مهم‌ترین نکات برای شستشوی حوله در ماشین لباسشویی

۳۰ بهمن ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

شاید برای برخی افراد این سوال پیش بیاید که آیا نیاز است حوله در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت شستشو شود؛ باید بگوییم بله نیاز است. با توجه به اینکه حوله پس از استحمام و شستشو استفاده می‌شود و پوست بدن بعد از شستشو تمیز است، شاید اصلا فکرش را هم نکرده باشید که به چه علت باید شستشو به طور منظم صورت گیرد.
حوله مانند لباس می‌بایست به طور منظم شسته شود. زمانی که استحمام می‌کنیم و یا اینکه دست و صورت خود را شستشو می‌دهیم، سلول‌های مرده‌ی پوست جدا می‌شود و سپس وقتی از حوله استفاده می‌کنیم، ممکن است این سلول‌های مرده در تار و پود حوله قرار گیرد؛ همین موجب آلودگی شده و باعث می‌شود که این آلودگی‌ها در استفاده‌ی بعدی به بدن منتقل شود.


تقریبا همه‌ی افراد سعی می‌کنند به‌خوبی مراقب پوست خود بوده و معمولا از هر عاملی که احتمال دارد لطافت و سلامت پوست را به مخاطره بیندازد، دوری ‌کنند. بنابراین توجه ویژه به شستشوی لباس‌ها و یا هرچه با سطح پوست در تماس است، ضروری بوده و بهتر است راهکارهای شستشوی صحیح آنها و بازه‌های زمانی مرتب که نیاز به شستشو وجود دارد را بدانیم.
با توجه به اینکه حوله وسیله‌ای شخصی و اختصاصی است، هر فرد بر اساس میزان استفاده‌ی خود بهتر است پس از 5 بار استفاده حوله حمام خود را شستشو دهد. در ادامه خواهیم گفت بهتر است حوله به چه شکل شسته شود تا هم تمیز و کاملا پاک بوده و هم آسیبی به آن وارد نشود.
8 اشتباه رایج در شستشوی لباس در لباسشویی

برای شستشوی حوله توجه به چه نکاتی ضروری است؟

شستشوی صحیح حوله‌ها می‌تواند تمیزی و لطافت آنها را به همراه داشته باشد. نکاتی که در ارتباط با شستشوی آن از همه مهم‌تر بوده و می‌بایست رعایت شود را در ادامه خواهیم گفت:

حوله‌ها را از لباس‌ها را جدا کنید


مهم‌ترین نکته در شستشوی حوله در ماشین لباسشویی‌ این است که آنها را از لباس‌ها جدا کنید و سپس در ماشین لباسشویی شستشو دهید. با توجه به اینکه حوله و لباس را در برنامه‌ی مخصوص به خود و با دما، نوع شستشو، میزان شوینده‌ی متناسب و درجه‌ی خشک‌کن متفاوتی شستشو می‌دهید، لازم است آنها را جداگانه قرار گیرد. علاوه بر آن، نکته‌ی دیگر این است که لباس‌ها به دلیل برخورد با سطوح متفاوت آلوده‌تر است و بهتر است حوله که می‌بایست کاملا تمیز شسته شود، به طور جداگانه شستشو شود؛ در این صورت پرزهای حوله نیز به لباس‌ها نمی‌چسبد.

حوله را با مایع لباسشویی بشویید


شاید دیده باشید پس از شستشوی برخی لباس‌ها با پودر لباسشویی، پارچه خشک و غیر انعطاف‌پذیر بوده و نرمی خود را از دست می‌دهد؛ برای اینکه حوله‌های شما زبر نشود و نرمی و لطافت خود را داشته باشد از مایع لباسشویی استفاده کنید.

علت چروک شدن لباس‌ در ماشین لباسشویی

حوله‌ها را با توجه به رنگ تفکیک کنید


حوله‌ها را از نظر رنگی تفکیک کنید زیرا ممکن است رنگ دهد و موجب کدر شدن باقی حوله‌ها شود. برای حوله‌های رنگی و تیره بهتر است از مواد شوینده مخصوص هریک استفاده نمایید.

بیشتر از 2 حوله داخل دیگ لباسشویی قرار ندهید

همانطور که می‌دانید نوع پارچه‌ی حوله به گونه‌ای است که وقتی آب را جذب می‌کند، سنگین شده و گاهی موجب می‌شود ماشین لباسشویی شما با عدم تعادل مواجه شود. اگر می‌خواهید حوله‌ی تن‌پوش شستشو دهید، توجه داشته باشید بیشتر از 2 حوله را در یک مرحله شستشو داخل دستگاه قرار دهید. اگر حوله کوچک و استخری است، می‌توانید تعداد بیشتری را برای شستشو داخل دیگ ماشین لباسشویی بریزید.

