بهترین و آسانترین ترفندهای برق انداختن لوازم خانگی استیل

۰۹ اسفند ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

تمیز بودن وسایل و لوازم خانه و براق بودن آنها همیشه حس خوبی به‌ همراه دارد و حتی حضور در آشپزخانه برای انجام کارهای روزمره‌ی منزل را هم دلپذیرتر می‌کند. تصویر اینکه در فضایی آشپزی کنیم که بر روی سطوح و اجاق گاز و ... پر از لکه‌های پاک‌نشده‌ی غذا و چربی است و ظروف و سطوح را کدر و مات کرده، ناخوشایند و کمی کلافه‌کننده به نظر می‌رسد.
برق انداختن لوازم خانگی استیل و تمیز نگهداشتن آنها معمولا به طور مستمر و دائمی انجام می‌شود، با این حال بیشتر افراد ترجیح می‌دهد قبل از عید نوروز و در خلال خانه‌تکانی هم دوباره این ظروف و ... را برقی بیندازند و آنها را درخشان‌تر در قفسه‌ها و کابینت‌ها قرار دهند.
برای برق انداختن لوازم خانگی استیل روش‌ها و راهکارهای متفاوتی شنیده می‌شود که درست‌ترین و اصولی‌ترین آنها را متناسب با هر یک از لوازم خانگی در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت.
سر تا پای خانه را برق بندازید!

ترفند جادویی تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل


هر روز هنگام شستشوی میوه و سبزیجات و گاهی هم شستشوی ظرف‌ها می‌بینیم که سینک ظرفشویی کم کم کدر و مات می‌شود و دیگر براق نیست؛ لکه‌های آب و رسوب اطراف آن را فراگرفته و حتی به نظر می‌رسد که آلوده است و نیاز است هرچه سریع‌تر تمیز شود؛ گاهی در حین شستشوی ظروف، سینک را هم تمیز می‌کنیم که البته خیلی هم دلنشین نیست و آنطور که باید و شاید تمیز نمی‌شود. برای برق انداختن سینک ظرفشویی و پاک کردن لکه آب و رسوب از سینک ظرفشویی به موارد زیر توجه داشته باشید و از راهکارهای گفته شده استفاده کنید:

  • دائم از مواد شوینده‌ی اسیدی و قوی استفاده نکنید، زیرا باعث کدر شدن و یا حتی آسیب به سینک ظرفشویی می‌شود.
  • بعد از هر بار استفاده از سینک ظرفشویی، آن را تمیز کنید.
  • هرچند وقت یکبار از مواد ضدعفونی کننده برای شستشوی سینک استفاده کنید تا باکتری‌های مضر از بین برود.
  • بهتر است برای تمیز کردن سینک ظرفشویی از اسفنج نرم و مسواک استفاده کنید و در صورت نیاز اسکاچ یا برس هم به کار ببرید. سعی کنید از سیم ظرفشویی استفاده نکنید چون بر روی سطح آن خط و خش ایجاد می‌کند.
  • از محلول آبلیمو، سرکه، 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین برای تمیز کردن سینک استفاده کنید. بهترین جرم‌گیر و پاک‌کننده‌ قوی سینک ظرفشویی می‌تواند همین محلول باشد.
  • در آخر با آب نسبتا داغ سینک را بشویید.
  • با یک دستمال تمیز سینک را خشک کنید تا مجدد لکه‌های آب و رسوب بر روی آن ایجاد نشود.
بهتر است بعد از هر بار استفاده نیز آن را خشک کنید زیرا رسوبی که به دلیل قطرات آب بر روی شیرآلات ایجاد می‌شود، به مرور عمر آن را کاهش خواهد داد.
آموزش نظافت لوازم خانگی در خانه تکانی

