علت باز نشدن و بسته نشدن درب لباسشویی؛ تعمیر + راهکار

۰۱ مرداد ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
خرابی درب لباسشویی

یکی از ایرادات دستگاه ماشین لباسشویی که خیلی هم موجب نارضایتی می‌شود، باز نشدن درب دستگاه است؛ باز نشدن درب دستگاه علاوه بر اینکه باعث می‌شود نتوانیم لباس‌هایمان را از دستگاه خارج کنیم و البته ممکن هم هست که به آنها نیاز داشته باشیم، ممکن است باعث بوی نامطبوع و یا رنگ دادن لباس‌ها به هم شود. البته همانطور که می‌دانید زمان شستشوی لباس‌ها و در حین کارکرد برنامه شستشو قفل درب دستگاه باز نمی‌شود و این کاملا طبیعی است. قفل بودن درب دستگاه تا مدتی بعد از اتمام کار آن ادامه دارد. این عملکرد به دلیل قرارگیری میکروسوئیچ در قسمت قفل و درب دستگاه است که ارتباط مستقیم با برد دارد و بر اساس فرمان برد عمل می‌کند.
در ادامه راهکار رفع مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی و همینطور علل بروز ایراد در درب ماشین لباسشویی و قفل‌شدگی آن را بررسی خواهیم کرد اما ابتدا راهکار مربوط برای زمانی که درب ماشین لباسشویی ال جی یا جی پلاس قفل شده است را در ادامه خواهیم گفت.
چگونه از رنگ دادن لباس در زمان شستشو جلوگیری کنیم؟

باز نشدن درب ماشین لباسشویی LG

باز نشدن درب ماشین لباسشویی ال جی

باز نشدن درب ماشین لباسشویی ال جی ممکن است به دلیل نبستن صحیح درب باشد. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، مراحل زیرا را انجام دهید:
  • ابتدا ماشین لباسشویی ال جی را خاموش کنید.
  • درب دستگاه را با دست به سمت داخل کمی هل دهید.
  • مجدد دستگاه را روشن کنید.
  • با کلید Spin که مربوط به دور خشک‌کن است یکی از دورهای خشک‌کن را انتخاب کنید.
  • کلید استارت را بزنید.
  • بعد از چند ثانیه کار کردن دستگاه، کلید Power را انتخاب کرده و دستگاه را خاموش کنید.
  • بعد از چند دقیقه درب دستگاه را بکشید تا باز شود.
در صورتی که درب دستگاه با این روش باز نشد، لازم است کارشناس تعمیرات دستگاه را بازدید کرده و رفع ایراد را انجام دهند به صفحه تعمیر ماشین لباسشویی ال جی مراجعه کنید.
سیر تا پیاز علامت های روی ماشین لباسشویی ال جی

باز نشدن درب ماشین لباسشویی Gplus

علت باز نشدن درب لباسشویی ال جی

در صورتی که درب ماشین لباسشویی جی پلاس باز نمی‌شود، لطفا موارد زیر را انجام دهید:
  • درب دستگاه را با کف دست کمی به سمت داخل فشار دهید.
  • سپس دستگیره‌ی درب را بگیرید و آن را بکشید تا باز شود.
در نظر داشته باشید اگر درب دستگاه باز نشد، نیاز است کارشناس دستگاه را بررسی کرده و رفع ایراد را انجام دهند.
در ماشین لباسشویی مدل GWM-84B35 اگر با این مشکل مواجه شدید، برای باز کردن درب ماشین لباسشویی ابتدا درپوش فیلتر پمپ تخلیه را باز کنید. در همان قسمت دستگیره‌ی اضطراری وجود دارد و با کشیدن آن به سمت پایین می‌توانید درب را باز کنید. البته قبل از باز کردن درب، از فیلتر پمپ تخلیه و از طریق شلنگ کوچکی که دارد، آب داخل دستگاه را تخلیه کنید.
اگر درب لباسشویی شما با رعایت موارد گفته شده نیز باز نمی‌شود، احتمال دارد به دلیل یکی از مواردی باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی

باز نشدن درب لباسشویی ال جی

چند دلیل وجود دارد که ممکن است موجب باز نشدن درب ماشین لباسشویی شود. دلایل قفل‌شدگی ماشین لباسشویی می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:
  • ایراد قفل درب ماشین لباسشویی؛ بدیهی است که ایراد قفل درب ممکن است باعث قفل شدن آن شود. این ایراد فیزیکی بوده و نیاز است از طرف تعمیرکار رفع شود.
  • مشکل در تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی؛ با توجه به اینکه لازم است ابتدا آب داخل ماشین لباسشویی تخلیه شود و پس از آن اقدام به بازکردن درب دستگاه کنید، اگر آب داخل دستگاه به هر علتی تخلیه نشود، درب دستگاه باز نخواهد شد.
  • ایراد لولای درب ماشین لباسشویی به دلیل پوسیدگی؛ پس از مدتی استفاده از دستگاه لولا ممکن است دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی شود؛ به همین دلیل احتمال دارد درب دستگاه باز نشود.
  • مشکل فیزیکی دستگیره درب ماشین لباسشویی؛ گاهی دستگیره درب دستگاه به دلیل شکستگی گیر کرده و باز نمی‌شود و مثل باقی ایرادات فیزیکی باید از سوی کارشناس تعمیر شود.
  • فعال بودن قفل کودک ماشین لباسشویی؛ طبیعی است که در صورت فعال بودن قفل کودک درب قفل شده و باز نمی‌شود. برای غیرفعال کردن قفل کودک کافی است به علامت آن بر روی دستگاه توجه کنید؛ معمولا یک کلید یا دو کلید کنار هم برای فعال و غیرفعال کردن قفل کودک وجود دارد و لازم است چند ثانیه آن را نگه دارید تا غیرفعال شود.

به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود دقت کنید!

ممکن است برای برخی عملکردها مانند غیرفعال‌ کردن قفل کودک و یا باز کردن فیلتر پمپ تخلیه نیاز به راهنمایی داشته باشید؛ برای اطلاع از این موارد می‌توانید دفترچه راهنمای مدل ماشین لباسشویی خود را دانلود کرده و بر اساس آن موارد را انجام دهید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...