چگونه از رنگ پس دادن لباس جلوگیری کنیم؟

۱۲ آبان ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
رنگ داددن لباس در لباسشویی

برخی مواقع هنگام شستن لباس‌ها با دست و یا ماشین لباسشویی، شاهد رنگ پس دادن بعضی از لباس ها بوده‌اید. مشکلی که تغییر رنگ لباس‌های دیگر و همچنین غیرقابل استفاده شدن آنها را به وجود می آورد. این اتفاق ممکن است رنگ لباس را از رنگ اصلی دور کند و به بافت آن آسیب وارد کند. در این مقاله سعی داریم روش‌هایی به منظور جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها که یکی از موضوعات کارآمد خواهد بود را به شما آموزش دهیم.

چگونه از رنگ پس دادن لباس جلوگیری کنیم؟

چلوگیری از رنگ دادن لباس در لباسشویی
راهکارهایی به منظوری جلوگیری از رنگ پس دادن لباس ها
ترفندهای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس
آیا اطلاعی از ترفندهایی برای تمیز تر شدن لباس در لباسشویی دارید؟ بهتر است در ابتدای کار موضوع را سخت و پیچیده نکنیم.
همین که با ترفندهای بهتر شسته شدن لباس در لباسشویی آشنایی داشته باشید و سعی کنید اشتباهات رایج هنگام شستشوی لباس در لباسشویی را انجام ندهید، قول می‌دهیم ده، هیچ از باقی افراد جلو خواهید بود.
اگر تمایل به کسب اطلاعات کامل برای بهتر شسته شدن، جلوگیری از اشتباهات شستشو در لباسشویی و جلوگیری از رنگ دادن لباس دارید، ما به راحتی به شما کمک خواهیم کرد. قبل از هر چیز بهتر است با دفترچه راهنمای محصول خود به خوبی آشنایی داشته باشید.

تست رنگ را انجام دهید

رنگ پس دادن لباس

تمام لباس‌هایی که برای بار اول قصد شستن آن را دارید انتظار هر نوع اتفاقی را در لباس و لباس های دیگر خود مثل رنگ پس دادن لباس را داشته باشید. زیرا اگر به تست رنگ لباس دقت نکنید، امکان دارد که لباس شما خراب شود. اگر می‌خواهید از خرابی لباس خود جلوگیری کنید، ما پینشهاد تست رنگ ‌دهی را برای شما داریم.
یعنی لباس مورد علاقه خود را در تشت آبی قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بگذرد، اگر پس از گذشته چند دقیقه در تماس با پارچه سفیدی رنگ پس داد و یا آب داخل تشت رنگی شده بود، بهتر است که برای شستن لباستان احتیاط کنید و برای خراب نشدن سایر لباس‌ها و لباس مورد علاقه خود، از شستشوی آن در ماشین لباسشویی خودداری کنید.

تفکیک رنگ لباس ها را فراموش نکنید

پخش رنگ ها در لباس

همانطور که می‌دانید ماشین لباسشویی دارای برنامه‌های متنوعی است. علت آن را می‌دانید؟
مسلما یکی از دلایل آن به خاطر این است که نمیتوان هر نوع جنس، رنگ و البسه‌ای را باهم در لباسشویی قرار داد و برای شستشو دکمه شروع را فشرد. پس روی هر دستگاه برنامه‌های متنوعی تعبیه شده است که با تفکیک تمام جنبه‌ها بتوان بهترین کفیت شستشو را از ماشین لباسشویی دریافت کرد.
فقط جدا کردن لباس‌های سفید از مشکی برای شستشو در ماشین لباسشویی شرط اصلی و اساسی نیست. حتما به همه جنبه‌ها یعنی جنس، رنگ، میزان کثیفی لباس و موارد مورد نیاز برای شستشو دقت کنید و سپس برای شستشوی لباس، طبق روش صحیح، برنامه مناسب را انتخاب کنید و برای شستشو اقدام کنید.
مثلا پرده را همراه با لباس‌های روزانه خود در ماشین لباسشویی نیندازید. زیرا هم برنامه مناسبی نمی‌توانید برای این شستشو انتخاب کنید و هم شستشو، شستشوی مناسبی نخواهد شد و در نهایت امکان دارد به هر یک از البسه شما آسیب وارد شود.
چگونه از رنگ دادن شلوار لی جلوگیری کنیم؟
چگونه از رنگ پس دادن لباس مشکی جلوگیری کنیم؟
مواد ثبیت کننده رنگ لباس