چگونه ظروف استیل را برق بیندازیم؟


همانطور که ظروف استیل تمیز و براق خیلی زیبا به نظر می‌رسد، در صورتی که کدر و مات باشد و کثیف شده باشد، دیگر آن ظاهر زیبا و درخشنده را ندارد و کنار گذاشته می‌شود؛ برای همین هم معمولا خانم‌ها تاکید زیادی بر روی درخشندگی ظروف از جمله ظرف‌های استیل دارند. البته برق انداختن ظرف‌های استیل هرچند که نیاز به وقت گذاشتن دارد، خیلی هم کار سختی نیست. فقط کافی است طبق روش زیر با ترفندهای برق انداختن ظروف استیل ظرف‌های استیل خود را نگهداری کرده و هر چند وقت یکبار تمیز کنید:

  • بعد از شستشوی ظروف استیل آنها را خشک کنید تا قطعات آب بر روی آن لکه و رسوب ایجاد نکند.
  • بهتر است ظروف استیل را فقط با اسفنج نرم بشویید.
  • از مایع ظرفشویی ملایم استفاده کنید و از سفیدکننده برای براق شدن قابلمه‌ها و ظروف استیل استفاده نکنید.

  • اجازه ندهید باقیمانده غذا و یا سوختگی مدت طولانی بر روی این نوع ظروف باقی بماند.
  • برای براق کردن ظروف استیل هرچند وقت یکبار می‌توانید از جوش شیرین، پارچه و روغن زیتون ، پارچه و خمیردندان، روزنامه‌ی مچاله شده، نمک و لیمو و یا شیشه‌شوی استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن ظرف استیل با نمک و لیمو، ابتدا آب لیمو و سپس نمک را بر روی تمام سطح ظروف بریزید و بعد از گذشت 10 دقیقه با یک ابر آن را پاک کنید.
سرکه و جوش‌شیرین یکی از بهترین روش‌های براق کردن ظرف‌های استیل است و برای استفاده از آن می‌توانید حدود 1 تا 2 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را بر روی تمام سطح ظرف مورد نظر بریزید و بعد روی آن سرکه بپاشید. بعد از گذشت مدت 10 دقیقه ظرف را شسته و خشک کنید.
18 قدم تمیز کردن قوری : انواع قوری استیل

بهترین روش تمیز کردن اجاق گاز استیل


سطح گاز استیل بعد از چند روزی که روی آن غذا درست می‌کنیم پر از لکه‌های چربی و غذا می‌شود، البته خیلی از افراد همان لحظه اجاق گاز را تمیز می‌کنند و اجازه نمی‌دهند چنین صحنه‌ای فضای آشپزخانه را نامرتب کند.
تمیز کردن اجاق گاز آن هم از نوع استیل اگر هرچند روز یکبار و در بازه‌های کوتاه مدت انجام شود، ساده‌تر خواهد بود. برای تمیز کردن سریع اجاق گاز استیل می‌توانید یکی از روش‌های زیر را به کار ببرید:
  1. از ترکیب جوش‌شیرین، نمک و آّب به میزان یک قاشق غذاخوری از هر کدام استفاده کرده و این ترکیب را بر روی لکه‌های تشکیل شده بر روی گاز قرار دهید. بعد از چند ثانیه می‌توانید آن را با دستمال پاک کنید.
  2. برای تمیز کردن گاز به این روش به یک فنجان سرکه سفید، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف فنجان آبلیمو نیاز دارید. ابتدا جوش شیرین را بر روی لکه‌های اجاق گاز استیل بریزید. سپس سرکه سفید و آبلیمو را با هم ترکیب کرده و بر روی همان سطوح بپاشید و بعد از گذشتن حدود یک ربع سطح گاز را پاک کنید.
  3. با ترکیب مایع ظرفشویی و جوش‌شیرین هم می‌توانید به راحتی اجاق گاز را تمیز کنید. کافی است به میزان مساوی از این دو را ترکیب کرده و با اسکاچ بر روی سطح گاز بکشید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را با دستمال پاک کنید.
برای پاک کردن و تمیز کردن اجاق گاز استیل راهکارهای دیگری هم وجود دارد که خیلی هم کاربردی بوده و خوب جواب می‌دهد. برای اطلاع از تمامی روش‌های تمیز کردن اجاق گاز می‌توانید راهنمای 11 قدم تمیز کردن گاز استیل را مطالعه کنید.
 

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...