نمایندگی تعمیر سیم جمع کن جارو برقی ال جی کجاست؟

۲۰ فروردين ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

دستگاه جارو برقی معمولا ایرادات عجیب و متفاوتی ندارد و معمولا مشکلی که بیشتر برای آن پیش می‌آید، مکش ضعیف، عدم مکش و یا خرابی سیم جمع کن است. البته مشکل سیم جمع کن ممکن است خیلی در روند استفاده از دستگاه تاثیرگذار نباشد، اما اگر در آزاد کردن سیم هم دچار مشکل شود، طبیعی است که دیگر نمی‌شود از آن استفاده کرد. تعمیرات سیم جمع کن جارو برقی از آن مواردی است که به نظر می‌رسد نیازی نیست در اولویت قرار گیرد؛ اما با توجه به آنچه گفتیم یعنی امکان خرابی کامل آن و آزاد نکردن سیم، بهتر است هر چه سریع‌تر مشکل آن رفع شود.  
در این مقاله در مورد خرابی سیم جمع کن جارو برقی، دلایل آن و راهکارهایی که کمک می‌کند سیم جمع کن جارو برقی شما دچار مشکل نشود، صحبت خواهیم کرد. ابتدا لازم است بدانیم این قطعه چگونه کار می‌کند و شامل چه قطعات دیگری است.
علائم سوختن موتور جاروبرقی را تشخیص دهید!

سیم جمع کن جارو برقی چگونه کار می‌کند؟

هرچند که سیم‌جمع‌کن در عملکرد جاروبرقی و مکش دستگاه تاثیری ندارد، اما برای اینکه بتوانید به راحتی از دستگاه استفاده کرده و پس از جارو کشیدن آن را منظم و مرتب جمع‌آوری کنید و در جای خود قرار دهید، سیم‌جمع‌کن نیز قطعه‌ی مهمی است. این قسمت شامل قطعاتی مانند ترمز، فیوز شیشه‌ای، سیم‌های رابط، ترمز، حلقه‌های مسی و شاخک‌های فلزی است. با وصل شدن فیوز شیشه‌ای و آزاد شدن ترمزهای سیم‌جمع‌کن، قرقره حرکت کرده و می‌توانید سیم را حرکت دهید. ابتدا و انتهای کابل حلقه‌ی فلزی قرار دارد و سیم را بر روی قرقره به طور ثابت قرار می‌دهد. وقتی می‌خواهیم سیم را باز کنیم، این حلقه‌ها آزاد شده و قرقره حرکت می‌کند و سیم خارج می‌شود. شاخک‌های فلزی برای اتصال برق به موتور سیم‌جمع‌کن است.

همه چیز درباره‌ی عیب یابی و تعمیر جاروبرقی

چرا سیم‌جمع‌کن جارو برقی خراب می‌شود؟

دلایل خرابی می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:
  • اگر داخل سیم‌جمع‌کن خاک نفوذ کند، می‌تواند عامل خرابی آن باشد. برای تمیز کردن جارو برقی می‌توانید از مطالب راهنمای تمیز کردن جاروبرقی کمک بگیرید.
  • کشیدن سیم می‌تواند به سیم‌جمع‌کن آسیب برساند.
  • پارگی و مشکلات فیزیکی سیم نیز می‌تواند موجب بروز مشکل در روند جمع کردن سیم شود.

نشانه‌های خرابی سیم‌جمع کن چیست؟

اگر سیم به خوبی جمع نشود و دستگاه در ارتباط با جمع کردن و یا آزاد کردن سیم مشکل داشته باشد، کاملا مشخص است که سیم‌جمع‌کن دچار مشکل شده است. برخی موارد دیگر نیز هستند که ممکن است از کارکرد سیم‌جمع‌کن کاملا مشخص نبوده اما در نظر داشته باشید که می‌تواند یکی از ایرادات زیر برای دستگاه شما پیش آمده باشد:
  • چنانچه سیم باز می‌شود اما به داخل دستگاه برنمی‌گردد، ترمز سیم‌جمع‌کن دچار مشکل شده است.
  • اگر سیم باز شده و مجدد سریع به داخل دستگاه برمی‌گردد، احتمالا فنرهای فلزی سیم‌جمع‌کن خراب است.
  • خرابی فیوز شیشه‌ای باعث می‌شود دستگاه به طور کلی روشن نشود.
  • ممکن است حلقه‌های مسی دچار ایراد شده باشد و به همین دلیل سیم جمع نشود.

چگونه از خرابی سیم‌جمع‌کن جلوگیری کنیم؟

بهتر است موارد زیر را رعایت کنید تا دستگاه شما با این مشکل مواجه نشود:
  • طول سیم دستگاه را یکبار اندازه‌گیری کنید و سعی کنید همیشه چندین سانتی‌متر کمتر سیم را بیرون بکشید؛ می‌توانید اندازه‌ی آن را با علامت خودکار و یا چسب بر روی سیم مشخص کنید.
  • اگر احساس کردید مانعی در باز شدن سیم وجود دارد، چند بار سیم را تا نیمه باز کنید و دوباره جمع کنید یا به اصطلاح آن را کوک کنید تا سیم به درستی داخل دستگاه قرار گیرد و از بروز مشکل جلوگیری شود.
  • زمانی که جاروبرقی به برق متصل شده است و دوشاخه‌ی آن در پریز برق است، سیم را باز نکنید زیرا پلاتین‌های آن آسیب می‌بیند.

تعمیر سیم ‌جمع ‌کن جارو برقی ال جی

اگر دستگاه شما هم دچار این مشکل شده است و می‌خواهید آن را برای تعمیر و رفع مشکل به کارشناس تحویل دهید، می‌توانید درخواست مراجعه از نمایندگی جارو برقی ال جی در تهران و خدمات پس از فروش جارو برقی ال جی ثبت کنید. اگر دستگاه شما نیاز به سیم جمع کن جدید دارد و می‌خواهید برای خرید سیم جمع کن جارو برقی ال جی اقدام نموده و قیمت سیم جمع کن جاروبرقی ال جی را بدانید، می‌توانید قبل از مراجعه‌ی کارشناس، به صورت تلفنی این موارد را از تکنسین سوال کنید.

جارو برقی جی پلاس شما دچار مشکل شده است؟
نمایندگی‌های گلدیران در سراسر ایران آماده‌ی ارائه خدمات هستند.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...