لباس‌ های هم‌ رنگ را با هم بشویید

چرا لباس ها به هم رنگ میدهند

راهکار ثابت ماندن رنگ لباس در زمان شستشو
سعی کنید لباس‌های که دارای رنگ مشابه هستند را با هم بشویید و بدانید که فقط لباس‌های جدید ‏نیستند که رنگ پس می‌دهند. ‎مواد شیمیایی و تثبیت کننده‌های رنگ، که برای نگه داشتن رنگ در الیاف لباس استفاده می‌شوند، می‌توانند بعد از شستشوی مکرر از ‏بین بروند. بنابراین همیشه لباس‌های دارای رنگ‌های مشابه را با هم بشویید تا از رنگ دادن لباس ها، جلوگیری شود. پس به دسته بندی لباس‌ها، انتخاب روش صحیح شستشو دقت کنید.

برچرسب روی لباس را بخوانید

لباس مشکی چرا رنگ پس میدهد

حتما قبل از اینکه به شستشوی لباس‌ها به صورت دستی و یا با ماشین لباسشویی بپردازید، به برچرسب‌های وصل شده به لباس‌ها دقت کنید تا با اطلاعاتی که درباره آن لباس به شما داده شده، آشنا شوید و از این طریق بتوانید از رنگ پس دادن لباس جلوگیری کرده و از لباس خود برای مدت بیشتری استفاده کنید.
دمای آب مورد نیاز، میزان حساسیت، شیوه شستشو و میزان استفاده از شوینده برای لباس، از جمله دستورالعمل‌های قید شده بر روی یک برچسب می‌باشد. بهتر است پیش از شستشو به این برچسب‌ها، مخصوصا در لباس‌هایی که اهمیت بیشتری برای شما دارند دقت کنید. گاهی بعضی از جنس لباس‌ها را نمی‌توان در لباسشویی شستشو داد و شستشوی آن در لباسشویی باعث خراب شدن و رنگ دادن لباس می‌شود.
اما هر چه بیشتر به این نکته‌ها دقت کنید، ریسک آسیب وارد شدن به لباس‌های شما و رنگ دادن لباس هم کمتر خواهد شد.

شستن لباس قبل از اولین استفاده

چگونه از رنگ دادن لباس جلوگیری کنیم

می توانید لباس ها را قبل از استفاده کاملاً با آب سرد بشویید تا از تغییر رنگ در هنگام جدید بودن جلوگیری کنید. این به ثبات رنگ آنها کمک می کند. لازم به ذکر است که این روش برای همه لباس ها و الیاف قابل استفاده نیست اما برای انواع شلوار جین توصیه می شود.

برنامه صحیح شستشو لباس را در لباسشویی انتخاب کنید

چرا لباس ها رنگ داده اند

شاید شستشوی لباس ساده بنظر برسد اما در کنار آن باید نکات زیادی را رعایت کرد تا مشکلات زیادی در این شستشو رخ ندهد. با خطاهایی امکان دارد که باعث از بین رفتن لباس خود شوید.
شستشو با آب سرد می تواند یکی از راه های جلوگیری از تغییر رنگ لباس باشد. برای شستن لباس با الیاف ظریف، برنامه‌های شستشوی ملایم و با دور کندتری را در ماشین لباسشویی انتخاب کنید تا از رنگ پس دادن لباس جلوگیری کند. قبل از انداختن لباس در ماشین لباسشویی، به رنگ و مواد آنها توجه کنید و در یک دسته قرار دهید و آنها را با هم بشویید. از شستن لباس‌های غیر هم خانواده با هم خودداری کنید.
با تمدید گارانتی محصولات برقی خود، هزینه تعمیرات دستگاهتان را رایگان کنید.
برای بالا بردن اطلاعاتتان در این زمینه کافیست که 8 اشتباه رایج شستشوی لباس در لباسشویی را مطالعه کنید و از وقوع هرگونه مشکلی در شستشو لباس پیشگیری کنید. شستشو لباس در لباسشویی نیز ترفندهای مخصوص به خود را دارد که اگر ترفندهایی برای شستشوی بهتر لباس در لباسشویی را بدانید بهترین نتیجه شستشو را کسب خواهید کرد. در کنار آن نیاز است که نحوه کار با لباسشویی یعنی دکمه های ماشین لباسشویی ال جی را بشناسید و دفترچه‌ راهنمای محصول آشنایی کاملی داشته باشید و با مطالعه اطلاعات تکمیلی بتوانید به شستشوی بهتر لباس در لباسشویی و جلوگیری از رنگ پس دادن لباس کمک کنید.

