چند بار در روز می‌توان از ماشین لباسشویی استفاده کرد؟

۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
َ

در هر خانه‌ای معمولا نظافت منزل، شستشوی لباس‌ها و رسیدگی به امور مربوط به تمیزی خانه و وسایل آن برنامه‌ای منظم دارد و اگر هم این برنامه خیلی منظم نباشد، به طور مداوم و هر چند روز یکبار به آن پرداخته می‌شود. معمولا سعی می‌کنیم در طول روز فقط یک بار از دستگاه‌هایی مانند جارو برقی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و ... استفاده کنیم تا دستگاه در بهینه‌ترین حالت ممکن بوده و با استفاده‌ی زیاد به آن آسیبی نرسانیم. اما گذشته از اینکه معمولا برخی موارد اینچنین را برای طول عمر دستگاه رعایت می‌کنیم، این سوال معمولا مطرح می‌شود که آیا به دفعات محدود در روز می‌توان از این نوع دستگاه‌ها استفاده نمود و یا اینکه این موضوع اهمیتی ندارد. امروز در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.


ماشین لباسشویی مانند هر دستگاه برقی دیگر، گاهی بیشتر مورد نیاز است و ممکن است مثلا از مسافرت برگشته باشیم و یا به دلیل خانه‌تکانی شب عید بخواهیم چندین بار دستگاه را راه بیندازیم و شستنی‌ها را بشوییم. شاید نیاز باشد در یک روز بیش از 2 مرتبه یا حتی بیشتر ماشین لباسشویی را روشن کنیم و هرچند در برنامه‌ی کوتاه‌مدت اما پشت‌سرهم برنامه انتخاب کرده و از آن استفاده نماییم.

بررسی فنی و تخصصی 5 ایراد رایج ماشین لباسشویی

چند بار در روز می‌توان از ماشین لباسشویی استفاده کرد؟


حداقل تاثیری که می‌تواند استفاده‌ی مکرر از دستگاه طی یک روز در طولانی مدت بر روی دستگاه ماشین لباسشویی داشته باشد، فرسودگی و آسیب‌دیدگی به دلیل استهلاک دستگاه است. توصیه می‌شود در یک روز بیشتر از یک مرتبه از ماشین لباسشویی استفاده نکنید؛ اما اگر ناچار شدید گاهی بیش از یک بار در روز از دستگاه استفاده کنید، بیش از 2 مرتبه دستگاه را طی یک روز روشن نکنید و سعی کنید دفعات استفاده به گونه‌ای باشد که بین دو مرتبه استفاده از دستگاه، نیم ساعت به آن استراحت دهید و سپس مجدد آن را روشن کنید. اگر چند روز در طول هفته به دفعات زیاد و بیش از دو بار در روز از ماشین لباسشویی استفاده کنید، طبیعی است که به قطعات دستگاه فشار وارد شده و موجب خرابی زودهنگام آن خواهد شد.

8 اشتباه رایج در شستشوی لباس در لباسشویی

چگونه می‌توان طول عمر ماشین لباسشویی را افزایش داد؟

هر نوع دستگاه برقی متوسط عمر مفیدی دارد که در صورت استفاده‌ی بهتر و نگهداری مناسب‌تر می‌توان آن را تا حدی افزایش داد؛ طی سال‌های اخیر شرکت‌های خدمات پس از فروش لوازم خانگی راهکارهای مناسبی برای افزایش طول عمر دستگاه‌ها ارائه می‌دهند مانند سرویس‌های دوره‌ای دستگاه برای جلوگیری از بروز ایرادات احتمالی، آموزش نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از دستگاه، راهنمای رفع ارورهای دستگاه‌ها و ... علاوه بر آن تمدید مجدد گارانتی دستگاه‌ها موجب آرامش خاطر مشتریان پس از اتمام مدت زمان گارانتی دستگاه‌ها شده است. در ادامه تعدادی از راهکارها برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی را به طور خلاصه خواهیم گفت:

  • تعداد دفعات استفاده از ماشین لباسشویی در روز می‌بایست کمتر از 2 مرتبه باشد.
  • در صورتی که ناچار به 2 مرتبه استفاده از ماشین لباسشویی در روز شدید، بین دو بار استفاده، نیم ساعت به دستگاه استراحت دهید.
  • مواد شوینده را به اندازه و متناسب با برنامه استفاده نمایید.
  • از مواد شوینده استاندارد استفاده کنید و به تاریخ انقضای آن توجه داشته باشید.
  • در صورت استفاده از پودر اضافه، از برنامه Pre wash استفاده کنید.
  • در صورت استفاده از نرم‌کننده، گزینه Rinse Hold را انتخاب نمایید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید راهنمای سیر تا پیاز علامت های روی ماشین لباسشویی ال جی را مطالعه فرمایید.
  • برای استفاده از نرم‌کننده، آن را با آب رقیق نمایید.
  • فیلتر پمپ تخلیه‌ی ماشین لباسشویی را تقریبا ماهی یکبار تمیز کنید.
  • جاپودری ماشین لباسشویی را ماهی یک بار تمیز کنید. لطفا برای اطلاع از روش آن، راهنمای نحوه خارج کردن و نظافت جاپودری لباسشویی ال جی را بخوانید.
  • پس از استفاده از دستگاه، بهتر است سریع‌تر لباس‌ها را از ماشین لباسشویی خارج نمایید.
  • پس از اتمام برنامه ماشین لباسشویی، لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را با دستمال تمیز کنید.
  • درب دستگاه را برای مدتی باز بگذارید تا رطوبت آن خشک شده و باکتری و قارچ ایجاد نشود.
  • اگر متوجه لرزش ماشین لباسشویی شدید، به تراز بودن محل قرارگیری آن توجه کرده و در صورت نیاز آن را تراز کنید.
  • دستگاه را بیش از ظرفیت استاندارد آن از لباس پر نکنید.

  • در صورتی که می‌خواهید دو بار پشت‌سر‌هم از دستگاه استفاده کنید، برنامه‌ای با دمای آب بالا انتخاب نکنید و دمای آب را پایین بیاورید.
  • سرویس دوره‌ای و تمیز کردن ماشین لباسشویی را جدی بگیرید و انجام آن را به نمایندگی مجاز و تکنسین ماهر بسپارید.

آیا سرویس ماشین لباسشویی ضرورت دارد؟


هر دستگاهی پس از مدتی استفاده نیاز به سرویس و بررسی و بازدید فنی دارد؛ حتی اگر ایرادی وجود نداشته باشد، رسیدگی به دستگاه و توجه به نکات نگهداری آن در طولانی مدت به افزایش عمر آن کمک خواهد کرد. واحد فنی شرکت گلدیران و تعمیرکاران باتجربه‌ی این مجموعه توصیه می‌کنند که هر شش ماه یکبار برای سرویس دوره‌ای دستگاه ماشین لباسشویی خود اقدام نموده و انجام آن را به کارشناس ماهر بسپارید تا با آسایش خاطر از دستگاه استفاده کنید و نگران خراب شدن آن هم نباشید!

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...