روش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون LG و GPlus

۲۸ فروردين ۱۴۰۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
وصل شدن گوشی ایفون به تلویزیون

تماشای تصویر موبایل بر روی تلویزیون چه زمانی که می‌خواهیم فیلم تماشا کنیم و یا زمانی که می‌خواهیم به فایل‌های داخل موبایل دسترسی داشته باشیم و ... تقریبا همیشه جزو اتصالات پرکاربرد مربوط به تلویزیون می‌باشد. در برخی مدل از دستگاه‌ها این اتصال خیلی ساده انجام می‌شود اما در برخی مدل‌ها نیاز به اتصال از طریق برنامه و یا انجام تنظیمات بیشتر است؛ در این راهنما روش‌ اتصال گوشی آیفون به تلویزیون ال جی و جی پلاس را شرح خواهیم داد و چند برنامه که برای این اتصال مورد استفاده قرار می‌گیرد را معرفی می‌کنیم.

اتصال موبایل آیفون به تلویزیون ال جی

اتصال ایفون به تلویزیون ال جی

برای اتصال گوشی اپل به تلویزیون ال جی یکی از مواردی که بسیار مهم است و در اتصال موبایل آیفون به تلویزیون ال جی تاثیر دارد، مدل دستگاه است. در تلویزیون‌های Webos ال جی، برخی مدل‌ها یعنی تلویزیون‌هایی با ورژن سیستم عامل بالاتر از 3.5 که تعدادی از تلویزیون‌های تولید سال 2017 به بعد بودند، این امکان یعنی قابلیت Magic Mobile Connection را دارند و می‌توانید با استفاده از برنامه، موبایل اپل را به تلویزیون وصل کنید و صفحه آن را بر روی تلویزیون منتشر نمایید. تلویزیون‌های ال جی بعد از سال 2017 که دارای سیستم عامل Webos 3.5 یا بالاتر هستند، برخی از مدل‌های سری LJ،  UJ، SJ، LK، UK، SK و تلویزیون‌های OLED بعد از سال 2017 می‌باشد.
در مدل‌های قبلی تلویزیون‌های ال جی که سری محصولات سال 2016 بودند و سیستم عامل Webos3 داشتند، این برنامه تنها برای اتصال موبایل اندروید به تلویزیون‌های ال جی قابل استفاده بود.

روش استفاده از برنامه LG TV Plus در تلویزیون ال جی

نحوه اتصال آیفون به تلویزیون

برای استفاده از برنامه‌ی اتصال موبایل به تلویزیون ابتدا می‌بایست برنامه‌ی LG TV Plus بر روی موبایل نصب کنید.

برای اتصال لازم است هر دو دستگاه را به یک مودم متصل نمایید. برای اتصال تلویزیون به مودم می‌توانید راهنمای وای فای تلویزیون ال جی را مطالعه کنید.

سپس برنامه‌ی LG TV Plus را بر روی موبایل باز کنید و پس از یافتن نام تلویزیون آن را تایید نمایید.
پس از اتصال می‌توانید از طریق برنامه، تلویزیون را کنترل کنید. داخل برنامه کلیدهای مربوط به عملکردهای تلویزیون و همینطور قسمت موس جداگانه برای کنترل کردن تلویزیون را دارد.
در این برنامه امکان مشاهده‌ی قسمت Home Dashboard یا همان نوار برنامه‌های پایین صفحه‌ی تلویزیون وجود دارد و می‌توانید گزینه‌ی مورد نظر را از همان قسمت انتخاب کنید.
برای استفاده از برنامه و اپ LG TV Plus موارد زیر را در نظر داشته باشید:
  • همزمان امکان اتصال 4 کاربر یا همان 4 گوشی به تلویزیون وجود دارد.
  • منوی گوشی می‌بایست انگلیسی باشد.

