چشمک زدن چراغ تلویزیون; دلایل و راه حل برطرف کردن آن

۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
چشمک زدن چراغ تلویزیون

ایرادات تلویزیون‌ها معمولا نشانه‌های ساده‌ای دارد و با توجه به اینکه دستگاهی است که به سادگی و خیلی سریع متوجه این خواهید شد که دستگاه ایراد دارد، بهتر است همان موقع برای بررسی و رفع مشکل آن اقدام کنید تا مشکل دستگاه فراگیر نشود و به باقی قطعات داخل تلویزیون آسیب نرساند. ممکن است برخی افراد با مشاهده‌ی نقطه یا خط روی تلویزیون و یا هنگ کردن و چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون ایراد را جدی تصور نکنند؛ اما بهتر است همین ایرادات گاهگاهی نیز مورد بررسی قرار گیرد تا به باقی قطعات دستگاه آسیب نرساند.

یکی از این مشکلات که معمولا متداول است و از سوی مشتریان عنوان می‌شود، چشمک زدن چراغ پاور در تلویزیون و پس از آن هنگ کردن و یا روشن نشدن تلویزیون است. در این مقاله به بررسی علت چشمک زدن چراغ تلویزیون و چشمک زدن چراغ تلویزیون ال ای دی می‌پردازیم و تمامی دلایل آن را بررسی خواهیم کرد.
راهنمای کامل علت خطوط افقی و عمودی صفحه نمایش انواع تلویزیون

برای بررسی دلیل چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون، این موضوع اهمیت دارد که چراغ به چه صورت چشمک می‌زند زیرا از این طریق می‌توان متوجه شد که ایراد دستگاه چیست و نحوه رفع ایراد چگونه است. البته چشمک زدن چراغ تلویزیون زمانی که آن را روشن می‌کنید و در ابتدای روشن شدن تلویزیون طبیعی است. علت چشمک زدن تلویزیون ال جی معمولا با باقی مارک‌های تلویزیون مشابه است و در ادامه هر یک از این ایرادات را بررسی خواهیم کرد.
اگر به دنبال تعمیر تلویزیون ال جی هستید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

روشن بودن دائمی چراغ پاور تلویزیون ال جی

چشمک زدن چراغ تلویزیون ال ای دی

زمانی که تلویزیون در حالت خاموشی است، طبیعی است که چراغ پاور تلویزیون روشن باشد؛ البته اگر در تنظیمات دستگاه انتخاب کرده باشید چراغ حالت آماده به کار خاموش باشد، زمان خاموشی تلویزیون نیز چراغ پاور خاموش خواهد بود.
اگر چراغ پاور تلویزیون شما روشن است اما زمانی که می‌خواهید دستگاه را روشن کنید، تلویزیون روشن نمی‌شود، لازم است ابتدا اتصالات برق و به طور کلی برق ورودی را بررسی کنید و از اینکه برق وارد دستگاه می‌شود، مطمئن شوید. در این حالت گاهی چراغ سوسو می‌زند و یا به صورت پررنگ روشن می‌ماند.
ممکن است گاهی به هر دلیلی دستگاه هنگ کرده باشد. لطفا یک بار برق دستگاه را قطع کنید و بعد از دقایقی مجدد برق را وصل کرده و دستگاه را تست کنید. بهتر است با کلید پاور روی تلویزیون دستگاه را روشن کنید، زیرا ممکن است کنترل دستگاه مشکل داشته باشد و به همین دلیل به تلویزیون فرمان لازم را ارسال نکند. اگر متوجه شدید کنترل تلویزیون به شکل صحیح عمل نمی‌کند، پیشنهاد می‌شود تست کنترل انجام دهید تا مشخص شود آیا کنترل ایراد دارد یا چشمی تلویزیون نمی‌تواند سیگنال‌های کنترل را دریافت کند.
اگر همچنان تلویزیون روشن نمی‌شود و یا اینکه این مشکل تکرار می‌شود، لازم است دستگاه مورد بازدید و بررسی قرار گرفته و عیب‌یابی صورت گیرد.
اگر ایراد تلویزیون جی پلاستون رو پیدا نکردید صفحه تعمیر تلویزیون جی پلاس مطالعه کنید

