روش هات اسپات کردن و رفع مشکلات هات اسپات موبایل

۲۴ خرداد ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

استفاده از اینترنت در سال‌های اخیر و دنیای امروز نیازی انکارنشدنی است. خیلی از ما شاید نتوانیم حتی یک روز بدون اینترنت را تصور کنیم زیرا خیلی از کارهای روزمره و ضروری را نیز به واسطه‌ی دسترسی به اینترنت انجام می‌دهیم. اگر جایی باشیم که امکان دسترسی به اینترنت در آنجا محدود است، قطعا به فکر راهی برای اتصال اینترنت بوده و سعی می‌کنیم سریع‌ترین راه را انتخاب کنیم. روشی که از طریق آن خیلی سریع می‌توانیم باقی سیستم‌ها را به اینترنت موبایل وصل کنیم، هات اسپات کردن است. هات اسپات کردن هم در گوشی‌های اندروید و هم در گوشی‌هایی با سیستم عامل IOS روش ساده‌ای دارد، اما با توجه به اینکه برخی مشتریان در این مورد سوال می‌کنند و خواهان اطلاع از روش اتصال و بررسی برخی مشکلات مربوط به آن بوده‌اند، تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب این موضوع را توضیح دهیم. در ادامه هات اسپات کردن موبایل را هم در گوشی‌های اندروید و هم در گوشی‌های آیفون آموزش خواهیم داد.
همانطور که گفتیم کاربرد هات اسپات کردن، به اشتراک گذاری اینترنت یک دستگاه برای باقی دستگاه‌هاست تا بتوانیم از اینترنت یک دستگاه بر روی دستگاه‌های دیگر بهره بگیریم. به طور کلی به نقطه‌ی اتصال که دستگاه‌هایی مانند موبایل، تبلت، لپتاپ و ... می‌توانند برای استفاده از اینترنت به صورت بی‌سیم به آن وصل شوند، هات اسپات می‌گویند. برای مثال ممکن است در منزل اینترنت نداشته باشید و بخواهید تلویزیون یا لپتاپ را به اینترنت وصل کنید؛ در این حالت می‌توانید هات اسپات موبایل را روشن کرده و دستگاه مورد نظر را به اینترنت موبایل متصل کنید.
روش‌های اتصال موبایل به تلویزیون ال جی

هات اسپات کردن اینترنت موبایل اندروید

در گوشی‌های اندروید اتصال به سادگی انجام می‌شود. در منوی کشویی بالای صفحه گزینه «Moblile Hotspot» قرار دارد و با انتخاب آن می‌توانید به راحتی اتصال را انجام دهید. کافی است در این منوی کشویی گزینه‌ی مربوط به هات اسپات را روشن کنید.
اگر با نگه داشتن دست بر روی گزینه Moblile Hotspot وارد منوی آن شوید، می‌توانید نام هات اسپات گوشی خود و همچنین رمز آن را تغییر دهید.
اگر می‌خواهید هنگام اتصال دستگاه دیگر به اینترنت موبایل رمز وارد نکنید، در قسمت تنظیمات هات اسپات موبایل و در بخش Configure گزینه Security را بر روی حالت Open قرار دهید تا نیاز به وارد کردن پسوورد نباشد، اما در نظر داشته باشید در این حالت دیگر دستگاه‌ها نیز می‌توانند به موبایل شما وصل شده و از اینترنت گوشی شما استفاده کنند.
در بخش Advanced همین منو هم می‌توانید در قسمت «Turn off when no device connected for» تعیین کنید پس از چند دقیقه قطعی ارتباط، هات اسپات موبایل خاموش شود.
امکان
مخفی کردن هات اسپات و اسم موبایل نیز وجود دارد و می‌توانید با روشن کردن «Hidden network» موبایل را مخفی کنید تا در جستجوی وای فای دستگاه‌های اطراف پیدا نشود.

هات اسپات کردن اینترنت موبایل آیفون

برای استفاده از هات اسپات در موبایل آیفون به شکل زیر عمل کنید:
  • ابتدا وارد تنظیمات شوید.
  • در قسمت Cellular وارد بخش Cellular Data Network شوید.
  • سپس وارد قسمت Personal hotspot شده و در بخش APN برای هات اسپات گوشی پسوورد تعیین نمایید.

پس از انجام این تنظیمات از این پس هات اسپات به منوی موبایل شما اضافه شده و قابل انتخاب است. اگر هات اسپات موبایل شما عمل نمی‌کند، ممکن است پس از یکبار خاموش و روشن کردن گوشی، مشکل آن رفع شود.

روش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون LG و GPlus

هات اسپات کردن اینترنت موبایل بر روی تلویزیون

شاید بخواهید تلویزیون را به اینترنت موبایل وصل کرده و از آن بر روی تلویزیون استفاده کنید. در صورتی که قصد دارید این کار را انجام دهید، به همان سادگی که تلویزیون را به اینترنت وای فای وصل می‌کنید، می‌توانید این اتصال را انجام دهید و هیچ تفاوتی وجود ندارد. اگر می‌خواهید در مورد روش‌های اتصال تلویزیون به اینترنت اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید راهنمای آموزش اتصال به اینترنت تلویزیون ال جی را مطالعه فرمایید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

در حال ثبت...