از شوینده ملایم استفاده کنید

چرا لباس قرمز رنگ پس میدهد

برخی از مواد شوینده بسیار قوی هستند و می توانند لباس ها را تمیز کنند، اما علاوه بر این تمیز کردن، به الیاف پارچه آسیب می رساند و آن را کهنه و رنگ پریده می کند. برای تمیز شدن لباس‌ها کافیست که از شوینده با کیفیت، برنامه صحیح و مناسب در ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از شوینده بیشتر به معنی تمیزتر شدن لباس‌ها نیست. برای تهیه شوینده مناسب میتوانید به فروشگاه لوازم مصرفی گلدیران مراجعه کنید.

لباس ها را به درستی خشک کنید

با رنگ داددن لباس در لباسشویی چه کنیم

عدم استفاده از خشک کن می تواند راهی برای جلوگیری از تغییر رنگ لباس و کمک به ثبات رنگ لباس باشد. بهترین راه برای خشک کردن لباس پخش آن روی بند و در هوای آزاد است. اما اگر مجبور هستید برای حفظ لباس‌های خود از دور کند خشک کن استفاده کنید.
به این نکته توجه داشته باشید که پس از تمام شدن کار خشک کن بلافاصله لباس‌ها را بر روی بند رخت قرار دهید.

لباس‌ها را خیس نگه ندارید

چطور رنگ لباسی که پس داده را درست کنیم

لباس‌های خیس را برای مدت طولانی در لباسشویی رها نکنید و پس از پایان شستشو، در اولین فرصت آن‌ها ‏را از ماشین لباسشویی خارج کنید. خیس ماندن لباس‌ها برای مدت طولانی، به شل شدن ذرات رنگ و انتقال رنگ بین لباس‌ها و در نیجه رنگ دادن لباس کمک ‏می کند‎.‎
دلیل رنگ پس دادن برخی لباس‌ ها چیست؟

ایا تگ لباس به رنگ دادن آن ربطی دارد
رنگ دادن بعضی لباس‌ها اجتناب ناپذیر و غیر قابل کنترل است. بنابراین باید لباس را به تنهایی و به صورت جداگانه بشویید. چرا که هیچ چاره دیگری ندارید. برخی دلایل این اتفاق عبارتند از :
  • در تولید برخی لباس‌ها، از روش‌های نادرست و یا رنگ‎های بی‌کیفیت استفاده شده است.
  • در هنگام تولید، بعد از رنگ کردن لباس از تثبیت کننده رنگ استفاده نمی‌شود.
  • در هنگام رنگ شدن لباس، مقداری از رنگ باقی مانده و به اصطلاح خوب خیس نخورده است.
سوال دیگری باقی مانده؟

رنگ دادن لباس در لباسشویی
امیدواریم این مقاله مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و با نکاتی که گفته شده بتوانید از رنگ دادن لباس خود جلوگیری کنید. همچنین اگر نکته ای وجود دارد که ما درباره اش حرفی نزدیم میتوانید در پایین همین مقاله در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.
از تمام محتواهای زیر با یک کلیک اطلاع پیدا کنید و بهترین شستشو را در لباسشویی خود انجام دهید.
  • علت آب رفتن لباس در لباسشویی
  • شستشو لباس زمستانی در لباسشویی
  • علت چروک شدن لباس‌ در ماشین لباسشویی          
  • علت بوی فاضلاب ماشین لباسشویی چیست؟
  • چگونه انواع لکه‌‌ها را از روی لباس پاک کنیم؟
  • علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی چیست؟
  • چقدر لباس میتونیم داخل لباسشویی بریزیم؟
  • 5 علت پاره شدن لباس در لباسشویی + راه حل
  • علت خشک نشدن لباس در لباسشویی چیست؟
  • 7 چیزی که نباید در ماشین لباس‌شویی انداخت
اطلاعات خود را درباره لباسشویی با ارزشتان بیشتر کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۱:۲۴

از بین بردن لکه رنگ از روی لباس با وایتکس درسته؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۱۳:۲۵

