همه چیز در مورد یخچال ساید بای ساید + معایب و مزایا

۱۹ مهر ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
معایب و مزایای ساید بای ساید

زمانی که به آشپزخانه خود نگاهی می‌اندازید، اوّلین چیزی که به ذهنتان می‌آید، چیست؟ احتمالا غذا؛ و معمولا یادتان می‌افتد سری به یخچال بزنید! همین موضوع کافی‌ است تا به اهمیت این دستگاه و اینکه کدام نوع آن برای آشپزخانه بهتر است، پی ببرید.
انتخاب یک یخچال مناسب می‌تواند به یک تصمیم چالش‌ برانگیز تبدیل شود. یخچال‌های پرطرفدار بازار طی چند سال اخیر یخچال‌های ساید بای ساید هستند. همانطور که می‌دانید این نوع یخچال‌ها دو بخش جداگانه برای یخچال و فریزر دارند که به شما امکان می‌دهد دماها را جداگانه تنظیم کنید و البته دارای ویژگی ‌های جالب دیگری نیز هستند.
در این مقاله، به معرفی و بررسی مزایا و معایب یخچال‌های ساید بای ساید می‌پردازیم. این معایب و مزایا به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری در مورد انتخاب یخچال منزلتان بگیرید.

مزایای یخچال‌ های ساید بای ساید کدامند؟

این دستگاه‌ها دارای مزیت‌های زیادی است که مهم‌ترین آنها موارد زیر است:

فضای بزرگ و ظرفیت بیشتر یخچال ساید بای ساید

مزایای ساید بای ساید

یخچال‌های ساید بای ساید تقریبا بزرگترین نوع یخچال‌های خانگی هستند. بنابراین فضای بزرگتر دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که مواد غذایی بیشتری را ذخیره کرده و برنامه‌ریزی بهتری برای خرید مواد غذایی داشته باشید. علاوه بر این می‌توانید مواد غذایی را به صورت تفکیک‌ شده‌تر داخل کابین قرار دهید، زیرا قسمت‌های متنوعی دارد. همچنین دسترسی به مواد غذایی به دلیل تفکیک شدن آن راحت‌تر خواهد بود.

یخچال ساید یا دو قلو؛ کدام را بخرید؟

صرفه‌ جویی در مصرف انرژی ساید بای ساید

یخچال‌ های ساید بای ساید به طور معمول به سیستم‌ های صرفه‌جویی در مصرف انرژی تجهیز شده‌اند و معمولا از نوع اینورتر هستند. این ویژگی برای دستگاهی مانند یخچال که به دلیل استفاده از کمپرسور ممکن است مصرف برق بالایی داشته باشد حائز اهمیت است و می‌تواند به کاهش قابل ملاحظه‌ی هزینه‌های انرژی کمک کند.
اینورتر در یخچال‌های ساید موجب تنظیم دقیق دما و سرمادهی متناسب با نیاز دستگاه شده و همین موضوع به کاهش صدای دستگاه در حین کارکرد کمک می‌کند. یخچال‌های اینورتر چون به صورت بهینه‌تری کار کرده و فقط در زمان‌هایی که نیاز است با توان بالا کار می‌کنند، طول عمر بالاتری نیز دارند.
علت استفاده از اینورتر در لوازم خانگی و مزایای آن

ظاهر و طراحی زیبای ساید بای ساید

معایب ساید بای ساید

تقریبا بیشتر خریداران این یخچال‌ها معتقدند ظاهر یخچال‌های ساید بای ساید در مقایسه با دیگر یخچال‌ها شیک و مدرن‌تر بوده و ظاهر زیبایی به محیط آشپزخانه می‌دهد.

فناوری و قابلیت‌ های جدیدتر و استفاده از تکنولوژی مدرن

اکثر یخچال‌های ساید بای ساید دارای ویژگی‌های مدرن مانند تنظیم دمای دیجیتالی، صفحه نمایش لمسی، سیستم تصفیه آب و یخ و دسترسی به اینترنت (برای تشخیص برخی از ایرادات دستگاه) هستند. این تکنولوژی‌ها به بهبود تجربه کاربری شما در آشپزخانه کمک می‌کنند. این یخچال‌ها امکانات بیشتری نسبت به یخچال‌ های معمولی در اختیار شما قرار می‌دهد، مانند کشوی اعجازگر، سیستم وای فای، سرمایش سریع، فیلتر Hygiene Fresh و ...
هرچند یخچال‌ های ساید بای ساید دارای مزایای زیادی هستند، اما توصیه می‌کنیم علی رغم توجه به مزایای ساید بای ساید نیاز‌های خود و محیط خانه‌تان را در نظر بگیرید و معایب احتمالی نظیر قیمت بالا و فضای مورد نیاز را هم در نظر بگیرید تا مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب کنید. در ادامه به این موارد بیشتر خواهیم پرداخت.
یخچال نوفراست بخریم یا دیفراست؟