چگونه از رنگ دادن لباس در زمان شستشو جلوگیری کنیم؟

میزان مناسب مواد شوینده

به میزان استاندارد از ماده شوینده استفاده کنید؛ در صورتی که بیش از اندازه مواد شوینده بریزید، امکان دارد خوب آبکشی نشود و نرمی حوله را نیز کاهش دهد.

برنامه مناسب شستشوی حوله در ماشین لباسشویی


با توجه به اینکه دستگاه شما کدام برنامه‌ها را دارد، برنامه متناسب برای شستشوی حوله می‌تواند متفاوت باشد. در مورد انتخاب برنامه می‌توانید به شکل زیر عمل کنید:

  • اگر ماشین لباسشویی شما برنامه‌ی Duvet دارد، برای شستن حوله می‌توانید از آن استفاده کنید. این برنامه برای شستن لباس‌های مخمل و اقلام بزرگ مانند روکش و ملحفه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور کلی قدرت جذب آب بالایی دارد و آبگیری را متناسب با حوله‌ها انجام می‌دهد.
  • در صورتی که دستگاه شما برنامه‌ی Blanket را دارد، می‌توانید از آن استفاده کنید. این برنامه نیز برای شستن ملحفه، روتختی، روکش مبلمان و حوله کاربرد دارد.
  • در صورتی که ماشین لباسشویی شما دو برنامه‌ی قبلی را ندارد، از برنامه‌ی Cotton استفاده نمایید.
  • برخی مدل‌های ماشین لباسشویی مانند مدل تایتان گزینه‌ی Steam Softener دارد و اگر آن را در کنار برنامه‌ی اصلی انتخاب نمایید، بعد از اتمام کار، دستگاه به پارچه بخار می‌دهد و موجب نرم‌تر شدن آن می‌شود؛ در صورتی که دستگاه شما این گزینه‌ی بخارشوی را دارد، می‌توانید برای حوله نیز از آن استفاده کنید.

چه دمای آبی مناسب شستشوی حوله است؟

برای شستشوی حوله با توجه به نوع آن، دمای آب 40 درجه‌ی سانتی‌گراد می‌تواند مناسب باشد اما اگر می‌خواهید شستشو به گونه‌ای موجب ضدعفونی شدن آن نیز بشود، بهتر است دمای آب 60 درجه‌ی سانتی‌گراد را انتخاب نمایید.

استفاده از نرم‌کننده برای شستشوی حوله ضروری است؟


توصیه می‌شود برای شستشوی حوله همیشه میزان کمی نرم‌کننده هم استفاده کنید زیرا موجب نرم شدن آن می‌شود و از ایجاد الکتریسیته نیز جلوگیری می‌کند. در همه برنامه‌ها می‌توانید نرم‌کننده استفاده کنید و محدودیتی در این مورد وجود ندارد. برای استفاده از نرم ‌کننده تنها کافی است همان ابتدای کار و قبل از شروع برنامه میزان کمی نرم‌کننده در قسمت آبی‌رنگ جاپودری که معمولا شکل یک گل نیز دارد بریزید.

دور خشک‌کن مناسب  و روش خشک‌ کردن حوله


حوله‌ها آنطور که به نظر می‌رسد خیلی هم دیر خشک نمی‌شود و معمولا نیاز به دور خشک‌کن بالایی ندارد. بهتر است دور خشک‌کن پایین انتخاب کنید تا حوله‌ها به دلیل سنگینی در مرحله‌ی خشک‌کن موجب لرزش دستگاه نشود. حوله‌ها نسبت به لباس‌های دیگر زودتر در دور خشک‌کن خشک می‌شوند.
برای آویزان کردن آن دقت داشته باشید که به خوبی حوله را تکان دهید، آن را مقابل نور آفتاب قرار داده و در صورت خشک شدن بلافاصله از مقابل نور خورشید بردارید زیرا نور بیشتر آن را زبر می‌کند اما در نظر داشته باشید برای جلوگیری از رشد میکروب حوله باید کامل خشک شود.

آیا کاربرد تمامی کلیدهای ماشین لباسشویی خود را می‌دانید؟

بسیاری از ما وقتی می‌خواهیم لباس را در ماشین لباسشویی شستشو دهیم، برنامه‌ی شستشوی سریع را انتخاب می‌کنیم و دستگاه را روشن می‌کنیم، غافل از اینکه ماشین لباسشویی ما چقدر گزینه‌های خوب و کاربردی و برنامه‌های متناسب با نوع لباسمان دارد؛ اما اگر تا امروز اینطور از دستگاه استفاده می‌کردید، می‌توانید از امروز با مطالعه‌ی مقاله‌ای که از سوی کارشناس محترم با عنوان سیر تا پیاز علامت های روی ماشین لباسشویی ال جی برای شما تدوین شده، از تمامی کاربردهای دستگاهتان به خوبی استفاده کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...