مشخصات و ویژگی های آخرین مدل اندروید باکس بازار

۱۳ اسفند ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

این روزها پیشرفت تکنولوژی و به ویژه دنیای دیجیتال آنقدر سریع است که وقتی دستگاهی را خریداری می‌کنیم می‌دانیم که شاید تا چند ماه دیگر دستگاهی جدیدتر یا به‌روزتر وارد بازار شود که امکانات بیشتری خواهد داشت و بهتر است ما هم دستگاه آخرین مدل خریداری کنیم که حداقل بتوانیم تا مدتی به آپدیت‌ها و نرم‌افزارهای آن دسترسی پیدا داشته باشیم.
یکی از دستگاه‌هایی که تکنولوژی و افزایش قابلیت‌ها در ساخت آن، طی سال‌های اخیر دائم در حال پیشرفت و بهبود است، دنیای نمایشگرها و تلویزیون‌هاست. این روزها در بیشتر خانه‌ها تلویزیون‌های هوشمند قرار گرفته و تقریبا خیلی از افراد عادت کرده‌اند برخی کارهای اینترنتی خود را با تلویزیون انجام دهند، به صورت آنلاین فیلم و سریال تماشا کنند و ... البته افرادی نیز هستند که تلویزیون‌های معمولی دارند و ممکن است این نیاز را احساس کنند که بهتر است تلویزیون قابلیت اتصال به اینترنت، وصل کردن گوشی و ... را داشته باشد تا بتوان از امکانات هوشمند آن نیز استفاده کرد؛ اما با توجه به قیمت تقریبا بالای تلویزیون‌های هوشمند ممکن است ترجیح دهند همان تلویزیون معمولی را استفاده کنند.
شاید اطلاع داشته باشید که با ورود دستگاه‌های اندروید باکس به دنیای دیجیتال، دیگر نیاز نیست تلویزیون را تعویض کرده و یک تلویزیون هوشمند با قیمت بالا بخرید؛ تنها کافی است یک اندروید باکس مناسب با گارانتی مطمئن خریداری کرده و به تلویزیون وصل کنید تا قابلیت‌های یک تلویزیون هوشمند به دستگاه شما اضافه شود و بتوانید با هزینه‌ای خیلی کمتر، از قابلیت‌های یک تلویزیون هوشمند بهره ببرید.
امروز در این مقاله محصول جدید جی پلاس یعنی اندروید باکس جدید جی پلاس را معرفی خواهیم کرد که می‌تواند انتخاب خیلی خوبی برای هوشمند کردن تلویزیون معمولی شما باشد. ابتدا به شما خواهیم گفت اندروید باکس دقیقا چیست و چه کاربردی دارد.
کامل‌ترین راهنمای خرید تلویزیون

اندروید باکس چیست؟


اندروید باکس دستگاهی است که می‌توان آن را به تلویزیون وصل کرد و از طریق آن یک تلویزیون معمولی را با هزینه‌ی نسبتا پایین تبدیل به یک تلویزیون هوشمند یا همان Smart TV نمود. با توجه به اینکه با اتصال این دستگاه یا قطعه به تلویزیون امکان اتصال به اینترنت فراهم شده و سیستم عامل اندروید به تلویزیون اضافه می‌شود، بسیاری از امکاناتی که بر روی یک موبایل اندروید فراهم است، بر روی تلویزیون نیز در دسترس خواهد بود. برای مثال با اتصال اندروید باکس به تلویزیون، شما می‌توانید به صورت آنلاین فیلم تماشا کنید، گوشی یا تبلت را به تلویزیون وصل کنید. وبگردی کنید و از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و ... که با توجه به دستگاه تلویزیون و اندروید باکس امکان استفاده از آن وجود دارد. البته در برخی موارد و اپلیکیشن‌هایی که نیاز است حتما بر روی موبایل استفاده شود، محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت.