    بهترین روش تبدیل موبایل به کنترل تلویزیون

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون GPlus

وصل شدن ایفون به تلویزیون ال جی

اتصال گوشی اپل به تلویزیون‌های جی پلاس بستگی به مدل دستگاه دارد و بر روی برخی از مدل‌ها نمی‌توان این اتصال را انجام داد. با توجه به مدل دستگاه تلویزیون جی پلاس، برنامه‌ای که مورد استفاده قرار می‌گیرد تفاوت دارد. در ادامه با توجه به مدل دستگاه روش اتصال و وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون‌های GPlus را آموزش خواهیم داد.

روش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون‌ های سری JU جی پلاس

وصل شدن ایفون به تلویزیون


  • برای اتصال گوشی به این مدل تلویزیون‌ها نیاز است ابتدا برنامه‌ی I Smart را بر روی موبایل خود نصب کنید.
  • سپس با انتخاب کلید Home از روی کنترل تلویزیون، وارد گزینه‌ی I Smart شوید. با اسکن QR کد در این قسمت نیز می‌توانید اپ را دانلود کنید.
  • موبایل و تلویزیون را به یک مودم متصل کنید.
  • سپس برنامه را از روی موبایل باز کنید. در قسمت‌های متفاوت برنامه، امکانات متفاوتی در دسترس شما قرار می‌گیرد.
در قسمت Mine می‌توانید با کلیک بر روی Local Share نوع محتوایی که می‌خواهید بر روی تلویزیون منتشر کنید را انتخاب کنید و فیلم و عکس و موسیقی دلخواه خود را اشتراک گذاری کنید. در همین قسمت Mine می‌توانید با تغییر گزینه‌ی TV To Phone OPT کیفیت تصویر را در سه حالت روان «Fluent»، پیش فرض «Default» و یا کیفیت بالا «High Quality» تنظیم کنید.
در قسمت بالای صفحه‌ی برنامه دو گزینه انتشار صدا و یک موبایل و تلویزیون در کنار هم قرار دارد. با انتخاب این علامت‌ها می‌توانید تصویر تلویزیون را به صورت مانیتورینگ معکوس یعنی بر روی موبایل داشته باشید.
در قسمت Remote می‌توانید تلویزیون را از طریق کلیدهای تغییر کانال، تغییر صدا، انتخاب منو و ... بر روی موبایل کنترل کنید. در این قسمت موس برای کنترل تلویزیون نیز قرار دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

8 راهکار برای عیب یابی و رفع مشکلات تلویزیون‌های جی پلاس

روش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون‌های سری KH، KD، LH، LD جی پلاس

اتصال آیفون به تلویزیون

برای اتصال گوشی اپل به این سری از تلویزیون‌های جی پلاس به روش زیر عمل کنید:

  • با انتخاب کلید Home وارد قسمت برنامه‌ها شوید و گزینه‌ی Air Play را انتخاب کنید.
  • موبایل و تلویزیون را به یک مودم متصل کنید.
  • در منوی کشویی گوشی، گزینه‌ی Screen Mirroring را انتخاب کنید تا انتقال تصویر ایفون به تلویزیون منتشر شود.
  • می‌توانید Air Play را از App Store دانلود کنید و از طریق برنامه فیلم، عکس و یا موسیقی را برای پخش بر روی تلویزیون انتخاب کنید.

وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون‌های KU، KE، LU، MU و LQ جی پلاس

انتقال تصویر ایفون به تلویزیون

برای اتصال گوشی اپل به این سری از تلویزیون‌ها می‌توانید یکی از دو روش زیر را انجام دهید:

  • کلید Home را بر روی کنترل تلویزیون انتخاب کنید و وارد قسمت I Mirror شوید. سپس تلویزیون و موبایل را به یک مودم متصل کنید. در منوی کشویی گوشی گزینه‌ی Screen Mirroring را انتخاب کنید تا صفحه‌ی موبایل بر روی تلویزیون اشتراک گذاری شود.
  • روش دیگر به این شکل است که لازم است کلید Home کنترل تلویزیون را انتخاب کنید و QR کد روی صفحه تلویزیون را با گوشی اسکن کنید. سپس از App Store برنامه I Mirror را بر روی گوشی نصب کنید. از طریق این برنامه می‌توانید اشتراک گذاری را انجام دهید.