معایب ساید بای ساید کدام موارد است؟

شاید خودتان به برخی جنبه‌های منفی این نوع یخچال فکر کرده باشید. در ادامه مواردی که بهتر است قبل از خرید به آن بیشتر فکر کنید، اشاره خواهیم کرد:

نیاز به فضای بیشتر برای قرارگیری یخچال

امکانات ساید بای ساید

این نوع یخچال با توجه به ابعاد بزرگ‌تری که دارد نیاز به فضای بیشتری هم دارد و برای محیط‌ها و آشپزخانه‌های کوچک مناسب نیست. شاید به نظرتان برسد که فضای قرارگیری آن را در آشپزخانه دارید اما در نظر داشته باشید که لازم است فاصله‌های استاندارد از اطراف و سقف هم رعایت شود. فاصله‌ی استاندارد دستگاه از پشت 10 سانتی‌متر، از کناره‌ها 5 سانتی‌متر و تا سقف 30 سانتی‌متر است.

قیمت بالاتر ساید بای ساید

قیمت بالای یخچال‌های ساید بای ساید یکی از معایب آنها است. این نوع یخچال‌ها به علت اینکه دارای ویژگی‌ها و فناوری‌های پیشرفته‌ای هستند، معمولاً اختلاف قیمت زیادی با یخچال‌های معمولی دارند. بنابراین اگر نیاز به یک یخچال جدید دارید، قیمت یخچال ساید بای ساید می‌تواند یک عامل تاثیرگذار در انتخاب و خرید شما باشد.

کوچکتر بودن فضای فریزر

فریزر در یخچال‌ ساید بای ساید در برخی مدل‌ها به دلیل قرارگیری یخساز کوچکتر از فریزر یخچال‌های دو درب است. دلیل دیگر کوچکتر بودن فضای فریزر این است که دستگاه دارای دو بخش جداگانه برای یخچال و فریزر است و فریزر در آنها معمولاً فضای کمتری دارد.
از این رو، اگر نیاز به فضای بزرگتر برای نگهداری مواد منجمد دارید، یخچال‌های ساید بای ساید ممکن است مناسب نباشند و بهتر است به خرید یخچال فریزر دوقلو یا یخچال‌های دو درب با فضای بزرگتر در بخش فریزر فکر کنید.

پیش بینی هزینه تعمیرات، نگهداری و قطعات جانبی

تعمیرات ساید بای ساید معمولاً پیچیده‌تر و گران‌تر است. از این رو، هزینه‌ی تعمیرات و نگهداری این دستگاه‌ها می‌تواند به مرور زمان افزایش یابد؛ البته با سرویس‌های دوره‌ای و نگهداری صحیح دستگاه تا حد زیادی می‌توان طول عمر آن را افزایش داد و از خرابی‌های آن جلوگیری کرد.

کدام یخچال را بخریم؟

در پایان این مقاله، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که یخچال‌های ساید بای ساید دارای مزایا و معایبی هستند که باید به دقت در نظر گرفته شوند. از یک سو، آنها فضای بیشتری برای ذخیره سازی مواد غذایی فراهم می‌کنند و دسترسی آسان‌تری به محتویات داخل یخچال و فریزر را فراهم می‌سازند. از سوی دیگر، هزینه تعمیرات و قیمت نسبتاً بالای این یخچال‌ها معایب آنها هستند. پس تصمیم به خرید یا عدم خرید یخچال ساید بای ساید، باید با مطالعه دقیق و توجه به نیازهای خودتان گرفت شود. اما همچنان انتخاب یک یخچال مناسب برای خانه‌تان می‌تواند به بهبود زندگی روزمره و تازگی مواد غذایی کمک کند.

بهترین یخچال ساید بای ساید بازار

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...