طرز تهیه چیز کیک یخچالی

۲۲ اسفند ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
طرز تهیه چیز کیک یخچالی

چیز کیک یخچالی
 یکی از دسرهای خوشمزه و معروف می باشد و می توان آن را در انواع طعم و مزه های متفاوت درست کرد. برای درست کردن چیز کیک یخچالی هیچ نیازی به فر نیست و برای پایه این چیز کیک از بیسکویت پتی بور استفاده می شود. چیز کیک یخچالی دسری ساده و بدون پخت است که میتواند برای کودکان بسیار جذاب و مفید باشد. اگر علاقمند به تهیه کیکی آسان و خوشمزه هستید، این دستور را امتحان کنید. یکی از اصول شیرینی پزی در نزد آشپز ها استفاده از حداقل مواد اولیه برای پخت غذا یا یک شیرینی می باشد
چیز کیک یکی از انواع کیک های خوشمزه کشور یونان است که به عنوان یک کیک بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. چیز کیک خیلی ساده و راحت حاضر میشه، علاوه بر این خوشگل و خوشمزه هم هست. فقط کافیه تا مراحل رو انجام بدین و این چیز کیک رو درست کنید.
آموزش برنامه های مایکروویو ال جی

مواد لازم برای تهیه چیز کیک

مواد لازم برای تهیه چیز کیک
بیسکویت پتی بور: یک بسته
کره: 50 گرم
پودر ژله انار: 1.3 پیمانه 
آب: یک لیوان 
پنیر خامه‌ای: 50 گرم 
شیر: 250 میلی لیتر 
شکر: 1 قاشق غذا خوری 
ژلاتین: 3 قاشق مربا خوری 
انار یا میوه دلخواه: به میزان لازم

روش تهیه چیز کیک یخچالی

برای تهیه چیز کیک یخچالی برای اهالی خانه به مواد ساده و کمی وقت نیاز دارید تا یک چیز کیک فوق العاده را تهیه و نوش جان کنید.

مرحله اول آماده سازی چیز کیک

طرز تهیه چیز کیک یخچالی
در ابتدا یک بسته بیسکویت پتی بور را از بسته آن خارج کنید و به همراه کره، در آن بریزید تا به خوبی پودر شود.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک
 درصورتیکه که در منزل خرد کن ندارید میتوانید از گوشتکوب برای له کردن و یک دست کردن بیسکویت ها استفاده کنید.

روش تهیه چیز کیک یخچالی به روش گلدیران
سپس بیسکویت را که به همراه کره به خوبی پودر و له شده است در یک قالب کمربندی بریزید. به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. سپس با استفاده از یک گوشکوب سطح آن را در قالب به خوبی صاف کنید تا یکدست شود. حال به مدت نیم ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.

مرحله دوم تهیه چیز کیک یخچالی

در این حد فاصله نیاز است 1.3 پیمانه پودر ژله انار را در یک کاسه شیشه ای بریزید و یک لیوان آب جوش را کم کم به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا به خوبی حل شود. برای کامل حل شدن پودرهای ژلاتین موجود در ژله آن را روی بخار کتری قرار دهید تا به خوبی آب شوند.
حال نیاز است که به سراغ تهیه مرحله بعدی چیز کیک یخچالی برویم.

مرحله سوم آماده کردن چیز کیک

اماده سازی چیز کیک یخچالی به روش گلدیران
50 گرم پنیر خامه‌ای را در یک کاسه شیشه ای بریزد حال 250 میلی لیتر شیر را کم کم به پنیر خامه ای اضافه کنید و حل کنید. نیاز است که شیر را در چند مرحله اضافه کنید تا به خوبی مخلوط شوند. برای مخلوط شدن یکدست آن میتوانید از همزن برقی یا همزن دستی استفاده کنید. برای سرعت عمل و بهتر مخلوط شدن پنیر با شیر بهتر است که از هم زن برقی استفاده کنید. پس از اینکه شیر را کاملا به پنیر اضافه کردید و هم زدید حال باید یک قاشق چایخوری وانیل، یک قاشق چایخوری شکر و سه قاشق مرباخوری پودر ژلاتین را به ترکیب پنیر و شیر هم زده خود اضافه کنید و مجددا به خوبی هم بزنید.

مرحله چهارم تهیه چیز کیک در منزل

حال بر روی شعله ملایم اجاق گاز شیر را درون یک قابلمه بریزید و اجازه دهید تا چند جوش ( یا به اصطلاح آشپزی چند قول ) بزند. مرتب هم بزنید تا شکر و ژلاتین به خوبی حل شوند. سپس مایع را از یک صافی رد کنید.
در این مرحله باید قالب کمربندی را از یخچال خارج کنید، مواد را پس از رد کردن از صافی روی محتوای بیسکویت و کره پودر شده که از قبل سطح آن را صاف کرده‌اید بریزید تا روی آن را کامل بگیرد.
مجدد نیاز است که یک ساعت قالب کمبرندی خود را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

تهیه چیز کیک یخچالی در منزل-به روش گلدیران

مرحله پنجم آماده سازی

پس از یک ساعت قالب را از یخچال بیرون آورد روی آن میوه دلخواه خود مثلا انار، توت فرنگی و ... را روی کل آن بریزید. حجم میوه ای که بر روی موادتان می‌ریزید به دلخواه و سلیقه خودتان بستگی دارد.
حال ملاقه به ملاقه مایع پودر ژله آب شده خود را که خنک شده است را روی مواد خود بریزد تا سطح آن را کامل پر کند. سپس آن را مجدد به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا ژله خود را بگیرد.

مرحله آخر درست کردن چیز کیک

آموزش چیز کیک به روش گلدیران
پس از یک ساعت قالب را از یخچال خارج کنید. دور تا دور خارجی (یعنی دور تا دور قالب) چیز کیک یخچالی خود را به آرامی با جاقو بکشید تا بتوانید به راحتی چیز کیک یخچالی را از قالب جدا کنید.
سپس قالب را به آرامی از چیز کیک یخچالی خود جدا کنید. چیز کیک شما آماده نوش جان کردن است.

طرفدار آموزش های آشپزی هستید؟

ما در سایت گلدیران در قسمت ویدئوها آموزش آشپزی، صبحانه، غدا، دسر و آموزش‌ های متنوعی را برای شما قرار داده‌ایم. در قسمت مقاله های آموزشی سایت گلدیران نیز آموزش کیک، پیتزا و ... نیز به صورت کامل توضیح داده شده است. با مراجعه به آن ها میتوانید فوت وفن های آشپزی را به خوبی یاد بگیرید و با اهالی خانه میل کنید.
برای آموزش های آشپزی بیشتر ویدئو و مقالات آشپزی گلدیران را از دست ندهید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...