکرد قفل کودک را هم میتوان با این دکمه فعال کرد. کافیست 3 ثانیه آن را نگه دارید.
برنامه هایی که در آن قابلیت خشک کن وجود دارد. در 4 برنامه intensive-eco-light-crystal از قابلیت +DRY میتوان استفاده نمود.

در ظرفشویی جی پلاس مدل GDW-K351

با فشردن این دکمه میتوان عملکرد +Dry (خشک کن کامل) و نیز Half Load & Dry شستشوی نصف ظرفیت و خشک کردن کامل را فعال کرد.
عملکرد شستشوی نصف ظرفیت تنها (بدون خشک کن) نیز با همین دکمه فعال می‌شود.

برنامه هایی که در آن قابلیت خشک کن وجود دارد:

1. Program
2. ECO
3. 90MIN

خشک نشدن ظرف ها در ظرفشویی

نکات ذیل جهت بهبود عملکرد ظرفشویی در قسمت خشک کن حائز اهمیت میباشد

  1. فاصله بین ظروف را رعایت کنید. آنها نباید به هم بچسبند، برای اینکه که گردش آب و هوا بهتر باشد، ماشین ظرفشویی را بیش از حد، از ظرف پر نکنید.
  2. از مایع جلادهنده استفاده کنید. این مایع پیوند بین مولکول های آب و ظروف را از بین می برد، باعث می شود آب از ظروف شما به راحتی جدا شود.
  3. از ویژگی +Dry استفاده کنید. گرمای بیشتر، برای عمل خشک شدن بهتر است. بسته به مدل ماشین ظرفشویی شما ممکن است استفاده از این آیتم در برنامه های مختلف وجود داشته باشد.
  4. حتما به محض اینکه چرخه به پایان می رسد، درب ظرفشویی را باز کنید. این امر باعث می شود هوا مرطوب خارج شود و به ظروف نچسبد.
  5. همیشه ابتدا سبد پایین را خالی کنید. برای جلوگیری از ریختن آب روی ظروف طبقه پایین، ابتدا سبد پایین را خارج کنید. ظروف طبقه بالا، سطوح مقعر مانند هستند، مثل ته کاسه و لیوان، که در پایان شستشو معمولا آب در آن ها قرار دارند و امکان دارد با بیرون کشین سبد بالا، آب روی ظروف پایین بریزد.

نتیجه گیری

هر دستگاهی مانند ظرفشویی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد برای اینکه دچار دردسرهای تعمیرات نشوید با سرویس دوره ای و چکاب محصولات خود، هر 6 ماه، از خرابی های احتمالی آن ها میتوانید پیشگیری کنید. فراموش نکنید که تمدید گارانتی نیز یکی از خدمات بسیار مطلوب شرکت گلدیران است که با استفاده از این خدمت اگر در دوره گارانتی محصولتان دچار خرابی و نیاز به تعمیر داشته باشد، هزینه تعمیرات آن رایگان خواهد شد. در نهایت اگر سوالی بود برای ما در نظرات مقاله بنویسید.
نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با متخصصان گلدیران درخواست خود را ثبت کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...