اندروید باکس چگونه به تلویزیون یا مانیتور وصل می‌شود؟

برای اتصال اندروید باکس به تلویزیون، اگر تلویزیون پورت ورودی HDMI دارد، کافی است یک کابل HDMI به دو دستگاه وصل کنید و زمانی که می‌خواهید از این دستگاه استفاده کنید، ورودی تلویزیون را بر روی HDMI قرار دهید. اگر تلویزیون شما پورت ورودی HDMI ندارد، می‌توانید تبدیل مناسب AV به HDMI تهیه کنید و به این منظور از آن استفاده نمایید. البته می‌توان اندروید باکس را به مانیتور متصل کرد و محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

مروری بر جدیدترین تکنولوژی‌های تصویر تلویزیون

ویژگی‌های اندروید باکس جدید جی پلاس


برای اینکه بتوانید بهترین اندروید باکس را انتخاب کنید بهتر است قبل از اقدام برای خرید، راهنمای خرید اندروید باکس را مطالعه نموده و به برخی ویژگی‌های بسیار مهم دستگاه توجه کنید. البته ممکن است نیازی نباشد بر روی برخی ویژگی‌های خیلی تخصصی تمرکز کنید. در ادامه ویژگی‌های اندروید باکس جدید جی پلاس را برای شما خواهیم گفت.

مدل اندروید باکس جی پلاس


مدل اندروید باکس جدید جی پلاس مانند مدل سری قبل آن GP9 است، اما سری ساخت آن تفاوت دارد و برخی ویژگی‌ها مانند امکان اتصال گوشی اپل به تلویزیون از طریق اندروید باکس، به آن اضافه شده است. در مدل سری قبل تنها امکان اتصال موبایل اندروید به اندروید باکس وجود داشت.

پورت‌های اندروید باکس جی پلاس

پورت‌ها یا همان ورودی و خروجی‌های اندروید باکس جدید جی پلاس مواردی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:
  • ورودی جک آداپتور برقی برای اتصال برق تغذیه
  • پورت اپتیکال برای انتقال صدا
  • خروجی HDMI
  • پورت اتصال شبکه
  • خروجی AV
  • 1 عدد پورت USB 2.0 و 1 عدد پورت USB 3.0
  • درگاه کارت حافظه

مشخصات سخت افزاری و ارتباطی اندروید باکس GPlus


  • CPU 4 هسته‌ای،64 بیتی، Amlogic S905X3، ARM Cortex A55 با پردازشگر گرافیکی ARM G31MP2
  • پشتیبانی از کدینگ ویدئویی 8K و HEVC 10 بیتی، پشتیبانی از کدک AVS+، H 264 up to 8K، 24 fps
  • حافظه سیستمی 4 گیگابایت
  • حافظه برای ذخیره‌سازی 32 گیگابایت
  • WiFi، 4G/5G
  • بلوتوث ورژن 4.2

سیستم عامل اندروید باکس GPlus

همانطور که کاملا مشخص است سیستم عامل اندروید باکس جی پلاس اندروید بوده و نسخه آن 9.0 است.

آیا امکان اتصال موس و کیبورد به اندروید باکس جی پلاس وجود دارد؟

اندروید باکس جی پلاس دارای یک کنترل معمولی است و می‌توانید با همان کنترل بیشتر تنظیمات را انجام دهید. اگر بخواهید آسان‌تر با دستگاه کار کنید، می‌توانید از طریق پورت USB به آن موس و کیبورد متصل کنید. البته برای استفاده‌ی آسان و همانند کنترل جادویی تلویزیون‌ها، امکان اتصال ایرموس نیز وجود دارد.

بهترین تلویزیون برای گیمینگ

آیا اندروید باکس جی پلاس امکان اتصال موبایل را دارد؟

اندروید باکس جی پلاس این امکان را دارد که به آن موبایل اندروید و آیفون را متصل نمایید، اما در نظر داشته باشید که می‌بایست موبایل شما نیز قابلیت میروینگ و مانیتور کردن بر روی صفحه‌ی تلویزیون را داشته باشد.

اندروید باکس جدید جی پلاس را از کجا خریداری کنیم؟

این دستگاه طی روزهای آینده و تا اواخر اسفند ماه 1401 وارد بازار خواهد شد و شما می‌توانید به سادگی از طریق فروشگاه آنلاین شرکت مشتریان گلدیران، خرید اندروید باکس را انجام دهید. اگر در مورد این محصول سوالی نیز داشتید، لطفا زیر همین مقاله برای ما بنوسید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...