چرا چراغ پاور تلویزیون LG  و GPlus چشمک می‌زند؟

علت چشمک زدن چراغ تلویزیون

اگر اخیرا اتفاقی مانند رعد و برق و یا نوسانات برق در منطقه داشته‌اید، امکان دارد که تلویزیون را با مشکل مواجه کرده و به همین دلیل چراغ پاور تلویزیون شما چشمک بزند. در بیشتر موارد چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون به دلیل وجود مشکلی در برد تغذیه و مدار برق تغذیه‌ی دستگاه است.
در برخی موارد با توجه به نوع چشمک زدن دستگاه که ممکن است به طور مداوم یا سه مرتبه چشمک زدن پشت سر هم باشد، ایراد دستگاه متفاوت خواهد بود.

گاهی هم ممکن است چشمک زدن چراغ تلویزیون به دلیل بروز مشکل در برد اصلی یا همان برد مین تلویزیون باشد. برد مین تلویزیون بخشی است که پورت‌ها و یا همان ورودی و خروجی‌های دستگاه به آن وصل می‌شود و در واقع سیگنال‌هایی که برای پخش به تلویزیون ورود می‌کند، از طریق برد مین به تلویزیون منتقل شده و از طریق همان پردازش می‌شود. سیگنال‌های ورودی آنتن نیز به این برد منتقل می‌شود و تیونر دیجیتال نیز بر روی برد مین است؛ اگر سیگنالی که به برد مین می‌رسد مشکل داشته باشد، ممکن است دستگاه را با اختلال مواجه کرده و باعث چشمک زدن چراغ تلویزیون و روشن نشدن آن شود. در برخی موارد نیز کابل‌های فلت داخل دستگاه و یا خازن‌های روی بردها دچار ایراد شده است.
8 راهکار برای عیب یابی و رفع مشکلات تلویزیون‌های جی پلاس

علت روشن نشدن چراغ پاور تلویزیون ال جی و جی پلاس

علت چشمک زدن تلویزیون ال جی

گاهی پیش می‌آید که چراغ پاور تلویزیون به طور کلی روشن نمی‌شود و این احتمال می‌رود که برق وارد دستگاه نشده است. البته در نظر داشته باشید ممکن است در قسمت تنظیمات انتخاب کرده باشید که کلید پاور تلویزیون روشن نشود. برای بررسی این مورد در تلویزیون ال جی ابتدا وارد تنظیمات شوید و سپس در منوی عمومی یا General گزینه‌ی «چراغ حالت آماده به کار» را بررسی کنید و در صورت تمایل آن را روشن کنید تا چراغ آماده به کار زمان خاموشی دستگاه نیز روشن باشد. در تلویزیون‌های غیرهوشمند لازم است وارد منوی گزینه یا Option و در برخی مدل‌ها وارد همان منوی عمومی شوید.
7 نکته کاربردی در مورد تعمیر تلویزیون ال جی

تشخیص علت چشمک زدن چراغ تلویزیون خیلی هم ساده نیست

شاید به نظر برسد که چشمک زدن چراغ تلویزیون به دلیل هنگ کردن دستگاه است و گاهی هم ممکن است اتفاق بیفتد اما این مورد در صورتی که تکرار شود نیاز به بررسی دارد و نباید از آن چشم‌پوشی کرد. تشخیص علت ایراد چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون نیاز به بررسی از سوی تکنسین تعمیرات و رفع ایراد از سوی کارشناس متخصص دارد. کارشناسان گلدیران برای تشخیص ایراد و برطرف کردن مشکل تلویزیون‌هایی که گارانتی گلدیران دارند، در سراسر ایران آماده‌ی ارائه خدمات هستند و با ثبت درخواست تعمیر تلویزیون خود، در کوتاهترین زمان این خدمات را دریافت خواهید نمود.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...