سلام و قت بخیر، برای لباس های رنگی اصلا این مورد پیشنهاد نمیشه، برای لباس های سفید هم بستگی به جنس پارچه داره ولی پیشنهاد میکنیم حتما برچرسب شستشوی روی لباستون رو مطالعه کنید و به لینک زیر مراجعه کنید. csgl.ir/alk موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۲:۴۲

لباس مشکی که رنگ میده به بدن رو میشه با این راه حل ها جلوی پخش رنگش رو گرفت؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۴:۳۴

سلام و وقت به خیر؛ با این راه حل‌ها میتونید میزان رنگ پس دادن لباس‌ها رو کاهش بدید و میزان رنگ پس دادن به بدن هم کمتر میشه و از بین میره. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۲:۴۱

کلا علت رنگ پس دادن لباس چی هست؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۴:۳۰

سلام و وقت به خیر؛ طبق راهنمای همین صفحه برخی دلایل موارد زیر هستند: در تولید برخی لباس‌ها، از روش‌های نادرست و یا رنگ‎های بی‌کیفیت استفاده شده. در هنگام تولید، بعد از رنگ کردن لباس از تثبیت کننده رنگ استفاده نشده. در هنگام رنگ شدن لباس، مقداری از رنگ باقی مانده و به اصطلاح خوب خیس نخورده. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۲:۴۰

سلام خسته نباشید از بین بردن رنگ دادن لباس مشکی ایا امکان پذیره راه حلی شما براش پیدا کردید؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۴:۲۷

سلام و وقت به خیر؛ ممکنه برخی لباس‌ها با توجه به جنس و .. رنگ بده و نمیشه روش قطعی برای از بین بردن این مورد ارائه داد. لطفا لباس‌های مشکی رو جداگانه داخل دستگاه قرار بدید. از شوینده‌های مخصوص لباس مشکی استفاده کنید. لباس رو به صورت پشت و رو داخل دستگاه قرار بدید. دمای آب برنامه رو بالا نبرید و بهتره با دمای پایین یا آب سرد شستشو بشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۲:۳۹

سلام ایا برای البسه رنگی که توسط لباس مشکی رنگ گرفته راهکاری دارید؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۴:۲۴

سلام و وقت به خیر؛ برخی موارد هست که میتونید انجام بدید اما باز توصیه می‌کنیم در این مورد بیشتر تحقیق کنید تا لباس‌هاتون آسیب نبینن. توصیه می‌کنیم قبل اینکه لباس خشک بشه برای از بین بردن لکه رنگ اقدام کنین. چند بار لباس رو شستشو بدید. با توجه به نوع لباس و میزان حساسیت اون میتونید با استفاده از سرکه، چای سبز، جوش شیرین، آسپرین، آبلیمو، برخی از سفیدکننده‌ها با توجه به نوع پارچه‌ی لباس و ... لکه رو از بین ببرید. اما توجه داشته باشید این مواد به پارچه لباس شما آسیب نزنه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۲:۳۸

با رنگ دادن لباس مشکی چه میشه کرد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۴:۲۳

سلام و وقت به خیر؛ لطفا لباس‌های مشکی رو جداگانه داخل دستگاه قرار بدید. از شوینده‌های مخصوص لباس مشکی استفاده کنید. لباس رو به صورت پشت و رو داخل دستگاه قرار بدید. دمای آب برنامه رو بالا نبرید و بهتره با دمای پایین یا آب سرد شستشو بشه. موفق باشید

1 1
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۲:۳۸

ایا از بین بردن رنگ دادن لباس امکان پذیر هست؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۸/۱۸ ۱۴:۱۳

سلام و وقت به خیر؛ برخی موارد هست که میتونید انجام بدید اما باز توصیه می‌کنیم در این مورد بیشتر تحقیق کنید تا لباس‌هاتون آسیب نبینن. توصیه میشه قبل اینکه لباس خشک بشه برای از بین بردن لکه رنگ اقدام کنین. چند بار لباس رو شستشو بدید. با توجه به نوع لباس و میزان حساسیت اون میتونید با استفاده از سرکه، چای سبز، جوش شیرین، آسپرین، آبلیمو، برخی از سفیدکننده‌ها با توجه به نوع پارچه‌ی لباس و ... لکه رو از بین ببرید. اما توجه داشته باشید این مواد به پارچه لباس شما آسیب نزنه. موفق باشید

در حال ثبت...