وصل کردن گوشی اپل به تلویزیون‌ های مدل 50MU724 و 43MH614

وصل کردن ایفون به تلویزیون

برای اتصال گوشی آیفون به این مدل تلویزیون‌ها مراحل زیر را انجام دهید:

  • موبایل و تلویزیون را به یک مودم وصل کنید.
  • کلید Home را بر روی کنترل انتخاب کنید و وارد قسمت برنامه‌های من شوید. سپس App Store را انتخاب کنید. در آن Air Screen را جستجو کنید و نصب و اجرا نمایید.
  • سپس در منوی کشویی گوشی گزینه‌ی Screen Mirroring را انتخاب کنید و آن را به تلویزیون متصل نمایید.

اتصال موبایل آیفون به تلویزیون از طریق Apple TV

برای اتصال موبایل اپل به باقی تلویزیون‌ها و بدون استفاده از برنامه می‌توانید با استفاده از Apple TV و اتصال آن به تلویزیون اتصال را انجام دهید. برای این اتصال نیز لازم است هر دو دستگاه به یک مودم متصل باشد. در قسمتAir Play گوشی می‌توانید Apple TV را انتخاب کنید و Mirroring را تایید کنید تا اتصال صورت گیرد. چنانچه در مورد اتصال موبایل به تلویزیون سوالی داشتید، کارشناسان ما آماده‌ی پاسخگویی هستند. لطفا در قسمت نظرات همین مطلب سوالات خود را برای ما بنویسید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

نور علی
۱۴۰۳/۰۱/۰۷ ۰۵:۳۰

سلام وقت بخیر لطفا منو راهنمایی کنید تلوزیون من مدل SJ85000GI هستش و هر کاری میکنم آیفونم به تلوزیون وصل نمیشه برنامه های زیادی نصب کردم روی گوشی ولی هیچ کدوم وصل نمیشن لطفا راهنمایی کنید ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۳/۰۱/۰۷ ۱۰:۰۶

سلام و وقت به خیر؛ ضمن تبریک سال نو، با برنامه LG TV Plus اتصال انجام میشه و برنامه مناسب که از طرف کارخانه معرفی شده هم همین هست. اگر موارد به طور کامل انجام بشه معمولا مشکلی برای اتصال وجود نداره و اگر هم باشه با توجه به ارور متوجه نوع مشکل میشید. دقت داشته باشید زمان اتصال فیلترشکن خاموش باشه، هر دو دستگاه به یک مودم مشترک وصل باشن و اینترنت دو دستگاه رو اون لحظه قطع کنید. اگر وصل نشد با گوشی دیگه هم بررسی کنید و به اروری که نمایش میده توجه کنید. موفق باشید

سميرا غلامي
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۰۱:۲۲

سلام عزیز جان ما یک تلویزیون توشیبا اسمارت داریم ، میخواستم بدونم چطور به موبایل اپل وصل کنم ، روش های بالا رو چک کردم نشد . ممنون از پاسخگویتون

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۰:۲۷

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی با توجه به اینکه این دستگاه محصول شرکت گلدیران نیست و به همین دلیل نمی‌توانیم در موردش شمار رو راهنمای کنیم، لطفا در این مورد به راهنمای لینک زیر مراجعه کنید: https://lwvworc.org/can-i-screen-mirror-iphone-to-toshiba-tv موفق باشید

۱۴۰۱/۱۱/۱۴ ۲۰:۴۸

سلام مدل تلویزیون من 49sj800t-ta ال جی هست برای اتصال و میرور کردن آیفون چه کاری باید بکنم ؟ هیچ راهی جواب نمیده? ممنون میشم پاسخ بدید

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ۱۰:۳۳

سلام و وقت به خیر؛ مدل گلدیرانی این مدل تلویزیون SJ80000GI هست و برای اتصال آیفون به این مدل تلویزیون میتوانید از برنامه LG TV Plus استفاده کنید. لازم هست این برنامه روی گوشی نصب بشه. هر دو دستگاه یعنی هم تلویزیون و هم موبایل به یک مودم مشترک متصل بشه و سپس از طریق این برنامه اتصال رو انجام بدید. موفق باشید

در حال ثبت...